Skift at Knastkæde på BMW R80 fra 82
Fra : Bjarne Christesen

Dato : 03-03-08 19:46

Hej Gruppe

Jeg er ved at udskifte Knastkæden på min 26 år gamle BMW R80.
Jeg er stødt på det problem, at jeg ikke kan få monteret det nye samleled,
mine fingre er lidt for tykke.

Jeg har sat det gamle samleled ½ ind fra forsiden, så afstanden mellem
hullerne er OK, nu skal det nye les bare ind bagfra, og der er sørme ikke
meget plads.

Tandhjulene er ikke, og har ikke været afmonteret, de fejler ikke noget.

Se evt.
"Skift at Knastkæde, går som en leg"
Tror jeg nok!
http://www.smcc.dk/forum/phpBB2/viewtopic.php?t=725

Bjarne

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-08 20:47

On Mon, 3 Mar 2008 19:46:09 +0100, Bjarne Christesen wrote:

> Hej Gruppe
> http://www.smcc.dk/forum/phpBB2/viewtopic.php?t=725

Nu jeg har dig Bjarne, så vil jeg da lige vise dig den svage side af at
"sakse" halve indlæg her fra gruppen :-/

Citat sakset fra DFM:

""BMW R1200 Måske flere modeller.

Tag lige et kig på akkumulatoren, og forvis jer om at plus (+) polskoen
sidder fast. Det gjorde den ikke på min R1200S, og den specielt
BMW-designede bolt kunne ikke spændes, den stod i bund på gevindenden. Der
var ej heller brugt spændeskive, hvilket nu kun ville have hjulpet
marginalt. Både polsko og bolt var tydeligt forbrændt. Den originale
BMW-design cylindriske M6*15, med torx 25 kærv, er vist beregnet til et
BMW-startkabel tilslutning, men gevindstykket er for langt til den anvendte
akkumulator.
En _meget_ tyk skive kan løse problemet, alternativt kyl bolten aht, og
erstat med en normal M6*10 bolt og en spændeskive.

Jeg opdagede misæren tilfældigt nu hvor det er mere mørkt om aftenen, lyset
var meget ustabilt i tomgang. Startermotoren har også været "langsom", men
jeg havde opfattet det som værende normalt.

Jeg håber, at jeg er sluppet uden skader på elektronikken, og for f.....
hvor sådan en "makita" motor kan ligge stille i tomgang når blot den har
forbindelse til akkumulatoren
_________________
Webredaktør Bjarne Christesen på BMW R80RS (E-mail: bjarne@bc-data.dk)""

Hertil svar i dit forum:

""mogensl

Indmeldt: 03. okt 2006
Indlæg: 107

Skrevet: Tors sep 27, 2007 1:07 pm Emne: Re: BMW R1200 ejere, se her.
Se, nu melder historien ikke noget om alderen på mc.en, og om den er ny
eller brugt. Om den har fået skiftet batteri? Og måske flere spørgsmål. På
min GS sidder alt, som det skal. På batteriet i hvert fald.
torsdaGShilsen
moGenS

PS: man har efterhånden set meget klytværk på brugte mc.er. Hvis der 1 sted
sidder en forkert bolt, kan man som regel regne med, at det ikke er den
eneste....""

Se det er noget direkte vås, som jeg ikke har haft muligheden for at svare
Fakta er, at BMW'en var spritny, akkumulatoren var ny, og det er
igen en af de pinlige fra BMW-fabrikken. :-|

Så er det vist på plads!

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
2-1-2008

Fra : Bjarne Christesen

Dato : 03-03-08 21:55

Hej Orla

Min mision med at bringe din advarsel på vores side, er vel den samme som
din.
Nemlig at advare BMW R1200 ejere mod lignende fejl.

Mogens der skriver på siden, har selv en R1200, og derfor valg at kommentere
sagen, sådan som han ser den.
Det er vel egentligt OK

Hvis du ønsker det, sletter jeg gerne indlægene.

Jeg spørger ofte før jeg bruger andres indlæg, men din advarsel har jeg
muligvis brugt uden.
Det er ofte svært at komme direkte til manden, p.g.a. spambeskyttelse.

MVH:
Bjarne
meddelelse

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-08 22:26

On Mon, 3 Mar 2008 21:54:55 +0100, Bjarne Christesen wrote:

> Hej Orla
>
> Min mision med at bringe din advarsel på vores side, er vel den samme som
> din.
> Nemlig at advare BMW R1200 ejere mod lignende fejl.

Hvilket som mål er ok, men brug dog et link til nyhedsgruppen, så den
videre diskussion kommer med.

> Mogens der skriver på siden, har selv en R1200, og derfor valg at kommentere
> sagen, sådan som han ser den.
> Det er vel egentligt OK

Tjae, i typisk BMW-ejerstolthed får han nedgjort advarslen, på den anden
side havde han heller ingen chance for at vide andet ,uden en link til
indlæget på nyhedsgruppen.

> Hvis du ønsker det, sletter jeg gerne indlægene.

Nu har Du jo rettet i dit forum, og som sådan er det vel OK.

Fra : Bjarne Christesen

Dato : 04-03-08 17:19

> Hvilket som mål er ok, men brug dog et link til nyhedsgruppen, så den
> videre diskussion kommer med.

OK Orla

Med ca. 150 brugere at vores side / forum og heraf måske 5
nyhedsgruppebrugere, har jeg følt det nødvendigt at kopiere teksten over i
vores forum

Fremover kan jeg fint gøre begge dele.

Bjarne
www.smcc.dk