dele til Honda XL 250 fra 73
Fra : Rasmus Høj Pedersen

Dato : 25-02-08 11:45

Hej.

Til min ny erhvervet honda xl 250 fra 73, mangler jeg nogle dele.
Jeg kunne godt bruge en ny udstødning, nogle nye bag dæmpere.
Er er nogen der ved hovr disse kan fåes?
Derudover har motoren i føgle sælger problmer med knastkæde skinderne.
Er der nogen som ved hvem kan hjælpe med det problem?
Er der andre som har sådan en maskine, som jeg evt må stille nogle
opklarende spørgsmål?

Mvh Rasmus Høj Pedersen

Fra : Harald Blaatand

Dato : 25-02-08 14:54

"Rasmus Høj Pedersen" <rasmushoj@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Er der nogen som ved hvem kan hjælpe med det problem?
> Er der andre som har sådan en maskine, som jeg evt må stille nogle

I går ville du købe en Aermacchi Harley Davidson SX 250,i dag skriver du
om din ny erhvervede Honda XL 250 fra 73',jeg er da lidt spændt på hvad du
køber i morgen ! )

www.alfaheaven.com har lidt,men ingen udstødninger ellers prøv
www.google.dk.

- -

Fra : Rasmus Høj Pedersen

Dato : 25-02-08 15:06

Hehe ja jeg har som du skriver forhørt mig på en sx 250.
Den er i midlertidigt svært at komme i nærheden af sådan en.
Men ved et tilfælde faldt jeg over denne, så den "kom" jeg til
at købe. Så nu vil jeg jo gerne lave den i stand.
Hvem ved måske køber jeg en sx 250 i morgen hvis der kommer en
til salg ;0)

Men ind til videre tror jeg, at jeg vil forsøge at finde dele
til min XL 250. Så hvis der er andre der har noget info er i
velkommen. forresten har jeg også brug for sideskjolde.
jeg takker for linket.

Fra : Claus Rittig

Dato : 25-02-08 17:21

"Rasmus Høj Pedersen" <rasmushoj@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Men ind til videre tror jeg, at jeg vil forsøge at finde dele
> til min XL 250. Så hvis der er andre der har noget info er i
> velkommen. forresten har jeg også brug for sideskjolde.
> jeg takker for linket.

Ja, sådan her kommer et indlæg til at se ud, hvis man ikke gider citere
ordentligt...

Men derudover: Jeg har ikke en XL250 længere, men jeg har faktisk haft en
for rigtig mange år siden, som jeg satte i stand (dengang for 25 år siden).
Det bliver svært at finde dele til den! Især sideskjolde, de var svjh
udsolgt allerede dengang.
Ustødningen er lidt speciel, der er jo to lydpotter på, en foran
støddæmperen, og en bagved den. Den bageste kan nu let undværes (og den
tærer helt vildt let), cyklen larmer ikke mere end alle andre uden den.

/Rittig

Fra : Rasmus Høj Pedersen

Dato : 26-02-08 10:35

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev:
> [...]
>længere, men jeg har faktisk haft en
>for rigtig mange år siden, som jeg
>satte i stand (dengang for 25 år siden).

Hej Rittig.
Du siger at udstødningen er speciel, og den har to lyddæmpere.
den model jeg har fra 73, har kun en lyddæmper som fylder
rimelig meget af hele udstødningssystemet. Er du sikker på at
det var en fra 73 du havde, og ikke en lidt yngre?
Jeg mangler også side skjold, som jeg tror bliver svært at
finde, men det lykkes vel med tiden.
Lige nu er jeg meget interesseret i at få fat i en
værkstedshåndbog. Hvis der er nogen der kan hjælpe mig med det,
vil jeg blive meget taknemmelig for det.

Mvh Rasmus

Fra : Claus Rittig

Dato : 26-02-08 22:46

> [...]
> rimelig meget af hele udstødningssystemet. Er du sikker på at
> det var en fra 73 du havde, og ikke en lidt yngre?

Ja, helt sikker!
Forrøret gik over i lydpotten (som var oplagt og ret stor), derefter gik et
rør på størrelse med forrøret udenom bagdæmperen, og så kom en lille nærmest
trekantet lydpotte bag bagdæmperen. Min bageste lydpotte og det meste af
"mellemrøret" var tæret op, så den sløjfede jeg, og lavede bare et nyt rør
uden trekant-lydpotte i stedet. Det fungerede fint.

Den havde to halv-navs bremser, flot cross styr og en lille sær høj forskærm
der mindede lidt om dem de bruger på speedway maskiner - den skiftede jeg
med en lav stor en i trial stil, for den lille skærm havde næsten ingen
virkning.
Motoren havde en stor karburator (38mm?) og 4-ventilet topstykke. 18" og 21"
hjul (Honda brugte på de lidt nyere modeller 23" forhjul, men gik midt i
80'erne tilbage til 21").

Rittig

Fra : Rasmus Høj Pedersen

Dato : 27-02-08 15:21

> [...]
>virkning.
>Motoren havde en stor karburator
>(38mm?) og 4-ventilet topstykke. 18" og 21"

Hej Rittig.

Det må være forskellige modeller.

Ud stødningen ser således ud på min:
http://www.japmcdismantlers.co.nz/Exhaust%20pics/mh229.gif

[URL=http://img246.imageshack.us/my.php?image=dsc00216sb5.jpg]
[IMG]http://img246.imageshack.us/img246/6430/dsc00216sb5.th.jpg
[/IMG][/URL]

Umidelbart er der kun en potte på den.

men hvis det er den samme, så kune jeg måske godt finde på at
benytte din metode.

Mvh Rasmus

Fra : Rasmus Høj Pedersen

Dato : 29-02-08 12:11

Er der nogen der ved hvilken kæde sådan en mc kører med?

Mvh Rasmus