Hvorfor et anderledes stelnumer?
Fra : Dak

Dato : 24-02-08 06:38

min honda skulle umiddelbart havde et stelnummer i form af dette:
JH2PC31-TM-xxxxxx

Men hvorfor har jeg så et: JH2PC31BXTM-xxxxxx ?

Noget jeg har misforstået?

---
Dak
"Honda CBR600F3 '95"
"ex-Suzuki GS500Ev"

Fra : MKS - 74

Dato : 24-02-08 07:15

On Sun, 24 Feb 2008 06:38:02 +0100, "Dak" <dak_nFJERNEMIG@hotmail.com>
wrote:

>min honda skulle umiddelbart havde et stelnummer i form af dette:
>JH2PC31-TM-xxxxxx
>
>Men hvorfor har jeg så et: JH2PC31BXTM-xxxxxx

JH2 = motorcykel produceret i Japan

PC31B = CBR600F ("F3")

X = tjekciffer

T = 96-model (kan dog være indreg. sidst i 95, men er en
96-årgangsmodel)

M = Produceret på Hamamatsu-fabrikken i Japan.

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:

Fra : MKS - 74

Dato : 24-02-08 07:50

On Sun, 24 Feb 2008 07:14:37 +0100, MKS - 74 <mks74temp@gmail.com>
wrote:

>PC31B = CBR600F ("F3")

Skylder måske lige at tilføje at hvis det er "B'et" du undrer dig
over, (nogle tror fejlagtigt at PC31B står for 97-98-modeller, type 2
af PC31 eller F3½'ere), så skyldes det at modellen blev lavet i
forskellige lande/udstyrsspecs. I Tyskland f.eks blev der i 1996 lavet
3 versioner,

PC31B - 98 hestes version
PC31C - 50 hestes version
PC31E - 34 hestes version.

Andre lande/specs kunne så ha' andre cifre som A, D eller 3 efter
PC31...

Fra : Dak

Dato : 24-02-08 07:53

> [...]
> PC31C - 50 hestes version
> PC31E - 34 hestes version.
>
> Andre lande/specs kunne så ha' andre cifre som A, D eller 3 efter

Ja det var B'et og X'et jeg undrede mig over. Det passede ikke lige ind i
det jeg havde fundet frem til. Mange tak.

---
Dak
"Honda CBR600F3 '96"
"ex-Suzuki GS500Ev"

Fra : Dak

Dato : 24-02-08 07:54

PS: er glad for det er en 98 hestes version fremfor PC31E'eren.

---
Dak
"Honda CBR600F3 '96"
"ex-Suzuki GS500Ev"

Fra : MKS - 74

Dato : 24-02-08 08:17

On Sun, 24 Feb 2008 07:54:25 +0100, "Dak" <dak_nFJERNEMIG@hotmail.com>
wrote:

>PS: er glad for det er en 98 hestes version fremfor PC31E'eren.

Tjoh, men det er altså _meget_nemt i tilfældet CBR600F at lave en 34
til en 98, skift de 4 indsugningsstudse 16210-MAL-790 til
16210-MAL-610 (dem kan man få brugt til mellem 1-10 EUR , ....et
voila, 34 hestes versionen er iøvrigt en skildpadde med ca. 160-165 på
toppen, mens 98'eren officielt ligger på 248, men typisk 240-245
reelt.

Fra : Dak

Dato : 24-02-08 11:05

> Tjoh, men det er altså _meget_nemt i tilfældet CBR600F at lave en 34
> til en 98, skift de 4 indsugningsstudse 16210-MAL-790 til
> 16210-MAL-610 (dem kan man få brugt til mellem 1-10 EUR ,

hmm... de burde forbydes at lave/bruge, ligesom landminer!

>....et voila, 34 hestes versionen er iøvrigt en skildpadde med ca. 160-165
>på
> toppen, mens 98'eren officielt ligger på 248, men typisk 240-245
> reelt.

Nå ja men det er da stadigvæk en pæn sjat fra min GS500'er. Købte nu også
min cykel mest pga. udseende og acceleration.

---
Dak
"Honda CBR600F3 '96"
"ex-Suzuki GS500Ev"

Fra : Harald Blaatand

Dato : 24-02-08 12:59

"MKS - 74" klip wrote klip

> [...]
, 34 hestes versionen er iøvrigt en skildpadde med ca. 160-165 på
> toppen, mens 98'eren officielt ligger på 248, men typisk 240-245

klap
> --
> -Michael
klop
- - - -

Lækkert!
Man bør altid kunne køre minimum det dobbelte at højeste tilladte
hastighed,skildpadden kan jo dårligt give et klip i lortet ,undskyld i
kortet )

Hvordan har skildpadden det så med holdbarhed ,moment og brændstofforbrug
?

- -

Fra : MKS - 74

Dato : 24-02-08 14:45

On Sun, 24 Feb 2008 12:59:01 +0100, "Harald Blaatand"
<bigtwincam88@larsen.mail.dk> wrote:

> Lækkert!

Velbekomme.

> Man bør altid kunne køre minimum det dobbelte at højeste tilladte
>hastighed

Jeg tror du glemmer at der er steder hvor der ingen
hastighedsbegrænsning er...

>,skildpadden kan jo dårligt give et klip i lortet ,undskyld i
>kortet ).

Selvfølgelig kan den det, men der er ikke meget mening i at have den
slags cykler droslet IMO, I tyskland er det dog populært bl.a. for
mange piger, til dels af forsikringsårsager.

> Hvordan har skildpadden det så med holdbarhed ,moment og brændstofforbrug

Who cares....

Fra : Harald Blaatand

Dato : 24-02-08 15:02

"MKS - 74" <mks74temp@gmail.com> wrote in message

> [...]
>
> --
> -Michael
> Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:

Tja,"Who cares "om der er moment i maskinen,bare der står et "stort "tal
ud for hestekræfter?

Nej,jeg glemmer det ikke,jeg er bare ligeglad, jeg har "en gang for længe
siden "kørt 225 km/t på en lille svensk landevej,skideskægt og det var så
det,nu fortrækker jeg noget andet.

Men ,jeg kan da godt se "problemet" hvis man virkelig har travlt ! )
- -

Fra : MKS - 74

Dato : 24-02-08 15:09

On Sun, 24 Feb 2008 15:02:17 +0100, "Harald Blaatand"
<bigtwincam88@larsen.mail.dk> wrote:

> Tja,"Who cares "om der er moment i maskinen,bare der står et "stort "tal
>ud for hestekræfter?

Næh, bare en konstatering af at jeg er revnende ligeglad med den
droslede, har ingen interesse for den slags, er 34 det man vil ha' er
man bedre tjent med noget andet, vil man ha' moment kan man f.eks købe
en traktor ....undskyld Harley . Jeg går heller ikke særlig meget
op i stort tal ud for hestekræfter, gør man det køber man ikke en
CBR600F (som jeg lige har gjort)....

> Nej,jeg glemmer det ikke,jeg er bare ligeglad, jeg har "en gang for længe
>siden "kørt 225 km/t på en lille svensk landevej,skideskægt og det var så
>det,nu fortrækker jeg noget andet.

Fint for dig, men mange af os med sportscykler, bruger dem f.eks på
bane hvor droslingen ingen plads har, men hvor 34 hk kan være alt
rigeligt, bare ikke til en CBR600

> Men ,jeg kan da godt se "problemet" hvis man virkelig har travlt ! )

Der er intet problem....

Fra : Harald Blaatand

Dato : 24-02-08 15:33

> [...]
> droslede, har ingen interesse for den slags, er 34 det man vil ha' er
> man bedre tjent med noget andet, vil man ha' moment kan man f.eks købe
.klip*

)

> Der er intet problem....
>
> --
> -Michael
klip

Jo,det er da et stort problem hvis du vil køre 245 km/t og kun kan køre
165 km/t !

*Og vil man ikke have moment kan man f.eks købe en bil...undskyld en Honda

Nå,uden moment kommer man ikke langt uden 14 gear i kassen ,hver sin
smag,bare du hygger dig ! )

- -

Fra : MKS - 74

Dato : 24-02-08 16:54

On Sun, 24 Feb 2008 15:33:09 +0100, "Harald Blaatand"
<bigtwincam88@larsen.mail.dk> wrote:

> Jo,det er da et stort problem hvis du vil køre 245 km/t og kun kan køre
>165 km/t !

Hvor/hvorfor læser du at jeg _vil_ det, at 165 km/t evt kan være for
lidt for nogle til et specifikt formål, er ikke ensbetydende med at
245 er hverken for lidt/nok/for meget...jeg gentager, der er _intet_
problem, udover det du tilsyneladende opfatter (eller måske
snarere_ikke_ opfatter ).

Fra : Harald Blaatand

Dato : 24-02-08 17:48

> [...]
>
> --
> -Michael
> Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:

Gaaaab

Det behøver ikke være díg der er "Du" og hvis "det" ikke et et problem for
dig behøver du ikke at forsøge at skrive en masse ord om hvad du tror at du
tror eller ikke tror jeg mener )

- -

Fra : MKS - 74

Dato : 24-02-08 17:52

On Sun, 24 Feb 2008 17:47:58 +0100, "Harald Blaatand"
<bigtwincam88@larsen.mail.dk> wrote:

> Gaaaab

Arh - Snappy comeback .

> Det behøver ikke være díg der er "Du" og hvis "det" ikke et et problem for
>dig behøver du ikke at forsøge at skrive en masse ord om hvad du tror at du
>tror eller ikke tror jeg mener )

Tak, men det vælger jeg ganske selv....og lader det være op til
læseren at konkludere

Fra : Harald Blaatand

Dato : 24-02-08 18:07

> [...]
>
> --
> -Michael
> Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:

Og "behøver ikke" betyder at det er op til dig at vælge,så ......

Hvad fanden "snakkede" vi om ? ;-.)

- -

Fra : MKS - 74

Dato : 24-02-08 18:14

On Sun, 24 Feb 2008 18:07:29 +0100, "Harald Blaatand"
<bigtwincam88@larsen.mail.dk> wrote:

> Hvad fanden "snakkede" vi om ? ;-.)

Defekt hippocampus?

Du blev tilsyneladende tændt af ordet "skildpadde" og nogle faktuelle
oplysninger om hastigheder for specifikke ydelsesversioner af en given
model ....sjovt nok .

Fra : Harald Blaatand

Dato : 24-02-08 18:51

> [...]
>
> --
> -Michael
> Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:

Nej,ikke specielt tændt på ordet "skildpadde" og dog nu får jeg lidt lyst
til chokolade !

Jeg mener også at denne beskårede postering efterhånden er lettere og
måske endda komplet uforståelig ,uden at læse alle de foregående,men ingen
er vist gået glip af noget vigtigt

Defekt hippocampus ?
´
Er det noget med en heste lejr der ikke fungerer efter hensigten ?

(Ja,jeg godt at det betyder at personen har en forringet huskeevne på
grund af en skade af et søhesteformet område af hjernen)

- -

Fra : MKS - 74

Dato : 24-02-08 18:56

On Sun, 24 Feb 2008 18:50:33 +0100, "Harald Blaatand"
<bigtwincam88@larsen.mail.dk> wrote:

>men ingen
>er vist gået glip af noget vigtigt

Definer vigtigt (on second thought - please don't!) - EOD.

Fra : frølårsraketten

Dato : 24-02-08 19:47

"MKS - 74" <mks74temp@gmail.com> skrev

> Definer vigtigt (on second thought - please don't!) - EOD.

Ja det må være surt at ende i den slags nonsens, efter at du har bragt et
seriøst og oplysende indlæg

°/¥\°
«=(Ô)=»
[] Pierre

Fra : MKS - 74

Dato : 24-02-08 19:57

On Sun, 24 Feb 2008 19:46:47 +0100, "frølårsraketten"
<pixel@debie.dk(fjern ixel)> wrote:

>Ja det må være surt at ende i den slags nonsens, efter at du har bragt et
>seriøst og oplysende indlæg

Nah - det er okay, dfm er som altid en pose blandede bolsjer, faktisk
lidt af charmen IMO...

Fra : Claus Rittig

Dato : 24-02-08 23:29

"MKS - 74" <mks74temp@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Nah - det er okay, dfm er som altid en pose blandede bolsjer, faktisk
> lidt af charmen IMO...

Nåh, så når du siger EOD, så mener du ... øh... jah, hvad?!?

Rittig
(Som efterhånden kender MKS' maniske forhold til at få det sidste ord)

Fra : MKS - 74

Dato : 24-02-08 23:51

http://listverse.com/history/20-famous-last-words/

Fra : Harald Blaatand

Dato : 24-02-08 20:01

"frølårsraketten" <pixel@debie.dk(fjern ixel)> wrote klip

> Ja det må være surt at ende i den slags nonsens, efter at du har bragt
> [...]

Hvem snakker du med ?

Nonsens opstår ved at klippe voldsomt (som her)og ved at besvare et
seriøst ment spørgsmål med et dybt useriøst svar )
- -

Fra : Armand

Dato : 24-02-08 22:46

Harald Blaatand skrev:

> Defekt hippocampus ?
> ´
> Er det noget med en heste lejr der ikke fungerer efter hensigten ?

= Noget omkring bl.a. orienteringsevnen!
Ikke særligt væsentligt for Harley-ejere - De kommer alligevel ikke så
langt hjemmefra at de ikke kan returnere på vanen

--
Armand.

Fra : Claus Rittig

Dato : 24-02-08 23:31

> Ikke særligt væsentligt for Harley-ejere - De kommer alligevel ikke så
> langt hjemmefra at de ikke kan returnere på vanen

Og så er vi der igen...
Når argumenterne slipper op, nedgør vi bare modpartens motorcykel.
Denne ophøjede debatform, som ellers mest florerer på bodega'er, er ved at
blive en fast bestanddel af DFM. Hold jer dog for gode til den slags.

/Rittig

Fra : Armand

Dato : 25-02-08 00:21

Claus Rittig skrev:

> [...]
> Denne ophøjede debatform, som ellers mest florerer på bodega'er, er ved at
> blive en fast bestanddel af DFM. Hold jer dog for gode til den slags.

Njaarh :-/
Jeg kunne ikke finde på at nedgøre en persons motorcykel uden at gøre
det grundigt - herunder undlade brug af smiley. og denneher havde smiley
påkoblet :-|

Og så var den bare et indfald bygget på betydningen af en af MKS'
nomenklaturer.
Hvordan ville du gøre omtale af Hippocampus' betydning for
orienteringsevnen og hukommelse on-topic på anden vis end ved at tæske
lidt på skribentens hukommelse eller orienteringsevne i.h.t. hans
motorcykel/-brug??

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-08 07:34

On Mon, 25 Feb 2008 00:21:02 +0100, Armand wrote:

> Njaarh :-/
> Jeg kunne ikke finde på at nedgøre en persons motorcykel uden at gøre
> det grundigt - herunder undlade brug af smiley. og denneher havde smiley
> påkoblet :-|

Claus mistede sin humoristiske sans omkring det tidspunkt at nogle
"proffer" nuppede hans HD :-/ Siden den tid har det været forbudt at omtale
HD i humoristisk tone. KTM, BMW, og japsere generelt må derimod godt
"hånes", uden at Claus griber ind.

Trist når at det går sådan, (og trist selvfølgelig, at Claus ikke fandt sin
mc igen )

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
2-1-2008

Fra : Harald Blaatand

Dato : 25-02-08 14:14

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote
klip

> [...]
> "hånes", uden at Claus griber ind.
>
> Trist når at det går sådan, (og trist selvfølgelig, at Claus ikke fandt

Det er trist at komme ud og se at en fugl har skidt på din motorcykel,det
er trist at finde ud af at mælken i køleskabet er blevet sur.det er trist at
komme hjem og finde ud af at man ikke har fået optaget "Varm på is".....

Humor ja tak,dumme bemærkninger,nej tak

- -

Fra : Orla Pedersen

Dato : 25-02-08 15:32

Harald Blaatand wrote:

> Humor ja tak,dumme bemærkninger,nej tak

Det er jo det jeg skriver

mvh
Orla

Fra : Harald Blaatand

Dato : 25-02-08 17:30

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted@post.tele.dk> wrote in message

> Det er jo det jeg skriver
>
> mvh
> Orla
>
>"Siden den tid har det været forbudt at omtale HD i humoristisk tone."<

Ja ?

Nå,men så er vi jo enige om det!

- -

Fra : Claus Rittig

Dato : 25-02-08 17:35

meddelelse news:1jkkmipvt9va$.1j8eofltv2bsw.dlg@40tude.net...

> [...]
> "hånes", uden at Claus griber ind.
>
> Trist når at det går sådan, (og trist selvfølgelig, at Claus ikke fandt

Tjah, og slå hån af motorcykel ikke til, så gå i stedet direkte efter
manden.
Denne overlegne debatstil afslører den virkelig skarpe debattør.

Nåja, nu nåede vi så derned. Lad mig prøve at hæve niveau'et lidt.
Min humor har det fint, tak, og jeg har ikke spor imod drillerier, bare det
ikke bliver så ensidigt, at det får karakter af modning eller chikane. Og
det er her min humor slipper op. Hån bare KTM (mit personlige favoritmærke),
BMW (som jeg aldrig rigtig har forstået) og japanere (som jeg har tilbragt
uendeligt mange herlige timer på) alt det du lyster, der er nemlig - uanset
hvor meget der bliver givet gas med drillerierne - mere end 10 gange så
mange konstruktive tråde om de mærker herinde, som der er drille-tråde. Og
når der er bare fifty-fifty med drille og konstruktive tråde om HD, så skal
jeg også nok klappe i med mine spæde forsøg på at holde HD tråde over
bodega-niveau, men ind til da - tillader jeg at påpege en båtnakke når jeg
ser en.

/Rittig
(Som nød årets første fede dag i øvelsesterrænet i lørdags!)

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-08 00:12

On Mon, 25 Feb 2008 17:35:00 +0100, Claus Rittig wrote:

> Tjah, og slå hån af motorcykel ikke til, så gå i stedet direkte efter
> manden.

Nu har jeg vist ikke stået foran med hån af nogen mc. Jeg har af og til
forsøgt at bringe lidt fakta ind i dé diskussioner, ikke med meget held.

Ja, jeg gik efter manden, og det var også meningen. Men jeg var træt og
vrøvlet efter en lang dag, og aften på teatret, og så blev det de forkerte
ord, og noget vrøvl. Derfor har Du min uforbeholdne undskyldning for det.

Det ændrer blot ikke ved at jeg er uenig i nødvendigheden af dit forsvar
for HD.

Fair ?

Fra : Claus Rittig

Dato : 26-02-08 22:47

meddelelse news:1jnfbn3kiwj2c.hg1zmgj86nxq.dlg@40tude.net...

> Fair ?

Jep, fair.
Du er sgu okay, Orla.

Rittig

Fra : Harald Blaatand

Dato : 25-02-08 14:05

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote
klip
> [...]
> orienteringsevnen og hukommelse on-topic på anden vis end ved at tæske
> lidt på skribentens hukommelse eller orienteringsevne i.h.t. hans

MKS-74 praler med at være Honda ejer ,han startede med at skrive om
"defekte søheste",altså må "vi" hellere lige finde på lidt "ond Harley ejer
humor"

Forresten..... yder Honda's ,påhængsmotorer .....søhestekræfter ?

Nå nej,det er ikke svovt og det har intet med motorcykler at gøre ! )

- -

Fra : Claus Rittig

Dato : 25-02-08 17:38

> [...]
> orienteringsevnen og hukommelse on-topic på anden vis end ved at tæske
> lidt på skribentens hukommelse eller orienteringsevne i.h.t. hans

Du er ikke _forpligtet_ til at kommentere på hver eneste post i en tråd.
Nogle gange er det bedst bare at lade tråden hænge.

En klog mand sagde engang:
Never argue with an idiot. He'll drag you down to his level, and beat you
with experience!

/Rittig

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 25-02-08 21:42

> En klog mand sagde engang:
> Never argue with an idiot. He'll drag you down to his level, and beat
> you with experience!

At skændes på internettet er som at vinde i Handikap-OL. Selv om du
vinder er du stadig retarderet

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR600F '98, TS250 '82, XR650L '95

Fra : CL

Dato : 25-02-08 18:22

Claus Rittig wrote:

> [...]
> Denne ophøjede debatform, som ellers mest florerer på bodega'er, er
> ved at blive en fast bestanddel af DFM. Hold jer dog for gode til den

Tror du ikke snart du skal til at tage en kiks
og drikke et glas mælk.
Carsten Larsen
CBR 1K DUAL

Fra : Claus Rittig

Dato : 25-02-08 19:27

"CL" <PP@PP.PP> skrev i en meddelelse

> Tror du ikke snart du skal til at tage en kiks
> og drikke et glas mælk.

Ploink!

/Rittig

Fra : Harald Blaatand

Dato : 25-02-08 13:42

> [...]
> Ikke særligt væsentligt for Harley-ejere - De kommer alligevel ikke så
> langt hjemmefra at de ikke kan returnere på vanen

"Godt gået knægt,klap dig selv på skulderen,hvordan går det med søhesten
?"! )

Hvor er det lækkert at du kan bruge en del af min post til noget
morsomt,og så kombinere det med en " noget med noget forklaring" til
erstattning for det afklippede ...det er sgu ligesom de gør i Ekstra
Hørmeren !

Men du har da selvfølgelig helt ret angående Harley ejere ,med Harley
kørere og bikere er det en anden sag

- -

Fra : CL

Dato : 25-02-08 18:15

Armand wrote:

> = Noget omkring bl.a. orienteringsevnen!
> Ikke særligt væsentligt for Harley-ejere - De kommer alligevel ikke så
> langt hjemmefra at de ikke kan returnere på vanen

rolf

Carsten Larsen
CBR 1K DUAL

Fra : Harald Blaatand

Dato : 25-02-08 18:46

"CL" <PP@PP.PP> wrote in message

> rolf

Hej Rolf

Hvad var det lige du ville ?

- -

Fra : CL

Dato : 25-02-08 22:04

Harald Blaatand wrote:
> "CL" <PP@PP.PP> wrote in message
>

> Hej Rolf
>
> Hvad var det lige du ville ?

prøv du at ramme de rigtige taster når du
ruller rundt på gulvet

Carsten Larsen
CBR 1K DUAL

Fra : Dak

Dato : 24-02-08 07:51

> X = tjekciffer

Tjekciffer? nu er det jo et bogstav X?

---
Dak
"Honda CBR600F3 '96"
"ex-Suzuki GS500Ev"

Fra : MKS - 74

Dato : 24-02-08 07:54

On Sun, 24 Feb 2008 07:51:00 +0100, "Dak" <dak_nFJERNEMIG@hotmail.com>
wrote:

>Tjekciffer? nu er det jo et bogstav X?

Kan være et bogstav eller tal, til at afgøre om stelnummeret er
korrekt, udregnet efter en bestemt formel...

Fra : Dak

Dato : 24-02-08 07:56

> Kan være et bogstav eller tal, til at afgøre om stelnummeret er
> korrekt, udregnet efter en bestemt formel...

nåårh.. okay, lidt ligesom tjekciffer på et dankort.

---
Dak
"Honda CBR600F3 '96"
"ex-Suzuki GS500Ev"