Max HK på en nybegynder cykel.
Fra : Ole

Dato : 22-02-08 14:55

Fra : Rasmus

Dato : 22-02-08 15:00

Fra : Ole

Dato : 22-02-08 15:01

Fra : Ninja Rider

Dato : 22-02-08 15:17

>> Ole <I_R_Onslow@c.dk> wrote in news:47bed450$0$15880
>> $edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
>>
>>> Hvordan er det nu, 27 eller 34 ?
>>>
>>> Ole Mogensen
>>
>> 34 hk
>
> Takker.
>
> Ole Mogensen
Hejsa

Tror du ikke at de 27 er KW, og de 34 er HK? Det er jo ca det samme.

Mvh Emil

--
Mvh Emil Gundersen
EGSkilte.dk

Fra : Ole

Dato : 22-02-08 15:22

Ninja Rider wrote:

> Hejsa
>
> Tror du ikke at de 27 er KW, og de 34 er HK? Det er jo ca det samme.
>
> Mvh Emil

Det er måske derfor at jeg havde begge tal i hovedet

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Torben Scheel

Dato : 22-02-08 15:25

Ninja Rider wrote:

> Tror du ikke at de 27 er KW, og de 34 er HK? Det er jo ca det samme.

34hk/1,36=25kw - de 27 er bare en tysk standard.

--
vh
Torben

Fra : Richard

Dato : 23-02-08 18:02

Torben Scheel wrote:

> 34hk/1,36=25kw - de 27 er bare en tysk standard.

Eller rettere: Tyskerne havde begyndergrænsen ved 27hk indtil primo
'90erne – '92 svjh – derefter blev den hævet til 34hk.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Armand

Dato : 23-02-08 21:39

Fra : Armand

Dato : 23-02-08 21:43

Richard skrev:

> Eller rettere: Tyskerne havde begyndergrænsen ved 27hk indtil primo
> '90erne – '92 svjh – derefter blev den hævet til 34hk.

Jup! Og efter min opfattelse forekom den tyske grænse qua en
forsikrings-klasse - Både forsikrings og kørekorts -klassen blev dog
EU-normaliseret til de nuværende 34Hk :-/

--
Armand.

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 23-02-08 10:53

"Ole" <I_R_Onslow@c.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan er det nu, 27 eller 34 ?
>
> Ole Mogensen
> --
> http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Det er 25 KW, der svarer til ca. 34 Hk.
Se her:
http://www.dku.dk/dku/faq/korekort/generelt.htm

Michael D

Fra : Specks6812

Dato : 24-02-08 00:49

Ole <I_R_Onslow@c.dk> said in news:47bed450$0$15880
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Hvordan er det nu, 27 eller 34 ?
>
> Ole Mogensen

Gælder den begrænsning alle uanset alder?

Fra : Rasmus

Dato : 24-02-08 07:56

Specks6812 <findit@hotmail.com> wrote in news:47c0b0d7$0$89174$157c6196
@dreader1.cybercity.dk:

> Ole <I_R_Onslow@c.dk> said in news:47bed450$0$15880
> $edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Gælder den begrænsning alle uanset alder?

nej kun de 18-21(?) årige. Men man burte måske lave en 50hk grænse, som
galdt for alle med nyt kort.

Fra : Tourer

Dato : 24-02-08 17:24

"Rasmus" <r_w_o@REMOVEtdcspace.dk> wrote in message

> nej kun de 18-21(?) årige. Men man burte måske lave en 50hk grænse, som
> galdt for alle med nyt kort.

Begrænsningen gælder for alle der kun har kørekort til lille mc uanset
alder. Hvis man er under 21 år kan man kun erhverve kørekort til lille mc.
Hvis man er 21 år eller derover, er det valgfrit om man tager kørekort til
lille eller stor mc. For alle (uanset alder) der erhverver kørekort til
lille mc, gælder at de automatisk bliver opgraderet til stor mc efter 2 år
med lille mc. Og det er uanset om de har kørt mc eller ej i de 2 år.

--
Tourer
..

Fra : Ole

Dato : 25-02-08 16:15

Lige et ekstra ? mere.

Skal MC-en være købt droslet eller
kan man købe og lovligt bruge de drosselsæt
som bla. kan købes i Dyskland ?

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Torben Scheel

Dato : 26-02-08 08:26

Ole wrote:
> Lige et ekstra ? mere.
>
> Skal MC-en være købt droslet eller
> kan man købe og lovligt bruge de drosselsæt
> som bla. kan købes i Dyskland ?

Google sagde : http://www.dmcn.dk/FAQ/VisEmne.asp?ID=11

Tyske sæt mangler nok det rigtige papir.

--
vh
Torben

Fra : Ole

Dato : 26-02-08 15:33

Torben Scheel wrote:

> Google sagde : http://www.dmcn.dk/FAQ/VisEmne.asp?ID=11
>
> Tyske sæt mangler nok det rigtige papir.

Men koster 1/10, flot.

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Torben Scheel

Dato : 27-02-08 07:16

Ole wrote:

> Men koster 1/10, flot.

Nå ja, om man vil betale for at retardere en MC er man jo selv herre
over

--
vh
Torben

Fra : Ole

Dato : 27-02-08 14:59

Torben Scheel wrote:

> Nå ja, om man vil betale for at retardere en MC er man jo selv herre
> over

De sæt man kan købe til Moto guzzi i tyskland,
er en skive der sidder mellem karburatoren
og topstykket.

Gad vide om de er TUV godkendt.

Jeg tvivler meget på at neddroslings kittet i DK består
af andet.

Min plan var at købe en T3 eller Le-Man til min datter,
og så få den droslet.

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Torben Scheel

Dato : 28-02-08 08:20

Ole wrote:

> De sæt man kan købe til Moto guzzi i tyskland,
> er en skive der sidder mellem karburatoren
> og topstykket.
>
> Gad vide om de er TUV godkendt.

Ja hvorfor ikke. Enten er den droslet eller også er den ikke.
Godkendelsen afhænger ikke af hvor let eller svært det er at
(de)montere. Men TÜV er SVJV stadig ikke nok i DK.

> Jeg tvivler meget på at neddroslings kittet i DK består
> af andet.

Sikkert samme kit - fra den danske forhandler der har haft besværet med
myndighederne, og nu skummer fløden fordi han har godkendelsespapiret.

> Min plan var at købe en T3 eller Le-Man til min datter,
> og så få den droslet.

Husk lige at tage hende med på råd. Jeg har dyrtkøbte erfaringer
indenfor MC/bedrevidende området.

--
vh
Torben

Fra : Ole

Dato : 28-02-08 16:30

Torben Scheel wrote:

> [...]
> myndighederne, og nu skummer fløden fordi han har godkendelsespapiret.

> Husk lige at tage hende med på råd. Jeg har dyrtkøbte erfaringer

Hun er "født" på en Guzzi, og hun prøver allerede at
overtale mig til at hun da sagtens kan låne den når den kommer
ud næste forår.

Vi har skam været i gang med at kigge på "normale"
nybegynder cykler, men hvergang omtaler hun dem
som knallerter, og henviser til Guzzilla.

Jeg mener selv at en Guzzi kan være en for tung
nybegynder cykel.

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Specks6812

Dato : 28-02-08 20:43

Ole <I_R_Onslow@c.dk> said in news:47c6d377$0$15886
> [...]

> nybegynder cykler, men hvergang omtaler hun dem
> som knallerter, og henviser til Guzzilla.
>
> Jeg mener selv at en Guzzi kan være en for tung

Guzzi kan være en fin begynder cykel.

F.eks. V35, Stornello, V50, Lodola er alle nemme at lære at leve med og
lære at tumle .........................hvorimod Falcone, California,
Stelvio, Quota, V7, LeMans og andre kan være lige voldsomme / tunge nok
eller svære at leve med for en ny MC'ist.

Dels er dele sjældent et problem, der er nemme at lære at skrue på og
dels er cykler af dette mærke gerne godmodige, tilgivende og solide.

Og vigtigt er det jo at de har køreegenskaber der sjældent sætter
begrænsninger op for at lære sine egne evner og grænser at kende.