/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Suzuki GN250
Fra : Michael Dahlberg


Dato : 01-03-08 13:01

Så skete det. Datteren fik MC-kortet for 2½ måned siden, og farmand har
ledt. Hun er Meget kortbenet, og endnu lidt bange for en tungere MC.
Nu fandt jeg en GN250 (1995, 30.000 Km), der ser utroligt pæn ud!
Jeg har prøvekørt, og fundet den rigtigt fin!
Kører stabilt, er uden slør i kronrør, bagsvinger eller hjullejer.
Ser ikke ud til at have ligget ned, Ingen skrammer på motor og / eller tank,
og cykel helt uden tvivl i originallak.
Dog er der en lille smule skrammer på lygtekrans og ende (knop) af
bremsegreb på udvendig side(Tæt på mur ell. lign.)
Kæde tilsyneladende ok.
Fordæk ukendt mærke og bagdæk noget slidt Bridgestone (Aftalt med sælger, at
den leveres med nye Metzler dæk!)
Jeg har set den som den kom ind til forhandleren, uklargjort. Ingen
udsivende væsker fra motorgearkasse, forgafler, bagdæmper, o.s.v.

Hvad skal jeg mere se efter?
Er der nogen kendte svagheder ved modellen? (Motorcyklen, IKKE min datter,
tak)

Nogen kommentarer eller gode råd?

På forhånd tak!

Michael D
(Der næsten havde glemt hvor sjov sådan en 250'er er at hoppe op på til en
afveksling)



 
 
Nighthawk (01-03-2008)
Kommentar
Fra : Nighthawk


Dato : 01-03-08 14:47

"Michael Dahlberg" <m.dahlberg@mail.tdcadsl.dk> wrote in
news:47c9458a$0$2088$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Så skete det. Datteren fik MC-kortet for 2½ måned siden, og farmand
> har ledt. Hun er Meget kortbenet, og endnu lidt bange for en tungere
> MC. Nu fandt jeg en GN250 (1995, 30.000 Km), der ser utroligt pæn ud!
> Jeg har prøvekørt, og fundet den rigtigt fin!
> Kører stabilt, er uden slør i kronrør, bagsvinger eller hjullejer.
> Ser ikke ud til at have ligget ned, Ingen skrammer på motor og / eller
> tank, og cykel helt uden tvivl i originallak.
> Dog er der en lille smule skrammer på lygtekrans og ende (knop) af
> bremsegreb på udvendig side(Tæt på mur ell. lign.)
> Kæde tilsyneladende ok.
> Fordæk ukendt mærke og bagdæk noget slidt Bridgestone (Aftalt med
> sælger, at den leveres med nye Metzler dæk!)
> Jeg har set den som den kom ind til forhandleren, uklargjort. Ingen
> udsivende væsker fra motorgearkasse, forgafler, bagdæmper, o.s.v.
>
> Hvad skal jeg mere se efter?
> Er der nogen kendte svagheder ved modellen? (Motorcyklen, IKKE min
> datter, tak)
>
> Nogen kommentarer eller gode råd?
>
> På forhånd tak!
>
> Michael D
> (Der næsten havde glemt hvor sjov sådan en 250'er er at hoppe op på
> til en afveksling)
>
>
>
Jeg havde een en overgang. Den kørte rigtig godt. Et problem på min var
at den var svær at starte efter 7-10 dages stilstand. Fandt senere ud af
det skyldtes en utæthed i karburatoren der fik benzinen til at blive
flad.

Den har det klart bedst mellem 80-90 km/t 5 gear, og lyder anstrengt over
6000 rpm. Er den korrekt justeret i ventilerne, kan den trække helt nede
fra 2200 o/min i alle gearene.

Kunne ikke mærke forskel om jeg havde passager med eller ej.

Held og lykke med GN'eren (og med datteren)

/NH

Armand (01-03-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 01-03-08 15:54

Nighthawk skrev:
>
>>
>>
> Jeg havde een en overgang. Den kørte rigtig godt. Et problem på min var
> at den var svær at starte efter 7-10 dages stilstand. Fandt senere ud af
> det skyldtes en utæthed i karburatoren der fik benzinen til at blive
> flad.
>
En nødvendig(!) utæthed, forstår sig!
Niveau'et i svømmerhuset kan ikke flyde frit hvis ikke der hersker
atmosfæriske tilstande derinde og dertil kræves tilgang af luft i toppen
af huset :-|
Men nogle karbunader har blot et fint hul dér, hvor andre har monteret
en slange der munder ud oppe bagest under sædet, og dé kan lettere holde
på boost'et i brændstoffet!

Bedste trick imod gammelt bensin i karburatoren, er at lukke for
bensinen et par gadekryds før man er hjemme, og således skabe plads til
at der ledes friskt bensin fra tanken til når man atter skal ud at køre!

--
Armand.

"J.C.Kløve" (01-03-2008)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 01-03-08 19:48

Armand skrev:
> Nighthawk skrev:
>>
>>>
>>>
> Bedste trick imod gammelt bensin i karburatoren, er at lukke for
> bensinen et par gadekryds før man er hjemme, og således skabe plads til
> at der ledes friskt bensin fra tanken til når man atter skal ud at køre!
>
Var det ikke lige netop det "trick" der iblandet halvfladt fordæk fik
Bager til at gå på røven sidste år?

--
Dun@nt
Kilo SFau s "Hvidguld"
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC



Jens Jacob Bager Jen~ (05-03-2008)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 05-03-08 21:54

>> Bedste trick imod gammelt bensin i karburatoren, er at lukke for
>> bensinen et par gadekryds før man er hjemme, og således skabe plads
>> til at der ledes friskt bensin fra tanken til når man atter skal ud
>> at køre!
>>
> Var det ikke lige netop det "trick" der iblandet halvfladt fordæk fik
> Bager til at gå på røven sidste år?

Jo, men hvis det er farligt ville vi jo vælte i vildskab til dagligt
hver gang vi ryger på reserve.

Jeg gik i jorden af flere grunde, en af dem var at KTM'en satte ud ved
benzinmangel. Det bør man ikke styrte af, men det gjorde jeg.

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR600F '98, TS250 '82, XR650L '95
Polyteknisk MC og Ténéré.dk



Armand (05-03-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-03-08 23:00

Jens Jacob Bager Jensen skrev:
>>> Bedste trick imod gammelt bensin i karburatoren, er at lukke for
>>> bensinen et par gadekryds før man er hjemme.......
>>>
>> Var det ikke lige netop det "trick" der iblandet halvfladt fordæk fik
>> Bager til at gå på røven sidste år?
>
> Jeg gik i jorden af flere grunde, en af dem var at KTM'en satte ud ved
> benzinmangel. Det bør man ikke styrte af, men det gjorde jeg.
>
Der er også ulige forskel på om din egen CBR løber tør på en karburator
og en KTM gør det!

--
Armand.

Torben Scheel (06-03-2008)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 06-03-08 07:23

Jens Jacob Bager Jensen wrote:
>
> Jo, men hvis det er farligt ville vi jo vælte i vildskab til dagligt
> hver gang vi ryger på reserve.
>
Alt uventet er potentielt farligt for en chauffør med et 2½ måned
gammelt kørekort. Jeg synes det er et dårligt råd i den givne situation.

--
vh
Torben

Nighthawk (03-03-2008)
Kommentar
Fra : Nighthawk


Dato : 03-03-08 12:32

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in
news:47c96e0b$0$2085$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Nighthawk skrev:
>>
>>>
>>>
>> Jeg havde een en overgang. Den kørte rigtig godt. Et problem på min
>> var at den var svær at starte efter 7-10 dages stilstand. Fandt
>> senere ud af det skyldtes en utæthed i karburatoren der fik benzinen
>> til at blive flad.
>>
> En nødvendig(!) utæthed, forstår sig!
> Niveau'et i svømmerhuset kan ikke flyde frit hvis ikke der hersker
> atmosfæriske tilstande derinde og dertil kræves tilgang af luft i
> toppen af huset :-|
> Men nogle karbunader har blot et fint hul dér, hvor andre har monteret
> en slange der munder ud oppe bagest under sædet, og dé kan lettere
> holde på boost'et i brændstoffet!
>
> Bedste trick imod gammelt bensin i karburatoren, er at lukke for
> bensinen et par gadekryds før man er hjemme, og således skabe plads
> til at der ledes friskt bensin fra tanken til når man atter skal ud at
> køre!
>

Jow, men der var nu også en pakning der var i stykker, så den fik nok
"for meget" udluftning.

Efter 1 uges stilstand skulle starteren tørne i 20 sek før der kom liv i
maskinen, efter rep kun ca 5 sek.

Det var der jeg egentligt savnede en kickstarter (batteriet var heller
ikke for godt)... ))

NH

knud.aagaard@gmail.c~ (02-03-2008)
Kommentar
Fra : knud.aagaard@gmail.c~


Dato : 02-03-08 18:37

Hej
On Sat, 1 Mar 2008 13:01:16 +0100, "Michael Dahlberg" <m.dahlberg@mail.tdcadsl.dk> wrote:

>Så skete det. Datteren fik MC-kortet for 2½ måned siden
Jammen tillykke med det

>Hvad skal jeg mere se efter?
>Er der nogen kendte svagheder ved modellen? (Motorcyklen, IKKE min datter,
>tak)

Vi har haft sådan en model, (MC altså) her i huset, og var godt tilfreds med den.
Den blev kun udskiftet fordi den ikke var egnet til bl.a. ferieturene mere, med den forholdsvis svage motor.

>Nogen kommentarer eller gode råd?
Det er en rigtig god maskine at øve sig på, det var også det fruen i huset brugte den til i et par år, med samme begrundelse som din datter.


Knud Dam (02-03-2008)
Kommentar
Fra : Knud Dam


Dato : 02-03-08 18:07


"Michael Dahlberg" <m.dahlberg@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:47c9458a$0$2088$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Nogen kommentarer eller gode råd?

Hej Michael.

Det er en fin begyndermaskine.

Min kone kørte 1. sæson på en GN250 (9.000 km) og var meget glad for den.

Den blev for lille og hun kører nu på 5. sæson på en ER5.

I skal være opmærksom på, at der er meget lidt olie på motoren, jeg mener,
det er 1,3 liter.

Det betyder naturligvis, at et olieforbrug, der i sig selv ikke er
alarmerende, kan få fatale følger, hvis man ikke checker/efterfylder ofte.

Held og lykke med købet !

KD



Jim Andersen (03-03-2008)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 03-03-08 10:46

Michael Dahlberg wrote:
> Nu fandt jeg en GN250 (1995, 30.000 Km), der ser utroligt pæn ud!

Dejlig letkørt maskine med gearindikator.

Hvis datteren er en spirrevip, kan du geare den 2 tænder bagpå og ændre
marchhastigheden til 100-110 istedet for 90-100.
Den kan snildt trække det, men er selvfølgelig lidt mere sprælsk med
originalgearing og 100-kilos fører.

Husk at checke olie tit. Højfart = olieforbrug.

/jim



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste