Prisafslag på ny mc..??
Fra : PMH

Dato : 22-02-08 22:14

Hej

Jeg har planer om at købe en spritny Yamaha FZ 600 S2 - 98 hk.

Burde man kunne få et afslag i pris på en ny mc, eller er disse
afslag forbeholdt autoforhandlere..??

Jeg vil have eftermonteret underkåbe og anden udstødning, er
det der jeg skal gå efter afslag..??

PMH

Fra : Richard

Dato : 22-02-08 23:10

PMH wrote:

> Burde man kunne få et afslag i pris på en ny mc, eller er disse
> afslag forbeholdt autoforhandlere..??

Tjah, der burde være bedre plads nu efter afgiftsænkningen –
listepriserne fldt vist ikke tilsvarende, så der må i så fald være højere
avance i et eller flere af salgsleddene IMHO

Ellers vent til din udvalgte kommer på tilbud; det gør Yamaha
tilsyneladende ofte – formentlig til stor frustration for dem, der lige
har købt til fuld pris...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Tourer

Dato : 22-02-08 23:47

"Richard" <rpaderichard@netscape.net> wrote in message

> Tjah, der burde være bedre plads nu efter afgiftsænkningen -
> listepriserne fldt vist ikke tilsvarende, så der må i så fald være højere
> avance i et eller flere af salgsleddene IMHO

På lige netop den nævnte model er listeprisen faldet 20.000 kr.

--
Tourer

Fra : kop

Dato : 23-02-08 09:10

PMH wrote:

> [...]

> afslag forbeholdt autoforhandlere..??

> Jeg vil have eftermonteret underkåbe og anden udstødning, er

Jeg mener der er de samme muligheder for prisnedslag i mc-branchen som i
bilbranchen, jeg handlede i juni 2007 og fik "skruet" prisen betydeligt. I
Bilbranchen er der en lov om minimumsavance på 9% (forh. og importør
tilsammen) ved ikke om dette også gælder i mc-branchen. Man bruger både i
bil- og mc-branchen begrebet "skrue" hvilket betyder at sænker
forhandleren prisen med 1000,- kr, ja så betaler skat 180%
(afgiften)hvilket altså giver et prisreduktion på små 3.000,- kr.

kop

Fra : Tourer

Dato : 23-02-08 10:01

"kop" <kop@post.tele.dk> wrote in message

> [...]
> Bilbranchen er der en lov om minimumsavance på 9% (forh. og importør
> tilsammen) ved ikke om dette også gælder i mc-branchen.

De 9 % gælder også for mc'er.

--
Tourer

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-08 10:23

det med de 9 % betyder det at men altid skulle kunne handle en bil 9 % ned i
pris ?? ( jeg er ikke helt med ) jeg ved godt at man kan få en rabat på en
ny bil men kan man regne med ca 9 % på en ny bil ??

Fra : BigMac

Dato : 23-02-08 10:33

"Brian Kærgård" <dsl166095(SNABEL-A)vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> det med de 9 % betyder det at men altid skulle kunne handle en bil 9 % ned
> i pris ?? ( jeg er ikke helt med ) jeg ved godt at man kan få en rabat på
> en ny bil men kan man regne med ca 9 % på en ny bil ??

som der står nederst på siden, så skal importør og forhandler tilsammen
tjene mindst 9%

Hvor det står i lovteksten kender jeg ikke...

Fra : Tourer

Dato : 23-02-08 10:49

"BigMac" <mail@MCautoFJERN.dk> wrote in message

> [...]
> meddelelse news:47bfe5db$0$89168$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> som der står nederst på siden, så skal importør og forhandler tilsammen

Net, det betyder ikke at importer og forhandler tilsammen skal tjene mindst
9 %. De må gerne sælge med tab.
Det reglen siger, er at registreringsafgiften bliver beregnet udfra en
salgspris indeholdende 9 % fortjeneste, selvom forhandleren og importøren
tilsammen har haft mindre end 9 % fortjeneste.

Denne regel bevirker at prisnedslag under 9 % ikke slår tredobbelt igennem
på samme måde som prisnedslag over 9 % grænsen.
Det er derfor i praksis umuligt at forhandle prisen ned under 9 %
fortjeneste. Kunsten er så bare at finde ud af hvornår man har nået de 9 %

--
Tourer

Fra : Armand

Dato : 23-02-08 11:20

Brian Kærgård skrev:
> det med de 9 % betyder det at men altid skulle kunne handle en bil 9 % ned i
> pris ?? ( jeg er ikke helt med ) jeg ved godt at man kan få en rabat på en
> ny bil men kan man regne med ca 9 % på en ny bil ??

Kun hvis avancen i forvejen er 20%!

Du misforstår procentsatsen: Det er rabat så man mindst har en vance på
9% tilbage at det drejer sig om!
Og derfor de nævnte 20%: 100kr i indkøb + 20% = 120kr deraf 9% i rabat =
109kr (indkøbspris + 9%)!

Meen jeg tror ikke at man skal regne med andet end lidt billige stumper
oveni. Dertil er markedet for smalt og konkurrenceløst :-|

--
Armand.

Fra : Tourer

Dato : 23-02-08 14:22

> Meen jeg tror ikke at man skal regne med andet end lidt billige stumper
> oveni. Dertil er markedet for smalt og konkurrenceløst

Ikke min erfaring, men du skal nok besøge mere end én forhandler

--
Tourer

Fra : Armand

Dato : 23-02-08 21:32

Tourer skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
>
> Ikke min erfaring, men du skal nok besøge mere end én forhandler

I "smalt og konkurrenceløst" ligger også den IMO kendsgerning at
motorcyklister i større udstrækning lider af købekløe end den almene
bil-køber

--
Armand.

Fra : PMH

Dato : 23-02-08 18:48

> Meen jeg tror ikke at man skal regne med andet end lidt billige stumper
> oveni. Dertil er markedet for smalt og konkurrenceløst :-|
>
> --
> Armand.

Hej igen

Jeg lukkede idag handlen på Fazer'en..

Der var ikke noget at hente prismæssig, da cyklen i forvejen
er nedsat med 20.000,-.
Jeg får monteret underkåbe, og Laser udstødning hvor der
kommer 4 afgangsrør ud under sædet.
Jeg betaler stumperne, forhandler monterer ub.
Tankpad, hvide blink og hvid baglygte monteret,
fik jeg dog med i prisen.
Så der er ikke meget at hente på mc køb, i forhold til bil.

Men nu må det MEGET gerne snart blive forår.. ))

PMH

Fra : Bo Nielsen

Dato : 24-02-08 12:07

> Jeg lukkede idag handlen på Fazer'en..

Tillykke med den

> Men nu må det MEGET gerne snart blive forår.. ))

På lørdag min ven - på lørdag

ScooterBo

Fra : PMH

Dato : 24-02-08 13:44

"Bo Nielsen" <bonielsen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Tillykke med den

Tak, tak..
I en alder af 42, er det mit første spritnye køretøj overhovedet.
Jeg har haft et hav af brugte biler, og 4-5 brugte mc.
Men med de nypriser der ligger omkring 100k, så kan det ikke
gå at købe noget der er 10-15 år gammel, til priser der nærmer
sig 100k.

> På lørdag min ven - på lørdag
>
> ScooterBo

Hhmmjaaa...
Kommer lidt an på temperatur, og ikke mindst salt-situationen..

PMH