Sure gamle mænd :-)
Fra : pwh

Dato : 04-03-08 06:00

Hvorfor er det evig og altid gamle mænd der skal brokke sig.

Vi gik fredeligt på stien langs damhusengen igår aftes
da en ældre herre på cykel henvendte sig høfligt til mig med et "undskyld".
Jeg svarede også pænt "undskyld", troede han ville spørge om vej.
Men han spurgte om jeg ikke godt kunne give mine hunde snor på,
nej var svaret self, hvorfor skulle jeg dog det.
Joe, han havde engang næsten ramt en hund der havde rendt frit omkring,
ok hvad har det med mine hunde at gører spurgte jeg ham om.
Som han jo kunne se gik de fint på fortorvet.
Nå, om jeg nu ikke alligevel kunne give dem snor på,
nej det ville jeg da ved gud ikke, så krudtede han videre

90% af de få mennesker der brokker sig over mine hunde
er gamle mænd, faktisk ret pudsigt.
Damer bliver ikke mavesure med alderen på samme måde

/Jens

Fra : Hm

Dato : 04-03-08 08:37

> Damer bliver ikke mavesure med alderen på samme måde

Tak, Jens du er en "skat"

Hanne

Fra : pwh

Dato : 04-03-08 09:22

Hm, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse
>
> Tak, Jens du er en "skat"

Jeg kom bare til at tænke på det igår, at jeg faktisk ikke
kan mides at en ældre dame på den måde har skullet irettesætte mig.
Oftest smiler de faktisk venligt til mig når jeg kommer vadene med mine hunde,
måske bortset fra hende der for nylig var ved at vade ind i Tyson.
Hendes bemærkning "det er nogen ubehagligt store hunde du har"
var nok ikke venligt ment

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 04-03-08 10:15

On Tue, 4 Mar 2008 09:22:12 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Hendes bemærkning "det er nogen ubehagligt store hunde du har"
>var nok ikke venligt ment

"Ubehageligt store" ? Hvordan kan hun så overse dem?
Jeg var til mit barnebarns fødselsdag i søndags, og det andet hold
bedsteforældre har osse "hunde", og de var med. Dværggravhunde. Helt
seriøst synes jeg de er noget mere "farlige", da man hurtigt kan
overse dem og komme til at træde på dem eller sparke til dem. De
fylder jo ingenting.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 04-03-08 10:51

Leyna, skrev:

> "Ubehageligt store" ? Hvordan kan hun så overse dem?

Det var nu Tyson der pludselig skulle krydse ind foran hende,
han syntes der var god plads, det syntes hun vist ikke

> [...]
> seriøst synes jeg de er noget mere "farlige", da man hurtigt kan
> overse dem og komme til at træde på dem eller sparke til dem. De

Det har min Far også probs med med sin dværgschnauzer,
sjovt at se ham råbe på hende og hun så står fint lige bagved ham

/Jens

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 08-03-08 09:49

> Det var nu Tyson der pludselig skulle krydse ind foran hende,
> han syntes der var god plads, det syntes hun vist ikke

Du påstår ellers at du har fuld kontrol over dem. At din ene løse hund
pludselig skifter retning er et tegn på at den går tur med dig og ikke
omvendt.

Jeg tror at hun mente at dine hunde var ubehageligt løse og dermed til fare
for hende, da de er større end et alm. velafrettet spark i klodserne kan
løse...!
Hun blev måske forskrækket over at din tilsyneladende kontrolløse hund gik
ind foran hende.

Hvem ved?
Måske hun har mødt hunde som slet ikke var under nogen kontrol og smagt lidt
på aggressive hunde?
Når jeg hele tiden er efter dig med de løse hunde er det ikke fordi jeg tror
de æder alt levende omkring, men at mennesker ikke er særligt trygge ved
løse hunde og da slet ikke to stk.

Michael

Fra : Pwh

Dato : 08-03-08 10:00

Michael Kirkegaard, skrev:
> [...]
>>

> Du påstår ellers at du har fuld kontrol over dem. At din ene løse hund
> pludselig skifter retning er et tegn på at den går tur med dig og ikke

At jeg har fuld kontrol over dem er ikke det samme som at jeg hele
tiden kontrollerer enhver lille bevægelse de gør.
Nu skete dette i en gangtunnel hvor der ikke kommer så mange
biler som kan kører dem over, så derfor var de ikke under "kontrol"

> Jeg tror at hun mente at dine hunde var ubehageligt løse og dermed
> til fare for hende, da de er større end et alm. velafrettet spark i
> klodserne kan løse...!

Ingen klodser at sparke i, Tyson er kastreret og Angel en tæve

> Hun blev måske forskrækket over at din tilsyneladende kontrolløse
> hund gik ind foran hende.

Tror mere hun blev irrerteret, og da med rette

> Hvem ved?

Kun hende, så gæt du bare løs

> Når jeg hele tiden er efter dig med de løse hunde er det ikke fordi
> jeg tror de æder alt levende omkring, men at mennesker ikke er
> særligt trygge ved løse hunde og da slet ikke to stk.

Lad os rette det til "nogle mennesker"
Kan/vil ikke stille alle mennesker her i verden tilfredse.
Mine hundes ve og vel er vigtigere for mig end fremmede menneskers.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 04-03-08 10:10

On Tue, 4 Mar 2008 05:59:58 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>90% af de få mennesker der brokker sig over mine hunde
>er gamle mænd, faktisk ret pudsigt.

Altså Jens...
Lige i denne sammenhæng kunne det godt tolkes som venligt ment.
Omtalte herre har haft en ubehagelig oplevelse med løsgående hunde, og
den videregiver han så til dig. Det tolker jeg som en venligt ment
advarsel. Hvis han nu havde råbt "FÅ DE FORBANDEDE MØGKØTERE I SNOR!",
så ville jeg betegne ham som mavesur.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 04-03-08 10:58

Leyna, skrev:

> Altså Jens...
> Lige i denne sammenhæng kunne det godt tolkes som venligt ment.

Jeg tolker det af princip ikke venligt når folk blander sig i mine hundes opførsel
Men jeg svarede ham da yderst venligt alligevel.

> [...]
> den videregiver han så til dig. Det tolker jeg som en venligt ment
> advarsel. Hvis han nu havde råbt "FÅ DE FORBANDEDE MØGKØTERE I SNOR!",

Så måtte jeg da tolke det som at manden mente jeg var dum,
kan nok selv tænke mig til at min hund kan blive ramt af en
cykel hvis den løber ud på cykelstien, det er da logik for burhøns

Tror faktisk aldrig jeg har oplevet at nogen har råbt efter mig,
jeg tror et par store hunde lægger en naturlig dæmper på folk

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-03-08 11:36

> [...]
>
> 90% af de få mennesker der brokker sig over mine hunde
> er gamle mænd, faktisk ret pudsigt.
> Damer bliver ikke mavesure med alderen på samme måde

Pas nu på, hvad du siger Jens....

Du bliver jo selv en af dem, en dag ))

M.V.H....Benny..

Fra : pwh

Dato : 04-03-08 11:54

Benny Mortensen, skrev:

> Pas nu på, hvad du siger Jens....
>
> Du bliver jo selv en af dem, en dag ))
>
> M.V.H....Benny..

Ikke med det liv jeg fører

/Jens

Fra : apollo14

Dato : 04-03-08 19:10

pwh skrev:
> [...]
>
> 90% af de få mennesker der brokker sig over mine hunde
> er gamle mænd, faktisk ret pudsigt.
> Damer bliver ikke mavesure med alderen på samme måde

Haha minder mig om visse ting andre steder. Det er altid gamle mænd og
Brian'er, og så nogle udenlandske der bare skal brokke sig. Havde
heldigvis aldrig det problem med min vovse, andet end børn gerne ville
nusse ham konstant. Og mange forældre var bange for den, det var jo ikke
andet end en Chow-chow, og den er jo pisse farlig, og bider bare man
kigger på den eller noget.

Fra : OZ3BTO

Dato : 05-03-08 01:07

"apollo14" <apollo14dk@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> nusse ham konstant. Og mange forældre var bange for den, det var jo ikke
> andet end en Chow-chow, og den er jo pisse farlig, og bider bare man

Er nu mere tryg ved en chow chow som div blandings hunde i lab str.

Nå ja en del er også bange for vores samojede.. OK kalder den jo også en
sebirsk dræber puddel.. Navnet den fik at vores ex. nabo som midstede en
gravhund..

Vores nye nabo har heldigvis en Japansk spids (mini samojede) i model tæve
så ingen problemer der.. Bugsy er hvist nærmest forelsket i hende

Erik

Fra : Poul Erik Kaas

Dato : 08-03-08 08:10

pwh <gætselv@.dk> skrev:
> [...]
>ok hvad har det med mine hunde at
>gører spurgte jeg ham om.
>Som han jo kunne se gik de fint på fortorvet.

hej Jens jeg kan læse at du ikke kende hunde loven og
politivedtægterne

man skal altid kontakte sinegen politikreds for at høre om
hvilken vedtægter der lige i jeres område

Men de fleste steder må man ikke gå med hunde uden snor med
mindre man har fuld kontrol over dem, og ved fuld kontrol menes
ved ejerens venstre side

Men der er også nogle kredse hvor man slet ikke må går tur med
hunden uden snor

Hilsen Poul

Fra : Pwh

Dato : 08-03-08 08:31

Poul Erik Kaas (slet 5A1QY), skrev:

> hej Jens jeg kan læse at du ikke kende hunde loven og
> politivedtægterne

I grove træk gør jeg.
Men den har ikke min store interesse

> [...]
>
> Men de fleste steder må man ikke gå med hunde uden snor med
> mindre man har fuld kontrol over dem, og ved fuld kontrol menes

Den med venstre side har jeg nu aldrig læst nogen steder,
kan du linke til den paragraf der påbyder det.
Lyder ulogisk på mig, venstre side vil jo i mange tilfælde værer ud
mod kørerbanen hvis jeg følger trafikken, der holder jeg mine på højre side.

> Men der er også nogle kredse hvor man slet ikke må går tur med
> hunden uden snor

Det må man nu de fleste steder her i Rødovre.
Men på det stistykke er der skiltet med at man ikke må,
det havde bare ikke noget med topic at gører da manden
ikke brokkede sig over at jeg overtrådte loven,
for det ville jeg da have givet ham ret i

/Jens

Fra : Anette

Dato : 08-03-08 16:26

Pwh wrote:
> [...]
> Lyder ulogisk på mig, venstre side vil jo i mange tilfælde værer ud
> mod kørerbanen hvis jeg følger trafikken, der holder jeg mine på

For os der bor på landet - uden fortov - er det jo almindeligt at man går
MOD trafikken.
Ergo hunden på venstre side så den er væk fra vejen.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Pwh

Dato : 08-03-08 16:48

Anette, skrev:

> For os der bor på landet - uden fortov - er det jo almindeligt at man
> går MOD trafikken.
> Ergo hunden på venstre side så den er væk fra vejen.

Det ville jeg da også gører, og nok heller ikke lade dem gå uden snor.
Men her i byen er det hip som hap om jeg går med/mod trafikken,
men jeg holder da altid hundene længst væk fra trafikken.

/Jens (som forhåbentligt også flytter på landet i år)

Fra : Leyna

Dato : 08-03-08 23:40

On Sat, 8 Mar 2008 16:25:47 +0100, "Anette" <abc@def.es> wrote:

>For os der bor på landet - uden fortov - er det jo almindeligt at man går
>MOD trafikken.
>Ergo hunden på venstre side så den er væk fra vejen.

Jeg går altså sådan nogenlunde midt på vejen og så har jeg hunde både
på den ene og den anden side.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Anette

Dato : 09-03-08 22:17

Leyna wrote:
> Jeg går altså sådan nogenlunde midt på vejen og så har jeg hunde både
> på den ene og den anden side.

Det kan vi så ikke her - i hvertfald hvad der gælder de fleste veje
heromkring
Ulempen ved at bo på landet er jo også at der er langt mellem
fartkontrollerne, så mange kører som død og helvede
- og jeg vil gerne have mine hunde med hjem - hele

En anden grund til at mange lærer at handle hunden på venstre side, er så
også at det er et krav til diverse konkurrencer.
Jeg synes faktisk også det er nemmere at have hunden ved min venstre side.
Jeg har selvfølgelig lært det til træning, men gjorde det også før jeg
begyndte at gå til træning med hundene.Kun til agility skal der
højre-handling med - og det er akavet, for både hundene og mig

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Leyna

Dato : 10-03-08 13:46

On Sun, 9 Mar 2008 22:16:50 +0100, "Anette" <abc@def.es> wrote:

>Det kan vi så ikke her - i hvertfald hvad der gælder de fleste veje
>heromkring

Jeg bor på en grusvej uden den store trafik. Det var en af de
væsenligste grunde til at vi valgte dette hus, da vi jo osse har
fritgående katte. (Okay Jens. Denne gang var det altså IKKE Tove, der
startede)

>Ulempen ved at bo på landet er jo også at der er langt mellem
>fartkontrollerne, så mange kører som død og helvede
> - og jeg vil gerne have mine hunde med hjem - hele

Vil jeg da osse, og jeg går da osse kun ture med dem på grusvejen.
Skal vi ud på asfalten, så er det kun med en hund ad gangen og så går
hunden på min venstre side. Men de er jo ikke meget for at skulle
vente på deres tur og nu har jeg lært at håndtere 3 hunde i flexliner
på en gang. Hehe... man skal bare kunne jonglere lidt!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-08 21:55

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse

> En anden grund til at mange lærer at handle hunden på venstre side, er så
> også at det er et krav til diverse konkurrencer.
> Jeg synes faktisk også det er nemmere at have hunden ved min venstre side.

Hvis jeg kun har 1 hund med, går jeg med den på venstre side, men når jeg
har flere med, har jeg som regel 1 ( eller flere ) hund(e) på hver side,
hvor det så igen er Bamse eller Bingo, der ofte har halti på, der så går på
den venstre side og så går de andre på højre side. Biva og Fimbe har lært,
at gå pænt plads - uanset om det er højre eller venstre side.

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 08-03-08 10:10

pwh wrote:
> Hvorfor er det evig og altid gamle mænd der skal brokke sig.

Jeg ser en yngre mand der brokker sig over de gamle mænd
der brokker sig.

--
Ejvind

Fra : Pwh

Dato : 08-03-08 11:23

Ejvind Kruse, skrev:

> Jeg ser en yngre mand der brokker sig over de gamle mænd
> der brokker sig.

Mere undren end brokken, bemærk min
i emnelinien.

/Jens