vedr. toldsyn.
Fra : Jan A Jensen

Dato : 13-02-08 22:38

Hej jeg har prøvet 1 gang at få toldsynet en mc samt betalt afgift.
dengang havde jeg åriginale indreg attest fra tyskland samt en
afmeldingserklæring..

skal en mc være afmeldt inden man tager den med hjem fra tyskland..?? Kan
man ikke afmelde den når man ER kommet hjem..??
jeg ved godt at jeg ikke må køre på den med de tyske plader men det er
heller ikke det jeg vil...

Jeg tænker bare på. At når jeg nu vil købe en mc i tyskland som står med
plader på. Så får jeg jo ikke ejeren til at afmelde mc'en før jeg står med
pengene.. og det er jo ikke lige til at ordne afmeldingen når man står i det
søndag aftermiddag i hamburg

--
Jan A Jensen.
http://www.mccustomclubaalborg.dk

Fra : Siavash T.

Dato : 13-02-08 15:05

Hej Jan

Jeg har prøvet det to gange uden problem. Det er sådan, at du
afleverer den tyske plade på motorkontoret og siger at den skal
afmeldes, så vil det overtage opgaven. Du modtager en kvittering for
pladen. Du skal bare vide, at det vil tage sin tid (et par måneder).
Hvis den tyske eger har lidt travlt med at få sin forsikringspenge
refundere, vil vedkommende måske blive lidt utålmodig.

Held og lykke med det.

mvh
Siavash T

Fra : HC

Dato : 14-02-08 13:37

Jan A Jensen wrote:

> [...]
> pengene.. og det er jo ikke lige til at ordne afmeldingen når man står i det

Jeg handlede i sydtyskland på en lørdag formiddag, og sælger var meget
behælpelig - både med at afmelde den og organisere EU-prøveplader som
jeg kunne køre hjem på (*næsten* hjem - EU prøveplader gælder ikke i DK
hvis man er dansker). Tyskere kan være nogle flinke mennesker - også dem
på Ebay

Held og lykke med handlen!

Hygge,
HC

--
Keep the rubber side down and the shiny side up!
Honda CB1300 ABS 2005

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 16-02-08 01:21

"Jan A Jensen" <jaj@webnetmail.detteskalfjernes.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> pengene.. og det er jo ikke lige til at ordne afmeldingen når man står i

Da jeg hentede en FJ 1200 i Tyskland sebt. 2007,
aftalte jeg med sælger, at jeg kunne køre hjem på hendes plade.
Jeg hentede cyklen en torsdag. Vi aftalte (og skrev i papirerne)
at hun ville afmelde forsikring følgende mandag og jeg indleverede
nummerpladen på motorkontoret i Sønderborg samme dag.
En uges tid senere fik jeg et brev om, at den tyske forsikring
var opsagt. Og det var så det

mvh Jens
Sydals

Fra : Jan A Jensen

Dato : 16-02-08 17:18

> [...]
> nummerpladen på motorkontoret i Sønderborg samme dag.
> En uges tid senere fik jeg et brev om, at den tyske forsikring

takker for alle svarene.
Vedr. toldsyn.