Hvorfor må man ikke det???
Fra : Ralph Køster

Dato : 15-02-08 23:31

>> Jeg brugte på det
tidpunkt parkeringsbåsene, hvilket jeg ikke var klar over, at jeg ikke
måtte.<<

I trafikken lærer man at køre midt på vejen for at fylde som en bil..men
hvorfor må man ikke parkere i en bås????

Jeg som troede jeg vidste alt om færdselsregler....Haha..

Ralph.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 16-02-08 00:18

Ralph Køster skrev:
> [...]
> hvorfor må man ikke parkere i en bås????
>
> Jeg som troede jeg vidste alt om færdselsregler....Haha..

Det er den lokale ordensmagt der fastsætter (kan fastsætte) sådanne
regler, hvilket de så har gjort i kjøvenhavn

Så det er ikke nok at kende færdselsloven, når man kommer til en
"fremmed by" må man omkring den lokale politimester og udbede sig et
eksemplar af den lokale cheriff's forordninger, og her orientere sig om
slige bestemmelser - og husk nu "manglende kendskab til loven, er ikke
en undskyldning!"
i den forbindelse kan oplyses at karnovs lovsamling svjh er på 7 bind +
EU tillæg, altså udover de lokale vedtægter

--
Dun@nt der spekulerer på hvormange love han overtræder hver dag uden at
kende dem

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 16-02-08 01:25

"J.C.Kløve" <jck@aats.dk> skrev
> i den forbindelse kan oplyses at karnovs lovsamling svjh er på 7 bind +
> EU tillæg, altså udover de lokale vedtægter

Et sikkert tegn på intelligens er, at man kan udtrykke sig præcist og
kortfattet.....
--
M.V.H
Preben Riis Sørensen

Fra : Jim Andersen

Dato : 18-02-08 09:28

Preben Riis Sørensen wrote:
> "J.C.Kløve" <jck@aats.dk> skrev
>
> Et sikkert tegn på intelligens er, at man kan udtrykke sig præcist og
> kortfattet.....

Som Niels Bohr sagde: Det er nemt at udtrykke sig kort, klart og forkert.

/jim

Fra : Tourer

Dato : 17-02-08 01:21

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> wrote in message

> [...]
> den lokale cheriff's forordninger, og her orientere sig om slige
> bestemmelser - og husk nu "manglende kendskab til loven, er ikke en

Sådan har det været, men nu er det lagt ud til de enkelte kommuner at
fastsætte parkeringsregler udover dem der er i færdselsloven.
Dette gør det naturligvis fuldstændig umuligt at kende mc
parkeringsreglerne, hvis man "kommer lidt rundt" på sin mc.

--
Tourer

Fra : Niels Gregersen

Dato : 16-02-08 09:21

> I trafikken lærer man at køre midt på vejen for at fylde som en bil..men
> hvorfor må man ikke parkere i en bås????

Hej,

Jeg har lige taget kortet, og vi lærte at det er forbudt at parkere sin MC i
parkeringsbåse beregnet til biler. Man må gerne sætte den i øvrige naturlige
"lommer", men altså ikke i en hvid firkant medmindre der står MC i den.

Til gengæld må man så sætte den alle mulige andre spøjse steder (f.eks på
fortorvet i KBH) og man er fritaget for parkeringsafgift (hvilket er ret
lækkert.)

Mvh Niels

Fra : dw

Dato : 16-02-08 17:00

Niels Gregersen skrev:

> [...]
> fortorvet i KBH) og man er fritaget for parkeringsafgift (hvilket er ret

Hvor tog du det?
Jeg tog sidste år i odense, og der var det ok at holde i hvide båse, men
FY på fortovet.

Fra : Armand

Dato : 16-02-08 17:33

dw skrev:

> Hvor tog du det?
> Jeg tog sidste år i odense, og der var det ok at holde i hvide båse, men
> FY på fortovet.

Og lige netop KBH har for år siden strammet op omkring køretøjer på
fortovene, omend der ses igennem fingre med fornuftige placeringer (men
hvad strammer man så op for hvis man allerede fra dag ét er indstillet
på ikke at følge op på de stramme regler !?. Effekten er at hvis man
står med en parkeringsbøde, udskrevet i.h.t. parkeringsvagtens
dagshumør, er der ikke andet at gøre end at dukke nakken. Og dét er ikke
"må(!) parkere i naturlige lommer" :-|

--
Armand.

Fra : Niels Gregersen

Dato : 18-02-08 12:54

> Hvor tog du det?
> Jeg tog sidste år i odense, og der var det ok at holde i hvide båse, men
> FY på fortovet.

I København. Min MC kørelærer var Jacoob inde fra Tiptop trafik på
Frederiksberg, han sagde at MC'ere ikke må parkere i bilers parkeringsbåse.
Jeg forstod det som værende en generel regel for hele landet.

Han sagde også, at der gælder en særregel i KBH som tillader parkering af MC
på fortorvet. Det er åbenbart et lokalt cirkulære, som man i princippet kan
få oplyst hvis man ringer ind til et eller andet offentligt kontor i byen.

Det er lidt dårligt, at det hele ikke bare kan slås op i færdselsloven.

Mvh Niels

Fra : Anders Majland

Dato : 18-02-08 13:47

> [...]
> kan få oplyst hvis man ringer ind til et eller andet offentligt kontor i

Det skal ikke være nemt: "Du må ikke standse og parkere motorcykler på
fortove, "
http://www.parkering.dk/p-service/motorcykler/

Den "særregel" der gælder for københavns p-korps er at de kun skriver
motorcykler for at holde på fortovet hvis de er i humør til det ! Og får man
en bøde for det er at intet at stille op, da det jo er en overtrædelse af
"Bekendtgørelse om standsning og parkering i København"

> Det er lidt dårligt, at det hele ikke bare kan slås op i færdselsloven.

For at få ensartet reglerne vil det nok kræve at man gør det til en vane at
ringe til den lokale sherif hver gang man parkerer et nyt sted ...

Jeg har parkeret mc'en på fortovet i købehavn siden 1998 uden at få et
bødeforlæg for det, trods det at biler parkeret samme sted ofte skrives.
Plejer at holde på et 4meter bredt fortov - på tværs. (Tidligere var det
mellem en telefonboks og en glascontainer men telefonboksen er nedlagt) Men
det gør det nemt at låse baghjulet til gadeinventaret.

Det blive for alvor speget hvis man ønsker at parkere på p-pladser der
reguleres af private p-korps..... Der skal aftalen være tydeligt skiltet. Så
hvis der bare står noget om at parkering skal foregå i båsene og at der skal
bruges p-skive - Ja så gælder det i princippet også for motorcykler.

Fisketorvet har jeg tidligere skrevet om - de har 2000 gratis p-pladser i 3
timer - og kræver p-skive ....

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 18-02-08 15:41

On Mon, 18 Feb 2008 13:46:37 +0100, "Anders Majland"
<See.Signature@Address.invalid> wrote:

> [...]
>en bøde for det er at intet at stille op, da det jo er en overtrædelse af
>"Bekendtgørelse om standsning og parkering i København"

"Særreglen" har dog tidligere været bedre dokumenteret. Endda på
præcis den nævnte side. Her stod tidligere:

"Parkering · Københavns praksis er således at pålægge motorcykler
afgifter for parkering på fortove, med mindre parkeringen ikke hindrer
tilgængeligheden for fodgængeres passage og den øvrige færdsel."

(http://web.archive.org/web/20051231110028/http://www.parkering.dk/p-service/motorcykler/)

Fra : Anders Majland

Dato : 18-02-08 15:59

> "Særreglen" har dog tidligere været bedre dokumenteret. Endda på
> præcis den nævnte side. Her stod tidligere:

Engang i 70'erne fandt man ud af at det egenligt var smartest at
motorcyklerne ikke optog p-plads for bilerne. Derfor stod der i den gamle
bekendtgørelse for parking i københavn at motorcykler måtte parkeres på
fortovet.

Omkring år 2000 reviderede man den - så var det pludsesligt forbudt at
parkere på fortovet. Efter en del debat ændrede parkering københavn så igen
praksis til det gamle, men uden at bekendtgørelsen blev ændret.

> "Parkering · Københavns praksis er således at pålægge motorcykler
> afgifter for parkering på fortove, med mindre parkeringen ikke hindrer
> tilgængeligheden for fodgængeres passage og den øvrige færdsel."

Og den gummi praksis er jo så at det er op til p-vagtens humør om en
fortovsparkering skal give en p-bøde eller ej ... For der står jo i
færdselslovens § 28 og den bliver ikke længere overrulet af bekendtgørelsen
som tidligere

Nogen der husker udfaldet på de p-bøder der blev skrevet for
fortovsparkering i Nørrebrogade umiddelbart inden en bakketur ? (Nogen der
var kommet tidligt derind og derfor parkerede hvor der var plads indtil
vejen blev spærret af=

Men fuldstændigt hul i hovedet at lave love og bekendtgørelser og så
fortæller at man ikke har tænkt sig at håndhæve dem ....
Loven/bekendtgørelsen burde istedet laves om !!!

/A

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 18-02-08 18:31

On Mon, 18 Feb 2008 15:58:50 +0100, "Anders Majland"

> [...]
>fortovsparkering skal give en p-bøde eller ej ... For der står jo i
>færdselslovens § 28 og den bliver ikke længere overrulet af bekendtgørelsen

[snip]
>Men fuldstændigt hul i hovedet at lave love og bekendtgørelser og så
>fortæller at man ikke har tænkt sig at håndhæve dem ....
>Loven/bekendtgørelsen burde istedet laves om !!!

Nu skal vi snart over i juragruppen, men hvis ikke jeg tager meget
fejl stammer forbuddet fra færdselslovens § 28.

Så vidt jeg forstår kan den type regler ikke lempes ved lokale
bekendtgørelser - kun strammes. Hvis det er korrekt er det da
overordenligt stort af Parkering København at publicere at det på
trods af forbuddet ikke er praksis at uddele afgifter såfremt
parkeringen ikke er til ulempe.

Jeg vil antage at sætningen er fjernet af hensyn at det kunne stille
myndigheden svagere i et evt. søgsmål, men mig bekendt er praksis ikke
ændret. Man får ikke bøder for at parkere med mc på fortov i
København, såfremt man ikke er til ulempe.

Jeg har forøvrigt hørt tidligere at "ulempe" her defineres som at man
skal kunne gå komfortabelt forbi med en tvillingebarnevogn.

Fra : Anders Majland

Dato : 18-02-08 20:40

> [...]
> ændret. Man får ikke bøder for at parkere med mc på fortov i
> København, såfremt man ikke er til ulempe.

Det er så eksempler på det modsatte - omend jeg ikke har dem første hånds
Men se f.eks
http://groups.google.com/group/dk.fritid.motorcykel/browse_thread/thread/cfbb3a7384c5b9db/23da8e236fa3250a?lnk=st&q=P-b%C3%B8de+p%C3%A5+N%C3%B8rrebrogade#23da8e236fa3250a

Men et stykke ude i familien er der en der er blevet p-vagt. Hun var træt at
at tale pænt til alle kunderne i Irma - også dem der ikke havde ret (og det
er ikke uden grund at p-vagterne som regel går to og to. De har ikke mange
tilfredse kunder)

Men pointen er at det med ulempen er skøn fra p-vagtens side om en
motorcykel skal skrives eller ej. Loven er jo klokkeklar - parkering af
motorcykel på fortov er ikke tilladt ... At vi "alle" så parkerer på
fortovet er jo lovbrud ... Og hvis vi først er inde på glidebanen med at kun
nogle love skal overholdes så står det jo skidt til ...

Og dernæst er der bøvlet med de private p-pladser - jeg kan huske nogen
sager der nåede dagspressen med parkering af motorcykel og
registreringspligtig knallert (det der vist nu hedder stor knallert) ved
rigshospitalet. Men sålænge man i nogen byer skal holde i båse til biler og
i andre ikke må er det squ svært nok i forvejen ...

Så jeg vil fortsætte med at smide motorcyklen så tæt på målet som muligt
under skyldig hensyntagen til at den ikke er til gene... Om det så er en
bil-bås eller på et fortov eller helleanlæg ... Skulle jeg mod forventning
modtage et bødeforlæg for en fornuftig parkering har jeg også tænkt mig at
klage over den ...

Fra : Anders Majland

Dato : 18-02-08 20:45

> Det er så eksempler på det modsatte - omend jeg ikke har dem første hånds

En tråd fra sidste år
http://groups.google.com/group/dk.fritid.bil/browse_thread/thread/4580e9bebf032a24/e989852180b1d89a?lnk=st&q=p-afgift+motorcykel#e989852180b1d89a

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 19-02-08 08:22

On Mon, 18 Feb 2008 20:44:30 +0100, "Anders Majland"

>En tråd fra sidste år
>http://groups.google.com/group/dk.fritid.bil/browse_thread/thread/4580e9bebf032a24/e989852180b1d89a?lnk=st&q=p-afgift+motorcykel#e989852180b1d89a

Igen ikke Parkering København, men en privat vagt.

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 19-02-08 08:19

On Mon, 18 Feb 2008 20:39:42 +0100, "Anders Majland"
<See.Signature@Address.invalid> wrote:

>Det er så eksempler på det modsatte - omend jeg ikke har dem første hånds
> [...]

Eksemplet er ikke helt i strid med min mening (omend den måske ikke
har været helt klart formuleret).

I eksemplet er det politiet der udsteder en bøde. Ikke Parkering
Københavns vagter der udsteder en afgift.
Det har jeg hørt om før, og politiet har for så vidt heller ikke noget
med Parkering Københavns erklærede praksis at gøre.

Jeg har dog endnu ikke hørt eller set en af vagterne udstede afgift
for en mc-parkering på fortov (eller andre steder væk fra vejen og væk
fra båse) hvor mc'en ikke var til ulempe.

Fra : Anders Majland

Dato : 19-02-08 11:40

> [...]
> Det har jeg hørt om før, og politiet har for så vidt heller ikke noget
> med Parkering Københavns erklærede praksis at gøre.

Min erfaring er at de følger samme praksis - jeg har set en betjent skrive
en bil der holdt parkeret ved siden af min mc i Valby. Altså på det 4 meter
brede fortov.

Fra : Niels Gregersen

Dato : 20-02-08 11:11

> [...]
> afgifter for parkering på fortove, med mindre parkeringen ikke hindrer
> tilgængeligheden for fodgængeres passage og den øvrige færdsel."

Nu ringede jeg lige til www.parkering.dk og spurgte dem ad. De siger at
reglen er at MC parkering på fortov er tilladt i KBH, såfremt man ikke
generer fodgængere etc. Jeg spurgte om der var plads nok til fodgængere hvis
en barnevogn kan komme forbi, og det bekræftede de.

Så tommelfinger-reglen ser ud til at være: Kan der stadigvæk komme en
barnevogn forbi din MC, er det ok at stille den på fortorvet. Men der er nok
ikke mange fortorve, hvor det gælder...

Mvh Niels

Fra : Anders Majland

Dato : 20-02-08 11:50

> Nu ringede jeg lige til www.parkering.dk og spurgte dem ad. De siger at
> reglen er at MC parkering på fortov er tilladt i KBH, såfremt man ikke
> generer fodgængere etc.

Problemet er stadig det samme - Nej det er ikke tilladt at parkere på
fortovet. De vælger bare (oftest) at se igennem fingrene med
lovovertrædelsen...

Og man kommer nemt i en situtaion hvor den/de første der parkerer godt nok
parkerer ulovligt men så en p-vagt ikke vil give bøder. Dernæst kommer der
måske en mc mere eller bare nogle cykler op ad en lygtepæl eller andet der
tager af pladsen. Den næste p-vagt der kommer forbi synes så ikke længere at
der er plads nok....

/A

Fra : Niels Gregersen

Dato : 20-02-08 14:25

> [...]
> tager af pladsen. Den næste p-vagt der kommer forbi synes så ikke længere

Hvis jeg ser en parkeringsvagt give mig en bøde selvom jeg kun fylder en
lille del af fortorvet, vil jeg fluks klage. Hvis KBH's parkering siger at
det er lovligt, så kan de IMO ikke komme og give en bøde efterfølgende.

Jeg giver dig dog ret i, at det er ret uheldigt at lovligheden i at parkere
på fortorvet er betinget af hvor mange der efterfølgende sætter deres
habengut ved siden af ens cykel. Så bliver det lige pludselig en meget
subjektiv vurdering fra p-vagtens side.

Mvh Niels

Fra : Anders Majland

Dato : 20-02-08 14:36

> Jeg giver dig dog ret i, at det er ret uheldigt at lovligheden i at
> parkere på fortorvet er betinget af hvor mange der efterfølgende sætter
> deres habengut ved siden af ens cykel.

Skal vi ikke være enige om at det er ulovligt at parkere på fortovet ? - det
står jo ganske klart i lov/bekendtgørelse

> Så bliver det lige pludselig en meget subjektiv vurdering fra p-vagtens
> side.

Ja og det er mit ankepunkt - specielt da en klage jo nok bare vil henvise
til at parkering er forbudt.

Det svarer jo lidt til små overskridelser af fartgrænserne. Nogle betjente
noterer mindre overtrædelser end andre. Jeg har f.eks fået en bøde for at
køre 54km/t hvor 50 var tilladst. En så lille overtrædelse at den normalt
bliver "overset". Bøden har jeg selvfølgelig bare betalt - for det kan jo
ikke nytte at klage det jo er en lovovertrædelse. Også selvom andre får lov
at lave samme lovovertrædelse uden at få bøder for det ...

[...]
klage over den ... Men forventer ikke at få medhold ...

Derimod vil jeg da som i denne tråd gøre opmærksom på problematikken når
lejlighed byder sig ... En lovændring der giver tilladelse til
fortivsparkering er nok for meget at håbe på ...

/A

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 21-02-08 20:53

"Niels Gregersen" <niels.gregersen.no.spam@gmail.com> skrev i en meddelelse

> I København. Min MC kørelærer var Jacoob inde fra Tiptop trafik på
> Frederiksberg, han sagde at MC'ere ikke må parkere i bilers
> parkeringsbåse.

Hvad gør man med en sidevogns MC?? I en bil bås?
Hvad så med P-billetten ? Det går jo nok ikke på fortovet)

> Det er lidt dårligt, at det hele ikke bare kan slås op i færdselsloven.

Nemlig!!!

mvh Jens
Sydals

Fra : Futte & Co.

Dato : 16-02-08 18:16

Niels Gregersen skrev:

> [...]
> "lommer", men altså ikke i en hvid firkant medmindre der står MC i den.

Gør som mig, medbring en hvid spray, øv dig i at skrive "mc" på asfalten.
Ikke at jeg vil opfordre til overtrædelser af loven, men p kbh. er meget
firkantede. Så kan de efterfølgende skrive madkassen for at parkere i mc
båsen

> Til gengæld må man så sætte den alle mulige andre spøjse steder (f.eks på
> fortorvet i KBH) og man er fritaget for parkeringsafgift (hvilket er ret
> lækkert.)

Kbh. kommune har indført et p forbud for motoriserede køretøjer på
fortov. At de så ikke skriver, er en anden sag. De har retten til det.
De eneste lovlige p pladser er langs kantstene uden gul afmærkning og
andre forbud, og så er der et par stykker af de 4 kantede båse hvor der
står "mc". Bemærk: der må kun stå een cykel i hver bås, ellers er der
bøde til hele banden indenfor samme firkant. Også dig som kom først og
parkerede som eneste cykel.

Enten er det en pengemaskine eller også er der nogen der vil have
afskaffet mc'er

--

Jørgen, Brøndby
http://dfmc.dk/?id=70

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 16-02-08 19:34

Futte & Co. skrev den 16 feb 2008 i
klip
> [...]
> asfalten. Ikke at jeg vil opfordre til overtrædelser af loven, men
> p kbh. er meget firkantede. Så kan de efterfølgende skrive

Hæ! Og en sammenklappelig skabelon så afmærknigen ser officiel ud.
Kunne være et forslag til en aftentur (der mangles tit ideer) for den
lokale klub.
Måske skulle der så forud være en runde hvor alle kunne ønske og komme
med forslag til hvor der burde være MC-parkeringspladser

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 16-02-08 21:01

Arne Lorenzen skrev:
> Futte & Co. skrev den 16 feb 2008 i
> klip

[zip]

> [...]
> Måske skulle der så forud være en runde hvor alle kunne ønske og komme
> med forslag til hvor der burde være MC-parkeringspladser

jeg har ladet mig fortælle at der er mange unge i kjøvenhavnstrup der
har en forkærlighed for at male byen med spraydåser - måske et projekt
for dem ? så var der måske også et offentligt tilskud frs Ritt med

--
Dun@nt

Fra : Futte & Co.

Dato : 16-02-08 23:00

J.C.Kløve skrev:

> jeg har ladet mig fortælle at der er mange unge i kjøvenhavnstrup der
> har en forkærlighed for at male byen med spraydåser - måske et projekt
> for dem ? så var der måske også et offentligt tilskud frs Ritt med

Om ikke andet, så lån af skabelonen fra teknisk vejservice
parkeringsbåsopmalerafdeling . Jeg forventer ikke de har mere end een
skabelon med det antal gange de har været ude med spraydåsen

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 16-02-08 23:12

Futte & Co. skrev:
> [...]

> parkeringsbåsopmalerafdeling . Jeg forventer ikke de har mere end een
> skabelon med det antal gange de har været ude med spraydåsen

hæ tillige kan man få den mistanke, at denne enlige skabelon blev
ødelagt efter at have været brugt ganske få gange

Fra : Specks6812

Dato : 17-02-08 12:57

"Futte & Co." <Xjette_lis.joergensen@lundens.netX> said in

Bemærk: der må kun stå een cykel i hver bås, ellers er
> der bøde til hele banden indenfor samme firkant. Også dig som kom
> først og parkerede som eneste cykel.

Den vil jeg gerne se afprøvet ved en domstol.

Fra : Armand

Dato : 17-02-08 14:53

Specks6812 skrev:
> "Futte & Co." <Xjette_lis.joergensen@lundens.netX> said in
>
> Bemærk: der må kun stå een cykel i hver bås, ellers er
>

> Den vil jeg gerne se afprøvet ved en domstol.

P-forseelser straffes med afgifter, der i modsætning til bøder ikke kan
trækkes i retten!

--
Armand.

Fra : Western

Dato : 17-02-08 15:18

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev

> P-forseelser straffes med afgifter, der i modsætning til bøder ikke
> kan trækkes i retten!

Der er vel reelt ingen grænser for hvad der kan trækkes i retten - man
kan blot anlægge et civilt søgsmål mod den instans som har udstedt
afgiften.

Om der så er økonomi i det, er et helt andet spørgsmål.

--

Leif Westen

Fra : Gert Schlæger

Dato : 18-02-08 09:49

Armand wrote:

> P-forseelser straffes med afgifter, der i modsætning til bøder ikke kan
> trækkes i retten!

Det er nu ikke helt rigtigt. Hvis man ikke betaler P-afgiften, ender
kravet i Fogedretten på et eller andet tidspunkt, og DER kan man fremføre
sine synspunkter.

Mch Schlæger

Fra : Specks6812

Dato : 19-02-08 14:40

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> said in news:47b83c1c$0$2086
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> P-forseelser straffes med afgifter, der i modsætning til bøder ikke kan
> trækkes i retten!

Det er ikke korrekt.

Selv Europark afgifter har der været gjort indsigelser imod.
Europark har så sendt kravet til fogedretten.
Fogedrettens afgørelse kan hives i byretten af begge parter etc. etc.

Europark og andre private firmaer af lignende karakter har faktisk tabt
en del sager den vej ved rettens afgørelser.

Men så længe det kan svare sig økonomisk at at vedblive med at udskrive
lignenede afgifter fordi ignoranter bare gladeligt betaler, så bliver de
da ved.

Mit bud er at de kommer til at tabe en del flere sager i fremtiden.

Bl.a. hvis det sker at en førstegangsparkerende i en MC bås får en
parkeringsafgift for at der senere er kommet en MC mere til i samme bås,
der gøres indsigelse mod denne afgift og udstederen af afgiften sender
kravet til fogeden.

Den vil jeg helt sikkert mene der er store chancer for MC'isten får
medhold i af fogedretten.

Det er nemlig uforskyldt.

Så længe vi ikke har Sharia lov i Danmark er man idiot hvis man
accepterer en afgift på det grundlag indtil det ved højest mulige
retsinstans er afgjort ved dom.

Fra : Tourer

Dato : 19-02-08 16:50

"Specks6812" <findit@hotmail.com> wrote in message

> Så længe vi ikke har Sharia lov i Danmark er man idiot hvis man
> accepterer en afgift på det grundlag indtil det ved højest mulige
> retsinstans er afgjort ved dom.

Med mindre man er milliardær er man desværre også nødt til at tænke på de
retsomkostninger man pådrager sig hvis man taber sagen.

--
Tourer

Fra : KentBM

Dato : 17-02-08 13:45

Ralph Køster wrote:
> I trafikken lærer man at køre midt på vejen for at fylde som en bil..men
> hvorfor må man ikke parkere i en bås????
Fordi det står i færdselsloven.

Og så længe en motorcykel ikke skal betale for at parkere, så vil igen
politikker ændre den del af færdselsloven. Tænk bare på, hvilken
indtægts kilde, som kommunerne går glip af. Indre by f.eks. 3 time a 15
kr direkte i kommunekassen.

Parkering København vælger så at se igennem parkering på fortov, hvilket
også er forbudt, hvis "en fornuftig motorcyklist" parkerer så han ikke
holder i vejen. Det er så at håbe, at parkeringvagten har samme mening
som motorcyklisten. Midt på rådhuspladsen går nok ikke selvom der er
plads nok.

Muligheder for lovlig motorcykel parkering på Vesterbro i København er
snart den samme som for lastbiler efterhånden som alle gaderne får
markeret bilparkering.

I min egne gade, som er omkring 150m lang er næsten hele gaden malet op
til bilparkering. Undtagelsen er et par porte og et par cykelstativer.
Min BMW med Hepco Becker sidetaskerne er vel tæt på 125cm bred så selvom
fortovet er bredt, er der ret mange cykler, så det er noget af et problem.

--

Kent

Fra : Studo

Dato : 18-02-08 16:16

> [...]
> også for motorcykler.
>
> Fisketorvet har jeg tidligere skrevet om - de har 2000 gratis p-pladser

Yikes. Her i Odense parkerer man overalt, hvor biler gør, uden at betale
for det. Men jeg har nu aldrig undersøgt de der privatdrevne områder og p-
skiver.

Fortovene er generelt smallere, så man får nok nemmere en bøde, for den
der standsning og parkering forbudt på fortovet.