Sammenføring af hund og katte.
Fra : Jenny

Dato : 08-03-08 18:27

Hej.
Jeg ville lige høre om der er nogen der har erfaring med sammenføring af
hundehvalp og 2 katte.
Vi har købt en shcæferhvalp, og vi har 2 katte, som ikke er så glad for
hunde
Lige nu prøver vi at holde dem adskilt, men det dur jo ikke i længden, så
gode råd modtages.
På forhånd tak

Med venlig hilsen
Jenny.

Fra : Pwh

Dato : 08-03-08 09:52

Jenny, skrev:
> [...]
> for hunde
> Lige nu prøver vi at holde dem adskilt, men det dur jo ikke i

Når det drejer sig om voksne katte og en hvalp ville jeg lade dem
finde ud af det selv, kattene skal nok sætte sig i respekt.
Sørg bare for at de har et sted hvor de kan trække sig hen
og værer i fred for hvalpen.
Jeg har selv kørt to hundehvalpe ind sammen med min kat,
det er gået helt uden problemer, på et eller andet tidspunkt
får den frække hvalp "klør fem" og det husker den resten af sit liv
Sjovt at se med mine to 40 kg/s hunde at de pænt forlader sofaen
hvis min kat synes at den skal ligge der

Her kan du se hvordan de har det sammen idag.
http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=8162

/Jens

Fra : Jenny

Dato : 08-03-08 21:07

Tak, for svaret, jeg er bare lidt bekymret for, om de får revet ham i
øjnene.
Vi må prøve i løbet af dagen, de kan godt nok se onde ud, de katte
Jenny.

Fra : Anette

Dato : 08-03-08 18:17

Jenny wrote:
> Tak, for svaret, jeg er bare lidt bekymret for, om de får revet ham i
> øjnene.
> Vi må prøve i løbet af dagen, de kan godt nok se onde ud, de katte

Vi har også ført hundehvalp/voksen hund og katte sammen ved bare at lade dem
finde ud af det selv.
Som regel er kattene "forsvundet", gjort sig usynlige, til de har set det
der nye kræ lidt an - og så har hunden fået at vide hvem der bestemmer.
Det er sjældent kattene river ud efter øjnene - de flygter op på et sikkert
sted, og river de endelig ud efter hunden er det
som regel snude elller mund/læber det går ud over.
Hundene er lynhurtige til at lukke øjnene, når der er en pote "med søm" på
vej mod dem
Ikke mindst er en hvalp hurtig til at lære, så har den fået "en på lampen",
så er de katte bare ikke sjove mere.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Pwh

Dato : 08-03-08 18:38

Anette, skrev:
> Ikke mindst er en hvalp hurtig til at lære, så har den fået "en på
> lampen", så er de katte bare ikke sjove mere.

Jeg kan huske at min lede kat faktisk var flink til at slå
med blød pote, bare det at en kat puster sig op og hvæser
skræmmer livet af den modiste hvalp

/Jens

Fra : Winther

Dato : 09-03-08 11:46

Pwh wrote:

> [...]
> forlader sofaen hvis min kat synes at den skal ligge der
>
> Her kan du se hvordan de har det sammen idag.

Stakkels kat, den må da vblive noget tør i munden af al den vaskeri af 2 så
store hunde...
--

Vh. Winther

Al magt til tæverne, ned med sjatpisserne
http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16463&ipc=61734

Fra : Pwh

Dato : 09-03-08 18:38

Winther, skrev:

> Stakkels kat, den må da vblive noget tør i munden af al den vaskeri
> af 2 så store hunde...

Den opgiver som regel efter 5 minutter

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 10-03-08 13:52

Så vil jeg da lige vise hvordan mine tog imod Samson da vi fik ham.
Den nuttede lille killing er i dag blevet til et gevaldigt stort brød
af en hankat.

http://leyna.dk/samson-galleri/HPIM0840.AVI
http://leyna.dk/samson-galleri/HPIM0842.AVI
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-03-08 14:07

> Så vil jeg da lige vise hvordan mine tog imod Samson da vi fik
> ham. Den nuttede lille killing er i dag blevet til et gevaldigt
> [...]

Nårh !! Hvor er de bare søde, men Vaks er jo også en god og dejlig
hund.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Leyna

Dato : 10-03-08 18:29

On Mon, 10 Mar 2008 14:06:33 +0100, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

>"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i en meddelelse

>Nårh !! Hvor er de bare søde, men Vaks er jo også en god og dejlig
>hund.

Det er de fleste hunde vel?
Den dér med at dele mad ville jeg dog ikke satse på ville gå i dag.
Muligvis med en killing, men ikke med den str. Samson har pt.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Leyna

Dato : 08-03-08 13:38

On Sat, 8 Mar 2008 09:26:57 -0800, "Jenny" <jenl@paradis.dk> wrote:

>Hej.
>Jeg ville lige høre om der er nogen der har erfaring med sammenføring af
>hundehvalp og 2 katte.

Ikke lige i det antal, men mon ikke det går alligevel?
Her har vi været opmærksomme på at kattene for det første havde nogle
hundefri rum og for det andet at de havde mulighed for at have steder
hævet hvor hundene ikke kunne nå dem, men hvor de stadig kunne være i
samme lokale. Kattetræ eller nogle hylder der er så høje at hvalpen
ikke lige kan komme til dem.

Og så skal man lære hvalpen at den IKKE må jagte kattene.
De fleste katte har en naturlig respekt overfor hvalpe, men hvis
hvalpen bliver for fræk kan den altså godt få et dask, så du skal
holde godt øje med begge parter indtil de har indlemmet hinanden i
flokken.

Her er det gået uden problemer, men der kan godt gå lang tid før de
bliver rigtige venner, hvis de altså nogensinde gør det. Min gamle
hunkat havde kun foragt tilovers for hundene, men hun angreb dem ikke.
Var bare totalt kold overfor dem, og hundene lod hende så være i fred.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : OZ3BTO

Dato : 10-03-08 18:15

"Jenny" <jenl@paradis.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hunde
> Lige nu prøver vi at holde dem adskilt, men det dur jo ikke i længden, så

De skal nok selv finde ud af det .. hvalpen lære hurtig at kattene har klør

Og når kattene ikke gider hvalpen ja så søger de sikkert op et sted hvor
den ikke kan komme ..

Lidt værre er det med en voksen hund også en killing.. Dog vil hunden passe
på killingen i de fleste tilfælde... Her i huset beskyttede hunden den
lille mis mod den store i starten .. Ja nu vejer den lille så lige ½ kg mere
som den "store" så den kan fint selv banke den nu

Erik