ABS
Fra : Peter Andreasen

Dato : 28-02-08 11:15

Hejsa

Skal man vælge en motorcykel med ABS eller ?

Hvad er holdningen ?

Mvh Peter

Fra : Bo Christensen

Dato : 28-02-08 14:47

Peter Andreasen wrote:
> Hejsa
>
> Skal man vælge en motorcykel med ABS eller ?

Min næste skal klart være med ABS,
hvor mange biler uden ABS kan du købe idag (jaja, der er sikkert eksempler)
mvh bo

Fra : Anders Majland

Dato : 28-02-08 14:52

> Skal man vælge en motorcykel med ABS eller ?

På motorcykler med de nyeste generationer ABS er det en fordel for alle
"dødelige". Nogle testpiloter kan bremse bedre, men en almindelig rutineret
motorcyklist har svært ved at slå dem i bremselængde - specielt hvis det er
underlag med ukendt friktion ...

F.eks en pludselig katastrofebremssning henover hvide striber, en sjat olie
whatever ...

Undtagelserne fra reglen er vel næstmest hvis det er en cykel til ræs på
kendt underlag (bane) eller udenfor asfalten. Jeg hører stadig delte
meninger om brugen af ABS på "offroad"* cykler.

*offroad er dårligt dækkende. Amerikanerne taler meget om dirtbikes og eller
dual purpose. Altså maskiner der både kan begå sig på asfalt og andre banede
veje. Men det bliver det jo ikke nødvendigvis offroad af. Her i landet har
vi en tendens til at kalde alt andet end asfalt for offroad - måske fordi vi
næsten ikke har veje der ikke er asfalteret

Fra : Jim Andersen

Dato : 28-02-08 14:55

Peter Andreasen wrote:
> Skal man vælge en motorcykel med ABS eller ?

Med.

/jim

Fra : Siavash T.

Dato : 28-02-08 07:10

Hej Peter

Helst med ABS, hvis man har muligheden. Og selvfølgelig med version 2,
igen hvis det er muligt.Eller kan du sagtens bruge version 1 også. Jeg
har kun haft fordel ved ABS'en på min x-MC (BMW K100 LT).

/Siavash

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-08 16:49

"Peter Andreasen" <1HXpetaas@petaas.dk(fjern 1HX)> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Skal man vælge en motorcykel med ABS eller ?
>
> Hvad er holdningen ?

Helt klart med, når man nu har muligheden

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Nielsen

Dato : 28-02-08 19:28

> Skal man vælge en motorcykel med ABS eller ?

Klart ABS. Min næste MC skal også have servostyring! Aircondition venter jeg
med til en nyere generation, der kan varme vinteren op til
forårstemperaturer!

/Ths

Fra : Ole Hansen

Dato : 28-02-08 20:27

Nielsen wrote:
> Klart ABS. Min næste MC skal også have servostyring! Aircondition venter
> jeg med til en nyere generation, der kan varme vinteren op til
> forårstemperaturer!

Det er bare at skifte de firkantede dæk ud med nogle nye - så er det som
at få servostyring

--
Ole Hansen

Fra : Armand

Dato : 28-02-08 22:59

Ole Hansen skrev:

> Det er bare at skifte de firkantede dæk ud med nogle nye - så er det som
> at få servostyring

- - - - Endsige at nøjes med at montere den originale dækbredde!

--
Armand.

Fra : Edvard Korsbæk

Dato : 28-02-08 22:59

Efter 30 år væltede jeg første gang, fordi forhjulet blokerede. Det var lige
begyndt at regne, og vejen var glat som våd sæbe.

Med ABS havde jeg ikke brækket armen, maden til min 50 års fødseldag havde
været spiselig (smagte som en br....), og jeg havde været med til Lazerote
Marathon.

ABS er en rigtig god ting

Edvard