Lakrens og polering
Fra : Jesper.Scheel.Bech@g~

Dato : 26-02-08 08:20

Hej NG,

Jeg har en CBR 600 F3 som er helt original i lakken, men den trænger
til en opfrisker. Jeg har så invisteret i et sæt Sonax lakrens og
Polish+Wav (dem som vandt FDM testen..) men jeg er lidt usikker på om
jeg tør bruge det. Jeg kan nemlig føle staferingerne på lakken - vil
lakrens kunne beskadige dem?

Fra : Ole Hansen

Dato : 26-02-08 16:29

Jesper.Scheel.Bech@gmail.com wrote:

> [...]
> Polish+Wav (dem som vandt FDM testen..) men jeg er lidt usikker på om
> jeg tør bruge det. Jeg kan nemlig føle staferingerne på lakken - vil

Hvad mener du med "føle dem"? Er de under lakken eller sidder de ovenpå?
Hvis de sidder ovenpå lakken, så vil jeg nok forsøge at polere udenom..

--
Ole Hansen

Fra : Jesper.Scheel.Bech@g~

Dato : 26-02-08 12:12

On Feb 26, 4:29 pm, Ole Hansen <mo...@get2net.dk> wrote:

> Hvad mener du med "føle dem"? Er de under lakken eller sidder de ovenpå?
> Hvis de sidder ovenpå lakken, så vil jeg nok forsøge at polere udenom..
>
> --
> Ole Hansen

De sidder på lakken - det virker ikke som om der er klarlak ovenpå?
Ja, det undrer også mig, men den er altså total original Honda! Jeg må
nok droppe lakrens og nøjes med polish+wax..

Fra : MKS - 74

Dato : 26-02-08 20:55

On Tue, 26 Feb 2008 11:12:19 -0800 (PST), Jesper.Scheel.Bech@gmail.com
wrote:

>De sidder på lakken - det virker ikke som om der er klarlak ovenpå?
>Ja, det undrer også mig, men den er altså total original Honda!

På tanken sidder stafferingerne under lakken ellers ovenpå.

>Jeg må
>nok droppe lakrens og nøjes med polish+wax..

Er du i tvivl om stafferingerne kan klare lakrens, så prøv evt. på en
skadet kåbedel (kan anskaffes til stort set ingenting) først.

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:

Fra : Armand

Dato : 27-02-08 00:09

MKS - 74 skrev:

> På tanken sidder stafferingerne under lakken ellers ovenpå.
>
> Er du i tvivl om stafferingerne kan klare lakrens, så prøv evt. på en
> skadet kåbedel (kan anskaffes til stort set ingenting) først.

Der er nok en grund til at tankens stafferinger er over-lakerede :-/

--
Armand.

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 27-02-08 06:50

> Der er nok en grund til at tankens stafferinger er over-lakerede :-/

De skal kunne holde til benzin?

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR600F '98, TS250 '82, XR650L '95

Fra : Armand

Dato : 28-02-08 22:43

Jens Jacob Bager Jensen skrev:

> De skal kunne holde til benzin?

Dét er ihvertfald mit bud!

--
Armand.

Fra : Harald Blaatand

Dato : 28-02-08 13:59

> Der er nok en grund til at tankens stafferinger er over-lakerede :-/
>
> --
> Armand.
>

>"På tanken sidder stafferingerne under lakken ellers ovenpå."<
Stafferingerne der sidder under lakken sidder ovenpå (Okay....)

>"Der er nok en grund til at tankens stafferinger er over-lakerede :-/"<
Eller er stafferingerne under lakken blevet under-lakerede ?

Prøv lige at kontakte en der har forstand på Auto/MC lak og stafferinger
og lad ham give et bud !

- -

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-08 17:26

On Thu, 28 Feb 2008 13:58:57 +0100, Harald Blaatand wrote:

> Stafferingerne der sidder under lakken sidder ovenpå (Okay....)

Jup! Tanken har fået klarlak efter staferingerne er monteret, det er
almindelig Honda standard. Kåbedele mm. har derimod ikke fået klarlak, og
derfor er staferingerne på disse dele ikke beskyttet.

> Prøv lige at kontakte en der har forstand på Auto/MC lak og stafferinger
> og lad ham give et bud !

Ikke nødvendig, jeg har været der med polering. Tanken klarer fint voks, og
slipoline. Staferingerne på kåbedele tåler kun ikke slibende voks.

Orla Pedersen, tidligere Hånda ejer.
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
2-1-2008

Fra : Jesper.Scheel.Bech@g~

Dato : 26-02-08 14:45

On Feb 26, 8:55 pm, MKS - 74 <mks74t...@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Er du i tvivl om stafferingerne kan klare lakrens, så prøv evt. på en
> skadet kåbedel (kan anskaffes til stort set ingenting) først.

Fin ide!