Studo <rekvalmerFJERNES@googlemail.com> writes:
> On Sat, 23 Feb 2008 20:55:37 +0100, PeterL wrote:
>
>> Det er pissegodt. Det eneste der kan være dårligt er vejret..
>>
> Umiddelbart vil jeg også mene det. Eneste ankepunkt kunne være om det er
> helt mindet på vejkørsel?
>
> Det er ikke helt fedt at tæske igennem idealbaner og nedlægning, hvis der
> ikke følger noget grus, oversigt, m.m. sammen med.
Jo, man kan sagtens arbejde med idealbaner, nedlægning, kontrastyring,
blikbrug og alt det andet - og STADIG have kørsel på offentlig vej i
tankerne.
Pointen er at bedre køreteknik kan bruges til essentielt to ting: at
køre hurtigere med samme sikkerhedsmarginer (læs: køre stærkt på bane)
eller at øge sikkerhedsmarginen ved samme tempo (aka: offentlig
traffik).
Det er korrekt at læsning af tærreng, medtraffikanter osv ikke er en
del af kurset - noget som Mestersvinger er helt på det rene med.
Søger man et sådant kursus kan jeg anbefale DMC's guldkursus.
> Men kender ikke kurset.
Hvorfor udtaler du dig så om noget du ikke ved noget om?
Jeg har ikke noget med SVSK og Mestersvinger at gøre, udover at jeg
har deltaget i deres kurser nogle gange (3?)
Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)
http://dfmc.dk/?id=29