Bedste styrthjelm mellem 2000-3500kr
Fra : Michael Tinding

Dato : 24-02-08 13:52

Jeg har kun fundet gamle test på nettet, men jeg skal ud og købe en ny
hjelm. Da hjelmen muligvis redede mit liv sidste gang en bil ikke overholdt
sin vigepligt, vil jeg ikke spare på penge på en hjelm. Er der nogen gode
forslag?
Tillægsspørgsmål. Jeg overvejer at købe en Rukka jakke i tyskland, men jeg
er bange for at købe for stort eller for småt. De mål der bliver opgivet på
bukser og jakke, hvad henviser de til? og er det små eller store numre i
forhold til f.eks et par cowboybukser?

Fra : John

Dato : 24-02-08 14:47

Hej Michael
Jeg har erfaret, at kvalitet og pris i dette tilfælde faktisk hænger sammen.
Jo bedre produkt, des mere skal du regne med at skulle betale. Hjelmen skal
bruges til touring - Racing eller ofte stop for en smøg? i det sidste
tilfælde skal det måske være en hjelm til at slå op?
MEN dette være sagt, så skal du forsøge dig frem.
1. Hjelmem skal passe til dit hoved (pasform, størrelse)
2. Hjelmen skal være behagelig (let - ved længere kørsel)
3. Du skal teste hjelmen på din egen MC, da lyden er meget variabel, efter
hvilken MC du tester en hjem på. (kåbe - type hjelm, viser og siddestilling)
4. Lydniveauet,hvor meget larmer hjeæmen på netop din MC?
5.Vægt? Hvor længe kan du holde ud at have den på?
å der er mange ting du skal tage højde for, spørg en ven, eller en
forhandler du har tillid til, og som vil lade dig teste en hjelm.
Det er mit bedste råd.
Mch John
SHOEI RAID II

Fra : KentBM

Dato : 24-02-08 18:07

John wrote:
> bruges til touring - Racing eller ofte stop for en smøg? i det sidste
> tilfælde skal det måske være en hjelm til at slå op?
Dette er i modstid med dit punkt 5. Både Shoei Raid II og min egen
Schuberth C2 har en noget højere vægt en de tilsvarende hjelme, som ikke
kan slåes op. Og er faktisk nogle af de tungeste hjelme.

Så enten en let hjelm eller en hjelm til at slå op.

--

Kent

Fra : Western

Dato : 24-02-08 19:02

"KentBM" <kentF_JERNmagnussen@aim.com> skrev

> [...]
> ikke kan slåes op. Og er faktisk nogle af de tungeste hjelme.
>
> Så enten en let hjelm eller en hjelm til at slå op.

Shoei Raid II er _ikke_ en klaphjelm og den er opgivet til 1380 g. Shoei
Multitec som er med klap er ca. 200 tungere. Og Schubert C2 er endnu ca.
100 g tungere.

--

Leif Westen

Fra : KentBM

Dato : 24-02-08 19:14

Western wrote:
> Shoei Raid II er _ikke_ en klaphjelm og den er opgivet til 1380 g. Shoei
> Multitec som er med klap er ca. 200 tungere. Og Schubert C2 er endnu ca.
> 100 g tungere.

Beklager, selvfølgelig.

Jeg har også en BMW Sportsintegral, som så vidt jeg husker vejer omkring
det samme som din Raid. Og det er tydeligt at mærke, at C2 hjelmen vejer
en del mere. Også under brug.

--

Kent

Fra : Western

Dato : 24-02-08 19:35

> [...]

> omkring det samme som din Raid. Og det er tydeligt at mærke, at C2
> hjelmen vejer en del mere. Også under brug.

Det er nu ikke mig, men John som har en Raid.

--

Leif Westen

Fra : Jan A Jensen

Dato : 24-02-08 15:53

> [...]
> på bukser og jakke, hvad henviser de til? og er det små eller store numre
> i forhold til f.eks et par cowboybukser?
køb en schubert s1.. her hjemme koster den omkring 4 kg
men kan fåes til omkring 3 kg i tyskland..
jeg købte selv min hjelm her: http://www.fc-moto.de/

--
Jan A Jensen.
http://www.mccustomclubaalborg.dk

Fra : Michael Tinding

Dato : 24-02-08 20:09

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-08 21:00

On Sun, 24 Feb 2008 20:08:40 +0100, Michael Tinding wrote:

> [...]

Det er dig Concept larmer, C2 og S1 er relativt stille, nok nær det
bedste at Du kan få.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
2-1-2008

Fra : Michael Tinding

Dato : 24-02-08 21:10

meddelelse news:xbm5mhy9wg3e.16mriavzbyr5z.dlg@40tude.net...

> Det er dig Concept larmer, C2 og S1 er relativt stille, nok nær det
> bedste at Du kan få.
>
> --
> mvh
> Orla Pedersen
> http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
> http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
> 2-1-2008
Ok, tak fordi du satte det på plads. Jeg kører nok ud og kigger på en
Schuberth

Fra : Ole Schultz

Dato : 24-02-08 22:03

On Sun, 24 Feb 2008 21:00:13 +0100, Orla Pedersen
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:

>Det er dig Concept larmer, C2 og S1 er relativt stille, nok nær det
>bedste at Du kan få.

Enig, har både Concept og C2. S1 har jeg ikke prøvet.

mvh Ole

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 24-02-08 22:33

Orla Pedersen skrev:

> Det er dig Concept larmer, C2 og S1 er relativt stille, nok nær det
> bedste at Du kan få.

Glem ikke R1, den er rasendes god (hvis kørestillingen er til den
sportslige side

--
Dun@nt
Kilo SFau s "Hvidguld"

Fra : Michael Tinding

Dato : 24-02-08 23:07

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse

> Glem ikke R1, den er rasendes god (hvis kørestillingen er til den
> [...]
Ok, den kigger jeg også lige på ved samme lejlighed. Tak for de gode
forslag.

Fra : Steen Gruby

Dato : 24-02-08 23:57

On Sun, 24 Feb 2008 23:07:01 +0100, "Michael Tinding"
<whocares@fiske.net> wrote:

Hej.

>Ok, den kigger jeg også lige på ved samme lejlighed. Tak for de gode
>forslag.

Jeg er enig i vurderingen af de nævnte hjelme.
Jeg vil dog lige tilføje at vindpresset på C2 er væsentligt større end
andre lignende "klaphatte".
Jeg får lidt ondt i nakkemusklerne når det står +100 på klokken, så
når der står sjov på programmet finder jeg en anden hat som f.eks. BMW
system 4, eller bedre, en Shoei Multitec frem

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Kim

Dato : 24-02-08 16:01

On Sun, 24 Feb 2008 13:52:17 +0100, "Michael Tinding"
<whocares@fiske.net> wrote:

> [...]
>bukser og jakke, hvad henviser de til? og er det små eller store numre i

Jeg har købt både tøj og hjælm hos hein gericke i flensburg, altid god
behandling og så snakker hun dansk.

Mvh. Kim Hansen.

Fra : KentBM

Dato : 24-02-08 18:02

Michael Tinding wrote:
> [...]
> bukser og jakke, hvad henviser de til? og er det små eller store numre i
Jeg bruger 52 både i jakke og bukser, hvilket er large/stor. Så er der
kort, mellem og lang for de fleste jakker og bukser. Det er muligt, at
de danske motorcykelforhandlere har udsalg på Rukka her op til den nye
sæson. Jeg har selv købt mine sæt her hjemme, da prisforskellen
alligevel ikke var særlig stor. Og så har jeg fået god service både hos
Aagesen i Hvidover og Enghave Motor på Vesterbro i København.

--

Kent

Fra : Søren Høyer Hansen

Dato : 24-02-08 23:37

Hej Michael
Jeg har for et par måneder siden fået mig en Schuberth S1, og kan kun sige
at den er fantastisk. Super komfortabel, et visir og en udluftning der bare
fungerer (har selv haft Shoei, hvor jeg ind i mellem måtte åbne visiret for
ikke at fald i søvn pga. af dårlig luftudskiftning.) Den indbyggede
solbrille er jo en genistreg. Men det bedste i det daglige er nok det lave
støjniveau den besidder. På ture hvor hastigheden ligger omkring eller +100
har jeg altid tidligere kørt med ørepropper - nu er jeg begyndt at "glemme
dem" fordi de faktisk er overflødige med denne hjelm.
Kan på det varmeste anbefale den.- Som andre har nævnt: Karla der ejer
Hein-Gericke i Flensborg er god at handle med. Og hun har dem i øvrigt på
tilbud for tiden (og så sender hun fragtfrit til Danmark!!)
Vh
Søren

Fra : Jim Andersen

Dato : 25-02-08 09:50

Søren Høyer Hansen wrote:
> kørt med ørepropper - nu er jeg begyndt at "glemme dem"
> fordi de faktisk er overflødige med denne hjelm.

Små slag. De er kun overflødige hvis du allerede har en høreskade.

Jeg købte selv en S1 sidste sæson (via ebay, Sofort und Neu, 2.8K).
Jeg bruger briller, og efter at have prøvet en Caberg m. solvisir, havde jeg
bestemt mig for at et solvisir var et must, og det indsnævrede jo
mulghederne en del.

Caberg er billige (ere), men larmer temmelig meget.
S1 er støjsvag. Men jeg kører altid med ørepropper alligevel.

/jim

Fra : Søren Høyer Hansen

Dato : 25-02-08 16:56

"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> skrev i meddelelsen

> Små slag. De er kun overflødige hvis du allerede har en høreskade.
>
> /jim

Du har ret, Jim. Jeg bør tage dem med. Til den daglige tur, har jeg som sagt
"glemt dem lidt". Men jeg ved godt at niveauet alligevel er højt nok til
skader hvis hastigheden begynder at komme over de 100 (ved denne hastighed
er støjniveauet 85 dB). Men den er stadig meget stille i forhold til hvad
jeg ellers har prøvet - især har jeg været begejstret for meget bedre at
kunne høre motorens symfoni fremfor bare vindsus.
Vh
Søren

Fra : Michael Tinding

Dato : 26-02-08 08:12

Tak for de mange inputs! Jeg har nu købt en Schuberth S1, som skal sættes på
med et skohorn. Jeg håber jeg bliver glad for den, den sidter ihvertfald
godt fast på hovedet og føles rar at have på.

Fra : Jan A Jensen

Dato : 26-02-08 15:00

> Tak for de mange inputs! Jeg har nu købt en Schuberth S1, som skal sættes
> på med et skohorn. Jeg håber jeg bliver glad for den, den sidter
> ihvertfald godt fast på hovedet og føles rar at have på.
De først 3 uger skal den være meget stram.. derefter så bli'r du mega glad
for din nye hjelm...
købte du den i tyskland ell. her hjemme..?? hvad måtte du af med..??.
Jeg købte selv min ved fc-moto og fik en fin behandling. Plus de lige har
bytte mit visir ud med nyt pga. det skallede af indvendig..

Fra : Armand

Dato : 26-02-08 22:23

Michael Tinding skrev:
> Tak for de mange inputs! Jeg har nu købt en Schuberth S1, som skal sættes på
> med et skohorn. Jeg håber jeg bliver glad for den, den sidter ihvertfald
> godt fast på hovedet og føles rar at have på.

Jeg har holdt mig ude af tråden; men kan det passe at det er et råd fra
dén at du har købt en "skohorns-model"?
Sagen er at jeg har ved et motorsportsarrangement stået med en
bevidstløs, som lægen(!) ville have hjelmen af:
Vedkommende havde netop købt hjelm efter skohorns-princippet for at det
skulle være sikrest muligt når nu risikoen for at styrte var forhøjet;
men når man er bevidstløs er musklerne slappe - Også kæbe og nakke
-musklerne, og der var på ingen måde "modhold" i hans bevidstløse krop
til at trække den stramme hjelm af

En hjelm skal blive siddende - Men den skal nu altså også være til at få
af igen :-|
I samme forbindelse skal pointeres at skadestue-bemandingen så langtfra
har rutine, og da slet ikke deciderede kurser i afmontering af hjelme på
hverken vågne eller bevidstløse personer. I det hele taget er de meget
fremmede for motorcykel-beklædning i almindelighed:
Da jeg i sin tid havde taget den store tur og efter kort bevidstløshed i
nedslags-øjeblikket stadig var noget paf efter ankomst på skadestuen,
forsøgte en sygeplejerske at trække mine old-fashion-støvler (á med
lynlås bagpå og med læderstrop på tværs deraf for oven og for neden) af
mig, uden at have løsnet den nederste strop, hvorved lynlåsen heller
ikke var åbnet mere end som så - Og dér lå jeg så: En trafik-skadet
motorcyklist med klager over smerter i ryggen og fik formedelst flået
det højre ben af, af en mama i hvid kittel

--
Armand.

Fra : Steen Gruby

Dato : 26-02-08 22:37

On Tue, 26 Feb 2008 22:23:00 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

Hej Armand.

> [...]
>motorcyklist med klager over smerter i ryggen og fik formedelst flået
>det højre ben af, af en mama i hvid kittel

Den kender jeg
Da jeg for længe siden blev bragt på skadestuen efter nærkontakt med
en bil. siger Hr. Doktor: Ka' du bevæge foden.
Ork ja no problem - Se selv.
Fat i støvlen og hiv.
Jeg kvitterede med venstre fod (med støvle) på overarmen af Hr.
Doktor.
Skinnebenet var klippet over og støvlen holdt stumperne på plads.
Det hiveri gjorde sørme ondt.
Støvlen måtte lade livet for en stor saks
Efterfølgende en sommer med benet i gips

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-08 23:58

On Tue, 26 Feb 2008 22:23:00 +0100, Armand wrote:

> Jeg har holdt mig ude af tråden; men kan det passe at det er et råd fra
> dén at du har købt en "skohorns-model"?

Det er en Schuberth ting. De skal den første tid være svære at få på, og
af, ellers sidder hjælmene for løst når at de er på. Det retter sig
forholdsvis hurtigt, desværre taber hjælmen en anelse af støjdæmpningen
derved.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 29-02-08 21:17

Orla Pedersen skrev:

> [...]
> af, ellers sidder hjælmene for løst når at de er på. Det retter sig
> forholdsvis hurtigt, desværre taber hjælmen en anelse af støjdæmpningen

Præcis som jeg også har erfaret det. Men har du eller andre haft
problemer med hageremmen?. Eller er det min bygning der driller. Jeg
kunne ikke komme overens med remmen. Den var for bred og sad for langt
tilbage. Den har en rem inden i som går fra hagerem til hagerem bag om
nakken. Den måtte lade livet. Det samme er sket med polstringen på de
samme to hageremsparter. De skar sig ind i struben og var yderst
ubehagelige.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-08 11:54

On Fri, 29 Feb 2008 21:17:14 +0100, Ib Jakobsen wrote:

> Præcis som jeg også har erfaret det. Men har du eller andre haft
> problemer med hageremmen?.

Ikke med Concept, den virker perfekt, men S1 generer en anelse, og jeg har
overvejet at modificere polstringen på hageremmen.

> Den har en rem inden i som går fra hagerem til hagerem bag om
> nakken. Den måtte lade livet.

Det er nok meget uklogt :-/ den forhindrer hjælmen i at rulle frem over
hovedet, men kunne en lille forlængelse af nakkeremmen ikke have løst
problemet ?

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 01-03-08 17:03

Orla Pedersen skrev:

> Det er nok meget uklogt :-/ den forhindrer hjælmen i at rulle frem over
> hovedet, men kunne en lille forlængelse af nakkeremmen ikke have løst
> problemet ?

Et kik i manualen afslørede at den var til at det kunne ske. Men
hageremmen er lejret så langt tilbage at med korrekt spændt rem vil det
alligevel ikke ske. Remmen er højest givet mulighed for at befinde en cm
længere fremme. Jeg har testet for det du tænker på kunne ske. Og så
blev hjelmen pludselig behagelig. Som den var fristedes man til at lade
være med at spænde remmen.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Jim Andersen

Dato : 03-03-08 10:35

Ib Jakobsen wrote:
> Men har du eller andre haft problemer med hageremmen?

Ikke på S1. Men C2 føltes som om den ville trykke mit adamsæble om i nakken
når man klikkede bovporten på plads.

/jim

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 04-03-08 20:48

Jim Andersen skrev:

> Ikke på S1. Men C2 føltes som om den ville trykke mit adamsæble om i nakken
> når man klikkede bovporten på plads.

Det var lige sådan jeg havde med S1. Men når den er gået til, så er den
rigtig god.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Jim Andersen

Dato : 27-02-08 08:48

Armand wrote:
> I samme forbindelse skal pointeres at skadestue-bemandingen så
> langtfra har rutine, og da slet ikke deciderede kurser i afmontering
> af hjelme

På amarkanske films bruger de en vinkelsliber. Det må de se at få indført
herhjemme også.

/jim

Fra : Armand

Dato : 28-02-08 00:01

Jim Andersen skrev:

> På amarkanske films bruger de en vinkelsliber. Det må de se at få indført
> herhjemme også.

Min oplevelse dengang fik mig til at tanke-udvikle en tand- fræser/sav
til montering på en akku-boremaskine, uden at det kom til mere end dét.
På den anden side må en komposit-hjelm medføre et helvede af støv som
måske ikke er helt ideelt på en skadestue :-/

--
Armand.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 29-02-08 21:22

Armand skrev:

> [...]
> På den anden side må en komposit-hjelm medføre et helvede af støv som
> måske ikke er helt ideelt på en skadestue :-/

Har faktisk gået og tænkt på noget af det samme de sidste par dage.
Efter der er blevet rodet op i mit eget uheld. Der tog jeg selv hjelmen
af efter nogen ville gøre det for mig. Selv om man er ved sine fulde fem
er det ubehageligt hvis andre skulle gøre det. Jeg tænker nu mere i
noget fjerkræsaks med udveksling. Gerne noget i stil med dem de bruger
til at klippe taget af biler. Hydraulisk så man ikke bruger saksens arme
til at brække med.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Armand

Dato : 29-02-08 21:33

Ib Jakobsen skrev:

> [...]
> noget fjerkræsaks med udveksling. Gerne noget i stil med dem de bruger
> til at klippe taget af biler. Hydraulisk så man ikke bruger saksens arme

Men er der luft mellem styren-polsteret og skallen til effektivt at
kunne bruge et sakse-værktøj :-/

I mellemtiden (min oplebelse er fra starten af 90'erne) er
akku-vinkelslibere med regulerbar hastighed blevet let tilgængelige, og
det er vel blot at lave en fuldt omsluttende skærm hvor skæret kun
stikker et par mm ud, til sådan én, og så evt. bruge vand/olie under
skæring for at undgå støv-svineriet :-/

--
Armand.
(smed og imaginær værktøjsmager)

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 29-02-08 23:14

Armand skrev:

> [...]
> det er vel blot at lave en fuldt omsluttende skærm hvor skæret kun
> stikker et par mm ud, til sådan én, og så evt. bruge vand/olie under

De har faktisk værktøjet på "værkstedet". De bruger nogen maskiner der
ligner Dremmel eller trykluftsliber Noget der ligner denne:

http://www.ajengros.dk/shop/default.asp?SetLng=1&page=productinfo.asp?id=865

Bare med lavt omdrejningstal og sikkerhedsskærm. I stedet for slibeskive
er der en lille rundsavsklinge. Den må kunne fås med hårdmetalskær. De
bruger dem ved hofteoperationer og andre operationer hvor der for alvor
skal skæres i chassiset. Som du siger kan lidt vand dæmpe støvet.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Armand

Dato : 01-03-08 00:53

Ib Jakobsen skrev:

> De har faktisk værktøjet på "værkstedet". De bruger nogen maskiner der
> ligner Dremmel eller trykluftsliber Noget der ligner denne:
>
> http://www.ajengros.dk/shop/default.asp?SetLng=1&page=productinfo.asp?id=865

En styrkugleaftrækker??
Det var vist den gamle copy'n paste der var blevet hængende dér
Kom igen!

--
Armand.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 01-03-08 17:09

Armand skrev:

> En styrkugleaftrækker??
> Det var vist den gamle copy'n paste der var blevet hængende dér
> Kom igen!

Skulle bare se om du var vågen.

Af en eller anden grund kan man ikke klippe/klistre andre dele på den
side. Det må manuelt indsættes på samme side:

Varenavn Lynsliber
Varenummer AR3026

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : TA

Dato : 03-03-08 22:44

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
>
> Af en eller anden grund kan man ikke klippe/klistre andre dele på den
> side. Det må manuelt indsættes på samme side:

Overså dette indlæg i min tidligere post. Lynsliberen svarer ikke til den
'bensav', jeg omtalte.

--
TA

Fra : flopper

Dato : 01-03-08 14:39

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> bruger dem ved hofteoperationer og andre operationer hvor der for alvor
> skal skæres i chassiset. Som du siger kan lidt vand dæmpe støvet.

hmmm fiberstøv og vand og evt. åbent sår? næppe nogen god ide. Saksen er nok
bedre.

--
Flopper

Fra : TA

Dato : 03-03-08 22:14

> [...]
> bruger dem ved hofteoperationer og andre operationer hvor der for alvor
> skal skæres i chassiset. Som du siger kan lidt vand dæmpe støvet.

Nu er det lidt svært at se, hvilken vinkelsliber du henviser til, idet
linket er til en styrkugleaftrækker, så måske gentager jeg dig ...

I kirurgi anvendes en særlig bensav. Den ligner en vinkelsliber og har en
skæreskive, der minder om en rundsavklinge. Bensaven er dog speciel ved at
skæreskiven ikke kører rundt (som på en vinkelsliber), men blot kører en
smule frem og tilbage (svarende til ca en tand på skæreskiven). Dermed kan
bensaven skære i en hård knogle uden at beskadige det bløde, omkringliggende
væv. Bensaven kan også anvendes til at skære gips-støbninger op med (fx
omkring en brækket arm) uden fare for armen. Det er formentlig også en
bensav, der blev set anvendt til at skære en styrthjelm op med.

Fein har en multisliber, der virker efter samme princip. Den kan anvende
diverse skær -- bla også en rundsav.
<http://www.fein.de/corp/dk/da/supercut/glaziers.html>

Se også en 'oscillating saw', som anvendes i kirurgi:
<http://www.vetinst.com/product.php?productid=11324&cat=200&page=1>

--
TA

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 04-03-08 20:51

TA skrev:

> Fein har en multisliber, der virker efter samme princip. Den kan anvende
> diverse skær -- bla også en rundsav.
> <http://www.fein.de/corp/dk/da/supercut/glaziers.html>

Jeps den er endnu bedre. Kender den godt. Den er meget brugt til at
skære limede ruder ud med.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Nielsen

Dato : 28-02-08 19:02

> [...]
> på bukser og jakke, hvad henviser de til? og er det små eller store numre
> i forhold til f.eks et par cowboybukser?

Vær opmærksom på, at Rukkas forskellige modeller godt kan betyde, at du skal
en størrelse op eller ned. Har netop købt et sæt Rukka Amadillo hos Enghave
Motor (de var til at handle med). Amadilloens størrelse svarer til Allroad
modellen. Prøvede jag APR, så skulle jeg have en mindre jakke, men større
bukser.
Jeg ville prøve tøjet hos en forhandler, inden jeg købte. Rukka er jo "lidt"
pebret i prisen.

/Thomas

Fra : Dr. Enduro

Dato : 03-03-08 12:58

Schuberth S1 er på tilbud hos Polo nu for 289 euro (ca. 2100 kr.).

www.polo-motorrad.de

(og ja, det er mig der ejer koncernen).

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 03-03-08 16:57

"Dr. Enduro" <gætselv@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Schuberth S1 er på tilbud hos Polo nu for 289 euro (ca. 2100 kr.).
>
> www.polo-motorrad.de
>
> (og ja, det er mig der ejer koncernen).

Feedt - så kan du skaffe nogle ordentlige rabatter !

Fra : Jesper.Scheel.Bech@g~

Dato : 06-03-08 12:20

On Feb 24, 1:52 pm, "Michael Tinding" <whoca...@fiske.net> wrote:
> [...]
> bukser og jakke, hvad henviser de til? og er det små eller store numre i

Jeg købte hjelm i DK (Shoie Raid II) da den skal passe perfekt for at
være til nytte. Prøvede også S1 som sad virkelig godt, men jeg synes
personligt den er lidt stor i yderskallen. Raid II er ikke lige så
stille, men det skal vel også sættes i forhold til kørselsbehov. Kører
du hver dag eller tager du lange touring ferier, så er S1 helt sikkert
det mest komfortable valg. Samtidig (hos hjelm-forhandleren) prøvede
jeg et sæt Rukka og fandt ud af at jeg brugte samme størrelse som jeg
bruger i jakkesæt. Det er ikke sikkert det er det samme for dig, så
jeg vil stærkt anbefale at du prøver hos en forhandler. Jeg købte så
Rukka sættet ("Steel" jakke som jeg synes sidder bedre end den nye
"Marco". Unit bukser - og også sidder super godt og som kan lynes på
jakken) hos http://www.boese-preise.de/. De opgiver højere pris, men
jeg skrev til dem med konkurrentpriser (EUR 300 per del) og så
matchede de prisen og lidt til. Jeg gav EUR 590 for sættet og EUR
17,95 for transport. De svarede hurtigt på alle spørgsmål (en del
emails røg frem og tilbage...), sendte omgående næste dag og
fremsendte tracking nummer. Pakken var fremme på 2 dage og varen var i
orden. Jeg er fuldt tilfreds!