en skæg sælger...
Fra : Dak

Dato : 17-02-08 18:40

Ja så har jeg fået talt med en af dem som sælger en cbr600f. Jeg spurgte
selvfølgelig om forskellige ting der skulle spørges om nu hvor servicebogen
ikke var tilstede.

Vi var næsten ved at aftale en tid hvor jeg kunne komme, men inden det kunne
lade sig gøre så beder jeg selvfølgelig om stelnummeret. Nu skriver han
efter et par timer at han har tænkt over det og han vil ikke give mig det
og at jeg skal komme og se den hvis jeg er interesseret! :-/

Tror i lige på at jeg ser røde lamper blinke?

Dak

Fra : Rune Madsen

Dato : 17-02-08 11:00

> [...]
> efter et par timer at han har tænkt over det og han vil ikke give mig det
> og at jeg skal komme og se den hvis jeg er interesseret! :-/

Det er vel registreringsnummeret du har bedt om, for at checke at der
ikke er gæld i cyklen?

Kan ikke lige se hvad du skal bruge stelnummeret til. Men, ja stadig
lettere mystifystisk.. måske er han bare paranoid.

- Rune

Fra : Dak

Dato : 17-02-08 19:09

Nej spurgte om stelnummeret da man også kan tjekke om den er stjålet eller
ej.

men er det ikke stelnummer man bruger for at tjekke pant/restgæld?

Dak

Fra : Jens S.

Dato : 17-02-08 20:04

"Dak" skrev
> Nej spurgte om stelnummeret da man også kan tjekke om den er stjålet eller
> ej.
>
> men er det ikke stelnummer man bruger for at tjekke pant/restgæld?
>

> Dak
******************
Korrekt.

Reg.nr. kan ændres "1000" gange selvom der er pant i motorcyklen.

Stelnr. ændrer sig ikke, og det er det nummer som er registreret i bilbogen.

Reg.nr. og f.eks. farve kan også være registreret, men siger kun noget om
modellen på pantsætningstidspunktet - f.eks. Suzuki GSX 750 F, Rød, reg. nr.
xx 1111111, stelnr. .......

Farven kan jo også hurtig skifte

Jens S., Esbjerg

Fra : Dak

Dato : 17-02-08 20:00

Men til det angående stelnummeret

Taget fra fdm: Derfor er det altid vigtigt selv at undersøge, om der er
restgæld i motorcyklen. For at undersøge dette kan man ringe til "Bilbogen"
ved retten i Århus på tlf. 86 12 91 45 mellem kl. 9 og 12. Man skal kunne
oplyse motorcyklens stelnummer (står på registreringsattesten). Oplysningen
er gratis.

Det kunne jo være at han har registreret en anden cykel med den nummerplade
han har nu i et falsk navn og så sælger den. Jeg vil så ikke kunne se om
cyklen er stjålet men kun at nummerpladen er lovlig.

Til

Fra : CL

Dato : 17-02-08 21:28

Dak wrote:
> [...]
> nummerplade han har nu i et falsk navn og så sælger den. Jeg vil så
> ikke kunne se om cyklen er stjålet men kun at nummerpladen er lovlig.

På Biltorvet.dk kan du ved hjælp af nr pladen få mange oplysninger
bla starten af stelnummeret som du se typen ud fra ( F2/F3)
(PS gider du ikke svare under det du svarer på, det gør det nemmere
for alle at følge med i en debat)
Carsten Larsen
CBR 1K DUAL

Fra : Dak

Dato : 18-02-08 15:58

> (PS gider du ikke svare under det du svarer på, det gør det nemmere
> for alle at følge med i en debat)
> --

Det gør jeg som regel også men nu skrev jeg den forgående besked uden at
havde læst runes indlæg da jeg surfede på nettet for at finde svaret. men
skal nok huske det til næste gang.

Dak

Fra : Armand

Dato : 18-02-08 00:44

Dak skrev:
> [...]
> han har nu i et falsk navn og så sælger den. Jeg vil så ikke kunne se om
> cyklen er stjålet men kun at nummerpladen er lovlig.

At skifte reg.nr. er enkelt: Afmeld og aflever pladen/-erne vend tilbage
dahen efter og gen-indregistrer . Og få et nyt nummer udleveret!
bilbogen kan ikke følge med i dét tempo - Dérfor stelnummeret!

Godt argument ikke?
Sandhedem er ganske enklere: Når man låner penge til sit nye køretøj er
der ikke nummerplade på endnu og pantet bliver derfor noteret til
stelnummeret - Hvilket meget praktisk er meget lettere at fastholde
fokus på frem for nummerplader (jvf. førstnævnte scenarie)

--
Armand.

Fra : Allan Nielsen

Dato : 17-02-08 20:42

Sletnummeret kan også være ret spændende i forhold til om det rent faktisk
er en cbr f2 eller f3 man er ved at købe. Sådan et f2´er stel kan der
eftersigende sættes mange f3´er dele på.
Allan Bager
PMC
Ducati 900ss/Suzuki RF600R

Fra : Armand

Dato : 18-02-08 00:56

Allan Nielsen skrev:
> Sletnummeret kan også være ret spændende i forhold til om det rent
> faktisk er en cbr f2 eller f3 man er ved at købe. Sådan et f2´er stel
> kan der eftersigende sættes mange f3´er dele på.

Hæ!
Minder mig om den omlakerede CBR600 til Thy-træf der næsten alt for
grundigt reklamerede med "F2"(*), hvilket fik mig til at gøre den enkle
kontrol hvorvidt at knastkæde(tunnelen) befandt sig på højre side af
motoren - Hvilket den ikke gjorde => en F1'er (á knastkæden mellem cyl
#2 & #4!) med F2-plast (og forøvrigt kun dét ved nærmere eftertanke!
(=bl.a de gamle kedelige tre-egers fælge!))
Hvad/hvem forsøger vedkommende egentlig at overbevise??

(*):
"Fx" er ikke en officiel Honda designation, hvorfor den ikke findes
påmalet fra original af!

--
Armand.

Fra : Rune Madsen

Dato : 17-02-08 17:23

> Det kunne jo være at han har registreret en anden cykel med den nummerplade
> han har nu i et falsk navn og så sælger den. Jeg vil så ikke kunne se om
> cyklen er stjålet men kun at nummerpladen er lovlig.

Klart!

Det er selvfølgelig stelnummeret der er interessant

- Rune

Fra : Armand

Dato : 18-02-08 00:57

Dak skrev:
> [...]
> og at jeg skal komme og se den hvis jeg er interesseret! :-/
>
> Tror i lige på at jeg ser røde lamper blinke?

Måske at hán også blot så røde lamper og frygtede at få modellen
afhentet i nattens mulm og mørke af én der allerede kendte stelmummeret :-/

--
Armand.

Fra : Dr. Enduro

Dato : 18-02-08 13:07

Armand skrev:

> Måske at hán også blot så røde lamper og frygtede at få modellen
> afhentet i nattens mulm og mørke af én der allerede kendte stelmummeret :-/

Øh? Du mener, hvis at og fordi man ellers ikke kan aflæse stelnummeret,
når først man har stjålet cyklen?

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Fra : Dak

Dato : 18-02-08 16:01

> Øh? Du mener, hvis at og fordi man ellers ikke kan aflæse stelnummeret,
> når først man har stjålet cyklen?

ja den gav ikke lige mening. jeg kunne jo bare få en prøvetur og så sige
at jeg ikke vil have den og så komme tilbage et par dage bagefter og huge
den? og helt uden at få stelnummeret.

Fra : SB

Dato : 18-02-08 21:48

"Dak" <dak_nFJERNEMIG@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> ja den gav ikke lige mening. jeg kunne jo bare få en prøvetur og så
> sige at jeg ikke vil have den og så komme tilbage et par dage bagefter og
> huge den? og helt uden at få stelnummeret.

Hentede min MC 300 km væk, fik oplyst stelnr. og tog oplysninger på om der
var restgæld i den, inden jeg bevægede mig over for at kigge på den

ville knap være sjov at få sin cykel hjem, for så 3 mdr. senere at få at
vide man skylder yderlige 40.000 kr. på den

Søren

Fra : Armand

Dato : 19-02-08 01:04

Dr. Enduro skrev:

> Øh? Du mener, hvis at og fordi man ellers ikke kan aflæse stelnummeret,
> når først man har stjålet cyklen?

Jeg mener at dét scenarie er akkurat ligeså paranoya som Dak's
konklusioner :-|

--
Armand.

Fra : Jan Bachman

Dato : 18-02-08 18:37

On Sun, 17 Feb 2008 18:40:27 +0100, "Dak" <dak_nFJERNEMIG@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>og at jeg skal komme og se den hvis jeg er interesseret! :-/
>
>Tror i lige på at jeg ser røde lamper blinke?

Det er vel et eller andet sted fair nok, med mindre maskinen står i
den ande ende af landet. Hvis du reelt er interesseret, så lægger du
vejen forbi og ser den an. Hvis du ellers fortsat er interesseret, og
i er på bølgelængde, så noterer du dig stelnummeret, og fortæller, at
du vender tilbage, når du har tjekket stelnummeret i bilbogen.

/Jan

Fra : Dak

Dato : 18-02-08 19:04

> [...]
> i er på bølgelængde, så noterer du dig stelnummeret, og fortæller, at
> du vender tilbage, når du har tjekket stelnummeret i bilbogen.

Tjaa... jeg ser ingen grund til at køre derud to gange når man kan nøjes med
en gang. især ikke nu hvor jeg skal med det offentlige. jeg bor på
amager og han i lynge. Hvis jeg ikke kan få vristet et stelnummer ud af
personen så vil jeg da hellere ikke købe hos ham. Der er jo mange andre
mc'er derude. SÅ desperat er jeg hellere ikke... endnu!

Tænk nu hvis jeg kom derud og der stod 5 HA'er og kiggede på mig og han
sagde jeg skulle bestemme mig her og nu om jeg skulle købe den?!

Dak

Fra : Jan Bachman

Dato : 18-02-08 19:14

On Mon, 18 Feb 2008 19:03:31 +0100, "Dak" <dak_nFJERNEMIG@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>personen så vil jeg da hellere ikke købe hos ham. Der er jo mange andre
>mc'er derude. SÅ desperat er jeg hellere ikke... endnu!

Det er så dit valg. Og hans valg ligeså. Hvis han ikke kan få solgt
den med de krav, så må han jo genoverveje sin fremgangsmetode.
Har du forklaret ham, hvad du skal bruge stelnummeret til? Der var jo
også lidt tvivl at spore herinde.

>Tænk nu hvis jeg kom derud og der stod 5 HA'er og kiggede på mig og han
>sagde jeg skulle bestemme mig her og nu om jeg skulle købe den?!

5 HA'ere der insisiterer på, at du køber en Honda? Det ville næsten
være værd at tage derud bare for at opleve det

/Jan

Fra : Dak

Dato : 18-02-08 20:10

> [...]
> den med de krav, så må han jo genoverveje sin fremgangsmetode.
> Har du forklaret ham, hvad du skal bruge stelnummeret til? Der var jo

Ja jeg var meget klar over hvad jeg skulle bruge det til. Han insisterede så
at jeg bare skulle stole på hans ord og komme derud og se den.

> 5 HA'ere der insisiterer på, at du køber en Honda? Det ville næsten
> være værd at tage derud bare for at opleve det

Jamen hans annonce er i den blå avis så god fornøjelse.

Dak

Fra : CL

Dato : 18-02-08 19:48

Dak wrote:

> Tænk nu hvis jeg kom derud og der stod 5 HA'er og kiggede på mig og
> han sagde jeg skulle bestemme mig her og nu om jeg skulle købe den?!

Hvis der stod sådanne suspekte typer er det min overbevisning
at det eneste du fik med derfra var en D:D sedel hvor du havde
skrevet under på at du havde lånt dem 70k rente og afdragsfrit
og med en tilbagebetaling på 100kr om måneden begyndende
fra den 01/01-2099.

Carsten Larsen
CBR 1K DUAL

Fra : Dak

Dato : 18-02-08 20:11

> [...]
> skrevet under på at du havde lånt dem 70k rente og afdragsfrit
> og med en tilbagebetaling på 100kr om måneden begyndende

jamen det lyder godt. Kan du sige hvor jeg kan finde dem så?

Dak