Hvor og hvordan skrotter man en mc ??
Fra : Ukendt

Dato : 20-02-08 15:18

Ikke fordi det er aktuelt, men sådan mere af nysgerrighed ;)
Smutter man bare forbi den nærmeste autoophugger, smider nogen kroner, og så
godnat til mc'en ?
Er der forskel på om det er en mc eller mc-scooter ?
Der er jo en del plast i sådan en mc-scooter, men det er der jo selvfølgelig
også på mc'er med kåbe.

Mvh

T.R.

Fra : Anders Majland

Dato : 20-02-08 15:29

> Smutter man bare forbi den nærmeste autoophugger, smider nogen kroner, og
> så godnat til mc'en ?

Ja der vil du formentligt kunne betale dig fra det - altså på en miljømæssig
korrekt måde.

> Er der forskel på om det er en mc eller mc-scooter ?
> Der er jo en del plast i sådan en mc-scooter, men det er der jo
> selvfølgelig også på mc'er med kåbe.

Alternativt så splitter man den selv ad og aflevere den i de rette
containere på kommunens genbrugsplads. Jeg kan ikke huske at have set en
motorcykel, men kun trailere havetraktore og lign mm.

Nogle tidligere naboer forsøgte os at få lov at aflevere en campingvogn på
genbrugspladsen men blev afvist. Den skulle splittes ad med jern for sig
osv... Så gik der vist nok ild i campingvognen istedet og så var jernet
nemmere at aflevere ....

Men motorcykler dør ikke i dk. Der vel altid et marked - hvis ikke andet så
under bortgives .....

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 22-02-08 01:04

> Alternativt så splitter man den selv ad og aflevere den i de rette
> containere på kommunens genbrugsplads. Jeg kan ikke huske at have set en
> motorcykel, men kun trailere havetraktore og lign mm.

Lige før jul, var der nogen der havde smidt en _hel_
EU-scooter i jern-containeren, på den lokale fyldplads

mvh Jens
Sydals

Fra : Anders Majland

Dato : 22-02-08 13:04

> Lige før jul, var der nogen der havde smidt en _hel_
> EU-scooter i jern-containeren, på den lokale fyldplads

Der er en grund til at det mange steder er blevet forbudt at aflevere affald
i sorte affaldssække...

Jeg har heldigvis plads nok til at opbevare affald i sorterede dynger så jeg
kan tage store mængder med af "få" sorteringer ad gangen. F.eks har jeg
nogle 80liter beholdere jeg bruger til metalaffald (dåser) og lign. Når
sådan en er fuld er den godt nok tung, men til gengæld går der længe
imellem...

/A

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 22-02-08 21:32

> Der er en grund til at det mange steder er blevet forbudt at aflevere
> affald i sorte affaldssække...

Nej, nej Anders den var _ikke_ i en sort sæk ))

mvh Jens
Sydals
der ikke kunne lade være

Fra : Anders Majland

Dato : 23-02-08 20:05

> Nej, nej Anders den var _ikke_ i en sort sæk ))

Min pointe var at selvom "nogen" har en tendens til at smide affaldet af på
nemmeste måde - f.eks en hel scooter med plastik i en jerncontainer - er det
ikke den korrekte måde at gøre det på ... Og på de fleste pladser vil det
blive påtalt hvis det opdages...

Fra : Armand

Dato : 23-02-08 21:59

Anders Majland skrev:

> [...]
> ikke den korrekte måde at gøre det på ... Og på de fleste pladser vil det

Jeg slap af med resterne af en donor-bil efter at have brugt motoren
(den gamle røg i jerntønden på min arbejdsplads hvor jeg skiftede
motoren) og døre/klapper: Sæderne blev afleveret som møbler på
genbrugspladsen, ligesom alt plast (der var blevet slået(!) af) og
glasset endte i deres respektive containere. Ved hjælp af en stor
vinkelsliber med skæreskive skilte vi karossen á; tag hhv. for og bag
-ende men p.g.a. min assisterende mekaniker-kammerats skeptik omkring
lige dé dele kylede vi dém i skrot-bøtten ved det værksted som han
arbejdede på (som var nærmere end min egen arbejdsplads'

--
Armand.

Fra : Studo

Dato : 20-02-08 15:33

On Wed, 20 Feb 2008 15:17:39 +0100, T. R. wrote:

> Ikke fordi det er aktuelt, men sådan mere af nysgerrighed ;) Smutter man
> bare forbi den nærmeste autoophugger, smider nogen kroner, og så godnat
> til mc'en ?
Man smider den på dba.dk og så er der en som får reservedele.
> Er der forskel på om det er en mc eller mc-scooter ?
kun i pris

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-08 16:56

"Studo" <rekvalmerFJERNES@googlemail.com> skrev i en meddelelse
> On Wed, 20 Feb 2008 15:17:39 +0100, T. R. wrote:
>
> Man smider den på dba.dk og så er der en som får reservedele.

Ohh ja, det var da klart en idé :)

> kun i pris

Det forståes ;)

Mvh