|
| Mærke fanatiker ! Fra : Harald Blaatand |
Dato : 12-02-08 13:29 |
|
Hvis jeg en dag skulle få råd til at sætte flere heste i stalden kunne det
blive ;Vincent Black Shadow,Indian Big Chief,Laverda 1000 Jota,Norton 850
Commando,Triumph Bonneville,Triumph Trident,Ariel Square Four,Royal Enfield
Interceptor,BSA Rocket 3,BSA Lightning,Matchless G80,Ducati Super Sport
SS,BMW RS 900,Zündapp KS 750 / BMW R 75,Hesket 1000,Benneli Sei,Benelli
Tornado 650,Moto Guzzi Le Mans,Kawasaki z1-900,(igen)Yamaha XS 650,(igen),en
Harley Davidson Knucklehead , en Buell eller en V-Rod kunne også komme på
tale,så jo,jeg jeg tør godt indrømme at jeg er "mærke fanatiker" !
Men jeg er sikker på at jeg ikke er alene ...
- -
>Steen
| |
Orla Pedersen (12-02-2008)
| Kommentar Fra : Orla Pedersen |
Dato : 12-02-08 14:43 |
|
Harald Blaatand wrote:
> Men jeg er sikker på at jeg ikke er alene ...
Hva' faen ?? ingen totakter ? Ingen Scott !
mvh
Orla, mærkefanatiker
| |
Harald Blaatand (12-02-2008)
| Kommentar Fra : Harald Blaatand |
Dato : 12-02-08 15:07 |
|
"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted@post.tele.dk> wrote in message
news:fos7oo$kb9$1@abbeden.bunk.cc...
> Harald Blaatand wrote:
>
>> Men jeg er sikker på at jeg ikke er alene ...
>
> Hva' faen ?? ingen totakter ? Ingen Scott !
>
> mvh
> Orla, mærkefanatiker
>
Jeg tænkte det nok !
Ok ,jeg regnede med at de var umulige at syne efterhånden med de
"antiforureningskrav" der efterhånden er !
Her er lidt totakt til "ønskelisten",men de fleste er lidt "små" !
Yamaha R5 350(igen) Suzuki 500 Titan,MZ 125 Sport(igen)
Suzuki 750"Vandbøffel" Kwakasaki H1 m.fl....og Scott og DKW og NSU og
....Jawa og CZ....Husquarna ..og ....
- -
>Steen
| |
Armand (12-02-2008)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 12-02-08 21:16 |
|
Harald Blaatand skrev:
> "Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted@post.tele.dk> wrote in message
> news:fos7oo$kb9$1@abbeden.bunk.cc...
> >
> > Hva' faen ?? ingen totakter ? Ingen Scott !
> >
> Ok ,jeg regnede med at de var umulige at syne efterhånden med de
> "antiforureningskrav" der efterhånden er !
> ...lidt totakt til "ønskelisten"............
> Yamaha R5 350(igen) Suzuki 500 Titan,MZ 125 Sport(igen)
> Suzuki 750"Vandbøffel" Kwakasaki H1 m.fl....og Scott og DKW og NSU og
> ...Jawa og CZ....Husquarna ..og ....
>
- - - - - Suzuki RGV250 (stadig)
--
Armand.
| |
Harald Blaatand (13-02-2008)
| Kommentar Fra : Harald Blaatand |
Dato : 13-02-08 14:27 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:47b1fe53$0$2105$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Harald Blaatand skrev:
>> "Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted@post.tele.dk> wrote in message
>> news:fos7oo$kb9$1@abbeden.bunk.cc...
>> >
>> > Hva' faen ?? ingen totakter ? Ingen Scott !
>> >
>> Ok ,jeg regnede med at de var umulige at syne efterhånden med de
>> "antiforureningskrav" der efterhånden er !
>> ...lidt totakt til "ønskelisten"............
>> Yamaha R5 350(igen) Suzuki 500 Titan,MZ 125 Sport(igen)
>> Suzuki 750"Vandbøffel" Kwakasaki H1 m.fl....og Scott og DKW og NSU og
>> ...Jawa og CZ....Husquarna ..og ....
>>
> - - - - - Suzuki RGV250 (stadig)
>
> --
> Armand.
Totakt V-Twin 11000 omrdrejninger pr minut ,yder mellem 45 og 67 heste
til en tørvægt mellem 128 og 134 kilo og det hele pakket ind i
farvestrålende kulørt plastik ?
Første årgang er 1987 ?
Helt sikkert sjov men ikke gammel og klassisk nok til min liste,og den
ryger nok heller ikke som "de" skal
- -
>Steen
| |
Lasse Christensen (13-02-2008)
| Kommentar Fra : Lasse Christensen |
Dato : 13-02-08 16:57 |
|
Harald Blaatand skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
> news:47b1fe53$0$2105$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > Harald Blaatand skrev:
> >> "Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted@post.tele.dk> wrote in message
> >> news:fos7oo$kb9$1@abbeden.bunk.cc...
> >> >
> >> > Hva' faen ?? ingen totakter ? Ingen Scott !
> >> >
> >> Ok ,jeg regnede med at de var umulige at syne efterhånden med de
> >> "antiforureningskrav" der efterhånden er !
> >> ...lidt totakt til "ønskelisten"............
> >> Yamaha R5 350(igen) Suzuki 500 Titan,MZ 125 Sport(igen)
> >> Suzuki 750"Vandbøffel" Kwakasaki H1 m.fl....og Scott og DKW og NSU og
> >> ...Jawa og CZ....Husquarna ..og ....
> >>
> > - - - - - Suzuki RGV250 (stadig)
> >
> > --
> > Armand.
>
> Totakt V-Twin 11000 omrdrejninger pr minut ,yder mellem 45 og 67 heste
> til en tørvægt mellem 128 og 134 kilo og det hele pakket ind i
> farvestrålende kulørt plastik ?
> Første årgang er 1987 ?
>
> Helt sikkert sjov men ikke gammel og klassisk nok til min liste,og den
> ryger nok heller ikke som "de" skal
>
>
> - -
> >Steen
>
>
Jeg kan opfylde dit ønske om en engelsk twin fra '56 med renoveret
motorbund (Af specialist, med kvitt.) :)
| |
Harald Blaatand (14-02-2008)
| Kommentar Fra : Harald Blaatand |
Dato : 14-02-08 19:03 |
|
"Lasse Christensen" <lassenc@gmail.com> wrote klip>>
> Jeg kan opfylde dit ønske om en engelsk twin fra '56 med renoveret
> motorbund (Af specialist, med kvitt.) :)
-- -- --
Det er der desværre nok mange der kan men jeg tror at banken siger nej ;-(
engelsk twin fra '56 ?
Fortæl lidt mere !
- -
>Steen
| |
Armand (13-02-2008)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 13-02-08 20:12 |
|
Harald Blaatand skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
> news:47b1fe53$0$2105$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > Harald Blaatand skrev:
> >> "Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted@post.tele.dk> wrote in message
> >> news:fos7oo$kb9$1@abbeden.bunk.cc...
> >> >
> >> > Hva' faen ?? ingen totakter ? Ingen Scott !
> >> >
> >> Ok ...lidt totakt til "ønskelisten"............
> >> Yamaha R5 350(igen) Suzuki 500 Titan,MZ 125 Sport(igen)
> >> Suzuki 750"Vandbøffel" Kwakasaki H1 m.fl....og Scott og DKW og NSU og
> >> ...Jawa og CZ....Husquarna ..og ....
> >>
> > - - - - - Suzuki RGV250 (stadig)
>
> Totakt V-Twin 11000 omrdrejninger pr minut ,yder mellem 45 og 67 heste
> til en tørvægt mellem 128 og 134 kilo og det hele pakket ind i
> farvestrålende kulørt plastik ?
> Første årgang er 1987 ?
> Helt sikkert sjov men ikke gammel og klassisk nok til min liste,og den
> ryger nok heller ikke som "de" skal
>
Til gengæld er den i hus (hvilket "stadig" beskriver) og ikke blot på
ønskeliste
--
Armand.
| |
Harald Blaatand (14-02-2008)
| Kommentar Fra : Harald Blaatand |
Dato : 14-02-08 13:29 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:47b340b9$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Harald Blaatand skrev:
>> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
>> news:47b1fe53$0$2105$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> > Harald Blaatand skrev:
>> >> "Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted@post.tele.dk> wrote in
message
>> >> news:fos7oo$kb9$1@abbeden.bunk.cc...
>> >> >
>> >> > Hva' faen ?? ingen totakter ? Ingen Scott !
>> >> >
>> >> Ok ...lidt totakt til "ønskelisten"............
>> >> Yamaha R5 350(igen) Suzuki 500 Titan,MZ 125 Sport(igen)
>> >> Suzuki 750"Vandbøffel" Kwakasaki H1 m.fl....og Scott og DKW og
NSU og
>> >> ...Jawa og CZ....Husquarna ..og ....
>> >>
>> > - - - - - Suzuki RGV250 (stadig)
>>
>> Totakt V-Twin 11000 omrdrejninger pr minut ,yder mellem 45 og 67
heste
>> til en tørvægt mellem 128 og 134 kilo og det hele pakket ind i
>> farvestrålende kulørt plastik ?
>> Første årgang er 1987 ?
>> Helt sikkert sjov men ikke gammel og klassisk nok til min liste,og
den
>> ryger nok heller ikke som "de" skal
>>
> Til gengæld er den i hus (hvilket "stadig" beskriver) og ikke blot på
> ønskeliste
>
> --
> Armand.
-Yes,og du skal bare nyde den uden at skamme dig og lad være med at tænke
på CO2 og lignende
Jeg så og hørte en Laverda 1000 fra 1975 i fjernsynet og derfor kom jeg i
tanke om hvorfor jeg skulle have den med på listen,jeg har aldrig kørt på
Italiensk jern...
Jeg har kørt på Japansk,ØstTysk,Engelsk og Amerikansk jern og har for det
meste haft det sjovt med dem allesammen!
- -
>Steen
| |
Armand (12-02-2008)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 12-02-08 21:14 |
|
Harald Blaatand skrev:
> Hvis jeg en dag skulle få råd til at sætte flere heste i stalden kunne det
> blive ............
> Benneli Sei,.....Kawasaki z1-900(igen),Yamaha XS 650,(igen)...........
> Men jeg er sikker på at jeg ikke er alene ...
>
Åh!
Spørg fruen i huset om min "samling"
Den er ikke så omfattende sim din liste, men til gengæld består den
bl.a.: Benelli Sei (stadig); Benelli Sei (mere).
--
Armand.
(Der ville spilde sin lottogevinst på det overskuelige emne:
Sekscylindrede.)
| |
Harald Blaatand (13-02-2008)
| Kommentar Fra : Harald Blaatand |
Dato : 13-02-08 14:12 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:47b1fdd5$0$2105$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Harald Blaatand skrev:
>> Hvis jeg en dag skulle få råd til at sætte flere heste i stalden kunne
det
>> blive ............
>> Benneli Sei,.....Kawasaki z1-900(igen),Yamaha XS 650,(igen)...........
>> Men jeg er sikker på at jeg ikke er alene ...
>>
> Åh!
> Spørg fruen i huset om min "samling"
> Den er ikke så omfattende sim din liste, men til gengæld består den
> bl.a.: Benelli Sei (stadig); Benelli Sei (mere).
>
> --
> Armand.
> (Der ville spilde sin lottogevinst på det overskuelige emne:
> Sekscylindrede.)
Ok,jeg har også glemt mange fine "cykler",blandt andet Nimbus og Panther!
Hvis listen skulle sorteres lidt ville det blive i rækkefølge ;firtakt,2
cyl-3 cyl-1 cyl-4 cyl-6 cyl
totakt 2 cyl-3 cyl-1 cyl
Men en original Vincent Black Shadow eller Indian Big Chief står højt på
"drømmelisten"
Hellere 3x2 cylindre end 1x6
- -
>Steen
| |
Armand (13-02-2008)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 13-02-08 20:10 |
|
Harald Blaatand skrev:
>
>
> Hvis listen skulle sorteres lidt ville det blive i rækkefølge ;firtakt,2
> cyl-3 cyl-1 cyl-4 cyl-6 cyl
>
Underligt at dit amerikanske gen ikke higer mod en V8'er til dén samling :-/
> totakt 2 cyl-3 cyl-1 cyl
>
Hvorfor ikke også inkludere én af de tilgængelige fire-cylindrede
totaggere ??
> Men en original Vincent Black Shadow eller Indian Big Chief står højt på
> "drømmelisten"
>
Samt måske også ligefrem en Velocette Truxton?
Du er ikke alene, og derfor skal du være heldig men ikke nærig for at
ønsket går i opfyldelse
> Hellere 3x2 cylindre end 1x6
>
Nu har jeg jo fået et godt skud af Hr. DeTomaso's vaccine, så jeg holder
mig til dét mål
--
Armand.
| |
Harald Blaatand (14-02-2008)
| Kommentar Fra : Harald Blaatand |
Dato : 14-02-08 13:22 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:47b34035$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Harald Blaatand skrev:
>>
>>
>> Hvis listen skulle sorteres lidt ville det blive i rækkefølge
;firtakt,2
>> cyl-3 cyl-1 cyl-4 cyl-6 cyl
>>
> Underligt at dit amerikanske gen ikke higer mod en V8'er til dén samling
:-/
>
>> totakt 2 cyl-3 cyl-1 cyl
>>
> Hvorfor ikke også inkludere én af de tilgængelige fire-cylindrede
> totaggere ??
>
>> Men en original Vincent Black Shadow eller Indian Big Chief står højt
på
>> "drømmelisten"
>>
> Samt måske også ligefrem en Velocette Truxton?
> Du er ikke alene, og derfor skal du være heldig men ikke nærig for at
> ønsket går i opfyldelse
>
>> Hellere 3x2 cylindre end 1x6
>>
> Nu har jeg jo fået et godt skud af Hr. DeTomaso's vaccine, så jeg holder
> mig til dét mål
>
> --
> Armand.
V8 er da fint til lastvogne og lignende..
Velocette Truxton,Norton Manx,BSA Gold Star..Vincent Meteor..,jo listen
kunne da godt blive længere,meget længere !
Fire-cylindrede totaggere ,dem kender jeg ikke lige,hvem laver dem ?
- -
>Steen
| |
Michael Dahlberg (14-02-2008)
| Kommentar Fra : Michael Dahlberg |
Dato : 14-02-08 13:40 |
|
"Harald Blaatand" <bigtwincam88@larsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:47b432a1$0$2101$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
> news:47b34035$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > Harald Blaatand skrev:
> >>
> >>
> >> Hvis listen skulle sorteres lidt ville det blive i rækkefølge
> ;firtakt,2
> >> cyl-3 cyl-1 cyl-4 cyl-6 cyl
> >>
> > Underligt at dit amerikanske gen ikke higer mod en V8'er til dén
> samling :-/
> >
> >> totakt 2 cyl-3 cyl-1 cyl
> >>
> > Hvorfor ikke også inkludere én af de tilgængelige fire-cylindrede
> > totaggere ??
> >
> >> Men en original Vincent Black Shadow eller Indian Big Chief står
> højt på
> >> "drømmelisten"
> >>
> > Samt måske også ligefrem en Velocette Truxton?
> > Du er ikke alene, og derfor skal du være heldig men ikke nærig for at
> > ønsket går i opfyldelse
> >
> >> Hellere 3x2 cylindre end 1x6
> >>
> > Nu har jeg jo fået et godt skud af Hr. DeTomaso's vaccine, så jeg
> holder
> > mig til dét mål
> >
> > --
> > Armand.
>
> V8 er da fint til lastvogne og lignende..
>
> Velocette Truxton,Norton Manx,BSA Gold Star..Vincent Meteor..,jo listen
> kunne da godt blive længere,meget længere !
>
> Fire-cylindrede totaggere ,dem kender jeg ikke lige,hvem laver dem ?
>
> - -
Yamaha RZ500, Suzuki RG500
Michael D
| |
Armand (14-02-2008)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 14-02-08 18:18 |
|
Michael Dahlberg skrev:
> "Harald Blaatand" <bigtwincam88@larsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>
>>
>> Fire-cylindrede totaggere ,dem kender jeg ikke lige,hvem laver dem ?
>>
> Yamaha RZ500, Suzuki RG500
>
Jup!
Yamaha'en hed dog RD herhjemme.
Lidt suplement:
RD500 á vandkølet V4 med reed-ventiler - RG500 á vandkølet kvadratmotor
og drejeventiler.
Begge med fire udstødninger, hvoraf de to sad skjult og mundede ud ved
siden af baglygten.
--
Armand.
| |
Harald Blaatand (14-02-2008)
| Kommentar Fra : Harald Blaatand |
Dato : 14-02-08 18:48 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:47b477c7$0$2100$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Michael Dahlberg skrev:
>> "Harald Blaatand" <bigtwincam88@larsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>>
>>>
>>> Fire-cylindrede totaggere ,dem kender jeg ikke lige,hvem laver dem
?
>>>
>> Yamaha RZ500, Suzuki RG500
>>
> Jup!
> Yamaha'en hed dog RD herhjemme.
> Lidt suplement:
> RD500 á vandkølet V4 med reed-ventiler - RG500 á vandkølet kvadratmotor
> og drejeventiler.
> Begge med fire udstødninger, hvoraf de to sad skjult og mundede ud ved
> siden af baglygten.
>
> --
> Armand.
Ok,jeg må ha' kigget temmelig overfladisk på "andre MC" mellem 1984 og
1989 hvor "de" lavede RG 500 og RD/RZ500 1984 -1986,jeg har jeg sgu nok
ikke kunne se forskel på hvad de sendte afsted fra Japan ,den største
iøjenfaldende forskel var farven på plastikken
Tilføjelse til de 4 cylindrede på "ønskelisten"=MV Agusta 750
- -
>Steen
| |
|
|