"Michael Dahlberg" <m.dahlberg@mail.tdcadsl.dk> wrote in
news:47c9458a$0$2088$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
> Så skete det. Datteren fik MC-kortet for 2½ måned siden, og farmand
> har ledt. Hun er Meget kortbenet, og endnu lidt bange for en tungere
> MC. Nu fandt jeg en GN250 (1995, 30.000 Km), der ser utroligt pæn ud!
> Jeg har prøvekørt, og fundet den rigtigt fin!
> Kører stabilt, er uden slør i kronrør, bagsvinger eller hjullejer.
> Ser ikke ud til at have ligget ned, Ingen skrammer på motor og / eller
> tank, og cykel helt uden tvivl i originallak.
> Dog er der en lille smule skrammer på lygtekrans og ende (knop) af
> bremsegreb på udvendig side(Tæt på mur ell. lign.)
> Kæde tilsyneladende ok.
> Fordæk ukendt mærke og bagdæk noget slidt Bridgestone (Aftalt med
> sælger, at den leveres med nye Metzler dæk!)
> Jeg har set den som den kom ind til forhandleren, uklargjort. Ingen
> udsivende væsker fra motorgearkasse, forgafler, bagdæmper, o.s.v.
>
> Hvad skal jeg mere se efter?
> Er der nogen kendte svagheder ved modellen? (Motorcyklen, IKKE min
> datter, tak)
>
> Nogen kommentarer eller gode råd?
>
> På forhånd tak!
>
> Michael D
> (Der næsten havde glemt hvor sjov sådan en 250'er er at hoppe op på
> til en afveksling)
>
>
>
Jeg havde een en overgang. Den kørte rigtig godt. Et problem på min var
at den var svær at starte efter 7-10 dages stilstand. Fandt senere ud af
det skyldtes en utæthed i karburatoren der fik benzinen til at blive
flad.
Den har det klart bedst mellem 80-90 km/t 5 gear, og lyder anstrengt over
6000 rpm. Er den korrekt justeret i ventilerne, kan den trække helt nede
fra 2200 o/min i alle gearene.
Kunne ikke mærke forskel om jeg havde passager med eller ej.
Held og lykke med GN'eren (og med datteren)
/NH