V-REX - Anyone?
Fra : MKS - 74

Dato : 14-02-08 23:08

http://www.motorcycle.com/manufacturer/2008-travertson-vrex-review-75546.html

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:
http://cbr600.dyndns.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-08 23:24

"MKS - 74" <mks74temp@gmail.com> skrev i en meddelelse
> http://www.motorcycle.com/manufacturer/2008-travertson-vrex-review-75546.html

He-he......... sving gaflen til forhjulet ligner et halvt Buell stel !
og så siger folk at _min_ cykel er grim !

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Armand

Dato : 14-02-08 23:59

Dennis Hellan Pedersen (4690) skrev:
> "MKS - 74" <mks74temp@gmail.com> skrev i en meddelelse
>>

> He-he......... sving gaflen til forhjulet ligner et halvt Buell stel !
> og så siger folk at _min_ cykel er grim !

På den anden side, så er Easy rider -designet fra '69 vel ved at være så
gennemkneppet at denneher har en dejlig nytænkende konstruktion til
opnåelse af "et forhjul langt forude" :-/

"40 grand"
Jeg forelskede mig under min USA-ferie i den nuværende Mustang der
koster 20 af de store derovre og godt en million herhjemme, så der skal
friværdi fra mere end en to-værelses til at finamcere en sådan herhjemme!!

--
Armand.

Fra : Ulvir

Dato : 14-02-08 23:50

"MKS - 74" <mks74temp@gmail.com> skrev i meddelelsen
> http://www.motorcycle.com/manufacturer/2008-travertson-vrex-review-75546.html

Umiddelbart minder den mig om en inkøbsvogn på to hjul. Hold kæft hvor er
den dog grim..

Fra : Torben Scheel

Dato : 15-02-08 08:22

MKS - 74 wrote:
> http://www.motorcycle.com/manufacturer/2008-travertson-vrex-review-75546.html

Utroligt hvad folk går igennem for at lave noget absolut ubrugeligt. Det
er jo en Robert Jacobsen med motor - og det er ikke en ros

--
vh
Torben

Fra : Anders Majland

Dato : 15-02-08 09:22

> Utroligt hvad folk går igennem for at lave noget absolut ubrugeligt.

Hvordan ubrugeligt ?

De ser da ud til at den kan bruges til at køre på. Det er da en custom der
adskiller sig lidt fra det gængse

Fra : Torben Scheel

Dato : 15-02-08 09:47

Anders Majland wrote:

> Hvordan ubrugeligt ?

Den er langt dårligere til alt det man normalt bruger et transportmiddel
til. Den kan ikke dreje pga. udstødningen, den er klodset at manøvrere
med, den kan ikke efterlades nogen offentlige steder. Det er en
udstillingsgenstand. Havde den været elegant, brutal eller smuk kunne
jeg forstå det - men det minder mest om et objekt der hører hjemme på en
"hall-of-shame" hjemmeside med selvbyggerprojekter.

El-MC'en og TurbineMC'en har en slags formål i sammenligning - der
bliver prøvet noget grænsesøgende teknik.

> De ser da ud til at den kan bruges til at køre på. Det er da en custom der
> adskiller sig lidt fra det gængse

Det burde alle custom jo gøre Begrebet er dog blevet noget udvandet
efter japanerne navngav alle deres serieproducerede HD alternativer
"custom".

Jeg kunne ikke bruge den til at køre på - dels af angst for at forårsage
uheld pga. fokusmagnetisme, dels fordi jeg ikke kunne parkere den.

--
vh
Torben

Fra : Anders Majland

Dato : 15-02-08 10:11

> Den er langt dårligere til alt det man normalt bruger et transportmiddel
> til. Den kan ikke dreje pga. udstødningen, den er klodset at manøvrere
> med, den kan ikke efterlades nogen offentlige steder.

Det kan du jo sige om en de fleste de harley ombygninger

> Jeg kunne ikke bruge den til at køre på - dels af angst for at forårsage
> uheld pga. fokusmagnetisme, dels fordi jeg ikke kunne parkere den.

Jeg ville nok heller ikke vælge den som pendlercykel, eller til en skovtur i
sverige... Men en sommeraftentur til hobro til en is eller lign kunne den
sikkert være sjov nok ...

Men hvis jeg skulle have en "chrome/show" cykel skulle jeg nok have en en
aftale med en til at pudse den for mig ... F.eks vasker/renser jeg bagfælgen
ca lige så tit som jeg skifter dæk.... Og motor det samme i forbindelse med
olieskift og ventiljustering. Så rengør jeg da inden jeg åbner - ihvertfald
lige omkring åbningerne ...

Fra : Torben Scheel

Dato : 15-02-08 11:08

Anders Majland wrote:

> Det kan du jo sige om en de fleste de harley ombygninger

Njah - dem der er lavet af private for at køre på, er som regel stadig
MC'er. Jeg kan bare ikke se charmen i firmaombygningerne der kun har til
formål at skaffe opmærksomhed til firmaet. Bevares - der er fed
airbrush, og af og til godt håndværk, men mest er det bare show.

> Jeg ville nok heller ikke vælge den som pendlercykel, eller til en skovtur i
> sverige... Men en sommeraftentur til hobro til en is eller lign kunne den
> sikkert være sjov nok ...

Jeg ville ikke sige nej til en prøvetur, men heller ikke bruge albuerne
for at få den. En Varadero i "long way round" trim derimod .. mums!

> [...]
> olieskift og ventiljustering. Så rengør jeg da inden jeg åbner - ihvertfald

*LOL* - jeg fik vinterklargøringsvasket TDM'en i januar

--
vh
Torben

Fra : KentBM

Dato : 15-02-08 22:18

Torben Scheel wrote:
> *LOL* - jeg fik vinterklargøringsvasket TDM'en i januar

Vinterklargøring?

Snavset skjuler jo rusten.

--

Kent

Fra : Jim Andersen

Dato : 18-02-08 08:52

Torben Scheel wrote:
> Den er langt dårligere til alt det man normalt bruger et
> transportmiddel til.

Transportmiddel?!? Normalt ?!?
Det er vist et forkert link du har klikket på.

/jim

Fra : Richard

Dato : 15-02-08 21:48

MKS - 74 wrote:

> http://www.motorcycle.com/manufacturer/2008-travertson-vrex-review-75546.html

Som køremaskiner siger ccc'er - custom/cruiser/chopper - mig intet, men i
det monumentale udtryk kan de være spændende, ikke mindst V-rex.

Dejligt at nogen vover at sætte designeren Tim Cameron's streg i
produktion. Siden Tim begyndte med at ombygge sin gamle VF-F, har han
tegnet mange spændende cykler. Idag uden V4 er han stadig aktiv på den
amerikanske Honda V4 "SabMag List", hvor hans design-studier ofte
diskuteres heftigt.

Personligt havde jeg foretrukket et af hans mere klassiske/roadster-agtige
mc-designs, som han også viser på: http://www.timcamerondesign.com.au/

Men døm selv

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
- havde også hellere set Honda vise bredde med en VF800R i stedet for