OT: juhuuu... bank lånet gik igennem!
Fra : Dak

Dato : 14-02-08 17:11

Så nu skal jeg ud og kigge på motorcykel. så kom bare med tilbuddene!

Og for at besvare nogen af de andre posts så sagde jeg bare jeg skulle låne
til et køretøj + nogen andre ting.

Så nu er det sidste chance for at overtale mig til enten at vælge Honda
eller Suzuki!

Dak

Fra : Dak

Dato : 14-02-08 17:16

Forresten hvor meget skal en CBR årgang 1996 havde gået for det er
"normalt?"

Dak
"Som har fået sunsite igen. de troede åbenbart min egen email er en bulk
spam mail."

Fra : Carsten

Dato : 14-02-08 18:56

"Dak" <dak_nFJERNEMIG@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Forresten hvor meget skal en CBR årgang 1996 havde gået for det er
> "normalt?"

De fleste kører vel 4-5 tkm pr. år, dvs. i omegnen af 50 tkm. Den du har kig
på med 11 tkm på tælleren er i hvert fald "speciel" på det punkt. Hvis du
henter een i tyskland så er det nu meget normalt. Tysken kører ikke som os
andre - de betaler heller ikke lige det samme..

Da jeg i 2001 hentede min F2'er (privat handel) havde den gået 33 tkm. Ca. 2
år senere blev den solgt med 64 tkm på tælleren. Købt til 83.500 solgt til
64.000..

Carsten

Fra : Dak

Dato : 15-02-08 17:03

> [...]
> 2
> år senere blev den solgt med 64 tkm på tælleren. Købt til 83.500 solgt til

ja det er jo også forventet hvis man bruger den til hverdagskørsel. Nu har
jeg ikke tænkt mig at køre andet en godtvejrskørsel fornu, så en lav km
stand ville jeg godt kunne beholde.

Dak

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-08 18:45

On Thu, 14 Feb 2008 17:15:50 +0100, Dak wrote:

> Forresten hvor meget skal en CBR årgang 1996 havde gået for det er
> "normalt?"

Tjae, _jeg_ ville ikke købe en som _ikke_ har gået 10.000 Km. pr. år.
Småture, og stistand er ikke nødvendigvis godt, har set resultaterne af
det.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
2-1-2008

Fra : Dak

Dato : 15-02-08 20:24

> Småture, og stistand er ikke nødvendigvis godt, har set resultaterne af
> det.

Hvad kan disse resultater være?

Dak

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-08 20:49

On Fri, 15 Feb 2008 20:24:13 +0100, Dak wrote:

> Hvad kan disse resultater være?

Korte ture ud på Langelinie, uden at motoren når arbejdstemperatur.
Følgende, "nu skal i lige høre her" gassen op på stadig ikke varm motor.
Lang stilstandsperiode, venner dukker op, "nu skal i bare lige høre"
startop, uden efterfølgende varmkøring.
Ufatteligt mange "nu skal i lige høre", "wroom, wrooooommmmmmm" på kold
motor.

Svigtende vedligehold, for den har jo ikke kørt mere end... så olien skal
da ikke allerede skiftes inden vinter....

Resultatet ses her: http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/camshaft/index.html
og Flemming kan nogle andre historier.

Fra : Torben Scheel

Dato : 15-02-08 07:59

Dak wrote:
> Så nu skal jeg ud og kigge på motorcykel. så kom bare med tilbuddene!

Tillykke Brodtgaard, hvis du forstår spåden en lille en

> Så nu er det sidste chance for at overtale mig til enten at vælge Honda
> eller Suzuki!

Du skal da haYamaha. Min FJ1100 er ved at være salgsklar. Og så har du
penge til overs

--
vh
Torben

Fra : Dak

Dato : 15-02-08 17:02

> Tillykke Brodtgaard, hvis du forstår spåden en lille en

æhh... snak rigsdansk da. er københavner eller værre Amagerkaner!

> Du skal da haYamaha. Min FJ1100 er ved at være salgsklar. Og så har du
> penge til overs

Tja hvis den ligner og køre som en CBR så fint nok med mig.

Dak

Fra : Carsten

Dato : 15-02-08 17:59

> Tja hvis den ligner og køre som en CBR så fint nok med mig.

...begge dele kommer vist til at knibe ... en del

Carsten

Fra : Torben Scheel

Dato : 16-02-08 12:09

Dak wrote:

> æhh... snak rigsdansk da. er københavner eller værre Amagerkaner!

Rigsdansk?!? Det har jeg endnu til gode at høre på Amager.

"Tillykke Brodtgaard, gælden står i deres navn" Er et citat fra en
Monrad og Rislund (http://www.lykkemusic.dk/VisKunstner.asp?id=227)
sketch hvor Brodtgaard er så "heldig" at vinde et landbrug. Jeg syntes
af uransaglige årsager at det passede meget godt i situationen

--
vh
Torben

Fra : Dak

Dato : 16-02-08 13:08

> Rigsdansk?!? Det har jeg endnu til gode at høre på Amager.

ja okay, så amagerkansk da. Walla min fætter.

> [...]
> Brodtgaard er så "heldig" at vinde et landbrug. Jeg syntes af uransaglige
> årsager at det passede meget godt i situationen

Ja men nu er det første gang jeg låner direkte så man skal jo "fejre" ens
første gang for alt.

Dak

Fra : Torben Scheel

Dato : 16-02-08 14:11

Dak wrote:

> Ja men nu er det første gang jeg låner direkte så man skal jo "fejre" ens
> første gang for alt.

Jeg driller også bare - og håber at du finder en fin CBR.

--
vh
Torben