Anders Majland skrev:
>> Men jeg kan også få en GS500 fra omkring 2001 til 2003 for de penge.
>> Hvad er der af mulighed for tuning af sådan nogle?
>
> Godt du ikke spurgte til det fornuftige i det ... Men var der ikke et par
> herrer der byggede sådan en om til sidevognsræs ?
>
> Lidt på google:
>
http://groups.google.com/group/dk.fritid.motorcykel/browse_thread/thread/d82f1b102ed05851/0c78a753b2e2cd69?lnk=st&q=gs500+sidevognsr%C3%A6s+group%3A*motorcykel*+#0c78a753b2e2cd69
>
> Det var jo næsten igår - eller nærmere 2002
> Citat:"
>
>> Nu vil jeg vide det! Hvad er det precist du har gjort ved den GS'er? Den
>> er portet og der er flatslides på. Er det det eneste?
>
>
> Den er ikke portet (endnu). Der er sat 34mm mikuni smoothbore tvangsstyrede
> på (ikke flatslides), sammen med nogle store KN filtre, og en smadret
> akrapovic potte (krævede lidt omsvejsning af de orginale forrør)
>
> Men jeg går med tanker om at sætte 1/2 GSX1100 topstykke på, samt at bygge
> delene over i en gsx400 motorblok (af hensyn til reglementet, som
> specificerer at basis motoren skal være produceret før 1/1 80). Hvis så lige
> balanceakslen bliver smidt væk og resten bliver trimmet lidt til, så håber
> jeg på 60 baghjuls hk. Men selv med de ca 40-45 hk den har nu kan vi uden
> problemer køre på baghjul i 3. gear.
>
>
> Og der er altid en åben invitation til alle der kommer rundt Lund farmen til
> at prøve den.
>
>
> Sidste offer for den spøg var Per P, som måtte erkende at det godt kan være
> lidt svært at styre en potent 3 hjuler (men banen er markeret med plastic
> pæle som bare kan rejses op igen
>
>
>
>
>> Hvis man selv lige havde en GS 500 motor adskilt villd et så være
> nemt/sjovt
>> at lave det samme?
>
>
> Ingen problem. Jeg brugte ca 2 timer på motoren. Karburatorerne kom fra et
> sæt med 4, fra en gsx1100. Og en timestid i maskinværkstedet så var de
> overflødige huller proppet til, og afstanden mellem de 2 var tilpasset gs500
> topstykket. Udstødningen er omend lettere. det orginale forrør blev savet
> over lige efter collector boksen, akrapovicen og et stykke 2" mejerirør samt
> 2 svejsninger så var det kørende.
>
> Mads Lund
> GS500 sport "
>
>
http://www.motortose.dk/ er vist gået offline .... Men navnet passede vist
> fint til de herrer
>
>
God post, men jeg ledte lidt mer efter nogle "performance" knaster,
fjedre, andre stempler osv.
Men infoen der er helt sikkert taget til eftertragtning :)
Mvh. Lasse