Armand wrote:
> Per skrev:
>> Armand wrote:
>>>
>>> Det er ikk en ordinært importeret maskine, hvorfor du skal regne med
>>> at den danske importør slet og ret vil ignorere dig - Akkurat som de
>>> få nuværended ejere af Suzuki's spændende turbo-650'er, som heller
>>> ikke blev solgt fra ny i DK
>>
>> Hvad mener du med "ordinært importeret maskine" - at det er en
>> hjemmemarkedsmodel ?
>> De blev faktisk solgt på samme tid som de hedengange GXS400R med 1
>> sæde. Den "danske" bandit model kan kendes på, at den har 2 skiver
>> foran ...
> Shit - Du har ret!
> Dét er fuldstændigt gledet forbi min opmærksomhed, selvom jeg fint
> husker både GSXR 400 og 250 der lanceredes omkring samme tid
>
>> Jeg har selv kørt på en Suzuki Gsx400x Impulse, der er næsten magen
>> til i motoren. Og den kører rigtig rigtig godt. Jeg havde ingen
>> problemer med den - udover at det kunne være svært at finde
>> reservedele til den pga. hjemmemarkedsmodel.
>>
> Hvor længe solgte GSF'en?
Jeg mener at det højst var et par år !
> Måske at den alligevel lider samme sørgelige reservedels-dækning som
> du forklarer Impulse'n til at have og som, her på gruppen, jævnligt
> lyder til også at være et problem for GSXR250'erne, som endda kom til
> landet i flere bølger :-/
> En af de store problemer for 250'eren er karburator-membranerne: Den
> deler karburator-type (á to stk dobbelte CV-karburatorer - hver med
> fælles oval vacuum-membran) med Impulsen og når de mørner er man i
> importørens vold, derved at der ikke er et uoriginalt marked at læne
> sig op ad omkring sådanne særegne sager
>
> Til GSXR250'eren er det også svært at finde bremse-skiver og gad vide
> om GSF400'eren er den makker hvormed at 250'eren alene deler
> skivestørrelse :-/ Ifald er dét også et problem for GSF'en
Jeg kan ikke huske om der sidder 2 dobbelte kabuer på GSF´en - på R modellen
sidder der 4.
Men du har evigt ret mht. membranerne - det er noget l... når de står af.
Da jeg havde impulsen var det faktisk ikke svært at få skiver til denne
heller ikke calipre osv. Max import havde den slags dele dengang - men fx. i
England er der stadig mange der kører på gamle RG500 og RG250 og der passer
mange af bremsedelene sammen.
Så til spørgeren - problemet er som du nok kan læse reservedele.
mvh. PEr