Rygbeskytter - resultatet
Fra : Torben Scheel

Dato : 27-02-08 14:06

Jeg spurgte for et stykke tid siden efter erfaringer med rygbeskyttere,
og fik forskellige anbefalinger, men væsentligst at den skal prøves på.

Her i week-enden var fruen og jeg impulsivt en tur i tyskland, og
besøgte selvfølgelig Süderstrasse i Hamburg. I Louis flohmarkt lå der et
par af disse : http://www.louis.de?topic=artnr_gr&artnr_gr=208907 med et
par skønhedsfejl - en medium til Anne Mette og en large til mig. Det er
ikke med hårde skaller, men til gengæld tror jeg at det bliver nemt at
huske den hver gang. Den sidder rart på kroppen, og jeg tror at
komforten er meget vigtig for at "huske" at bruge den.

At prisen var god, klager jeg heller ikke over

--
vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-08 16:44

On Wed, 27 Feb 2008 14:05:50 +0100, Torben Scheel
<torben_scheel@hotmail.com> wrote:

> [...]
>komforten er meget vigtig for at "huske" at bruge den.
>
>At prisen var god, klager jeg heller ikke over

har sådan en. er tillfreds med komforten, den er dog noget varm at
have på til sommer, Lidl solgte den for et par år siden til kr. 350,-
ca.

Fra : Torben Scheel

Dato : 27-02-08 18:32

FSO wrote:

> har sådan en. er tillfreds med komforten, den er dog noget varm at
> have på til sommer, Lidl solgte den for et par år siden til kr. 350,-
> ca.

OK - overraskende! Var det med Vanucci mærke, eller er det bare noget
der er syet på et noname produkt?

Jeg gav omkring det samme (2 stk + en transportsæk for 100 euro).

--
vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-08 20:57

On Wed, 27 Feb 2008 18:31:47 +0100, Torben Scheel
<torben_scheel@hotmail.com> wrote:

>OK - overraskende! Var det med Vanucci mærke, eller er det bare noget
>der er syet på et noname produkt?
>
>Jeg gav omkring det samme (2 stk + en transportsæk for 100 euro).

Den er sandsynligvis et kopi produkt, altså den fra Lidl som jeg har.
den hedder Pro-life model j830 og er CE mærket, består af en
formstøbt, forholdsvis blød skum skal, der er vulkaniseret fast med
den del der vender ind mod ryggen, når jeg sammenligner med den du
linkede til, er det ikke sådan ligetil at se, at de ikke skulle komme
fra den samme støbeform, pånær lige mærkaterne.
Ikke for at gøre reklame for Lidl, så har de af og til noget mc-udstyr
der efter min overbevisning, godt kan bruges, blot man lige kigger
ekstra kritisk på tingene inden man køber, ligesom Bilka og T.Hansen.
Jeg er glad for den og tror på den har en effekt, den dag der bliver
brug for den (gid den aldrig må komme ) og i den situation er alt
jo bedre end ingenting

Hygge

På Lørdag
På Lørdag
På Lørdag
På Lørdag
På Lørdag
På Lørdag
Ha ha
jeg glæder mig bare!

Fra : Torben Scheel

Dato : 28-02-08 07:44

FSO wrote:

> [...]
> linkede til, er det ikke sådan ligetil at se, at de ikke skulle komme
> fra den samme støbeform, pånær lige mærkaterne.

I Vanucci'en er beskytteren udtagelig, og består af 5 lag skum med små
ventilationshuller. Der er en mærkat på ydersiden med et testresultat
hvor 17 tons tryk blev til 0,7 ton. Jeg var ellers ikke overbevist om
det "bløde" skums evner overfor sten og kanter, men måske er den ikke så
ringe alligevel.

> Ikke for at gøre reklame for Lidl, så har de af og til noget mc-udstyr
> der efter min overbevisning, godt kan bruges, blot man lige kigger
> ekstra kritisk på tingene inden man køber, ligesom Bilka og T.Hansen.

Helt sikkert, men det kræver jo at man kommer så fine steder Biltema
i sverige er også begyndt at smage på markedet.

> Jeg er glad for den og tror på den har en effekt, den dag der bliver
> brug for den (gid den aldrig må komme ) og i den situation er alt
> jo bedre end ingenting

Netop - man skal kunne holde ud at have udstyret på - det er
sikkerhedstip #1.

> På Lørdag
> På Lørdag
> På Lørdag
> På Lørdag
> På Lørdag
> På Lørdag
> Ha ha
> jeg glæder mig bare!

Jeg glæder mig mere til søndag, der skulle kulingen have lagt sig

--
vh
Torben