Hvad f.... laver i?
Fra : Torben Scheel

Dato : 22-02-08 08:35

Jeg har lige hentet nummerplade til Anne Mettes NTV - den kostede
>28.000,- av av. Bronzekurset er booket.

Om vi glæder os til om en uges tid? Det kan du tro.

--
vh
Torben

Fra : Studo

Dato : 22-02-08 10:23

On Fri, 22 Feb 2008 08:34:41 +0100, Torben Scheel wrote:

> Jeg har lige hentet nummerplade til Anne Mettes NTV - den kostede
>
> Om vi glæder os til om en uges tid? Det kan du tro.

Venter, venter...

Er langt om længe gået i gang med at male mellempotten og forrør. Det ene
forrør der skal svejses lidt, får lov at vente. Med den, søgte,
begrundelse at det er bedre at have hele cyklen til at prøvefitte med,
når det nu er studsen til mellempotten der skal laves.

Heldigvis, kan jeg med _meget_ udstødningspasta lave den tæt, så den er
til at k/h-øre på.

Og hvad tager det at lave sådan lidt maleri... en uges tid Så søndag
en uge fra nu skal årets første tur være, dyret skal hjem.

Fra : Anders Majland

Dato : 22-02-08 12:34

> Er langt om længe gået i gang med at male mellempotten og forrør.

Hvad er din favoritmaling ?

Der har samme projekt til det "nye" forrør der skal på gyngehesten

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-08 10:45

> Jeg har lige hentet nummerplade til Anne Mettes NTV - den kostede
>
> Om vi glæder os til om en uges tid? Det kan du tro.

28 K. var det dyrere end forventet ?, har du fået solgt lidt fra i
bestanden, så det evt. har kunne hjælpe lidt til med betalingen ?

Hemmm............... jeg venter også med længsel !, har jo afleveret mit
Rukka tøj til rep/ombytning, og det gjorde jeg den 04-01-08 !, har endnu
ikke modtaget noget, så man er jo ved at blive lidt nervøs !.........

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Torben Scheel

Dato : 22-02-08 12:23

Dennis Hellan Pedersen (4690) wrote:

> 28 K. var det dyrere end forventet ?, har du fået solgt lidt fra i
> bestanden, så det evt. har kunne hjælpe lidt til med betalingen ?

Lidt, men der er ikke grundlag for at klage. Dels har den kørt <10000km
og er rigtig pæn, dels tror sælgere at den er 45-50000 værd - også med
mere normalt km-tal.
http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=1554

Asbjørn slås med CB'eren der har punkteret tanken som tak for
ejerskiftet :-/

FJ'eren mangler en hyggeweekend med lakering og lidt tilpasning af
baghjul før den kan sælges.

Jeg glæder mig til at kun bilen er "gammel", så skal huset have lidt omsorg.

> Hemmm............... jeg venter også med længsel !, har jo afleveret mit
> Rukka tøj til rep/ombytning, og det gjorde jeg den 04-01-08 !, har endnu
> ikke modtaget noget, så man er jo ved at blive lidt nervøs !.........

Argh - man må håbe at de får "fingeren ud"..

--
vh
Torben

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 22-02-08 23:34

Torben Scheel skrev:

> http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=1554

Hvor meget er der ved selv at hente?

Har kigget lidt efter K100RS både på "Bilbasen" og "mobile.de".

Xpedit har en 16V til 100K og Toftlund Mc én til 110K - i Tyskland kommer
man langt med 3K euro.

Bliver nok ved tanken...

Ang. overskriften:

Har skiftet olie og filter (udstødningen skal af), hældt lidt olie i hver
cylinder og proppet udstødningen til.

Har osse monteret ledninger til en "intelligent" lader, som nu hele tiden er
tilsluttet.

Har overvejet at pudse
Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/

Fra : Torben Scheel

Dato : 24-02-08 22:18

Hans Paulin (6310) wrote:

> Hvor meget er der ved selv at hente?

Det varierer _meget_. Primært kan man finde en "umulig" maskine - hvis
drømmen er en K75 fra '92 med 15000 på tælleren eller en Honda Hawk
eller en VFR400, så er det sikkert muligt i tyskland. Man finder den
ikke i danmark til en fornuftig pris. Nogen gange kan man spare lidt,
men det skal primært gøres for udfordringen og fornøjelsen - ikke for
pengene. Man kan sagtens brænde fingrene.

Siden 2002 har jeg importeret 5 køretøjer fra tyskland. Det har ikke
været gratis, men ganske lærerigt og sjovt.

> Har kigget lidt efter K100RS både på "Bilbasen" og "mobile.de".

Ebay kan nogen gange være lige så godt - garanti kan man alligevel
sjældendt bruge til noget, så hvorfor ikke følge drømmemodellen et
stykke tid for at danne sig et overblik over reelle salgspriser, og så
vente på den helt rigtige og byde det den er værd. Et bud til en mobile
handler kan også bedre gives kvalificeret efter en tid på ebay.

> Xpedit har en 16V til 100K og Toftlund Mc én til 110K - i Tyskland kommer
> man langt med 3K euro.

Hvad siger http://modep.skat.dk ? Så har du svaret om der er luft nok
til at brænde sig lidt.

> Bliver nok ved tanken...
>
> Ang. overskriften:
>
> Har skiftet olie og filter (udstødningen skal af), hældt lidt olie i hver
> cylinder og proppet udstødningen til.

Sikke dog. Er lige returneret fra Berlin - der summede byen af MC'er, og
folk sad sgu' ude og spiste i går aftes!

> Har osse monteret ledninger til en "intelligent" lader, som nu hele tiden er
> tilsluttet.
>
> Har overvejet at pudse

Glem det - om en uge er den alligevel pladret til af vejsjask

--
vh
Torben

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 24-02-08 23:30

Torben Scheel skrev:

> [...]
> men det skal primært gøres for udfordringen og fornøjelsen - ikke for
> pengene. Man kan sagtens brænde fingrene.

Skulle jeg gøre det var det på grund af et "Preisfrage" - udfordringer i
forbindelse med brugte motorkøretøjer har jeg haft nok af

> [...]
> vente på den helt rigtige og byde det den er værd. Et bud til en
> mobile handler kan også bedre gives kvalificeret efter en tid på ebay.

ebay er jeg lige blevet tilmeldt - har dog aldrig handlet der og kender -
endnu ikke - teknikken

> Sikke dog. Er lige returneret fra Berlin - der summede byen af MC'er,
> og folk sad sgu' ude og spiste i går aftes!

Ja, man kunne sagtens køre nu

Mit værksted er dog fugtigt så for ikke at få rust i "løbet" har jeg hældt
olie i

> Glem det - om en uge er den alligevel pladret til af vejsjask

Sagde hun osse i går

Fra : Anders Majland

Dato : 25-02-08 12:04

> Ja, man kunne sagtens køre nu

Rettelse: - man _kan_ sagtens køre nu

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 25-02-08 17:07

Anders Majland skrev den 25 feb 2008 i

> Rettelse: - man _kan_ sagtens køre nu

Og: Man_kører_selvfølgelig nu

Fra : Anders Majland

Dato : 25-02-08 21:45

> Og: Man_kører_selvfølgelig nu

Nej lige nu sidder jeg ved tastaturet

Men det er blevet til 3500km på vintercyklen siden nytår. Imorgen kommer
sommercyklen ud. Jeg har lige pustet liv i den og været nede og tanke den...
(Ja jeg har tjekket mine forsikringsvilkår. Ansvar dækker hele året, mens
kaskoen ikke dækker kørselsskader før marts. Men jeg har også kasko på den
ahs til tyveri-risikoen ...) Og grunden til at den kommer ud en uge for
tidliger er bagdækket skal skiftet på vintercyklen, og så røg der en halv
bremsebelægning af bagpå i torsdags. Klodserne er EBC og mindre end 2år
gamle og de er stadig mere end 2mm belægning, men der er kravlet rust ind
mellem bagplade og belægning ...

/A

Fra : Anders Majland

Dato : 22-02-08 12:35

> Hemmm............... jeg venter også med længsel !, har jo afleveret mit
> Rukka tøj til rep/ombytning, og det gjorde jeg den 04-01-08 !, har endnu
> ikke modtaget noget, så man er jo ved at blive lidt nervøs !.........

Bed forhandleren om at rykke - dengang jeg sendte en jakke direkte til et
goretex center gik der vist også ret lang tid...

Fra : HuddiBras

Dato : 22-02-08 15:47

Til lykke med den.
F..... stabil maskine.
Har selv een forsynet med fuldkåbe og taskesæt.
Aldrig haft problemer i mine 5 ejerår bortset fra en enkelt
dag med noget strømsvigt, som blev løst med lidt adskillelse, rens,
og samling, start !
Konen skulle have haft den, så jeg kunne opgradere til en
Bimmer. Men.... hun fandt den for tung og med lidt akavet balance.
Har aldrigt tænkt over det før, men mærker det tydeligt, når jeg nupper
hendes GS500 en tur.
Jeg forstår hende og vi er fortsat i familie, selvom Bimmeren foreløbig
må blive ved forhandleren. Problemet er nu, at jeg ikke rigtigt kan nænne
at sælge NTV'en !!!

Vh
Peter

PS: Har en Workshop Manual på pdf. Hvis du er interesseret. Fylder 38 Mb.

Fra : Torben Scheel

Dato : 25-02-08 09:09

HuddiBras wrote:
> Til lykke med den.

Takker.

> F..... stabil maskine.

Det er hvad man hører - og kardan og V2 lyd trækker også op.

> [...]

> Bimmer. Men.... hun fandt den for tung og med lidt akavet balance.
> Har aldrigt tænkt over det før, men mærker det tydeligt, når jeg nupper

Hmm. Ikke så godt.

> Jeg forstår hende og vi er fortsat i familie, selvom Bimmeren foreløbig
> må blive ved forhandleren. Problemet er nu, at jeg ikke rigtigt kan nænne
> at sælge NTV'en !!!

Oh - museumssyndrom. Jeg lider selv volsomt under det. Skal vi danne en
selvhjælpsgruppe (eller et museum)?

> PS: Har en Workshop Manual på pdf. Hvis du er interesseret. Fylder 38 Mb.

Takker - men jeg har den allerede. Måske fra dig - kan ikke huske det.

--
vh
Torben

Fra : Tourer

Dato : 22-02-08 16:30

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in message
> Jeg har lige hentet nummerplade til Anne Mettes NTV - den kostede

Tillykke med den. Jeg købte selv en NTV i 2005. Den har konen nu kørt 40.000
km på. Den har kørt fint, stort set uden problemer. Men jeg bander hver gang
jeg skal justere ventiler på den . Det kommer du nok også til .-)

Tager i øvrigt igen til Harzen i Kristi Himmelfartsferien. Husker stadig
vores tur for nogle år siden

--
Tourer

Fra : Torben Scheel

Dato : 22-02-08 17:01

Tourer wrote:
> [...]
> km på. Den har kørt fint, stort set uden problemer. Men jeg bander hver gang
> jeg skal justere ventiler på den . Det kommer du nok også til .-)

Takker. Jeg har været nede ved bagerste cylinder da jeg havde
karburatorerne af, men den forreste driller da vist lidt med køler osv.
Jeg håber at jeg kan få Anne Mette ud at rulle noget mere på den end hun
har været på de andre 2.. det er sgisme en dyr hobby at få fruen
ekviperet - det svarer vist foreløbig til "økonomien" i en sejlbåd hvis
man regner kilometerpris. Nå, tredje gang er som bekendt lykkens gang.

> Tager i øvrigt igen til Harzen i Kristi Himmelfartsferien. Husker stadig
> vores tur for nogle år siden

Ja, Harzen trækker stadig..

--
vh
Torben

Fra : Tourer

Dato : 22-02-08 17:18

> Takker. Jeg har været nede ved bagerste cylinder da jeg havde
> karburatorerne af, men den forreste driller da vist lidt med køler osv.

Lige præcis Men bortset fra det har den været nem at arbejde med.

> [...]
> ekviperet - det svarer vist foreløbig til "økonomien" i en sejlbåd hvis
> man regner kilometerpris. Nå, tredje gang er som bekendt lykkens gang.

Hvis du/I tager derned igen i år, så giv mig lige et prej, så kan det være
vi kan ses dernede.

--
Tourer

Fra : Futte & Co.

Dato : 22-02-08 20:33

Torben Scheel skrev:
> Jeg har lige hentet nummerplade til Anne Mettes NTV - den kostede

Såe' det da godt du ikk' sku' ha' 2 plader

--

Jørgen, Brøndby
http://dfmc.dk/?id=70

Fra : Torben Scheel

Dato : 22-02-08 22:14

Futte & Co. wrote:

> Såe' det da godt du ikk' sku' ha' 2 plader

*LOL*

--
vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-08 21:37

On Fri, 22 Feb 2008 08:34:41 +0100, Torben Scheel wrote:

Scenografi til RENT på det Hem'li

Der er alligevel ikke vejr til at køre idag.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
2-1-2008

Fra : Studo

Dato : 22-02-08 22:45

On Fri, 22 Feb 2008 12:33:54 +0100, Anders Majland wrote:

> Hvad er din favoritmaling ?
Aner det ikke. Har ikke prøvet det før, så det bliver den varmefaste fra
THansen. Hvor godt det ender med ved jeg ikke.

> Der har samme projekt til det "nye" forrør der skal på gyngehesten

Jeg valgte malingen, da cyklen ikke lige indbyder til at de skal
genforkromes. Det må komme med en mere gennemgående gøren-pæn. Men til en
brugscykel, der kommer ud i alt slags vejr, så nej.

Sidste år fik mellempotten en ordentlig omgang. Men llæste bare
brugsanvisninger, og dummede mig så med at der ikke havde været tid til
at ånde, for zinksprayen. Medførte bobler under den varmefaste maling, og
så tager det ikke så lang tid før den er grim igen.

Zinkspray kommer ikke på forrørene, den kan kun holde til noget med
300grC. Om det kommer på mellempotten er jeg også usikker på. Har denne
gang ikke været sågrundig i rustfjernelse, og så givet et lag
rustomdanner. Det samme på forrør.

Fra : Perminator

Dato : 22-02-08 23:00

> Jeg har lige hentet nummerplade til Anne Mettes NTV - den kostede
>
> Om vi glæder os til om en uges tid? Det kan du tro.

Det gør jeg også!
CXen står i Storkøbenhavn hos en CX-guru og har fået ny knastkæde,
vandpumpepakning, gummi-indsugnings-studser, starterdrev-renovering, ny
mellempotte, ny skive til bagbremse (svær at finde), renovering af kalibre
og stort service. Desuden pulverlakering af centralstøtteben og
kåbebefæstigelser.

En kammerat melder, at det vil være uværdigt at køre den tilbage til Auning
på en trailer, endsige tage toget til Djævleøen for at hente den.
Så hvis den globale opvarmning har bidt sig fast, bliver afhentningen bag på
hans nyindkøbte R1150RS derover, og fælles cruising tilbage til Hovedlandet

--

"Perminator"
Per Misser

Fra : Richard

Dato : 22-02-08 23:30

Torben Scheel wrote:

> Jeg har lige hentet nummerplade til Anne Mettes NTV - den kostede

Tillykke med det, håber hun bliver glad for cyklen

> Om vi glæder os til om en uges tid? Det kan du tro.

Ja, vejret snød jo lidt til denne weekend; havde ellers skaffet nyt bagdæk
og gjort klar en prøvetur på VF1100S-canadieren i morgen. Men vejsaltet
fra forrige uge og vejrudsigten afholdt mig fra at hente et prøveskilt her
i eftermiddag. Så det må vente til forholdene er i orden

Den lille GB500 skal blot have monteret et sæt højere, blankpolerede
styrstubbe fra en CBX550, men kan også køre med de eksisterende, skulle
vej og vejr blive i orden til den 1. marts...

VF750S'en skal blot nusses lidt mere og skydes af til et nyt hjem efter
10½ års tro tjeneste, det bliver nu underligt, men storesøster vil nok
holde minderne i live.

På et værksted i North Carolina er en anden V65 Sabre ved at være klar til
en tur til maj-juni på Tail of the Dragon og op langs østkystbjergene til
gode venner i New Hampshire. Afhængig af udfaldet af turen skal den enten
overvintre til en næste gang, sælges igen derovre eller sendes her hjem.

Vi får se, det vigtigste er, at det generelt tørre vejr her i vinter
forstætter, så vi kan få revanmche efter den våde sommer i fjor, ikke

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 23-02-08 03:35

Torben Scheel skrev:
> Jeg har lige hentet nummerplade til Anne Mettes NTV - den kostede
>
> Om vi glæder os til om en uges tid? Det kan du tro.

Hvad vi laver?
Jeg ved ikke hvad alle de andre i gruppen her laver, men vi ligger og
futter rundt på bimmere, mødes, sparker dæk, fortæller løgnehistorier,
spiser god mad - forleden var det 3 x oksefilet med sovs, kartofler,
perleløg, gulerødder, bønner og ribsgele, efterfulgt af 2 x is med
chokoladesauce (pandekager med is til ham den lange) og en kop kaffe til
at runde *småbøvse* - undskyld - af med, og bagefter stod den på en
længere trilletur i hyggeligt mildt eftermiddags-/aftenregnvejr med
knastør røv i ny køredragt og nul dug i hjelmen. Et godt antidugmiddel
til briller eftersøges - anyone...?

Der GROVhygges her blandt gutterne, når der ikke flås i romaskiner og
håndvægte, tulles til klassiske koncerter, rodes med papirer og
computere, storsnorkes, vaskes bimmere - og fotograferes i rå mængder.

Venlig hilsen en bredt smilende og udpræget tilfreds

Aragorn, der hæver colaglasset: Klonk!

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Studo

Dato : 24-02-08 13:25

> Skal selv ha malet udstødningen til YBR'en (hvis jeg kan få den af -
> umbracoboltene sidder _meget_ fast). Hvor varme bliver sådan nogle
> forrør egentlig (af hensyn til valg af maling)?
Har ingen anelse. Men for mig lyder 300gr, som for lidt. Det sidder jo
lige efter cylinderen., og at dømme efter hvor let de har ved at smelte
ting....

Så varmt.

Den fra THansen sige 650grC.

Alu smelter ved 660gr og jern ved 1500gr. Så vil mene at det er nok.

Fra : Studo

Dato : 25-02-08 15:58

On Mon, 25 Feb 2008 12:02:10 +0100, Anders Majland wrote:

> Købte en i jem&fix da jeg alligevel var der (for at købe en ny billig
> vinkelsliber til at få den gamle udstødning af med* ). Der står ingen
> temperatur på og ingen i butikken vidste noget. Ikke andet end at "folk"
> brugte den til at male brændeovne med og de ikke havde fået
> reklamationer ....
ja, så er det da bare at prøve af. Jeg er lidt usikker på om lakken vil
flage af. Om ikke andet vil det forlænge levetiden uanset hvad. min skal
malse på, tørre, og så i ovnen ved 160gr. Så til store dele skal man
finde noget andet. Og til brændeovne, jo, det vil jeg se nærmere på hvis
det ikke holder.
> * Min første billige vinkelsliber er død at flise/klinke støv - den
> "nye" koster så også næsten 200kr og er med 5års garanti..... Men squ
> træls når værktøjet dør under arbejdet. Min trofaste billige boremaskine
> lukkede også røgen ud i weekenden ... Men til værktøj jeg kun bruger
> sjældent at jeg lidt for nærig til at ofre proff kvali.... Måske det
> ellers ville vise sig billigere i det lange løb....
Fik en af min nabo, han arbejder med sten. Det var kontakten som var sat
til med stenstøv, og havde også rykket sig løs. Rensning og en klat lim
klarede det. Men ikke om jeg ligger den nogen steder med strøm på.

Han er desuden superglad for den dyre han har købt. Vi ved jo at det er
fedt at arbejde med godt værktøj. Men at give 500,- for noget man kommer
til at bruge 1-2 gange... nej, så kan jeg også leve med den billige
udgave. Det kan så være svært at finde grænsen for hvornår det er godt
med dyrt/kvalitet. Min kammerat byggede hestestald, og der røg en 3-4
vinkelslibere før han fik købt (eller lånt, tror jeg) Det kan hurtigt
sætte ens arbejde tilbage, og så er en 'spildt' søndag hurtigt de 500,-
værd.