/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Aermacchi Harley-Davidson sx 250
Fra : Rasmus Høj Pedersen


Dato : 21-02-08 09:04

Hejsa.

Jeg har alvorlige problemer med at få noget info om sådan en mc, så
jeg vil lige prøve her, om der er nogen der kender noget til såan en.

Jeg er stødt på sådan en mc, og overvejer kraftigt at købe den.
Problemet er bare at jeg ikke kan finde noget dansk info om den.
Til dem som ikke kender modellen, ser den således ud:
http://www.go2frits.nl/Engels/SX%20250.htm
Jeg vil spørge om der er nogen der kender nogen her i landet der ejer
sådan en, og har erfarringer med dem. Den jeg har set på, trænger til
lidt restaution, så hvis der er nogen der kender til reservedels
situationen, vil det være meget belejligt.
Ydermere har jeg ingen anelse om hvad den evt skal koste?

Håber på hjælp.

Mvh. Rasmus


 
 
Harald Blaatand (22-02-2008)
Kommentar
Fra : Harald Blaatand


Dato : 22-02-08 14:30


"Rasmus Høj Pedersen" <rasmushoj@hotmail.com> wrote in message
news:12035814030.778926344433476@dtext.news.tele.dk...
> Hejsa.
>
> Jeg har alvorlige problemer med at få noget info om sådan en mc, så
> jeg vil lige prøve her, om der er nogen der kender noget til såan en.
>
> Jeg er stødt på sådan en mc, og overvejer kraftigt at købe den.
> Problemet er bare at jeg ikke kan finde noget dansk info om den.
> Til dem som ikke kender modellen, ser den således ud:
> http://www.go2frits.nl/Engels/SX%20250.htm
> Jeg vil spørge om der er nogen der kender nogen her i landet der ejer
> sådan en, og har erfarringer med dem. Den jeg har set på, trænger til
> lidt restaution, så hvis der er nogen der kender til reservedels
> situationen, vil det være meget belejligt.
> Ydermere har jeg ingen anelse om hvad den evt skal koste?
>
> Håber på hjælp.
>
> Mvh. Rasmus
>

Der er flere her i gruppen der fornylig har indrømmet at have været ejer
af et køretøj af dette mærke men det har tilsyneladende været den noget
tidligere 4 takts model.

Pr'øv at se
http://www.bikez.com/motorcycles/harley-davidson_sx_250_1977.php og så se

http://www.bikez.com/motorcycles/cagiva_sx_250_1982.php

Det ligner unægteligt "lidt" og jeg kender desværre ikke hele historien
bag den uægte søn fra Itailen,men der er lidt info her plus køb og
salg,reservedele mm. http://home.tiscali.nl/jahstof/ahd/ahd.htm

BUILT FROM EARLY '60S 'TILL LATE '70S IN VARESE ITALY.

Cagiva . Udover motorcykler solgt under eget navn, står Cagiva også bag
bedre kendte produktnavne som MV Agusta og Husqvarna, samt mellem 1985 of
1996 bag Ducati. Det tidligere Cagiva Comerciale SpA blev i 1999 omdøbt til
MV Agusta Motorcycles SpA.

Aermacchi Cagiva Ducati MV Agusta Husquarna HD,forvirringen er total! men
reserdele fra Itailen kunne da være en mulighed

- -

>Steen



Michael Dahlberg (23-02-2008)
Kommentar
Fra : Michael Dahlberg


Dato : 23-02-08 11:03


"Harald Blaatand" <bigtwincam88@larsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:47bece5f$0$2110$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Rasmus Høj Pedersen" <rasmushoj@hotmail.com> wrote in message
> news:12035814030.778926344433476@dtext.news.tele.dk...
> > Hejsa.
> >
> > Jeg har alvorlige problemer med at få noget info om sådan en mc, så
> > jeg vil lige prøve her, om der er nogen der kender noget til såan en.
> >
> > Jeg er stødt på sådan en mc, og overvejer kraftigt at købe den.
> > Problemet er bare at jeg ikke kan finde noget dansk info om den.
> > Til dem som ikke kender modellen, ser den således ud:
> > http://www.go2frits.nl/Engels/SX%20250.htm
> > Jeg vil spørge om der er nogen der kender nogen her i landet der ejer
> > sådan en, og har erfarringer med dem. Den jeg har set på, trænger til
> > lidt restaution, så hvis der er nogen der kender til reservedels
> > situationen, vil det være meget belejligt.
> > Ydermere har jeg ingen anelse om hvad den evt skal koste?
> >
> > Håber på hjælp.
> >
> > Mvh. Rasmus
> >
>
> Der er flere her i gruppen der fornylig har indrømmet at have været ejer
> af et køretøj af dette mærke men det har tilsyneladende været den noget
> tidligere 4 takts model.
>
> Pr'øv at se
> http://www.bikez.com/motorcycles/harley-davidson_sx_250_1977.php og så se
>
> http://www.bikez.com/motorcycles/cagiva_sx_250_1982.php
>
> Det ligner unægteligt "lidt" og jeg kender desværre ikke hele historien
> bag den uægte søn fra Itailen,men der er lidt info her plus køb og
> salg,reservedele mm. http://home.tiscali.nl/jahstof/ahd/ahd.htm
>
> BUILT FROM EARLY '60S 'TILL LATE '70S IN VARESE ITALY.
>
> Cagiva . Udover motorcykler solgt under eget navn, står Cagiva også bag
> bedre kendte produktnavne som MV Agusta og Husqvarna, samt mellem 1985 of
> 1996 bag Ducati. Det tidligere Cagiva Comerciale SpA blev i 1999 omdøbt
> til MV Agusta Motorcycles SpA.
>
> Aermacchi Cagiva Ducati MV Agusta Husquarna HD,forvirringen er total! men
> reserdele fra Itailen kunne da være en mulighed
>
Hej, jeg erkender mig skyldig!
Jeg var engang den lykkelige ejer af en Aermacchi Harley Davidson Sprint C
250 CCm firetakter, årgang 1966. Mit eneste indkøb af reservedel, udover
pærer kæde, m.m, var en dynamo til dyret. Kostede mere end jeg havde givet
for cyklen 4 år gammel, men med totalt ødelagt dynamo, og leveringstiden var
8 måneder (ja to tredjedel år).
Og det var dengang den var i produktion ;-(

Michael D
Der stadig synes det var en dejlig motorcykel.



Armand (23-02-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 23-02-08 11:39

Michael Dahlberg skrev:
>
> Jeg var engang den lykkelige ejer af en Aermacchi Harley Davidson Sprint C
> 250 CCm firetakter, årgang 1966. Mit eneste indkøb af reservedel, udover
> pærer kæde, m.m, var en dynamo til dyret. Kostede mere end jeg havde givet
> for cyklen 4 år gammel, men med totalt ødelagt dynamo, og leveringstiden var
> 8 måneder (ja to tredjedel år).
> Og det var dengang den var i produktion ;-(
>
- - - - Og lææænge før internettet og det grænseløse Europa!!
Forrige år fandt en klubkammerat ud af hvorfor der lugtede af bensin i
skuret: Han tankede sin Laverda 1000 op før en søndagstur i fantastisk
vejr med det resultat at den formedelst pissede på ham: Der stod en tynd
stråle af bensin vandret ud af tanken et par fingerbredder over bunden
Allerede mandag havde han øje på en Endurancetank (á typen med to
tankdæksler for quick-tankning) i Frankrig, men da jeg talte med ham
ugen efter gik han og ventede på en anden der var på vej fra
sydtyskland. Den ankom allerede efter endnu et par dage, pænt pakket ind
i den originale papkasse foret med sammenkrøllede italienske aviser (á i
realiteten en fin dokumentation af fremstillingsdato) - Eneste problem
omkring udvalget var at den var original-blåmetallic og ikke orange; men
eftersom hans model var omlakeret skulle den nye tank alligevel
omlakeres så det var ikke noget problem!
Jeg husker ikke prisen, andet end at en Suzuki-ejer ville have grædt
bitre tårer hvis han erfarede prislejet på original-stumper til en sådan
eksot :-|

Selv har jeg med tiden skrabet lidt reservedele sammen til Paso'en. Et
par spejle i original indpakning kostede 1100,-kr hvilket kan lyde dyrt
his man ikke lige ved at det drejer sig om et par lakerede "knolde",
indeholdende såvel spejl som blinklys, til at bolte på kåben.
Men dén er selvfølgelig kun lidt ældre end Barbie'n!

--
Armand.

Edvard Korsbæk (22-02-2008)
Kommentar
Fra : Edvard Korsbæk


Dato : 22-02-08 23:36

Eneste jeg kender til den er stemplet.
Det er nærmest ideelt, hvis du skal tune en MZ 250.
Passer direkte i, men har kun to ringe, der sidder helt oppe under toppen.
Så er der masser af plads til et ISDT vindue i stemplet til den 5.
skyllekanal.
Jeg tror faktisk, jeg har et liggende .
Et forsøg på at få spjætteren med til HD træf base¨ret på stemplet var dog
ikke helt succesgfuldt, omend den kunstneriske udførelse blev beundret.

Edvard

Den er jo sød, og ikke så ringe igen. Men at skaffe dele mm. er ikke nemt,
og forvent ikke at den er driftsikker efter hvad jeg husker fra Das
Motorrad.

"Rasmus Høj Pedersen" <rasmushoj@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:12035814030.778926344433476@dtext.news.tele.dk...
> Hejsa.
>
> Jeg har alvorlige problemer med at få noget info om sådan en mc, så
> jeg vil lige prøve her, om der er nogen der kender noget til såan en.
>
> Jeg er stødt på sådan en mc, og overvejer kraftigt at købe den.
> Problemet er bare at jeg ikke kan finde noget dansk info om den.
> Til dem som ikke kender modellen, ser den således ud:
> http://www.go2frits.nl/Engels/SX%20250.htm
> Jeg vil spørge om der er nogen der kender nogen her i landet der ejer
> sådan en, og har erfarringer med dem. Den jeg har set på, trænger til
> lidt restaution, så hvis der er nogen der kender til reservedels
> situationen, vil det være meget belejligt.
> Ydermere har jeg ingen anelse om hvad den evt skal koste?
>
> Håber på hjælp.
>
> Mvh. Rasmus
>


Harald Blaatand (23-02-2008)
Kommentar
Fra : Harald Blaatand


Dato : 23-02-08 13:53


"Edvard Korsbæk" <edvard@bb-soft.dk> wrote in message
news:47bf4e38$0$99014$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Eneste jeg kender til den er stemplet.
> Det er nærmest ideelt, hvis du skal tune en MZ 250.
> Passer direkte i, men har kun to ringe, der sidder helt oppe under
toppen.
> Så er der masser af plads til et ISDT vindue i stemplet til den 5.
> skyllekanal.
> Jeg tror faktisk, jeg har et liggende .
> Et forsøg på at få spjætteren med til HD træf base¨ret på stemplet var
dog
> ikke helt succesgfuldt, omend den kunstneriske udførelse blev beundret.
>
> Edvard
>
> Den er jo sød, og ikke så ringe igen. Men at skaffe dele mm. er ikke
nemt,
> og forvent ikke at den er driftsikker efter hvad jeg husker fra Das
> Motorrad.
>
klip

Kunne du ikke parkere Mspjætten i "svinestien" ?

Aermacchi Harley Davidson SX 250 "ligner" utroligt meget Cagiva SX 250 men
om de har stumper endnu ved jeg selvfølgelig ikke .

- -
>Steen



Rasmus Høj Pedersen (24-02-2008)
Kommentar
Fra : Rasmus Høj Pedersen


Dato : 24-02-08 10:51

Jeg takker for jeres indspark.

Som det ser ud, så vil det være muligt at finde dele til den,
måske skal man forbi USA for at finde dem, men de skulle være
der.
Jeg har indtil videre i min "udforskning" fundet 2 stk mere end
den jeg har set på. Den ene er i god stand og køre fint, den
anden er splitet ad.
Er der nogen som kender til nogen som har en stående, adskildt
som hel stand må i gerne sige til, det kunne være rart med et
alternativ til den jeg har set på.
Dem af jer der har haft en, hvor købte i den, og hvor solgte i
den?

Jeg takker på for hånd.
Mvh Rasmus


Armand (24-02-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 24-02-08 13:16

Rasmus Høj Pedersen skrev:
> Jeg takker for jeres indspark.
>
> Som det ser ud, så vil det være muligt at finde dele til den,
> måske skal man forbi USA for at finde dem, men de skulle være
> der.
> Jeg har indtil videre i min "udforskning" fundet 2 stk mere end
> den jeg har set på. Den ene er i god stand og køre fint, den
> anden er splitet ad.
> Er der nogen som kender til nogen som har en stående, adskildt
> som hel stand må i gerne sige til, det kunne være rart med et
> alternativ til den jeg har set på.
> Dem af jer der har haft en, hvor købte i den, og hvor solgte i
> den?
>
Læg nu ikke for meget i dén maskine :-|
Det er først og fremmest IKKE en Harley Davidson forstået på den måde at
den er bygget i Italien på den af HD opkøbte Aernacchi-fabrik og at du
aldrig bliver lukket ind til et HD-arrangement på sådan en!

Dernæst er den blot en ganske almindelig metervare af en
off-roader/by-motorcykel og tillige mindst 25 år gammel - Regn den ikke
for mere end de tidligste Suzuki TS 185'ere: Den er nok lidt mere
eksotisk men langtfra så eksotisk som de samtidige firetakts
Aermacchi'er og skulle man købe den som eksot skulle det være for at
stille den på loftet i 30 års tid eller mere når alle de andre er væk
p.g.a. manglende bevågenhed i.f.t. firetakterne :-|

Reservedelsproblemerne er, som jeg tidligere har antydet, måske mindre
end man kunne forvente af en af den alder. men derved at den kun er
produceret i et forsvindende antal i forhold til de tilsvarende japanske
125'ere, så det bliver aldrig en maskine man lige henter stumper til
Stempler er måske nok til at finde som uoriginale, men andre almindelig
sliddele såsom bremsebakker og tandhjul kan godt gå hen og blive en
tibagevendende(!) hovedpine :-|

--
Armand.

Harald Blaatand (24-02-2008)
Kommentar
Fra : Harald Blaatand


Dato : 24-02-08 14:48


"Armand" klip

> Læg nu ikke for meget i dén maskine :-|
> Det er først og fremmest IKKE en Harley Davidson forstået på den måde at
> den er bygget i Italien på den af HD opkøbte Aernacchi-fabrik og at du
> aldrig bliver lukket ind til et HD-arrangement på sådan en!
>
> Dernæst er den blot en ganske almindelig metervare af en
> off-roader/by-motorcykel
klip
- Regn den ikke
> for mere end de tidligste Suzuki TS 185'ere:
klip
klip
men derved at den kun er produceret i et forsvindende antal i forhold
til de tilsvarende japanske
> 125'ere, så det bliver aldrig en maskine man lige henter stumper til
>klip
>
> --
> Armand.

Ikke for at starte igen,men hvis HD ejer en fabrik i Italien 100% og
skriver HD alle vegne på motorcyklerne der laves der,så er det vel en HD og
bør lukkes ind på et HD træf,at så de fleste HD klubber ikke optager
medlemmer medmindre de ejer en HD med V-Twin motor er noget andet !

Tidlige Suzuki TS 185'ere/ tilsvarende japanske 125'ere er godt nok
kedelige men er de nu også ligeså kedelige som en 20 hestes 250 cc Italiener
?

Noget tyder på at Cagiva fortsatte med at bygge dem under eget navn som
"cruiser/gade" model efter at de overtog Aermacchi fra Harley-Davidson i
1978.,så mon ikke Italien er leveringsdygtig i stumper ?

Ellers kan de sikkert købes i Holland http://www.jwboon.nl/



Harley purchased Aermacchi in 1961 or so to produce small bikes for the
American market, in an attempt to capture a piece of the youth market back
from Honda, et al. Harley sold Aermacchi in 1978 to the Castiglioni
brothers, who built Cagiva from it, which in 1985 bought Ducati, and later
Husqvarna and Moto Morini.

- -



>Steen





Armand (24-02-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 24-02-08 18:11

Harald Blaatand skrev:
> "Armand" klip
>
> > Læg nu ikke for meget i dén maskine :-|
> > Det er først og fremmest IKKE en Harley Davidson forstået på den måde at
> > den er bygget i Italien på den af HD opkøbte Aernacchi-fabrik og at du
> > aldrig bliver lukket ind til et HD-arrangement på sådan en!
> >
> > Dernæst er den blot en ganske almindelig metervare af en
> > off-roader/by-motorcykel............
> > - Regn den ikke for mere end de tidligste Suzuki TS 185'ere:
> > ..................
> > men derved at den kun er produceret i et forsvindende antal i forhold
> > til de tilsvarende japanske 125'ere, så det bliver aldrig en maskine
> > man lige henter stumper til
>
> Ikke for at starte igen,men hvis HD ejer en fabrik i Italien 100% og
> skriver HD alle vegne på motorcyklerne der laves der,så er det vel en HD og
> bør lukkes ind på et HD træf,at så de fleste HD klubber ikke optager
> medlemmer medmindre de ejer en HD med V-Twin motor er noget andet !
>
Et er principper, et andet folks oplevelser omkring emnet; og jeg tror
at det vil blive endnu sværere at komme på en Off-roader end på en
firetakter :-|

> Tidlige Suzuki TS 185'ere/ tilsvarende japanske 125'ere er godt nok
> kedelige men er de nu også ligeså kedelige som en 20 hestes 250 cc Italiener
> ?
>
> Noget tyder på at Cagiva fortsatte med at bygge dem under eget navn som
> "cruiser/gade" model efter at de overtog Aermacchi fra Harley-Davidson i
> 1978.,så mon ikke Italien er leveringsdygtig i stumper ?
>
Jo, mon(!) ikke :-|

> Ellers kan de sikkert købes i Holland http://www.jwboon.nl/
>
Det ser for mig ud som at JWBOON kun opfatter Aermacchi som værende
firetaktere :-/

--
Armand.

Harald Blaatand (24-02-2008)
Kommentar
Fra : Harald Blaatand


Dato : 24-02-08 18:36


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:47c1a4ee$0$2101$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Harald Blaatand skrev:
>> "Armand" klip
>>
>> > Læg nu ikke for meget i dén maskine :-|
>> > Det er først og fremmest IKKE en Harley Davidson forstået på den
måde at
>> > den er bygget i Italien på den af HD opkøbte Aernacchi-fabrik og at
du
>> > aldrig bliver lukket ind til et HD-arrangement på sådan en!
>> >
>> > Dernæst er den blot en ganske almindelig metervare af en
>> > off-roader/by-motorcykel............
>> > - Regn den ikke for mere end de tidligste Suzuki TS 185'ere:
>> > ..................
>> > men derved at den kun er produceret i et forsvindende antal i
forhold
>> > til de tilsvarende japanske 125'ere, så det bliver aldrig en
maskine
>> > man lige henter stumper til
>>
>> Ikke for at starte igen,men hvis HD ejer en fabrik i Italien 100% og
>> skriver HD alle vegne på motorcyklerne der laves der,så er det vel en
HD og
>> bør lukkes ind på et HD træf,at så de fleste HD klubber ikke optager
>> medlemmer medmindre de ejer en HD med V-Twin motor er noget andet !
>>
> Et er principper, et andet folks oplevelser omkring emnet; og jeg tror
> at det vil blive endnu sværere at komme på en Off-roader end på en
> firetakter :-|
>
>> Tidlige Suzuki TS 185'ere/ tilsvarende japanske 125'ere er godt nok
>> kedelige men er de nu også ligeså kedelige som en 20 hestes 250 cc
Italiener
>> ?
>>
>> Noget tyder på at Cagiva fortsatte med at bygge dem under eget navn
som
>> "cruiser/gade" model efter at de overtog Aermacchi fra Harley-Davidson
i
>> 1978.,så mon ikke Italien er leveringsdygtig i stumper ?
>>
> Jo, mon(!) ikke :-|
>
>> Ellers kan de sikkert købes i Holland http://www.jwboon.nl/
>>
> Det ser for mig ud som at JWBOON kun opfatter Aermacchi som værende
> firetaktere :-/
>
> --
> Armand.

Om JWBOON kun opfatter Aermacchi som værende firetaktere kan jeg ikke
afgøre ud fra reservedelsnumrene men hvis det er tilfældet vil jeg da gerne
undskylde for villedningen"!

At udelukke en HD fra et HD træf eller lign. ville da være for
underligt,på den anden side kan jeg jo ikke på nogen måde være garant for
folks intelligens bare fordi de har købt en HD

Og med den udtalelse kan jeg jo vente de morsomste svar ang. HD og deres
ejere ,nå "what the fuck",måske har jeg ikke hørt dem allesammen endnu !
)

- -
>Steen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste