DR/update: "MC-uheld skal undersøges"
Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 29-02-08 17:39

DR interviewede bl.a. DMC her til morgen ang. MC uheld - det kom der
dette klip ud af:

http://www.dr.dk/NETTV/Update/2008/02/29/114016.htm
(linket er gyldigt i 30 dage, siger DR)

Kai (linselus i bagggrunden)
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : MKS - 74

Dato : 29-02-08 17:53

On Fri, 29 Feb 2008 17:39:12 +0100, Kai Harrekilde-Petersen
<khp@harrekilde.dk> wrote:

>http://www.dr.dk/NETTV/Update/2008/02/29/114016.htm

Sådant set et fint indslag, men jeg nu også godt tænke mig lidt
profylakse også, f.eks fra RFSF som jo flere gange har udtalt at de er
_så_bekymrede, som supplement til det retrospektive arbejde bl.a.
havarikommisionen udfører med ulykkesanalyse - Kunne f.eks være i form
af en kampagne her ved sæsonstart....

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 29-02-08 11:44

En der gider kort at ridse op hvad det går ud på? Jeg kan ikke få den
til at afspille.

--

// brian

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-08 09:59

"Brian Lund Larsen" <brian.lund.larsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
En der gider kort at ridse op hvad det går ud på? Jeg kan ikke få den
til at afspille.

Havarikommisionen vil undersøge alle uheld og spørge dem der kan snakke, om
hvad de kan fortælle om uheldet.

Jeg ved at Falckfolk og akutlæger, får nogle blaketter, de skal udfylde ved
mc ulykker, for med førstehånds indtryk at beskrive uheld.

DMCs køreinstruktør råder folk, specielt det grå guld, som ligger højt i
ulykkestastikken, til at tage en kørekursus, for at lære sin cykel at kende.

Et godt råd, jeg kun kan give ham ret i, og jeg syntes det gælder alle
motorcykelister.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Bent_Albertslund

Dato : 01-03-08 02:03

On 29 Feb., 19:44, Brian Lund Larsen <brian.lund.lar...@gmail.com>
wrote:
> En der gider kort at ridse op hvad det går ud på? Jeg kan ikke få den
> til at afspille.
>
> --
>
> // brian

De fortæller at Haverikommisionen vil lave grundige undersøgelser af
mc-uheld (interview med vidner) for at afdække årsagerne. Per Buchwald
forklarer at årsagen er at "de grå guld glemmer at de ikke har samme
evner som for tyve år siden hvor de tog kortet, og opfordrer til at de
tager et køreteknisk kursus for at blive fortrolige med
motorcyklen)... Indslaget er rimeligt sobert....

Bent

Fra : Jesper.Scheel.Bech@g~

Dato : 01-03-08 11:56

On Feb 29, 5:39 pm, Kai Harrekilde-Petersen <k...@harrekilde.dk>
wrote:
> [...]
>
> Kai (linselus i bagggrunden)
> --
> Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand

Glimrende indslag og fint at DMC opfordrer til at tage et kursus. Jeg
vil så opfordre DMC til at udvidde antallet af kurser på Sjælland, for
der er booket indtil midio August med mindre man vil tage turen til
Randers hvor der er plads i starten af Maj.

http://www.dmc-kursus.dk/index.php?ContentFile=content/content_2_5.php&HeaderText=Kurser&SubMenu=menu/submenu2.php

DMC svarer heller ikke på emails om ventelister. Hmm....

Fra : Brian Sørup

Dato : 01-03-08 22:13

> [...]
>der er booket indtil midio August med mindre man vil tage turen til
>Randers hvor der er plads i starten af Maj.

DMC har i år 13 Bronzekurser mod de sædvanlige 10 kurser .....
--
Brian Sørup
VFR 750 F RC36

Fra : Jesper.Scheel.Bech@g~

Dato : 01-03-08 16:35

On Mar 1, 10:13 pm, "Brian Sørup" <camaropower...@hotmail.com> wrote:

> DMC har i år 13 Bronzekurser mod de sædvanlige 10 kurser .....
> --
> Brian Sørup
> VFR 750 F RC36

Det er selvfølgelig fint at DMC har udvidet, men det ser ud som om der
er behov for mere.

Fra : Brian Sørup

Dato : 02-03-08 00:50

> DMC har i år 13 Bronzekurser mod de sædvanlige 10 kurser .....

Det er selvfølgelig fint at DMC har udvidet, men det ser ud som om der
er behov for mere.

Det kan du godt have ret i, men eftersom DMC's instruktører arbejder
gratis kan de ikke pålægges at arbejde efter behov........
--
Brian Sørup
VFR 750 F RC36

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 02-03-08 10:45

"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> writes:

> <Jesper.Scheel.Bech@gmail.com> skrev i en meddelelse

Der er også plads i Vejle 28-29. juni.

6 af de 13 kurser er på Sjælland - heraf to klubkurser. Det er nok
klubkurserne som gør at der har været rigtig hurtigt udsolgt i år.

> Det kan du godt have ret i, men eftersom DMC's instruktører arbejder
> gratis kan de ikke pålægges at arbejde efter behov........

Vi er dels begrænset af antallet af instruktører, men også af adgangen
til anlæg. F.eks. må vi ikke køre i Sorø efter 1/5, pga støjkrav om
weekenden.

De andre år ser vi at kurserne før sommerferien bliver fyldt hurtigt
ud (Sorø kuserne i april er notoriske for dette), mens at det går
noget trægere med at få fyldt august kurserne op (pt er det 0+4
tilmeldte ud af ialt 46 pladser).

Et par spørgsmål til alle: DMC har en tradition for ikke at afholde
kurser i juli måned, af hensyn til ferie - hvor stor interesse vil der
være for at afholde et (ekstra) kursus i juli måned?

Kai

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-08 10:49

"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det kan du godt have ret i, men eftersom DMC's instruktører arbejder
> gratis kan de ikke pålægges at arbejde efter behov........

Man skulle måske opfordre nogle flere til at blive DMC instruktører, så blev
bedre mugligheder for at lave flere kursuser!!
Hvad siger du til det Brian??

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Brian Sørup

Dato : 02-03-08 11:02

"Flemming Disc" <discnabeladiscteknik.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Man skulle måske opfordre nogle flere til at blive DMC instruktører,
> så blev bedre mugligheder for at lave flere kursuser!!

Vi har skam rekrutteret heftigt de sidste par år, men der er jo også
instruktører som, af forskellige årsager, vælger at stoppe eller holde
sabbat - derudover er det ikke alle der bliver tilbudt
Instruktør-tjansen der har lyst til at gå ind i det.
Diskussionen kører hele tiden i DMC, der er flere ting der skal gå op i
en højere enhed for at det kan lade sig gøre at tage flere ind, og det
er ikke noget jeg vil diskutere i et offentligt forum.
--
Brian Sørup
VFR 750 F RC36

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-08 11:32

> [...]
> højere enhed for at det kan lade sig gøre at tage flere ind, og det er
> ikke noget jeg vil diskutere i et offentligt forum.

Jeg forstå godt du ikke diskutere det her, men det var bestemt heller ikke
min mening, men mere at få sagt til mange menesker at DMC har brug for folk
til at lave DMC arbejde, bla. som instruktører, jeg syntes der er for lidt
mc'ister der bakker op om DMC.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 02-03-08 11:45

Flemming Disc skrev:

> [...]

> for folk til at lave DMC arbejde, bla. som instruktører, jeg syntes der
> er for lidt mc'ister der bakker op om DMC.

Sådan er det jo over alt
- jeg har også diskuteret muligheden af at hjælpe, det vil jeg jo gerne,
men som så mange andre der gerne vil hjælpe, så er vi jo engageret 1000
andre steder også, og jeg for mit vedkommende kommer jeg ikke på banen
før jeg får mindst 2-3 andre "frivillig-aktiviteter" lukket ned - og dem
vil man jo heller ikke svigte!

Jeg kender det kun alt for godt fra mine mange andre arrengenenter med
frivilligt arbejde - det er "Tordenskjolds-soldater"

--
Dun@nt
Kilo SFau s "Hvidguld"

Fra : Brian Sørup

Dato : 02-03-08 11:09

> [...]
>

> Man skulle måske opfordre nogle flere til at blive DMC instruktører,
> så blev bedre mugligheder for at lave flere kursuser!!

Jeg har lige tjekket instruktørlisten :
http://www.dmc-kursus.dk/index.php?ContentFile=content/content_1_3.php&HeaderText=DMC&SubMenu=menu/submenu1.php

18 ud af 31 instruktører er startet 2005 eller senere, så der bliver
altså rekrutteret ret heftigt.
--
Brian Sørup
VFR 750 F RC36