Bolt M7x1,0
Fra : tp

Dato : 08-02-08 22:07

Hejsa

Skal bruge sådanne 6, længde 4-8cm evt som gevindstang.

I mit tidligere liv som Honda mand har jeg aldrig haft brug for dette, men
nu står der BMW og de er jo ikke helt japanske

HVOR mon jeg finder sådan nogle?

et sted i århus/randers, eller et link til hjemmeside der sælger sådan
noget?

Fra : bøv

Dato : 08-02-08 23:21

"tp" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Skal bruge sådanne 6, længde 4-8cm evt som gevindstang.
>
> I mit tidligere liv som Honda mand har jeg aldrig haft brug for dette,

Såvidt jeg husker er der en af de gamle hondaer der kører med denne bolt som
kædestrammerbolt(CB400F ?)

Bøv

Fra : Armand

Dato : 08-02-08 23:41

bøv skrev:
> "tp" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Såvidt jeg husker er der en af de gamle hondaer der kører med denne bolt som
> kædestrammerbolt(CB400F ?)

Hvilket gav mig inspiration til at surfe på Honda's ficher:
Kædestrammerbolt til 400f'en, ligner det ikke men de to bolte der
spænder tandhjulet på knastakslen er M7X12!
Men dét rækker jo som en skrædder i helvede når det er 40-80mm's længde
der spørges til

--
Armand.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 09-02-08 13:31

Armand skrev:

> [...]
> spænder tandhjulet på knastakslen er M7X12!
> Men dét rækker jo som en skrædder i helvede når det er 40-80mm's længde

Du skal bare tænke lidt længere tilbage. En gammel 3 gears Puch havde M7
til bageste tandhjul. Om det så er med 1mm stigning ved jeg så ikke.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : MD

Dato : 09-02-08 12:07

"bøv" <nejduerikke@mail.dk> skrev i meddelelsen

> "tp" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Såvidt jeg husker er der en af de gamle hondaer der kører med denne bolt
> som kædestrammerbolt(CB400F ?)
>
> Bøv

Prøv Honda-Parts
http://www.cmsnl.com/honda-search-by-model_model7147/

Vælg: Motorcykler
Find så din model eller søg på din model

Når du har fundet frem til din model
klik da på "Browse xxxxx partslist

Hvis det nu er noget til en svingarm finder du og klikker på den.
Et "røntgenfoto" dukker op, med pile og numre til alle dele.

Ud fra tegningen finder du nummeret og linket til at bestille delen.

Har prøvet at bestille flere gange, og de chrombolte o.lign. som den aut.
Honda forhandler "slet ikke kunne skaffe", fik jeg hjem på 10 dage fra USA.

Virker også til andre fabrikater end Honda.

Matti D

Fra : Steen Gruby

Dato : 08-02-08 23:56

On Fri, 8 Feb 2008 22:06:51 +0100, "tp" <skodskod@yahoo.com> wrote:

Hej.

>HVOR mon jeg finder sådan nogle?

Prøv her: http://www.abc-bolte.dk/dansk.htm
Kig under bolte (sætbolte), 7x1,0 findes - Ring evt. til dem og hør.
De har hjulpet mig når jeg har en skrue løs

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Harald Blaatand

Dato : 09-02-08 13:53

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> wrote in message
> [...]
> Kig under bolte (sætbolte), 7x1,0 findes - Ring evt. til dem og hør.
> De har hjulpet mig når jeg har en skrue løs

klip

Det er muligt at du er momsregistreret,men andre kan nok ikke bruge dem.

Kun salg til moms registreret & kun salg i hele pakker.

Kun afhentning af forudbestilte varer.

Eller er det bare standard "Bullshit" ?

- -

Fra : Ukendt

Dato : 09-02-08 15:58

On Sat, 9 Feb 2008 13:52:58 +0100, Harald Blaatand wrote:

> Eller er det bare standard "Bullshit" ?

Jeg har endnu tilgode at blive afvist ved en kontanthandel, uanset hvilket,
og hvor "engros" firmaet end måtte være. :-/

Til gengæld er jeg i firmasammenhæng blevet afvist ved en telefonbestilling
hos Bossard. "I er for små !"

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
2-1-2008

Fra : Harald Blaatand

Dato : 09-02-08 18:12

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote in
message news:1ezgcyf85w39m.rvex27koefsf.dlg@40tude.net...

> [...]
hvilket,
> og hvor "engros" firmaet end måtte være. :-/
>
> Til gengæld er jeg i firmasammenhæng blevet afvist ved en

klip

Jeg har prøvet at fínde et firma der havde hvad jeg havde brug for ,for så
at blive afvist da jeg ikke var momsregistreret ,surt ;-(

- -

Fra : MORTEN VIND

Dato : 09-02-08 08:26

> [...]
>
> HVOR mon jeg finder sådan nogle?
>
> et sted i århus/randers, eller et link til hjemmeside der sælger sådan

På de gamle Vespa-scootere anvendtes bl.a. M7-skruer, så det er vel bare(!)
at finde et Vespa værksted ...
Ellers her:
http://beedspeed.com/tools-manuals-fasteners-paint-fasteners-c-80_166.html?o
sCsid=8

Morten

Fra : Claus Skovbo

Dato : 09-02-08 16:22

Hej

Jeg ligger inde med 7 mm møtrikker. Bolte er ikke på lager.

BMWenlig hilsen

Claus (7900)

Fra : tp

Dato : 09-02-08 17:06

> Hej
>
> Jeg ligger inde med 7 mm møtrikker. Bolte er ikke på lager.
>
> BMWenlig hilsen

takker, men det er for at trække en kobling på plads at jeg skal bruge nogle
længere bolte. Møtrikgevindet er i svinghjulet, så dem skal jeg ikke bruge,
ellers tak

Har fundet ud af at jeg kan få dem som "special tools" fra bmw, men så er
prisen nok også derefter :-/

Fra : Harald Blaatand

Dato : 09-02-08 18:13

"tp" <skodskod@yahoo.com> wrote in message

> [...]
bruge,
> ellers tak
>
> Har fundet ud af at jeg kan få dem som "special tools" fra bmw, men så

Prøv evt. en smed eller cykelsmed...

- -

Fra : Grunnet

Dato : 09-02-08 17:57

> [...]
>
> HVOR mon jeg finder sådan nogle?
>
> et sted i århus/randers, eller et link til hjemmeside der sælger sådan

Prøv Thansen - f.eks stålbolt M7 50mm
http://www.thansen.dk/product.asp?c=1644913401&n=1235652299&pn=1241106851
De skriver ikke noget om gevindets stigníng, men det er da et forsøg værd.

--
Steen
GL 500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere med motor men intet om MC)

Fra : tp

Dato : 09-02-08 20:00

> Prøv Thansen - f.eks stålbolt M7 50mm
> http://www.thansen.dk/product.asp?c=1644913401&n=1235652299&pn=1241106851
> De skriver ikke noget om gevindets stigníng, men det er da et forsøg værd.

MANNER så kører det for mig ;.) Skynder mig at smide en mail omkring
gevindstigning. Det kunne fandme være fedt. Duer de, så giver jeg en øl
næste gang du kommer på touring camp

Fra : Armand

Dato : 09-02-08 20:25

tp skrev:

> MANNER så kører det for mig ;.) Skynder mig at smide en mail omkring
> gevindstigning. Det kunne fandme være fedt.

Kør nu bare forbi onkel Hansen og køb de tre bolte du har brug for.
M7 ér et std. gevind og stigningen er 1,0. Det er med andre ord
usandsynligt at stigningen på T-Hansens er anderledes :-|

Hvis du mistror dem alligevel:
Alm. M6 gevind har ligeledes 1,0 i stigning og hvis du lægger de
nyindkøbte M7'ere op ad et M6 gevind vil det være ganske tydeligt om de
"falder helt i hak" og således bekræfter den ensartede stigning

--
Armand.

Fra : Claus Rittig

Dato : 10-02-08 20:09

> MANNER så kører det for mig ;.) Skynder mig at smide en mail omkring
> gevindstigning. Det kunne fandme være fedt. Duer de, så giver jeg en øl
> næste gang du kommer på touring camp

Eller hvis du føler for det, så prøv Randers Tekniske Forretning på Grenåvej
i Randers, de har ALT i bolte og værktøj. Fremragende forretning til alt det
man ikke kan finde nogen steder.

Rittig