Yamaha FZ1-S - spørgsmål om forsikring - o~
Fra : Jacob

Dato : 07-02-08 02:22

Hej i gruppen
Jeg har en Kawasaki Er6f fra 2006 og overvejer nu at skifte til noget
større...
Jeg har en Yamaha FZ1-S i tankerne, men er lidt i tvivl....

1. Jeg er forsikret ved Tryg og ved ikke hvilken gruppe de putter den
ind under? (Kan jo bare ringe og spørge, men er der nogen der ved
det?) Min ER6 er i gruppen custom/touring

2. Er det en sportscykel eller en touringcykel? På deres hjemmeside
betegner de den som sport, og ja den har jo 150 hk.
Jeg er på udkig efter en 1000 cc der kan bruges til det hele og som
ikke er anstrengende at køre langt på.
Har også luret lidt på Honda CBF1000...

Nogen erfaringer i gruppen?

--
Jacob
Kawasaki Er6f '06

Fra : Torben Scheel

Dato : 07-02-08 12:18

Jacob wrote:
> Jeg er på udkig efter en 1000 cc der kan bruges til det hele og som
> ikke er anstrengende at køre langt på.
> Har også luret lidt på Honda CBF1000...

Kan du nøjes med 900 lyder det som en TDM900 det du beskriver. Især hvis
du har lange ben. En Suzuki V-strom 1000 er vist prissat
konkurrencedygtigt i år - og har flere heste en TDM'en

Jeg mistænker CBF til at passe til lavere personer.

--
vh
Torben (TDM900)

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-08 13:16

"Jacob" <aulbjerg@gmail.com> wrote in message
Hej i gruppen
Jeg har en Kawasaki Er6f fra 2006 og overvejer nu at skifte til noget
større...
Jeg har en Yamaha FZ1-S i tankerne, men er lidt i tvivl....

Hej Jacob

Jeg ved ikke hvor sådan en FZ1S placeres, men jeg er selv ved at skifte
forsikringsselskab. Er nu i Nykredit til 7631,- om året (selvrisiko
16287,-), læste i det nye Touring Nyt at TopDK har sat priserne ned så jeg
ringede til dem - 7090,- om året (selvrisiko 7500,-)
Såååå........ring rundt og få priser

HKL, ZX10R

Fra : Jacob

Dato : 07-02-08 06:05

> [...]
> 16287,-), læste i det nye Touring Nyt at TopDK har sat priserne ned så jeg
> ringede til dem - 7090,- om året (selvrisiko 7500,-)

Jeg har nu talt med Tryg.
Jeg betaler nu kr. 3300,- med kr. 3500,- i selvrisiko for kasko (er
super cyklist)

FZ1-S er betegnet som en sports-mc og har en nypris på over kr.
150.000,- derfor vil den koste kr. 8000,- med kr. 3500,- i selvrisiko.
En CBF1000 vil eksempelvis indplaceres som touring-mc og derfor være
nede på ca. kr. 4000,-

Så tror jeg skal lure på en mc hvor vægt/hk forholdet er som en
CBF1000

>Kan du nøjes med 900 lyder det som en TDM900 det du beskriver. Især hvis
>du har lange ben. En Suzuki V-strom 1000 er vist prissat
>konkurrencedygtigt i år - og har flere heste en TDM'en

Torben jeg har luret lidt på TDM'eren... Den ser også interessant ud.
Tror bare jeg skal ud og prøvekøre til foråret...

--
Jacob

Fra : Armand

Dato : 07-02-08 14:43

Jacob skrev:

> [...]
> 150.000,- derfor vil den koste kr. 8000,- med kr. 3500,- i selvrisiko.
> En CBF1000 vil eksempelvis indplaceres som touring-mc og derfor være

Når man anskuer præmien for de i mine øjne ækvivalante modeller er det
egentligt bemærkelsesværdigt hvad et fabriksvalgt "S" gør ved det
praktiske salgspotentiale (á forsikringsmulighed)
Men når nu dét er forholdet, hvad så med den nøgne FZ1(N) der i sig selv
er 5.000.-kr billigere end S'en og ligeledes må være i den billige
"ikke-sportsmodel"-klasse?
Designet er måske ikke så let at bygge videre på som man har set på
andre N hhv, S -modeller, men der er jo de sparede 5.000 kr (8.000,-
i.f.t. CBF'en!) at købe kåbe for hvis man i den sidste ende VIL have dét :-|

--
Armand.

Fra : Torben Scheel

Dato : 07-02-08 14:58

Kig indenfor i www.tdmxtz.dk - der er lidt links at kigge på.

--
vh
Torben

Fra : N/A

Dato : 07-02-08 18:28

Fra : N/A

Dato : 07-02-08 14:43

Fra : Jacob

Dato : 07-02-08 07:01

> [...]
> andre N hhv, S -modeller, men der er jo de sparede 5.000 kr (8.000,-
> i.f.t. CBF'en!) at købe kåbe for hvis man i den sidste ende VIL have dét :-|

Faktisk er FZ1-N samme prisklasse ved Tryg. De kigger på nyværdi og
vægt/hk forholdet...
En FZ1 har jo 150 hk og en CBF1000 kun 98, derfor den store forskel.

--
Jacob

Fra : Armand

Dato : 07-02-08 18:28

Jacob skrev:

> Faktisk er FZ1-N samme prisklasse ved Tryg. De kigger på nyværdi og
> vægt/hk forholdet...
> En FZ1 har jo 150 hk og en CBF1000 kun 98, derfor den store forskel.

Lissom: "Så tror jeg skal lure på en mc hvor vægt/hk forholdet er som en
CBF1000"?

OK. Jeg skulle måske nok have undersøgt vilkårene bedre istedet for at
vanetænke

En anden ting er at jeg, i min feber efter i min ferie at have
frekventeret et kørekursus med fokus på et nærmere bestemt mærke, har
bemærket at Suzuki også tilbyder forsikring - Ovenikøbet med fastpræmie
og behersket selvrisiko!
Prøv at checke det ud på:
http://reinhardt.customers.zupa.dk/media(703,1030)/

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 09-02-08 11:54

Armand skrev:

> [...]
> frekventeret et kørekursus med fokus på et nærmere bestemt mærke, har
> bemærket at Suzuki også tilbyder forsikring - Ovenikøbet med fastpræmie

Og så også en tredie ting:
Berlingskes indkøbsportal "Lidt mere" tilbyder også forsikringer og en
hurtig sammenligning viser at jeg kan få bilen forsikret en anelse
billigere hvorimod det er markant billigere (for mig) at forsikre mit
fiktive køb af en 150.000kr's 600'er dér:
Hvor GF (i sin tid?) var billigste forsikringsmulighed for Barbien (á
lidt over 5.000,-) ville jeg dér stige til det dobbelte p.g.a. en
højeste-værdi á 55.000,- med tillægspræmier pr. 10.000,- derover!

Hos Suzuki kunne præmien holdes nede på: 6.980,-

Gennem Berlingske's Lidt mere vil præmien være 5.650,- og altså
tilnærmelsesvis den samme som for Barbie'n

Kig lige selv på'ed:
http://www.lidtmere.dk/factor

--
Armand.

Fra : Jacob

Dato : 07-02-08 10:38

> Lissom: "Så tror jeg skal lure på en mc hvor vægt/hk forholdet er som en
> CBF1000"?
>
> OK. Jeg skulle måske nok have undersøgt vilkårene bedre istedet for at
> vanetænke

Hehe!! Ja præcis...

> [...]
> frekventeret et kørekursus med fokus på et nærmere bestemt mærke, har
> bemærket at Suzuki også tilbyder forsikring - Ovenikøbet med fastpræmie

Umiddelbart ser det meget godt ud!
Spørgsmålet er hvad det her dækker over?
Snip
Kunden er minimum 36 år - der er individuelle tillæg på prisen for
kunder i alderen 18-25 år, 26-30 år og 31-35 år.

Nu er jeg jo 28 år... Og er i øjeblikket kaskoforsikret med fastpræmie
for kr. 3300,- Jeg har ikke kunnet finde det billigere...
Men det er positivt at se konkurrencen fra importørerne, også Yamaha
er begyndt at forsikre ved køb af ny MC...

Er der nogen der har erfaringer med
FZ1 kontra TDM900 kontra CBF1000 ??
Jeg er helt på bar bund i den klasse MC'ere...

--
Jacob

Fra : Steen E.

Dato : 07-02-08 20:30

Nogen erfaringer i gruppen?

--
Jacob
Kawasaki Er6f '06

Bike 8 fra 2006 har en stor test af de seks 1000cc streetfightere (FZ1,
CBF1000, Ducati S4Rs, KTM 990, Aprilia 1000R og BMW K1200R) .. Honda'en er
markant langsomst, og BMW'en er den hurtigste, men små forskelle mellem
resten, ca. 11 sek 0-200 kmt og tophastighed ca. 250 kmt (målte tal)

Italienerne er de sjoveste, Honda, BMW og Yamaha de mest anvendelige og
komfortable.

Du får næppe problemer med hverken Honda eller Yamaha, jeg har selv en Fazer
1000 (den gamle model med karburatormotor) og bortset fra den er en elendig
koldstarter, så går den perfekt og ingen problemer overhovedet på 4 år og
ca. 26.000 km. Motoren går som silke og bider godt fra sig ved alle
omdrejninger, og over 7K rpm flyver den

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623

Fra : Western

Dato : 08-02-08 10:09

"Steen E." <steen-e*fjern*@ofir.dk> skrev

> Bike 8 fra 2006 har en stor test af de seks 1000cc streetfightere
> (FZ1, CBF1000, Ducati S4Rs, KTM 990, Aprilia 1000R og BMW K1200R) ..
> Honda'en er markant langsomst,

Hvordan kan man kalde en CBF 1000 for streetfighter? Hondaen er lagt ud
som en glimrende daglig slider, med stor vægt på komfort. Og den har
meget lavere effekt, så det er ikke så underligt at den halter bagefter.

--

Leif Westen

Fra : Armand

Dato : 08-02-08 17:01

Western skrev:
> [...]
> som en glimrende daglig slider, med stor vægt på komfort. Og den har
> meget lavere effekt, så det er ikke så underligt at den halter bagefter.

Der er også nogle der kalder en Virago for en chopper selvom der ikke er
"choppet" nogetsomhelst for at bygge så'en en!

--
Armand.

Fra : Western

Dato : 08-02-08 19:26

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev

> Der er også nogle der kalder en Virago for en chopper selvom der ikke
> er "choppet" nogetsomhelst for at bygge så'en en!

Ganske rigtigt, men der er i mine øjne forskel på at bruge
typebetegnelser lidt i flæng, og så at lade det omfatte en gruppe cykler
i en sammenlignende test.

Hvis man vil sammenligne racere, så tager man udgangspunkt i racere, og
hvis det handler om streetfightere, så må man også tage udgangspunkt i
noget som det giver mening at sammenligne.

Jeg kan dårligt forestille mig at du er uenig i at CBF'en ikke hører til
her?

--

Leif Westen

Fra : Armand

Dato : 08-02-08 22:35

Western skrev:
> [...]
> noget som det giver mening at sammenligne.
>
> Jeg kan dårligt forestille mig at du er uenig i at CBF'en ikke hører til

Det er i den sidste ende Aprilia'en der skiller sig værst ud - Medmindre
AT Western skriver forkert og det er den noget mere relevante
1000-Tuono at det drejer sig om :-/

Hvis man for breddens skyld vil have en Honda med i sådan en test, så er
CBF'en vel det bedste bud, nu hvor Hornet 900 er opgivet :-/
Og så kan Honda jo blive udstillet såvel gennem CBF'ens problemer i dét
selskab, samt at man ikke har en model der matcher selskabet!

--
Armand.

Fra : Western

Dato : 08-02-08 22:55

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev

> Det er i den sidste ende Aprilia'en der skiller sig værst ud -
> Medmindre AT Western skriver forkert og det er den noget mere
> relevante 1000-Tuono at det drejer sig om :-/

Jeg står gerne ved det jeg selv skriver, men det var nu ikke mig som
remsede cyklerne op - jeg kommenterede blot valget.

--

Leif Westen

Fra : Armand

Dato : 08-02-08 23:05

Western skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev

> Jeg står gerne ved det jeg selv skriver, men det var nu ikke mig som
> remsede cyklerne op - jeg kommenterede blot valget.

Undskyld!
Jeg skulle ét indlæg længere tilbage:
Steen E, så!?

--
Armand.

Fra : Steen E.

Dato : 09-02-08 00:17

> Jeg skulle ét indlæg længere tilbage:
> Steen E, så!?
>
> --
> Armand.

cyklerne er Bikes valg .. 1000cc "Streetfight 6 muskelmodeller i
gadekamp" og de var glade for Hondaen .. selvom den ikke havde samme
underholdningsfaktor som de andre.

Vedr. det andet punkt forsikring, så har jeg lige fået opkrævning fra
Topsikring, årlig præmie på Fazeren 5653,- med en selvrisiko på 5500,-
(tyveri dog 20%) for adresse på Vesterbro i Kbh., andre forsikringer og
elite-pris.

Fra : Armand

Dato : 09-02-08 10:50

Steen E. skrev:

> cyklerne er Bikes valg .. 1000cc "Streetfight 6 muskelmodeller i
> gadekamp"

Det var bare den detalje at Tuono'en ér Aprilia's streetfighter-type, i
modsætning til 1000R, der i høj grad er en sports/race -model, hvilket
lagde op til et tastefejl frem for et fejlvalg fra Bike's side :-/

--
Armand.

Fra : Steen E.

Dato : 09-02-08 13:18

> lagde op til et tastefejl frem for et fejlvalg fra Bike's side :-/
>
> --
> Armand.

hmmmm, tja .... *roder bladet frem igen* ... de kalder den Tuono 1000R og
det er en streetfighter

Fra : Knud Dam

Dato : 09-02-08 10:46

"Jacob" <aulbjerg@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Nogen erfaringer i gruppen?

> Jacob
> Kawasaki Er6f '06

Hej Jacob.

Jeg har kørt FZ1-S hele sidste sæson (32 kkm) og jeg er meget glad for den.

Giver kr. 5.200 pr. år for kasko ved Coden med 3,5 måneds stilstand.

Der er efter min mening plads til forbedringer; men det er der på de fleste
maskiner og noget af det får jeg rådet bod på her i vinter.

Jeg købte min brugt med 8 kkm på klokken til Kr. 160 k, og det kan man nu
købe en ny til, så jeg synes virkeligt, at man får meget for de penge.

Jeg ville nok vælge den med ABS, hvis jeg skulle købe en ny.

Honda CBF har jeg ikke erfaring med.

Held og lykke med købet !

; - )

KD