Kan man få sat et nyt ventilsæde i topstyk~
Fra : Moller

Dato : 19-02-08 19:01

Hejsa,
Jeg er så uheldig at havde et topstykke hvor ventilsædet er gået løst
ved den ene udstødnings ventil.

Kan man få lavet sådan noget ? og hvor kan det lade sig gøre, da det ik
liiige er til at få et andet topstykke som det ser ud pt. leder dagligt på
ebay om ik der er kommet noget igen.

---
VH
Moller
DR 500S med defect top :( æv æv... godt man har sin MZ ;)

Fra : Harald Blaatand

Dato : 19-02-08 19:12

"Moller" <news@molnit.com> wrote in message
> [...]

> VH
> Moller
> DR 500S med defect top :( æv æv... godt man har sin MZ ;)

Hvis ventilsædet et gået løst skal du nok prøve Ingana eller det lokale
cylinder sevice firma

- -

Mvh
Steen

Fra : CL

Dato : 19-02-08 20:43

Moller wrote:
> [...]
> VH
> Moller
> DR 500S med defect top :( æv æv... godt man har sin MZ ;)

Det er en standart reperation og jeg mener at det koster
ca 3-400 kr pr sæde (Fyn)
Carsten Larsen
CBR 1K DUAL

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 19-02-08 22:13

> Det er en standart reperation og jeg mener at det koster
> ca 3-400 kr pr sæde (Fyn)

Moller husk topstykket også er revnet!

Koster et nyt sæde ikke mere? Kan det holde?

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR600F '98, TS250 '82, XR650L '95

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-08 09:08

On Tue, 19 Feb 2008 22:13:19 +0100, Jens Jacob Bager Jensen wrote:

> Moller husk topstykket også er revnet!

Ohh, træerne voksede ikke ind i himlen.....

> Koster et nyt sæde ikke mere? Kan det holde?

Hvis revnen går ud fra sædet, så nej, det holder ikke.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
2-1-2008

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 20-02-08 11:18

> Hvis revnen går ud fra sædet, så nej, det holder ikke.

Der er revner i ud fra sædet, men hvis man forestillede sig at der ikke
var revner i, holder en reperation med et nyt sæde så? Jeg tænker: Der
er jo en grund til det gamle faldt ud!

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 20-02-08 11:43

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
meddelelse news:47bbfe60$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...

> Der er revner i ud fra sædet, men hvis man forestillede sig at der ikke
> var revner i, holder en reperation med et nyt sæde så? Jeg tænker: Der er
> jo en grund til det gamle faldt ud!
>
> --
Se sådan på det:
det faldt ud, fordi der var plads til at falde ud, og den plads fik det da
godset revnede.
Så chancen for at det falder ud, uden revne er (næsten) lig nul.
Hvis sædet skal skiftes fordi det er brændt eller mekanisk deformeret , så
kan det holde, når et nyt isættes.
Der er lavet tusinder af gamle topstykker om fra bly-holdig til bly-fri
benzin, netop ved at udskifte sæderne til et af en anden legering, og det
holder fremragende. Både på biler og motorcykler

Michael D

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 20-02-08 11:43

Fra : Edvard Korsbæk

Dato : 20-02-08 20:19

Jeg tabte et sæde på en BMW 90S for masser af år siden.
Da jeg solge cyklen en halv snes år senere sad sædet stadig hvor det skulle.

Edvard Korsbæk

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i
meddelelsen news:47bbfe60$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Armand

Dato : 21-02-08 01:00

Orla Pedersen skrev:

> Ohh, træerne voksede ikke ind i himlen.....

> Hvis revnen går ud fra sædet, så nej, det holder ikke.

Det løse sæde er blot et symptom, fejlen er det flækkede topstykke og
det er dén der skal kureres ikke symptomet :-|

--
Armand.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 20-02-08 07:02

hvad med det her istedet:
http://bike-teile.de/index.php?seite=einzel&teilid=387131

Det er en sammenslutningen af huggere i tyskland og jeg har handlet igennem
der 2 gange, med succes.

Thomas Jensen
Kawasaki ZX9R ´98 & DT125 ´88
http://dfmc.dk/?id=11
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=3099

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 20-02-08 08:05

Moller skrev:
> [...]
> ik liiige er til at få et andet topstykke som det ser ud pt. leder
> dagligt på ebay om ik der er kommet noget igen.

http://www.motorrad-gebrauchtteile.com/index.php?main=gebrauchtteile&sub=suche

Indtast
Bauteil: Zylinderkopf
Fahrzeug-Modell: DR

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : Thomas Jensen

Dato : 20-02-08 12:37

> http://www.motorrad-gebrauchtteile.com/index.php?main=gebrauchtteile&sub=suche

kan se de bruger samme database som bike-teile.de
Ved du om de har fra flere databaser end dem ?

Fra : Harald Blaatand

Dato : 20-02-08 19:05

"Dan "748" Dethlefsen" <748@dethlefsensOST.dk> wrote in message

http://www.motorrad-gebrauchtteile.com/index.php?main=gebrauchtteile&sub=suche

> Indtast
> Bauteil: Zylinderkopf
> Fahrzeug-Modell: DR
>
> --
> Dan "748" Dethlefsen
> 748 - KLR250 - GPZ500S
> www.dethlefsens.dk
> www.robertsmc.dk

Eller indstast motor og DR og Bingo !

Suzuki DR 500
Zylinderkopf mit Ventildeckel
So gut wie neu

199.00 EUR (inkl. MwSt.)

- ->Steen

Fra : Moller

Dato : 20-02-08 20:06

Harald Blaatand wrote:

> Eller indstast motor og DR og Bingo !

> Suzuki DR 500
> Zylinderkopf mit Ventildeckel
> So gut wie neu

> 199.00 EUR (inkl. MwSt.)

YES ;) der er taget kontakt med sælger, da jeg lige skal være sikker på om
det er en DR500 (et udstødnings hul i topstykket), eller DR500S ( to
huller) som min model er.

Så snart han svare, og det er den rigtige model, og de andre små spørgsmål
også matcher, så blir det bestilt prompte :) da de nye forrør også er på
vej, så hvis alt falder korekt, så kan jeg ha den klar til marts mdr. ;)

---
VH
Moller
Suzuki DR500S, MZ ETZ 300RV, Yamaha TDR125R og en Saxo diesel til
rundkørslerne.

Fra : Moller

Dato : 23-02-08 17:50

Moller wrote:

> YES ;) der er taget kontakt med sælger, da jeg lige skal være sikker på om
> det er en DR500 (et udstødnings hul i topstykket), eller DR500S ( to
> huller) som min model er.

Ak nej :( det er til en DR500 og ikke en S model, og der er markant
stor forskel mellem de to... nå, må lede videre

---
VH
Moller
Suzuki DR500S, MZ ETZ 300RV, Yamaha TDR125R
Saxo 1,5D, og en lille Nissan Primera 1,8 Visia Stationcar.

Fra : Ole Hansen

Dato : 23-02-08 19:55

Moller wrote:

> Ak nej :( det er til en DR500 og ikke en S model, og der er markant
> stor forskel mellem de to... nå, må lede videre

Hvad med sådan en her?
http://www.motorsloop.com/index.php?main_page=product_info&cPath=0&products_id=3667

--
Ole Hansen

Fra : Armand

Dato : 23-02-08 21:39

Moller skrev:

> Ak nej :( det er til en DR500 og ikke en S model, og der er markant
> stor forskel mellem de to... nå, må lede videre

Og det er måske ikke så tilfældigt endda at det er S'eren der er svær at
finde topstykker til :-/

--
Armand.
(der heller ikke tror at man finder mange brugte knastaksler fra

Fra : Moller

Dato : 24-02-08 15:46

Armand wrote:

> Og det er måske ikke så tilfældigt endda at det er S'eren der er svær at
> finde topstykker til :-/

Yeps, og havde jeg kendt til dette inden jeg købte maskinen, havde jeg
nok ikke købt den... på den anden side, den var billig, og når den køre er
den et sprængbræt til næste Offroader.. måske en XT'er dem kan man da ik
løbe tør for dele med når der køre så mange rundt :)

---
VH
Moller

Fra : Harald Blaatand

Dato : 24-02-08 15:17

> Ak nej :( det er til en DR500 og ikke en S model, og der er markant
> stor forskel mellem de to... nå, må lede videre

> [...]
klip

Sikke noget lort ,nå men der dukkede tilsyneladende en hel motor op til
samme pris...

Hvad er lige forskellene ,udover udstødningsportene på de to DR500 cc?
Kender du forskellen mellem DR250S og DR500S,udover boring , stempel str.
og karburator ?

- -

Fra : Moller

Dato : 24-02-08 15:44

Harald Blaatand wrote:

> Sikke noget lort ,nå men der dukkede tilsyneladende en hel motor op til
> samme pris...

yeps, men det er tilsynladene den gamle DR500 motor, da S som han
nævner er noget han ser i motornummeret :(

> Hvad er lige forskellene ,udover udstødningsportene på de to DR500 cc?
> Kender du forskellen mellem DR250S og DR500S,udover boring , stempel str.
> og karburator ?

DR500S er stort set den samme som en DR600S motor, men slaglængden til
forskel. Der er et helt andet elektronisk tændings system vs. de gamle
DR500, anden kaburator, anden udstødning(2 rør ud), 2 tændrør på de nye
mod 1 på det gamle, dæksler osv. er også markant anderledes.

Tror jeg kaster mig over det topstykke på ebay, uden ventiler osv... da
det gamle topstykkes knast osv. er i god stand, så det er kun den ene
ventil der skal skiftes.

Alternativet er at montere en DR650 motor, da den er inden for det
effektmæssige lovligt. Samt der så kommer El-start osv. ;)

---
VH
Moller

Fra : Harald Blaatand

Dato : 24-02-08 18:00

> [...]
>
> Alternativet er at montere en DR650 motor, da den er inden for det
> effektmæssige lovligt. Samt der så kommer El-start osv. ;)

Ok,spændene projekt!

Har du opgivet at få lavet dit eget topstykke ?
En smed må da kunne svejse revnen og ventilsædet skulle så ikke være det
store problem,men det er måske billigere at købe et andet på ebay`?

Måske kan jeg en dag få lidt energi til at kigge lidt på den gamle DR250S
,heldigvis har jeg en ekstra minus udstødning men den ser jo også ud til at
være et problem i sig selv ! )

- -

Fra : Armand

Dato : 24-02-08 18:15

Moller skrev:

> [...]
>
> Alternativet er at montere en DR650 motor, da den er inden for det
> effektmæssige lovligt. Samt der så kommer El-start osv. ;)

Kan det ikke hænde at topstykket fra den/de større motorer passer over?

--
Armand.

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 24-02-08 19:47

> Kan det ikke hænde at topstykket fra den/de større motorer passer
> over?

6½'er topstykket passer IKKE. Jeg kørte uendeligt med km på mit
topstykke uden revner. Det kan se, men sker ikke altid.

Fra : Moller

Dato : 24-02-08 19:54

Armand wrote:

> Kan det ikke hænde at topstykket fra den/de større motorer passer over?

Kun fra DR 600S, også kaldet SP600S fra US af... 650 motoren fitter i
stellet, men top alene fitter ik sammen, der er jeg ude i at skifte hele
motor + tændings system, da det heller ik er magen til. Men så for jeg
også El-start hvis jeg vælger den rette model, samt en komplet DR650
tysker kan fås for 7-8.000Kr. ;) så er alle dele der til det.

Fordelen er at jeg bruger et 650 instrument pt. moddet med et stik så den
er ren plug and play ;) med det originale elnet, samt jeg så for
elektronisk omdr. tæller på cyklen. vs. ingen tæller.

---
VH
Moller