Bør man stille sin MC på gaden?
Fra : Niels Gregersen

Dato : 15-02-08 14:44

Hej alle,

Kan jeg mon få et par råd fra de erfarne folk herinde omkring at placere sin
MC på gaden?

Sagen er, at jeg lige har fået kortet og skal bruge en MC til at pendle fra
Nørrebro til mit job i Lyngby. Jeg har kig på Suzuki VZ800K8 Intruder'en, da
jeg er fan af choppers og ikke har behov for så meget fart og power. Det
forekommer mig som en okay begynder-chopper (I er velkomne til at
protestere, hvis jeg tager fejl.)

Anyway, nu kommer jeg til spørgsmålet. Jeg bor i lejlighed, har ingen garage
og gården er vanskelig at komme ind i. Så jeg havde tænkt mig at stille
cyklen på gaden foran min opgang, i hvert fald i dagligdagen.

Men er det nu forsvarligt? Bliver cyklen stjålet eller hærget i løbet af
nul-komma-fem af forbipasserende? VZ800K8'eren er jo en flot cykel, men
måske jeg burde mindske risikoen ved at finde en mere diskret udseende
cykel? Er der nogen af jer andre der stiller cyklen på gaden i dagligdagen?
Eller har I alle sammen cyklerne i lukkede garager?

Det skal siges at jeg bor i et okay kvarter, på Birkegade lige ved Sct. Hans
Torv på Nørrebro. Det er her at politiet laver base, når folk fra
ungdomshuset går amok.

På forhånd tak for tips,

Mvh Niels

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 15-02-08 08:54

On 15 Feb., 14:44, "Niels Gregersen"
<niels.gregersen.no.s...@gmail.com> wrote:
> [...]
> og gården er vanskelig at komme ind i. Så jeg havde tænkt mig at stille
> cyklen på gaden foran min opgang, i hvert fald i dagligdagen.

Jeg ville nok lige se efter hvordan du er forsikret ved brand :)

Mere seriøst så overnatter jeg nogen gange i Valby og min MC står da
parkeret på fortovet lige uden for lejligheden da boligforeningen kun
vil lade scootere parkere i gården. Det er mere reglen end undtagelsen
at min alarm går i gang i løbet af aftenen/natten.
Når jeg kan høre en gruppe højrystede drenge gå forbi uden for, kan
jeg næsten regne med det. Den skal gerne lige have et klap eller der
skal drejes på gassen. Indtil videre er alle dog løbet/gået væk når
alarmen er gået i gang. Det skal lige siges at det her er rigtig tæt
på stationen og der går mange forbi. Udover alarmen er min cykel også
altid låst med den største abus kæde jeg kunne finde.

Forbered dig på ødelagt nattesøvn og nervøse trækninger når du hører
folk uden for, men det er alligevel det værd når du sidder på den på
en god vej :)

--

// brian

Fra : Anders Majland

Dato : 16-02-08 14:43

> [...]
> vil lade scootere parkere i gården. Det er mere reglen end undtagelsen
> at min alarm går i gang i løbet af aftenen/natten.

Jeg har boet fast i Valby fra 1996 til 2002, og siden kun mellem arbejdage i
københavn.

Mens jeg boede der fast var der ca et tyveriforsøg / og eller hærværk om
året på min lille Aprilia. Det indebar bla. ødelagte låse, opskåret dæk,
stjålet udstnødning og klip i ledningsnettet (amatør forsøg på at få alarmen
til at tie still). "sjovt" nok har jeg ikke haft problemer siden med at have
yamaha'erne holdende der. Apriliaen er en scooter af udseender og har
åbenart tiltrukket nogle knallertrødder ....

Men selv gamle motorcykler kan ikke stå i fred - hvad flere medlemmer af
tenere.dk har erfaret ...

Så jeg ville ikke sove roligt uden en kasko forsikring ...

I Valby har jeg altid låst motorcyklerne til et solidt rækværk med en kæde -
og det er nok eneste årsag at det er blevet ved tyveriforsøgene og ikke er
blevet til tyveri ...

Men det har stadig været dyrt - har betalt det hele selv da selvrisiko og
præmiestigninger har gjort at det ikke har kunne betale sig at lade
forsikringen betale...

Btw er der mange der mener at et motorcykel dækken gør meget for at holde
hærværksmænd på afstand - så kan de jo heller ikke så nemt se hvad der
gemmer sig og det er ikke så nemt lige at trække en nøgle gennem lakken ...

Fra : OZ3BTO

Dato : 16-02-08 19:22

> [...]
> hærværksmænd på afstand - så kan de jo heller ikke så nemt se hvad der
> gemmer sig og det er ikke så nemt lige at trække en nøgle gennem lakken

Ved Harald nyborg har de en stødhegns sjover der kan køre på et alm. bil
batteri i et par mdr.

Sådan en sat til stellet på MCen også MCens batteri .. burde nok kunne rappe
over nallerne en hel nat :D

Erik

Fra : Ole

Dato : 17-02-08 19:05

OZ3BTO wrote:

> [...]
> batteri i et par mdr.
>
> Sådan en sat til stellet på MCen også MCens batteri .. burde nok kunne rappe

Ulovligt.

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Anders Majland

Dato : 17-02-08 20:14

Jeg har tænkt tanken mere end en gang ... Jeg har bare været lidt nervøs for
motorcyklens elektronik.

> Ulovligt.

Det er så det mindste problem - Hvad tror du de langfingrende vil gøre efter
at rap over nallerne. Som minimum sparke skidtet om på siden og måske også
sætte ild til det benzin der måtte dryppe ud ....

/A

Fra : Dak

Dato : 15-02-08 20:22

> Kan jeg mon få et par råd fra de erfarne folk herinde omkring at placere
> sin MC på gaden?

tjaa... det er vel et skøns spørgsmål. Personligt ville jeg nok undersøge
mulighederne for garager i området. F.eks. da jeg boede hos min mor længere
"inde" mod indre by så havde hendes boligkompleks en underjordisk garage.
Der var så nogen pladser hvor der ikke kunne holde biler pga. nogen
betonstolper. Men så forslog jeg at jeg kunne give halvpris for så at få lov
til at parkere der. Og det fik jeg så lov til. Det er jo meningen at de skal
tjene så mange penge som muligt. Personligt ville jeg høre hvad de
parkeringsgarager som er skudt op ville have for et hjørne hvor der ikke kan
holde en bil alligevel.

Dak

Fra : Lars Nielsen

Dato : 15-02-08 22:11

Niels Gregersen wrote:
> [...]
> Det skal siges at jeg bor i et okay kvarter, på Birkegade lige ved
> Sct. Hans Torv på Nørrebro. Det er her at politiet laver base, når

Hej Niels...!!

- Lige precis i din situation er jeg desværre nødt til at anbefale både en
cykel og en løsning, som jeg eller ikke mener er værdig til kombinationen af
2 hjul og en nummerplade...:

Du skaffer en Harley, jå ældre og mere ombygget des bedre. Chrom og
læderfrynser kommer du rigtig langt med, om det er en 800 EVO eller noget
andet er ligegyldig, det er alligevel kun nørder der kan se forskel.
Så tager du internettet til hjælp, og på en tilfældig udenlandsk side køber
du nye sideskjolde til kværnen, enden med Bandittos Logo eller HA logo eller
lignede.
Nu kan du trygt parkere den med nøglen i nede på gaden, der er ingen!! der
tør så meget som at kigge på den.. *SSSS

Lars / Viborg

--

- Se vores nye hjemmeside på www.sound2vision.dk

Fra : Harald Blaatand

Dato : 16-02-08 15:31

"Lars Nielsen" <lars_concordia@hotmail.com> wrote in klip

> [...]
der
> tør så meget som at kigge på den.. *SSSS

klip

Hej Lars/Viborg/Mvh Niels

Du er da vist faret vild i en hampeskov omkring Thy lejren før du væltede
ind på den lokale intetnetcafe og gylpede ud over tastaturet ! )

800 EVO? Sideskjolde ? enden med "Bandittos" ? HA logo til salg på nettet?

Jeg er sikker på at Bandidos vil være ret ligeglad med at du skriver
"Bandittos" på en gammel Harley med 2 CV motor,men hvis du kopierer et HA
logo over på samme cykel kan jeg godt love dig at der er nogen der vil kigge
på den,og også kigge lidt på dig !

Hvad med at skrive "Piratos" på en MZ ,jeg tror godt at nogen tør kigge
på den men ikke røre den !

Fuck! Jeg er da vist ved at give trolden mad ! Shit...)

- -

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 16-02-08 19:43

Harald Blaatand skrev den 16 feb 2008 i

> Fuck! Jeg er da vist ved at give trolden mad ! Shit...)

Jaja det er godt med dig - Som man råber i skoven osv. ;-/
Normalt vil "rigtigt" trolleri blive ignoreret, og defineres ud fra min
fornemmelse af stilen her på gruppen som bevidste provokationer, uden
egentlig interesse i emnet der provokeres med.

Om signatur og quoting: http://www.usenet.dk/netikette/essentiel.html

Fra : Harald Blaatand

Dato : 17-02-08 13:33

"Arne Lorenzen" klip
> wrote
klip
cut
snip

> [...]
> fornemmelse af stilen her på gruppen som bevidste provokationer, uden
> egentlig interesse i emnet der provokeres med.

Ok forkert "trolleri" omfatter altså posteringer fyldt med tåbelige
udtalelser, latterigørelse af alle der ejer en HD og enten bevidst eller
ubevidst fyldt med stavefejl og forkerte oplysninger ?

Tja..jeg overvejede da stærkt at overse posten men håbede da at Lars /
Viborg ville komme ned fra sit træ forsvare sig !

Hvis man ønsker at kaste sig over ejere af HD inkl. Bandidos og H.A,kunne
man da godt lige undersøge tingene ,men du har nok ret i at det bare var en
bevidst provokation, uden egentlig interesse i emnet .

Undskyld!

- -

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 17-02-08 14:40

Harald Blaatand skrev den 17 feb 2008 i

snup

> Undskyld!

S´gerne

Om signatur og quoting: http://www.usenet.dk/netikette/essentiel.html

Fra : Harald Blaatand

Dato : 17-02-08 15:16

"Arne Lorenzen"klip
wrote> Harald Blaatand skrev den 17 feb 2008 i
> klip>
> snup

> S´gerne
>
> --
> Mvdlh - Arne Lorenzen /
klip

Få ord skal der til !

Mvdlh =?
Med Vanlig Dehydreret Ligegyldig Hilsen ?
- -

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 17-02-08 20:38

Harald Blaatand skrev den 17 feb 2008 i
klip
> Mvdlh =?
> Med Vanlig Dehydreret Ligegyldig Hilsen ?
> - -

Beeep. Wrong!
Den får du selv lov at gætte

Derimod er en signatur ikke rent gætteværk: Som en service til folk med
"rigtige" newsreadere (der klipper en rigtig formatteret signatur væk
ved svar), kan det oplyses at den starter med -- og et mellemrum. Eller
har vi haft den før?

Om signatur og quoting: http://www.usenet.dk/netikette/essentiel.html

Fra : OZ3BTO

Dato : 16-02-08 19:20

"Lars Nielsen" <lars_concordia@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Nu kan du trygt parkere den med nøglen i nede på gaden, der er ingen!! der
> tør så meget som at kigge på den.. *SSSS

Så en fed HD der stor uden for en tato shop i amsterdam MED nøglen i om
aften efter mørkets frembrud.. Der var dog liv i shoppen..

På tanken stod der et bette skilt med teksten: This bike belongs to a Hells
Angel... Fuck with it and find out

Den var der hvist ikke nogen der såen turde røre ved :D

Erik

Fra : Armand

Dato : 16-02-08 19:50

OZ3BTO skrev:

> [...]
> aften efter mørkets frembrud.. Der var dog liv i shoppen..
>
> På tanken stod der et bette skilt med teksten: This bike belongs to a Hells

Inspireret af et skilt på tanken af en engelsk motorcykel har jeg
tidligere foreslået:
"Denne motorcykel er kun forsikret af ejerens ekstremt voldelige
temperament"

--
Armand.

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 17-02-08 16:48

Armand skrev:

> Inspireret af et skilt på tanken af en engelsk motorcykel har jeg
> tidligere foreslået:
> "Denne motorcykel er kun forsikret af ejerens ekstremt voldelige
> temperament"

Inspireret af et spas-skilt, jeg engang fik i gave:
"Dette køretøj er forsikret af Smith & Wesson".

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Harald Blaatand

Dato : 17-02-08 17:46

"Aragorn Elessar" <Vasco1963@passagen.se> wrote in message

> Inspireret af et spas-skilt, jeg engang fik i gave:
> "Dette køretøj er forsikret af Smith & Wesson".
>
> Venlig hilsen
>
> Aragorn.
>
> --
klip

De fleste HD tyve med bare en smule fornuft i hovedet behøver kun at se
HA logoet på tanken for at ombestemme sig ,teksten er for de tungnemme;>"If
you value your life as much as i value THIS BIKE don't FUCK with it !"<

- -

Fra : Ole

Dato : 17-02-08 19:08

Harald Blaatand wrote:

> [...]
> you value your life as much as i value THIS BIKE don't FUCK with it !"<

Hmm, sådan et mærke har jeg på Guzzilla.

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Harald Blaatand

Dato : 17-02-08 19:17

"Ole" <I_R_Onslow@c.dk> wrote in message

> Hmm, sådan et mærke har jeg på Guzzilla.
>
> Ole Mogensen
> --
> http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Don't FUCK with Guzzilla !!

- -

Fra : Ole

Dato : 18-02-08 18:44

Harald Blaatand wrote:
> "Ole" <I_R_Onslow@c.dk> wrote in message

> se
> tungnemme;>"If

> Don't FUCK with Guzzilla !!
>
> - -

Når jeg er færdig med hende skal jeg nok poste billeder,
hun er klar om ca 15 måneder.

Det har været en dyr uge, jeg har købt stumper for
ca 5000-... men hun fortjener det, hun har været trofast
da jeg havde brug for hende.

Godt jeg har en fantastisk viv (på 28.ende år)... jeg er "kun" 46..

*Forøvrigt*... min første fødte fylder 18 i morgen

Hun har naturligvis ønsket sig penge til MC kort.

Hendes debut i MC verden startede som 4 årig på Guzzilla, hun sad på
tanken, med en fod på hver af patterne, det var lidt skræmmende
som den rystede, men det var også lidt sjovt.

Jeg begyndte stille og roligt at slippe koblingen så den
gamle tøs flyttede sig lidt, reaktionen var.. mere mere.

Inden der var gået 3 minutter tøffede vi rundt på en stor
P-Plads, efter 10 så ville hun ud på vejen.

Der kom sidevogn på Guzilla og vi har fandeme haft
kvalitets tid sammen, børnetræf i flere år og da
konen og jeg blev velsignet med atter et øgleyngel
så røg den ældste bag på, og den mindste i sidevognen.

Nu vil hun have MC kort, jeg er både glad og lidt, faktisk
meget nervøs.

Jep.. jeg har et godt liv, jeg er lykkelig.

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Jacob

Dato : 17-02-08 06:39

> Jeg har haft motorcykel stående på gaden i 2400 KH NV igennem de sidste
> 3 år uden problemer.
> Jeg har et overtræk til cyklen, så den ikke bliver våd eller beskidt, og
> den er heller ikke så iøjnefaldende. Overtrækket får den på hver aften.

Jeg bor i Kbh. K og har lejet mig ind i en p-kælder. Det koster kr.
101,- plus moms om måneden. Den er aflåst og videoovervåget.
Flere af mine kammerater har cyklerne parkeret på gaden og jeg har
fire konkrete episoder med hærværk. En gang med en bule i tanken på en
Norton Commando og tre gange væltede cykler...
Det er i området omkring St. Kongensgade og Borgergade i indre by.
....jeg har også flere gange set cykler ligge væltet efter en fredag
eller lørdag aften.
Så mit forslag er bestemt at du går på jagt efter en kælder.

--
Jacob
Kawasaki Er6f '06

Fra : KentBM

Dato : 15-02-08 22:13

Niels Gregersen wrote:
> Men er det nu forsvarligt? Bliver cyklen stjålet eller hærget i løbet af
> nul-komma-fem af forbipasserende? VZ800K8'eren er jo en flot cykel, men
Smag kan vel i højest grad diskuteres og bliver det vel også
> måske jeg burde mindske risikoen ved at finde en mere diskret udseende
> cykel? Er der nogen af jer andre der stiller cyklen på gaden i dagligdagen?
> Eller har I alle sammen cyklerne i lukkede garager?
Jeg bor på Vesterbro i København. Et meget mere stille kvarter end Sankt
Hans torv og området omkring det. For eksempel bor jeg mindst 200 meter
fra Saxogade, hvor der var gang i det forleden

Bortset fra de ekstreme situationer de sidste dage, så er jeg ikke
særlig nervøs for min motorcykel. Gaden jeg bor på ligger i mellem
Sønder Boulevard og Ingerslevsgade, så det er ikke et festkvarter, men
mest lokale der kommer forbi. Jeg har boet her siden 1994 og havde fra
starten min (noget skramlet) Honda CBR 1000 parkeret. Jeg brugte på det
tidpunkt parkeringsbåsene, hvilket jeg ikke var klar over, at jeg ikke
måtte.

På et tidspunkt kom jeg hjem efter en ferie og fandt ud af, at en bil
(?) havde kørt ind i motorcyklen, så den havde været omme på siden.
Så fik jeg en parkeringsbøde for at holde i parkeringsbåse beregnet til
biler og siden da har jeg holdt parkeret på fortovet. Så er der i hvert
tilfælde ingen biler, som vælter min motorcykel.

Omkring 2002, hvor jeg købte en ny BMW R1150R, var der en person i gaden
som morede sig med at trække en metalgenstand fra forskærm til bagskærm
(og nok også den anden vej) på gaden parkerede biler, men det gik aldrig
ud over min BMW.

Alarm? Tja. Det er mest er irritations element for naboer og hvis der en
nogen som vil stjæler motorcyklen, så gør de det nok alligevel.

--

Kent

Fra : Jens Frandsen

Dato : 16-02-08 17:28

[...]

Jens
http://www.dfmc.dk/?id=637

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 17-02-08 16:56

Niels Gregersen skrev:
> Hej alle,
-klip-

> Mvh Niels

Hej Niels.

Som flere af de andre foreslår:
Lej dig ind i en garage eller en kælder, alternativt en p-kælder.
Når selv en bette MZ 125 kan blive gaflet/hærget, så er en Suzuki
VZ800K8 Intruder det rene guf.
Du bor lige op og ned ad alle diskotekerne og værtshusene, cafeerne og
hvad der nu ellers er, så det skader ikke at ofre lidt på at passe på
ens mukkebik.

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : AndersSL

Dato : 04-04-08 06:45

On 15 Feb., 15:44, "Niels Gregersen"
> [...]
>
> Det skal siges at jeg bor i et okay kvarter, på Birkegade lige ved Sct. Hans
> Torv påNørrebro. Det er her at politiet laver base, når folk fra

Hej Niels
Jeg har en plads på Heimdalsgade du kan leje....
Mvh Anders 61334345