Amitech 320 vil ikke starte
Fra : Brian Mortensen

Dato : 16-07-01 12:26

Hejsa,

Jeg har en Amitech 320 bærebar (årgang 96/97) som ikke vil starte.

Når jeg forsøger at starte den gi'r alle indikatorne et kort
blink og så sker der ikke mere... I tiden op til hvor den
stadig ville starte kunne den finde på at slukke hvis den stod
uberørt i længere tid.

En af mine venner mener det kan være bios'en der skoder og
andre mere ganske enkelt min strømforsyning er stået af.

Nogen der har samme erfaringer?

--
Med venlig hilsen - Best regards

Brian Mortensen
~[Hic Rapio Te In Astra]~

Fra : Znonkel

Dato : 16-07-01 13:33

"Brian Mortensen" <brmo@twozero.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> En af mine venner mener det kan være bios'en der skoder og
> andre mere ganske enkelt min strømforsyning er stået af.

Hej!
Jeg har svært ved at forestille mig at det skulle være bios'en, der er skyld
i det (men jeg kan måske blive klogere). Derimod kan det godt være
strømforsyningen, eller et eller andet defekt på bundkortet.
Endnu en mulighed er, at det kan være batteriet (også selv om du har den
sluttet til strøm). Jeg har selv oplevet en bærbar, der bare ikke ville
starte .... indtil jeg lod den stå slukket nogle timer, så den kunne oplade
batteriet i ro og fred - og så ville den igen!
Det er selvfølgelig ikke sikkert, dét også kan hjælpe dig, men det kan måske
være værd at forsøge, hvis du ikke får andre (bedre?) råd her! :)

Fra : Znonkel

Dato : 16-07-01 13:47

Fra : Znonkel

Dato : 16-07-01 13:51

..... Og nej, jeg stammer ikke - jeg ved ikke, hvorfor mit svar ligger her 2
gange!

Fra : Mercenary

Dato : 16-07-01 13:59

Det kan godt være at du ikke stammer, men du tæller i hvert fald dårligt.
Dit svar er postet 3 gange

Fra : Znonkel

Dato : 16-07-01 15:13

"Mercenary" <to@dae.dk> skrev i en meddelelse
> Det kan godt være at du ikke stammer, men du tæller i hvert fald dårligt.
> Dit svar er postet 3 gange

Ja, der nåede lige at komme en kopi til, efter jeg havde sendt det her!

Fra : Znonkel

Dato : 16-07-01 13:48

Fra : Brian Mortensen

Dato : 16-07-01 17:38

Hejsa,

Jeg har allerede forsøgt at skifte batteri uden held ligesom jeg
har forsøgt at kører uden batteri som den ellers også skulle kunne

--

-----

Fra : Znonkel

Dato : 16-07-01 21:25

> Hejsa,
>
> Jeg har allerede forsøgt at skifte batteri uden held ligesom jeg
> har forsøgt at kører uden batteri som den ellers også skulle kunne

Øv! Så er jeg nok temmelig bange for at den er i stykker. Du kan
selvfølgelig være så "heldig", at det måske bare er en løs forbindelse et
eller andet sted, så en evt. reparation ikke bliver alt for kostbar.