Svært valg
Fra : Peter Andreasen

Dato : 28-02-08 11:14

Hejsa

Står og skal købe en ny motorcykel, jeg har udset mig et par modeller som
jeg er interaseret i :

Yamaha Fz6-s
Yamaha fz6-s2
Honda CBF 600 SA
Kawazaki ER-6Nf

Den eneste jeg har kunnetfå lov at prøve var kawa'en de andre skal først
skaffe en demo model hjem inden jeg kan prøve dem.

Hvad skal jeg vælge ?

mvh Peter

Fra : Ole Hansen

Dato : 28-02-08 11:28

Peter Andreasen wrote:

> Yamaha Fz6-s
> Yamaha fz6-s2
> Honda CBF 600 SA
> Kawazaki ER-6Nf

> Hvad skal jeg vælge ?

Den du bedst kan lide.. Seriøst: Det er forskellige maskiner, med
forskellige egenskaber og i den sidste ende så er det kun dine egne
præferencer der afgør det. De nævnte maskiner har dog alle fået rigtig
god kritik - Honda'en dog beskyldt for at være kedelig (ikke at det
nødvendigvis er dårligt).

Hvis ikke forhandleren kan skaffe en demo-cykel, så find en anden
forhandler.

Personligt ville jeg på ingen måde fravælge ABS. Ja en eller anden top
notch ræserkører kan bremse bedre uden ABS, men det er p*sse ligegyldigt
når du bremser over et brønddæksel eller panikbremser fordi en ko er
rendt ud på vejen.

--
Ole Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-08 16:58

"Peter Andreasen" <1HXpetaas@petaas.dk(fjern 1HX)> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Den eneste jeg har kunnetfå lov at prøve var kawa'en de andre skal først
> skaffe en demo model hjem inden jeg kan prøve dem.

Hej.

Som Ole skriver er det kun noget du selv kan svare på når du har prøvet
cyklerne

De modeller du nævner der, er alle modeller jeg har set som prøve cykler hos
Masi i Næstved, når de har holdt deres Påske arrangement, så det kunne du jo
vente på , hvis du bor på Sjælland ?

Har prøvet Yamaha'erne og Honda'en og en Kawasaki med samme motor (Versys),
personligt ville jeg tage Honda'en eller måske Versys'en eller en
Suzuki DL 650 V-Strom !

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Bo

Dato : 28-02-08 18:37

> [...]
>
> Den eneste jeg har kunnetfå lov at prøve var kawa'en de andre skal først skaffe
> en demo model hjem inden jeg kan prøve dem.

Hej Peter

Jeg har selv Honda CBF 600 SA i 2006 modellen med karburator. Den er ændret til
injection
i år pga EURO3 udstødningsreglerne. Jeg er glad for modellen, men den virker lidt
tung at
manøvrere med ved stilstand. Badevægten tynges ned med 220 kg. fuldtanket, inden
der er
tilføjet evt. bagageholdere og andet udstyr. Måske jeg blot skal hive noget jern
i det lokale fitness-
center.

Fordelen med CBF600 er, at du kan ændre sædehøjden hvis standardindstillingen er
for lav
eller høj til dig.

Ifølge salgsmaterialet er 2008 modellen forbedret på flere punkter, uden at
prisen er steget.
Kun relevant hvis du sammenligner nye og bruge maskiner.

En anden MC'ist for foreslået dig at se på Suzuki V-Strom og Kawa Versys. Begge
er høje
modeller, som fordrer at du ikke er en af de mest kortbenede.

Yamaha FZ6-S2 har fået gode anmeldelser. Den er mere sportsligt orienteret, og
kræver at
man vrider øret af den før der sker noget (siger i hvert fald anmelderne).

/Bo

Fra : Armand

Dato : 28-02-08 22:41

Peter Andreasen skrev:
> Hejsa
>
> Står og skal købe en ny motorcykel, jeg har udset mig et par modeller som
> jeg er interaseret i :
>
> Yamaha Fz6-s
> Yamaha fz6-s2
> Honda CBF 600 SA
> Kawazaki ER-6Nf

Når du kan leve med ER6's udseende, hvorfor så fravælge GSR600, som er
Suzukis ækvivalent til de nævnte!?

Angående prøvekørsler, så få en recept ved lægen så du kan styre din
værste købekløe, og afvent forårets mange såkaldte Road-shows hvor man
kan prøvekøre indtil flere motorcykler under et arrangement ved en
forhandler!

--
Armand.

Fra : Morten Pedersen

Dato : 01-03-08 01:42

Hej Peter,

jeg skulle vælge min første maskine sidste forår - til kørsel på arbejde 100
km/dag de dage hvor vejret tillod det - og jeg fik den brugt meget. (7000
km)
Jeg prøvede de samme modeller som du har beskrevet nedenfor - men endte
faktisk med en Suzuki DL-650.

Den er ekstremt letkørt og tilpas hurtig. Det er ikke verdens pæneste
maskine, men den er meget driftstabil - og så kan man sætte sidetasker på
den uden det ser tåbeligt ud. På den maskine ser det nærmest godt ud.
ABS'en på maskinen virker også glimrende - jeg tager mig sammen til at prøve
den af engang imellem på et tomt stykke landevej, for at huske at "turde"
gøre det rigtigt den dag det er påkrævet og for at øve vurdering af
bremselængde.

Du bør i hvert fald lige prøve en DL'er inden du beslutter dig. Den er også
lige en tand billigere.

mvh
Morten