"Bælle benzin"
Fra : dots

Dato : 13-02-08 20:45

Efter at have læst indlæg ang helt andre emner, så faldt jeg lige over en
udtalelse af Orla Pedersen / Re: Yamaha XJ600 -
- om at han holdt den på 14-15 km/l med sin VTR som ellers er kendt for at
bælle benzin.

Og jeg som troede min cykel bællede benzin.
Den viser sig åbenbart at være helt økonomisk i drift, det havde jeg ikke
troet.

Men nu er jeg blevet nysgerrig.
Hvor langt kører I andre på en liter benzin ?

Min Dnepr MT16 '91, træk på sidevogn og tung som bare fanden. Den kører
alligevel 17, en smule på en liter benz.

- dots -
Dnepr MT16
http://www.dfmc.dk/?id=216

Fra : Henrik Davidsen

Dato : 13-02-08 20:57

> Men nu er jeg blevet nysgerrig.
> Hvor langt kører I andre på en liter benzin ?

Min blackbird årgang 99 kører (med mig som chauffør) lige knap 12. Tror mit
gennemsnit ligger på 11,9 eller deromkring.

Max jeg har kørt pr. liter er vistnok lige omkring 14, og jeg har haft den
nede på 9,9 en dag jeg kørte på bane.

/Sjang

Fra : Sonny T. Larsen

Dato : 13-02-08 21:30

On Wed, 13 Feb 2008 20:56:49 +0100, Henrik Davidsen wrote:

> Min blackbird årgang 99 kører (med mig som chauffør) lige knap 12. Tror mit
> gennemsnit ligger på 11,9 eller deromkring.

12-13 km/l er også ca. det, jeg vrider ud af firebladen med nogenlunde
animeret kørsel.

Med en mere målrettet indsats, kan den blive rigtigt tørstig.

--
/Sonny - #include <std.disclaimer.h>

"I don't have an attitude problem, you have a perception problem."

Fra : Ralph Køster

Dato : 13-02-08 21:35

Øhh...
Min Blackbird årg. 97 kører 16 km/l med mig på som vejer 112kg +alt tøjet.
Har haft den over 17 og også nede på 14, men aldrig under.

Det skal lige siges at jeg godt kan finde ud af at køre både 250 kmt og
bedstemor kørsel. Så det er meget blandet kørsel.

Alle overhalinger på landevej havner over 150 kmt.

SÅ hvor dit benzin bliver af, det ved jeg sgu ikke....

Ralph.

Fra : CL

Dato : 13-02-08 21:41

Ralph Køster wrote:
> [...]
>
> Alle overhalinger på landevej havner over 150 kmt.
>
> SÅ hvor dit benzin bliver af, det ved jeg sgu ikke....

Skal man gætte så er din nok en drosslet version af solsorten
Carsten Larsen
CBR 1K DUAL

Fra : Ralph Køster

Dato : 14-02-08 14:57

164 hk...292kmt på toppen....vurder selv..

Fra : Henrik Davidsen

Dato : 14-02-08 07:30

> Min Blackbird årg. 97 kører 16 km/l med mig på som vejer 112kg +alt tøjet.
> Har haft den over 17 og også nede på 14, men aldrig under.

Jeg vejer lige en håndfuld kg mere (ca. 15-20 mere), men det er nok ikke det
der gør den store forskel.

> Det skal lige siges at jeg godt kan finde ud af at køre både 250 kmt og
> bedstemor kørsel. Så det er meget blandet kørsel.

Det lyder til at minde om min kørestil...

> Alle overhalinger på landevej havner over 150 kmt.

Jeg gentager :)

> SÅ hvor dit benzin bliver af, det ved jeg sgu ikke....
Tjaa, jeg kører også altid med topboks, er jo nok giver noget mere
vindmodstand. Men jeg vil da lige høre min mc-pusher, om det kan passe at
den kun smier ca. 12 km/l, eller om der lige skal skrues i noget.

/Sjang

Fra : Ralph Køster

Dato : 14-02-08 14:58

vindmodstand. <<

Det samme her....så det kan ikke være det der gør forskellen.

Ralph.

Fra : Henrik Davidsen

Dato : 14-02-08 18:06

> Tjaa, jeg kører også altid med topboks, er jo nok giver noget mere
> vindmodstand.

Sgu da meget flot dansk jeg fik skrevet der :)

(d'et på mit tastatur er lidt tricky...)

/Sjang

Fra : CL

Dato : 13-02-08 21:32

dots wrote:

> Min Dnepr MT16 '91, træk på sidevogn og tung som bare fanden. Den
> kører alligevel 17, en smule på en liter benz.

Nu har din kampvogn jo heller ikke frygtelig mange Hk
min CBR 1k går mellem 12 og 16 km/l
og min knold hobber Honda XL 650 R ca 18 til 21 Km/l
Carsten Larsen
CBR 1K DUAL

Fra : BoA

Dato : 13-02-08 21:52

dots skrev:
> [...]
>
> Min Dnepr MT16 '91, træk på sidevogn og tung som bare fanden. Den kører
> alligevel 17, en smule på en liter benz.

Ha ! Og du troede at din Dnepr er tørstig - måske bare fordi russerne
altid har haft ry for at drikke hårdt ?
Næeh du, min Yammerhammer XS 1.1 med stor sidevogn forlanger en liter pr
10 km ved pæn kørsel.
Hvad den suger, hvis jeg virkeligt udnytter, hvad den kan, har jeg
aldrig turdet regne ud. >:o
--
Med bedste hilsner
og længsel mod saltfrie tider

Fra : Anders Houmark

Dato : 13-02-08 22:32

"dots" <dots@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> troet.
>
> Men nu er jeg blevet nysgerrig.
> Hvor langt kører I andre på en liter benzin ?

Afhængig af kørestil får jeg mellem 12-14 og 22km/l på min 1998 zx9r. Ved
normal optankning fylder jeg omkring 12-14 liter på, når jeg ca. runder
200km på triptælleren, dvs. omkring 16km/l i gennemsnit.

Mvh Anders

Fra : Lars Nielsen

Dato : 13-02-08 22:42

dots wrote:

> Men nu er jeg blevet nysgerrig.
> Hvor langt kører I andre på en liter benzin ?

Eeerh... - Den dag vi hyggekørte på vej til malaga fordi vi kun skulle små
600 kilometer, ku jeg komme omkring 18 km/l ...
De andre dage, hvor man virkelig lå og legede, ku jeg komme omkring 10 km/l

CBR1000F SC21 stel, SC24 Motor / gear...

Lars / Viborg

--

- Se vores nye hjemmeside på www.sound2vision.dk

Fra : Glavind

Dato : 13-02-08 22:47

> [...]
>
> Min Dnepr MT16 '91, træk på sidevogn og tung som bare fanden. Den kører
> alligevel 17, en smule på en liter benz.

BSA Lightning 1970 20km/l
Triumph Thunderbird 1996 17km/l
Mvh
Glavind

Fra : Niels Pein

Dato : 13-02-08 23:53

"dots" skrev ...

> Men nu er jeg blevet nysgerrig.
> Hvor langt kører I andre på en liter benzin ?

Hej Dorte

Honda CX 650 E, årgang 1985: Ca. 18 km/l. Meget stabilt forbrug.
Yamaha XJ 900, årgang 1988: 18½ km/l. Varierende fra 11 til 23.
Honda XL 600 V TransAlp, 1991: 18½ km/l. Nogenlunde stabilt.
Suzuki Bandit 1250 SA, 2007: 18 km/l. Meget stabilt, men kun 3.300 km.
indtil videre.
Honda SCV 100 Lead 2007: 33 km/l. Kun få målinger.

Og Yamaha DT 125 R, 1995, rimeligt modificeret: Ingen anelse. Ikke ret langt
pr. liter.
--
Hilsen Niels
Suzuki Bandit 1250 SA

Fra : Martin Sørensen

Dato : 13-02-08 23:51

> Hvor langt kører I andre på en liter benzin ?
> Min Dnepr MT16 '91, træk på sidevogn og tung som bare fanden. Den
> kører alligevel 17, en smule på en liter benz.

Yamaha FZ6-S - 16-17 km/l.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 14-02-08 00:57

dots skrev:

> Men nu er jeg blevet nysgerrig.
> Hvor langt kører I andre på en liter benzin ?

Hmmm

Den er lidt svær, jeg plejer ikke at holde øje med det, meeen..
Jeg har en enkelt gang kørt tør! Og der havde jeg næsten lige tanket for
ca en time siden, så..

Ca 10 km/l på min RSV mille ved konstant hastighed på 200-220 km/t...

Konen melder ca 18-22 km/l på hendes FZR600US

Huskyen, aner det ikke.. men der bliver tanket konstant - tanken er kun
på 9L - men det passer egentligt fint med behovet for at efterspænde
stort set alt og pausen for at undgå indre blødninger!

Thore

Fra : Armand

Dato : 14-02-08 01:34

SmaRTrxxv skrev:

> [...]
> ca en time siden, så..
> Ca 10 km/l på min RSV mille ved konstant hastighed på 200-220 km/t...

Fulgte bevidst familien til auto-toget i Hamborg for at tryne den
friskoptankede Barbie'n til grænsen: kom nogle km over grænsen før den
skulle på reserve - - - troede jeg for den vár på res. og var derfor
løbet helt tør. 16 liter på 160 km

> Konen melder ca 18-22 km/l på hendes FZR600US

Barbie kører normalt 20km/l men klarer højt motorvejstempo med 17km/l

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-08 01:37

Ca 402 m på tja det der kan være i en VW golf Ekspansionsbeholder + slanger
dyser osv , men ca 1,8 l , jeg tør ikke regne km/l ud , men den skal så også
føde en Susuki GSXR1000 med turbo og ca 275 hk
www.kvikteam.dk

PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 14-02-08 07:00

PE skrev:
> [...]
> dyser osv , men ca 1,8 l , jeg tør ikke regne km/l ud , men den skal så også
> føde en Susuki GSXR1000 med turbo og ca 275 hk

jamen det må så blive ca 0,223 km/l hvis opgivelserne passer , eller
ca 4,5 liter hvis du vil køre én hel kilometer =8-O _eller_ i runde tal
4 km på en gennemsnits MC-tank-fuld

SFau vil gerne bevæge sig ca 13 km på en liter, med eget min/maks. på
hhv 10 og 16 km/l

--
Dun@nt
Kilo SFau s "Hvidguld"

Fra : Torben Scheel

Dato : 14-02-08 07:11

dots wrote:
> Men nu er jeg blevet nysgerrig.
> Hvor langt kører I andre på en liter benzin ?

FJ1100 - 17-18km/l
TDM900 - 20km/l

Mine dæk holder også længere end andres

--
vh
Torben

Fra : Studo

Dato : 14-02-08 08:55

> Men nu er jeg blevet nysgerrig.
> Hvor langt kører I andre på en liter benzin ?

CX650E 17-23 km/l, normalt omkring de 20, en sjat.

Er håndtaget i ro, så kan den snige sig omkring 23-24, motorvej går ned
på 16-17.

Fra : Jacob

Dato : 14-02-08 00:58

> Men nu er jeg blevet nysgerrig.
> Hvor langt kører I andre på en liter benzin ?

Jeg er ofte oppe på 25 km/l
Men omkring de 20 km/l ved blandet kørsel på min Kawasaki Er6f...

--
Jacob

Fra : Morten KD

Dato : 14-02-08 09:10

"dots" skrev i en meddelelse
> Hvor langt kører I andre på en liter benzin ?

Min Honda ST1100 ´91 går alt mellem 15-20 km/l

Venligst,
Morten

Fra : Carsten

Dato : 14-02-08 12:25

"dots" <dots@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor langt kører I andre på en liter benzin ?

Havde en CBR 600 F2 (100HK) i et par år, den gik altid ca. 20 km/l
Skiftede til en ZZR1100 (152HK). Den gik lige i underkanten af 20 km/l -
typisk 18-19, men sommetider også 20 km/l.
Sluttede på en F4i (110HK). Den gik ca. 18 km/l

Min kørsel var primært morfar
De to første var karb. modeller - den sidste var indspr.

Carsten

Fra : Ole Schultz

Dato : 14-02-08 13:10

On Wed, 13 Feb 2008 20:45:10 +0100, "dots" <dots@tdcadsl.dk> wrote:

>Hvor langt kører I andre på en liter benzin ?

Suzuki DL650 17-23 km/l typisk 18 km/l
Suzuki DL1000 16-18 km /l typisk 17 km/l
Begge er solgt.

Suzuki Bandit 1250SA (dog kun 2.500km) 14-18 km/l typisk 16 km/l
Honda ANF 125 Innova 30-50 km/l typisk +35 km/l

mvh Ole

Fra : Jim Andersen

Dato : 14-02-08 13:19

ER-5: 21-24 km/l.

/jim

Fra : HC

Dato : 14-02-08 13:32

dots wrote:

> Men nu er jeg blevet nysgerrig.
> Hvor langt kører I andre på en liter benzin ?

Honda CB1300 SC54 2005: 14-18km ved fornuftig kørsel.
Den kan være ret tørstig.

Mere om Honda og benzinøkonomi her:
http://www.totalmotorcycle.com/MotorcycleFuelEconomyGuide/Honda.htm

--
Keep the rubber side down and the shiny side up!
Honda CB1300 ABS 2005

Fra : brian@groth-knudsen.~

Dato : 14-02-08 05:48

20-21 km/l ved blandet kørsel.
Langtur 23-24 km/l.

BMW F800ST

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-08 17:02

> Men nu er jeg blevet nysgerrig.
> Hvor langt kører I andre på en liter benzin ?

Min gamle Kawa GPz600R årg. '89 kørte jeg normalt ca. 20-21 km/l på. Har dog
en enkelt gang været oppe på 23,5 km/l ved en længere tur.

Min Ducati 996SPS, med potter og chip, har jeg præsteret at køre 18,5 km/l
v. ca. 140-160 km/t på motorvej.
Normalt kører den vel 15-17,5 km/l så vidt jeg husker, men så er det også
meget blandet med høj og lav fart! Kigger ikke så meget efter på Ducati'en,
det er sku' ikke det der skal holde mig vågen om natten, den skal bare
luftes når tid er!!

- Neser

Fra : Erling Christensen

Dato : 14-02-08 21:22

On Wed, 13 Feb 2008 20:45:10 +0100, "dots" <dots@tdcadsl.dk> wrote:

-snip-
>Men nu er jeg blevet nysgerrig.
>Hvor langt kører I andre på en liter benzin ?

-snip

Min CBR 600 F2 går normalt mellem

18-20 km/l ved blandet kørsel...

14-18 km/l ved meget motorvej

11-12 km/l ved fuldskrue på motorvejen i tyskland...

Mvh

Erling Christensen
Honda CBR600 F2 '93
http://www.min-mc.dk

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-08 21:53

> Hvor langt kører I andre på en liter benzin ?

Sym Joyride 200 (171 cc) mc-scooter.
24-32 km/l.
I gennemsnit omkring 25 - 26 stykker.

T.R.

Fra : Ulvir

Dato : 14-02-08 22:08

"dots" <dots@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> Hvor langt kører I andre på en liter benzin ?

Honda CMX250C 30-37 km/l

Lille motorcykel - Stor mand

Fra : Sven Esbjerg

Dato : 16-02-08 12:55

Kawasaki er-6n.

Mellem 18 og 21 km/l.

18 ved mange koldstart eller meget høj fart.
19 på knutstorp.
20 normalt og 21 ved rigtig pæn kørsel på landevej

-Sven

Fra : dots

Dato : 16-02-08 22:28

"dots" <dots@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
..
> Hvor langt kører I andre på en liter benzin ?

Og dertil kom rigtig mange svar. Tak for det

Det som stadig kan undre mig er bare:
Hvorfor er benzin økonomien så ringe på vores "nye"cykler ?
20km/l max, det fanme da ikke meget ???

Jeg ved at mange her kører nyere cykler og ikke en gammel svend som min.
Skulle man ikke mene, at de nyere cykler skulle kunne yde en hel del mere
end bare fart pr liter ?
I disse "klima-tider" syns jeg da ikke det er helt uvæsentligt at
overveje...

dots

Fra : Torben Scheel

Dato : 16-02-08 22:42

dots wrote:

> Det som stadig kan undre mig er bare:
> Hvorfor er benzin økonomien så ringe på vores "nye"cykler ?
> 20km/l max, det fanme da ikke meget ???

Svært at ændre på før man vil acceptere at sidde indendørs i en
glasfibercigar - vi har luftmodstand som en ladeport. Alternativet er
max 60km/t.

> Jeg ved at mange her kører nyere cykler og ikke en gammel svend som min.
> Skulle man ikke mene, at de nyere cykler skulle kunne yde en hel del mere
> end bare fart pr liter ?

Det gør de nu også - de presser udstødningen gennem en katalysator og
klarer stadig bedre økonomi end ældre sammenlignelige karburatormodeller.

> I disse "klima-tider" syns jeg da ikke det er helt uvæsentligt at
> overveje...

Nåh.. hvornår skrotter du så din supersviner, og falder til patten og
køber en euro3 maskine - eller var det os andre der skulle overveje det?

--
vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-08 10:07

On Sat, 16 Feb 2008 22:42:12 +0100, Torben Scheel wrote:

> Nåh.. hvornår skrotter du så din supersviner, og falder til patten og
> køber en euro3 maskine - eller var det os andre der skulle overveje det?

Touche

Orla Pedersen, på klimakorekt, sådan da, maskine.
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
2-1-2008

Fra : dots

Dato : 17-02-08 16:00

meddelelse news:a9zk0of8wmx8.4ou9ugeu89m0$.dlg@40tude.net...
> On Sat, 16 Feb 2008 22:42:12 +0100, Torben Scheel wrote:
>
> Touche

Hmm, den hører åbenbart ikke til i den tunge ende.

Men ellers ville jeg da ikke være umulig for bedre forslag

dots