Suzyki GS 500 E erfaringer
Fra : OK

Dato : 23-02-08 18:00

Hej ng.
Søster er ved at købe sin første mc (årgan 2004).
Er der noget specielt hun skal være opmærksom på?

mvh Ole

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 23-02-08 22:19

OK skrev:
> Hej ng.
> Søster er ved at købe sin første mc (årgan 2004).
> Er der noget specielt hun skal være opmærksom på?
>
> mvh Ole

At den er meget svær at komme af med igen, når (hvis) hun vil have en
større!

Thore

Fra : Ivar

Dato : 23-02-08 22:45

SmaRTrxxv skrev:

> At den er meget svær at komme af med igen, når (hvis) hun vil have en større!

Det er vel kun hvis man har for store forventninger om salgsprisen.
Hvis det er rigtigt hvad du siger, vil jeg omformulere dit svar til,
at man skal passe på ikke at give for meget for cyklen.

Ivar Magnusson

--
Bruger du Outlook Express?
Se her, hvad den gratis MesNews kan:

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 23-02-08 23:04

Ivar skrev:

> Hvis det er rigtigt hvad du siger, vil jeg omformulere dit svar til,
> at man skal passe på ikke at give for meget for cyklen.

Lige præcis tak..
Der er voldsomt mange af den på brugtmarkedet, f.eks. 146 på dba.dk i
skrivende stund..

Thore

Fra : Ivar

Dato : 23-02-08 23:20

SmaRTrxxv skrev:

> f.eks. 146 på dba.dk i skrivende stund..

Det ligner købers marked. Så det umiddelbare råd er at se, om man
kan finde en sælger der er "mør" til at sælge til et lavt bud.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/

Fra : Ivar

Dato : 23-02-08 23:31

Ivar skrev:

> Det ligner købers marked. Så det umiddelbare råd er at se, om man
> kan finde en sælger der er "mør" til at sælge til et lavt bud.

Jeg kan se på DBA at 2004 udbydes til cirka 50.000, men der er
en der kun forlanger 40.000, og han beder oven i købet om et bud.
Så der en nok muligheder for at finde en billig cykel.

Ivar Magnusson

Fra : Jim Andersen

Dato : 25-02-08 10:13

SmaRTrxxv wrote:
> Der er voldsomt mange af den på brugtmarkedet, f.eks. 146 på dba.dk i
> skrivende stund..

Hvilket betyder at der er stor omsætning af dem, hvilket igen betyder at det
er nemt at komme af med den igen.

Hvis vi antager at de allesammen købte deres brugte GS sidste år, og nu vil
af med den igen, var der altså 146 potentielle GS-købere sidste år.

Mon der så ikke også er 146 GS købere næste år til OP's GS?

/jim

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-08 00:28

"OK" <ole_k@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej ng.
> Søster er ved at købe sin første mc (årgan 2004).
> Er der noget specielt hun skal være opmærksom på?

Jeg har prøvet både CB 500 og GS 500.
Det er godt nok en del år siden, men modellerne i den årgang du søger svarer
til dem jeg prøvede.

CB 500 er IMHO en bedre cykel.
F.eks.
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=53902056

Når det er sagt, så er der mange som er glade for GS'eren som begyndercykel,
måske også fordi den (som ny) var meget billigere end CB'eren.
(Frit efter hukommelsen)

Allan

Fra : HuddiBras

Dato : 26-02-08 20:54

Hej Ole

Har ikke noget at udsætte på min viv's GS500 fra år 2000,
med fuldkåbe og Givi-topboks.
(Kører selv Honda)

GS'eren er umådelig økonomisk i brug og kører helt fint.
Min hustru prøvede forskellige maskiner og fandt GS500
rarest. Maskinen bare passede til hende. Perfekt kørestilling
og håndtering/kontrol, så hun følte sig mest tryg på den

Det var for os faktisk det vigtigste - altså velbefindende og køreglæden -
og ikke så meget om den holder værdi.

Jeg anbefaler samme indfaldsvinkel.

God jagt

Peter