LED blinklys - laver narstreger, MC-EL eks~
Fra : Christian Rasmussen

Dato : 27-02-08 19:50

Hey
Jeg har smidt nogle LED blink på fra Louis.de, samt købt et Yamha LED
(elektrnisk blinklys relæ) på min Yamaha YZF-R6 2000 som er helt std.
bortset fra en fabriks monteret alarm med startspærre.
Jeg klippede de org. blinklys så tæt på pæren som muligt (for at bibeholde
det org. stik de bliver sat sammen med ledningsnettet) og samlede dem med de
nye LED med presmuffer med krymp og lim.
Nu bliver det "svært"..
Når jeg sætter tænding på(med lys for og bag, uden motoren er igang) og
blilnker enten til højre eller venstre, blinker de svagt og ikke alle
dioderne lyser(14 stk i hvert blink mener jeg). Hvis jeg så slår alarmen til
blinker alle 4 blink (ligesom katastrofe lys) og her lyser de med fuld
power!?!? Alarmen kliker lyder som om den har sit eget blink relæ.
Hvis slukker for lyset på cyklen, kan de godt blinke power!
Eller hvis jeg starter motoren, kan de godt blinke "normalt" med lys på.
Desuden er det somom der er noget overgang, når den blinker til højre,
blinker et par dioder MEGET svagt i venstre side - og om vendt?!?!
Umiddelbart virker det som om der ikke er power nok på batteriet, men det er
helt fint og lige ladet op, PLUS hvorfor kan de blinke med fuld skrald når
man slår alarmen til og fra ?

Jeg forstår det ikke.
Ps jeg arbejder som elektriker til dalig, så jeg burde kende foreskel på +
og - haha, men her er jeg sgu tabt!

Kunne være sjovt, hvis der var et klogt hoved der havde en ide om hvad der
er i vejen?

Peace out Christian

Fra : Anders Majland

Dato : 27-02-08 20:07

> [...]
> bortset fra en fabriks monteret alarm med startspærre.

> Hvis jeg så slår alarmen til blinker alle 4 blink (ligesom katastrofe lys)

Lyder som et defekt blinkrelæ og/eller dårlige forbindelser i din
blinklyskontakt eller fra blinklys til stel. Kontakten virkede sikkert fint
med de originale blinklys fordi de trak meget mere strøm. Nu trækker du kun
en "smule" og så slutter kontakten måske ikke ordenligt. Jeg gætter på
blinkrelæet sidder på plus til kontakten og så gennem blinklysene til stel.
Prøv evt at såtte en pære parallelt med et af blinklysene (mon ikke der kan
komme er par ledere med i de orignale stik)

/A

Fra : Martin Poll

Dato : 27-02-08 20:17

"Christian Rasmussen" <philbert@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er helt fint og lige ladet op, PLUS hvorfor kan de blinke med fuld skrald

Hej christian.
Jeg havde selv også lignede problemer med min MC da jeg havde installeret 4
led blik. Jeg havde også monteret elektronisk blinkrelæ på. så det burde
ikke være nødvendig med at montere modstande sammen med blinklysene. jeg
prøvede så at montere 2 modstande ved de forreste blikklys og det hjalp nu
var der ingen problemer og alt virkede perfekt. jeg monterede disse
modstande.
http://www.rizoma.com/Prodotti/ProdottiUniversal.cfm?ID_categoria=9

Med venlig hilsen

Martin
Aprilia SL1000

Fra : Matthias H Matthies~

Dato : 27-02-08 20:32

> [...]
> prøvede så at montere 2 modstande ved de forreste blikklys og det hjalp nu
> var der ingen problemer og alt virkede perfekt. jeg monterede disse

De viste modstande kan købes flere steder her i landet og også til billigere
penge.
F.eks her: http://www.matronics.dk/Produkter/Mcsooter/Ledpaerer.aspx
Hilsen Matthias