Hul i tank
Fra : Asbjørn

Dato : 21-02-08 08:12

Så er hullet i tanken fundet - størrelsen svarer til at et stort
sankorn det rette sted vil kunne tætne tanken - men ikke desto mindre
løb den en del over natten indtil jeg fik tanken tømt og tørret.

Omkring hullet har jeg fået skrabet noget bulnet/løst maling og lak
af.

Plan:

1. slibning til overfladen bliver fin og glat

2a. lodning af hullet

eller

2b. påføring af plastik padding (den tidligere ejers løsning)

3. slibning

4a. lakering omkring det gamle krakelerede område, der nu er bart
metal

eller

4b. sandblæsning, omlakkering og maling af hele tanken...

Har nogle erfaringer med ovenstående - min priortering er at MC'en
kostede 18.000 kr. brugt og den er lettere grim, men rimeligt velholdt
og funktionel af sin alder ('86) - dvs. alle penge på kosmetik er
lige ud i luften

Mvh.

Asbjørn
Honda CB450S

Fra : Torben Scheel

Dato : 21-02-08 19:01

Asbjørn wrote:

> 1. slibning til overfladen bliver fin og glat

Jeps - i god afstand omkring hullet. Mere groft ridset end glat, så
binder læktætneren bedst.

> 2a. lodning af hullet

Nej - alt for farligt IMHO. Det er nærmest umiligt at tømme en tank nok
til der ikke er eksplosionsfare. Hvis du tænker alm. loddetin, så tror
jeg ikke på idéen - pladen er nok tynd i et større område.

> 2b. påføring af plastik padding (den tidligere ejers løsning)

Jeps - Plastic Padding Læk tæt eller tilsvarede (spørg hos Mekonomen
eller anden velrennomeret autopusher) - alm. plastic padding ville jeg
ikke stole på. Det er nok 3. led af forrige ejere vi skal tilbage til -
jeg købte den af en fyr der brugte den som blikfang/udstilling i Hamburg
- sidste ejer på Fahrzeugsbrief var en pige fra sydtyskland.

> 3. slibning

Bare til husbehov - stedet er vel i bunden og ikke iøjnefaldende?

> 4a. lakering omkring det gamle krakelerede område, der nu er bart
> metal

Rusthindrende grunder 2 gange, derefter 2 gange med en spraydåse.

Alternativ 2 : indvendig sealing - var der ikke en MZ forhandler der
havde en billig løsning?

Citat Bager :
Denne MZ hjemmeside sælger et produkt til 35EUR.
http://s40205778.shoplite.de/sess/utn;jsessionid=154779ec895994a/shopdata/0060_MZ/0135_Spiegel=2C+Schl=F6sser=2C+Zubeh=F6r=2C.../0320_Zubeh=F6r+allgemein/product_details.shopscript?article=0020_Tankversiegelung%2B4-teilig%2B%3D2832819%3D29

Alternativ 3 : Anden tank fra ebay.de eller Armand.

--
vh
Torben

Fra : Jan Buchwald