Én-dags forsikring
Fra : M.L.

Dato : 14-02-08 06:33

Hej NG,

Endnu et spørgsmål til oraklerne

Er der nogen der ved om der findes en éndags forsikring? Det kunne
være til transportformål udenfor sæsonen, eller til en dag med særligt
fantastisk vejr..

Nogen erfaringer?

/M.L.

Fra : Torben Scheel

Dato : 14-02-08 15:32

M.L. wrote:
> [...]
>
> Er der nogen der ved om der findes en éndags forsikring? Det kunne
> være til transportformål udenfor sæsonen, eller til en dag med særligt

Ikke andet end at ringe til forsikringen. Prøveplade dur ikke til
indregistret MC.

Lad nu være med at køre uden dækning, ikke?

--
vh
Torben

Fra : Carsten

Dato : 14-02-08 18:50

"M.L." <morten.langer@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Er der nogen der ved om der findes en éndags forsikring? Det kunne
>være til transportformål udenfor sæsonen, eller til en dag med særligt
>fantastisk vejr..

Kasko eller "bare" ansvar ? mange forsikringsselskabers vilkår går faktisk
på at vinterstilstand kun går på kaskoen, således at du er ansvarsforsikret
i vinterperioden. Du skal så bare ikke køre galt
Studer dine forsikringspapirer...

Carsten

Fra : Torben Scheel

Dato : 15-02-08 07:57

Carsten wrote:

> [...]
> på at vinterstilstand kun går på kaskoen, således at du er ansvarsforsikret
> i vinterperioden. Du skal så bare ikke køre galt

Årets dårligste råd til dato IMHO - men der er jo tid endnu..

Kan du ikke forklare mig forskellen på at køre på ansvar i pausen, og
helt uden hvis du kommer ud for et uheld?

Så vidt jeg kan se er forskellen alene hvem der sagsøger dig for pengene
bagefter.

M.L. : Ring til selskabet og sig at du lider af akut forårskuller og
gerne vil tilkøbe dækning i et par dage. Mon ikke de er forstående og
skiver det ind i "sagen" mod et mindre gebyr? Det har jeg da hørt om
andre der har haft held med.

--
vh
Torben

Fra : Anders Majland

Dato : 15-02-08 10:20

> Årets dårligste råd til dato IMHO - men der er jo tid endnu..

Nej årets bedste råd - der er næsten lige så mange varianter som der er
forsikringsselskaber ...

Jeg har mine mc'er hos GF og der er dækningen som Carsten skrev.
http://www.gf-forsikring.dk/38F25E9D-DAA1-4D12-8085-51126681952E?frames=no&

Der er ansvarsdækningi hele året og kasko dækningen er valgfri om den er med
eller uden vinterdækning. Er den uden vinterdækning dækkes: "I perioden fra
1. december til 29. februar dækker forsikringen udelukkende brand,
eksplosion, kortslutning, lynnedslag, røveri, tyveri og hærværk."

Jeg har primært kasko på pakæslet ahs dækning ved tyveri og hærværk - så om
jeg har vinterdækning eller ej er mindre vigtigt.. Jeg mener at jeg har
tegnet uden, men det er heller ikke meningen at den skal ud på salte veje...
Det kom den dog alligevel inden den nåede i vinterhi så nu står den med
fastrustne bremseklodser trods det at jeg vaskede den grundigt .... Så
skulle jeg her sidst i februar få den gjort køreklar igen har jeg ingen
skrupler ved at køre ud trods manglende kasko mod kørselsskader ...

Fra : Carsten

Dato : 15-02-08 11:07

> Årets dårligste råd til dato IMHO - men der er jo tid endnu..

Du forstod vist ikke hvad jeg skrev

> Kan du ikke forklare mig forskellen på at køre på ansvar i pausen, og helt
> uden hvis du kommer ud for et uheld?

Ingen - hvis det er "the case", men det var det ikke i mit eksempel.

Jeg præciserer ....

Hvis din forsikring rent faktisk dækker ansvar hele året (alle 12 mdr) og
blot ikke dækker kasko i perioden 1. dec - 1. marts, så kan du køre med
vished om at hvis du laver en skade (på andre) så bliver den dækket.
Det jeg mente med at man skulle passe på ikke at køre galt var at du selv
skal dække selvforvoldte skader på cyklen.

Carsten

Fra : Torben Scheel

Dato : 15-02-08 11:39

Carsten wrote:

> Du forstod vist ikke hvad jeg skrev

Indrømmet - jeg tog det som en anbefaling af at køre på en
pauseforsikring, og bare passe på.

My bad - sorry.

--
vh
Torben

Fra : Jim Andersen

Dato : 18-02-08 08:43

Torben Scheel wrote:

> Kan du ikke forklare mig forskellen på at køre på ansvar i pausen, og
> helt uden hvis du kommer ud for et uheld?
>
> Så vidt jeg kan se er forskellen alene hvem der sagsøger dig for
> pengene bagefter.

Der er jo også den forskel at ved kørsel i pausen, får den stakkel man kører
til invalid pengene fra forsikringen rimeligt hurtigt.

Hvis man kører helt uden må vedkommende nøjes med at du betaler små afdrag
af egen lomme i 20 år inden han har fået sine penge. Eller går staten ind og
leger forsikringsselskab, så de lægger pengene ud og opkræver hos dig
bagefter?

/jim

Fra : Torben Scheel

Dato : 19-02-08 08:20

Jim Andersen wrote:
> [...]
> leger forsikringsselskab, så de lægger pengene ud og opkræver hos dig

Ja, der er muligvis forskel for en evt. skadelidt - så det du siger er
altså -
<ironi>
hellere køre helt uden forsikring end på stilstandsforsikring? Offeret
har sikkert ikke samme hær af avekatter og savskærere som
forsikringsselskaberne.
</ironi>

--
vh
Torben

Fra : M.L.

Dato : 15-02-08 03:16

On Feb 15, 11:06 am, "Carsten" <cars...@noexists.dk> wrote:

> [...]
> Det jeg mente med at man skulle passe på ikke at køre galt var at du selv
> skal dække selvforvoldte skader på cyklen.

Hej Alle,

Mange tak for svar/input. Jeg kan se på det hele at jeg må vente på at
selskabet ringer tilbage..

/M.L.

Fra : Susanne & Johnny Las~

Dato : 15-02-08 18:07

Top tegner IKKE en forsikring for en enkeltdag. Jeg kan tegne fra i dag og
resten af vinteren. 14 dage for 800,-Så jeg venter med at køre til
værksted...

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 19-02-08 00:23

Susanne & Johnny Lassen wrote:
> Top tegner IKKE en forsikring for en enkeltdag. Jeg kan tegne fra i
> dag og resten af vinteren. 14 dage for 800,-Så jeg venter med at køre
> til værksted...

Her kan jeg så fortælle at ihvertfald TOP kan give dig tilladelse til at
køre fx til mekaniker/syn, selv i stilstandsperioden. Jeg har tidligere fået
lavet et notat på min sag om jeg xx dag måtte køre min MC til syn, med fuld
forsikringsdækning (jeg kan ikke anbefale en CBR 1000 i snevejr hvis ens
kørselsrutine ikke er så stor

/Jesper