Piveskiden Tyson :o)
Fra : pwh

Dato : 29-02-08 10:18

Vi har lige været en tur på Engen og lege med bold.
Pludselig begyndte Tyson at halte ret voldsomt,
troede han var vredet om, eller havde fået akut HD/AD.
Undersøgte nøje det ben jeg troede den var gal med,
men fandt intet galt.
Han humpede videre derudaf, og han kan humpe så hele
kroppen går i selvsving
Fat i det andet ben og se nøje efter, rigtigt nok, et mikroskopisk
lille stykke af trædepuden var skåret væk.
Den hund lider bare ikke i tavshed, nok hans tynde Schæferblod

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 29-02-08 10:50

> Den hund lider bare ikke i tavshed, nok hans tynde Schæferblod

Nok nærmere fordi, at han er en hanhund- de er mere pivet.

Bingo skar også en trædepude op fornyligt. Opdagede det ikke før vi kom
hjem, da hun ikke havde haltet, pevet eller noget, men det blødte jo
temmelig meget, da hun kom herind på gulvet. Nå, men det blev bundet ind i
nogen dage og vasket dagligt, så det er helet pænt op igen.

Fra : C.H

Dato : 29-02-08 12:53

"Buffy" <buffy(snabel-a)tjekmig.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> temmelig meget, da hun kom herind på gulvet. Nå, men det blev bundet ind i
> nogen dage og vasket dagligt, så det er helet pænt op igen.

Tror vist at kombinationen schæfer/hanhund giver den ultimative piveskid
))))

Medmindre, selvfølgelig, man tilbyder noget, som den VIRKELIG gerne vil,
sååååå kan den måske godt tage sig lidt sammen..

En schæferhan hos dyrlægen. Enten er det en hylefrans eller også hapser den
i dyrlægen... Nogen både/og...

Connie... som ikke synes Cassius er SÅ slem igen...

Fra : jopa

Dato : 29-02-08 13:13

"C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev

> En schæferhan hos dyrlægen. Enten er det en hylefrans eller også hapser
> den i dyrlægen... Nogen både/og...

Min bider dyrlægen hvis jeg er uopmærksom et øjeblik, og alligevel skriver
han til mig hvert år for at sige at det er tid til det årlige
eftersyn/vaccination.
Så pengene tæller mere

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : C.H

Dato : 29-02-08 13:23

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Min bider dyrlægen hvis jeg er uopmærksom et øjeblik, og alligevel skriver
> han til mig hvert år for at sige at det er tid til det årlige

Synes også de dyrlæger der, har en fantastisk reaktionstid på deres hænder
)))

Personligt ville jeg være mere bange for katte..... (sorry, Tove, denne gang
var det mig)

Connie

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-02-08 13:31

"C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Personligt ville jeg være mere bange for katte..... (sorry, Tove,
> denne gang var det mig)
>
> Connie

LOL Det skal du såmænd ikke undskylde Connie. Jens giver mig
skylden alligevel.

Jeg ved næsten ikke hvad jeg ville være mest bange for. Et
schæfergebis er i hvert fald ikke til at spøge med, men så kan man
vel give den en mundkurv på under seancen.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : pwh

Dato : 29-02-08 15:56

C.H, skrev:

> Personligt ville jeg være mere bange for katte..... (sorry, Tove,
> denne gang var det mig)

Det er også mit indtryk at dyrelæger er meget hurtigere
til at bedøve katte for at kunne undersøge dem.
Men ellers er et håndklæde omkring katten fint hvis
man skal rode lidt med den

/Jens (som har rodet en del med sin egen kat)

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-02-08 17:27

> [...]
> Men ellers er et håndklæde omkring katten fint hvis
> man skal rode lidt med den
>
> /Jens (som har rodet en del med sin egen kat)

Jeg har én gang prøvet det trick med håndklædet, men de er godt nok
hurtige de små røvere. Mini er da heldigvis til at håndtere.

Fra : Ukendt

Dato : 29-02-08 18:22

> Jeg har én gang prøvet det trick med håndklædet, men de er godt nok
> hurtige de små røvere. Mini er da heldigvis til at håndtere.

Ahaa- må lige prøve med et håndklæde næste gang, at jeg skal tvinge piller i
Phoebe. Heldigvis ser det ud til, at hun gerne vil nuppe dem hun få nu, gemt
i vådfoderet- staklen har fået blærebetændelse.

Fra : Leyna

Dato : 29-02-08 23:23

On Fri, 29 Feb 2008 18:22:29 +0100, "Buffy"
<buffy(snabel-a)tjekmig.dk> wrote:

>Ahaa- må lige prøve med et håndklæde næste gang, at jeg skal tvinge piller i
>Phoebe. Heldigvis ser det ud til, at hun gerne vil nuppe dem hun få nu, gemt
>i vådfoderet- staklen har fået blærebetændelse.

Her virker det altså hvis pillen blot er pakket ind i leverpostej. Det
gælder både hunde og katte. Alle æder det hele inkl. pillen, men jeg
tror osse at jeg har været extrem heldig. Dog er det et forsøg værd,
for det er slet ikke sjovt at skulle tvinge piller i hverken kat eller
hund.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Ukendt

Dato : 29-02-08 23:56

> [...]
> tror osse at jeg har været extrem heldig. Dog er det et forsøg værd,
> for det er slet ikke sjovt at skulle tvinge piller i hverken kat eller

Phoebe er ekspert i, at spise uden om pillen, men heldigvis er de her så små
( og kan deles i 2 ), at de er gledet ned alligevel.
Med hundene propper jeg som regel pillen ind i en pølsestump og kaster
pølsen op i luften, så er både pille og pølse væk.

Fra : pwh

Dato : 01-03-08 00:10

Buffy, skrev:
> [...]
> Med hundene propper jeg som regel pillen ind i en pølsestump og kaster
> pølsen op i luften, så er både pille og pølse væk.

Sådan er det jo, den kloge narrer den mindre kloge

/Jens

Fra : pwh

Dato : 01-03-08 00:05

Leyna, skrev:

> [...]
> tror osse at jeg har været extrem heldig. Dog er det et forsøg værd,
> for det er slet ikke sjovt at skulle tvinge piller i hverken kat eller

Jeg synes at katten er svær at lokke piller i,
hundenes skal bare pakkes ind i leverpostej

De kodimagnyl Tyson har fået idag har bare virket som sovepiller,
han har fået 1 med 6 timers mellemrum.
Og begge gange er han gået direkte i brædderne ½ time efter

Ser ellers ud til at det går lidt bedre med ham her på den sene aftenstur,
ellers er der vel kun amputation af højre forben tilbage at gører imorgen.

/Jens (som har fyldt benzin på motorsaven)

Fra : OZ3BTO

Dato : 01-03-08 02:23

> [...]
> Leyna
> http://www.tungogsmuk.dk
> Foreningen for den brede del af befolkningen

Alt i den retning er forsøgt her i huset .. Sågar at knuse pillerne og
blande i foder/leverpostej
De røre det ikke
Der er kun en vej .. fat i katten op med kæften og pillen ned i halsen

Erik

Fra : pwh

Dato : 29-02-08 18:42

Tove Krieger, skrev:

> Jeg har én gang prøvet det trick med håndklædet, men de er godt nok
> hurtige de små røvere. Mini er da heldigvis til at håndtere.

Jeg brugte tricket sidste gang da jeg skulle punkterer en byld den havde
fået ved læben.
Den var så moden at jeg fik hele indholdet lige op i fjæset,
godt jeg brugte briller dengang

/Jens (som blev målt til knap 150% synsevne ved afsluttende kontrol idag)

Fra : OZ3BTO

Dato : 01-03-08 02:22

> [...]
> Men ellers er et håndklæde omkring katten fint hvis
> man skal rode lidt med den
>
> /Jens (som har rodet en del med sin egen kat)

Fat i alle 4 stænger også en hånd i kæften på dem .. Slår aldrig fejl

Har 2 katte som abselut ikke vil til dyrlæge.. forstår dem egentlig godt ..
1. besøg er endt med "bolle klip" ved dem begge

Erik

Fra : pwh

Dato : 29-02-08 15:53

jopa, skrev:
> [...]
>
> Min bider dyrlægen hvis jeg er uopmærksom et øjeblik, og alligevel
> skriver han til mig hvert år for at sige at det er tid til det årlige

Nu kan Milo jo nok heller ikke bide ret hårdt

/Jens

Fra : OZ3BTO

Dato : 01-03-08 02:20

> [...]
>
> Min bider dyrlægen hvis jeg er uopmærksom et øjeblik, og alligevel skriver
> han til mig hvert år for at sige at det er tid til det årlige

Vores dyrlæge tager ingen chancer .. første gang hunden snapper det mindste
efter ham så hedder det mundkurv fremover.. OK de gør også normalt mest i
mindre dyr så som katte og kaniner osv.

Erik

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 29-02-08 20:34

> En schæferhan hos dyrlægen. Enten er det en hylefrans eller også hapser
> den i dyrlægen... Nogen både/og...

En Sct. Rotte bliver helt stille og ude af stand til at bevæge sig ved egen
hjælp.
Oveni det lægges ihvertfald 75 Kg til vægten, på forunderlig vis....

Og sidste gang havde de kørt en lille dame ind i konsultationen, der havde
til opgave at tage røntgen af dyret.
Ved den lejlighed fik jeg trænet hver eneste muskel i min krop da kampvognen
skulle løftes op på bordet, vendes og holdes SAMTIDIGT...!

Kan ikke anbefale at køre til dyrelægen uden en god mobilkran..

Michael

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 29-02-08 20:49

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> writes:

> Ved den lejlighed fik jeg trænet hver eneste muskel i min krop da kampvognen
> skulle løftes op på bordet, vendes og holdes SAMTIDIGT...!

Det kender jeg godt. Når Siri er bedøvet er der også lige 76 kilo
dødvægt. Og hun er altså ikke sådan bare lige af flytte rundt på!
Store drov.

Mvh Trine

Fra : Ukendt

Dato : 29-02-08 21:03

On Fri, 29 Feb 2008 20:49:26 +0100, Trine Kornum Christiansen
<news@trinekc.dk> wrote:

>Det kender jeg godt. Når Siri er bedøvet er der også lige 76 kilo
>dødvægt. Og hun er altså ikke sådan bare lige af flytte rundt på!
>Store drov.

Hmmm.......heldigvis ved vores dyrlæge hvor meget bedøvelse, der går
på en OES - ellers ville jeg nødig slæbe rundt på dem )
(HD-fotografering foregår desværre under fuld bedøvelse, men er
nødvendig både for at få den rette betegnelse på stamtavlen men også
af hensyn til avlen generelt (jo flere fotograferinger og karakterer,
jo mere klart står det i stamtavlerne, hvad de enkelte forældredyr
repræsenterer))
--
med pt. fire OES'ere i hytten.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 02-03-08 17:06

> Det kender jeg godt. Når Siri er bedøvet er der også lige 76 kilo
> dødvægt. Og hun er altså ikke sådan bare lige af flytte rundt på!
> Store drov.
>
> Mvh Trine

Ku' være at vi skulle prøve bedøvelse næste gang.
Så kæmper hun da i det mindste ikke imod.!

Fra : Leyna

Dato : 29-02-08 23:21

On Fri, 29 Feb 2008 12:53:18 +0100, "C.H" <vaxen7@hotmail.com> wrote:

>En schæferhan hos dyrlægen. Enten er det en hylefrans eller også hapser den
>i dyrlægen... Nogen både/og...

Okay, nu er det jo ikke Schæfere jeg har men mine tisser hos dyrlægen.
Hans af angst, mens Oy og Vaks altid skal markere at de har været der
ved at lette ben op ad et eller andet.

Måske det ændrer sig nu hvor de er blevet kastrerede?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 01-03-08 00:08

Leyna, skrev:

> [...]
> ved at lette ben op ad et eller andet.
>
> Måske det ændrer sig nu hvor de er blevet kastrerede?

Regn ikke med det.
Tyson strintede for nylig oppe hos dyrelægen på deres katteudstilling,
det var de helt vant til sagde de

/Jens (som pænt holdt sig)

Fra : pwh

Dato : 29-02-08 15:52

Buffy, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Nok nærmere fordi, at han er en hanhund- de er mere pivet.

Faktisk må jeg nok æde mine ord i mig igen.
Jeg er lige kommet hjem, og Tyson humper ret meget nu.
Chekkede ham så grundigt efter igen, og det er ikke det lille sår
der generer, han har smerter oppe fra sin skulder et sted.
Han har nok vredet om på en åndsvag måde,
så nu har han fået en kodimagnyl og må holde sig lidt i ro.

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-02-08 17:29

> [...]
> Han har nok vredet om på en åndsvag måde,
> så nu har han fået en kodimagnyl og må holde sig lidt i ro.

Nårh !!! Stakkels Tyson. Giv ham et kram herfra.

Fra : pwh

Dato : 29-02-08 18:46

Tove Krieger, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Nårh !!! Stakkels Tyson. Giv ham et kram herfra.

Skal jeg gører, han har faktsik ret ondt ifølge ham selv,
piver bare han skal vende sig på sofaen.
Det kan fandeme også gører nas at vride om,
så nu er det slut med boldleg det næste stykke tid.
Vi går over til lidt mere svømning, det plejer at
hjælpe med helingen på den slags, og det elsker han

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 29-02-08 18:23

> Han har nok vredet om på en åndsvag måde,
> så nu har han fået en kodimagnyl og må holde sig lidt i ro.

Så har han jo lov til, at klage sig lidt- den stakkels vovse. God bedring
med ham.

Fra : pwh

Dato : 29-02-08 18:48

Buffy, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Så har han jo lov til, at klage sig lidt- den stakkels vovse. God
> bedring med ham.

Det har han, og krav på megen trøst
Tænk sig at hans onde ejer hængte ham ud på internet
på den måde, det er lige til forsiden af EB

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 29-02-08 21:30

> [...]
> Han har nok vredet om på en åndsvag måde,
> så nu har han fået en kodimagnyl og må holde sig lidt i ro.

Det kan jeg da bedre forstå. Min gamle shæfer Holly havde på et tidspunkt
gnasket huden af den ene trædepote, så det var det rene kød. Sådan bare
lige.... . Det generede hende da heller ikke at gå på den bagefter! Og
jeg må også sige at måden hun fandt sig i at dyrlægen rensede ud i hendes
betændte øre også indgyder respekt. Uden tvivl havde hun forstået at det var
det der skulle til for at det kunne hjælpe.

Mvh
Søren

Fra : pwh

Dato : 29-02-08 21:41

Søren LH, skrev:
> [...]
> dyrlægen rensede ud i hendes betændte øre også indgyder respekt. Uden
> tvivl havde hun forstået at det var det der skulle til for at det

Jeg tror også at dyr godt kan have en forståelse for at man
prøver at heldbrede dem.
Det er da de utroligste ting jeg har udsat (specielt min kat)
mine dyr for i den retning

/Jens

Fra : Kim Christensen

Dato : 29-02-08 11:37

On 29 Feb., 10:18, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> Den hund lider bare ikke i tavshed, nok hans tynde Schæferblod

Min pukkelryggede luksushund gik i panik sidste år og bakkede ud af
halsbådet og stak af under et uvejr.
Skæbnen ville at han blev fundet af en dyrlæge, liggende i vejkanten,
hvor han klagede sig højlydt.
Dyrlægen tog ham med, og undersøte hans forben, men de kunne ikke
finde noget. Jeg blev hastetilkaldt, de var vist ved at overveje
nødaflivning. Problemet var en lille burre der havde sat sig i pelsen
oppe på indersiden af forbenet. Da den kom ud var han OK igen.
Men som John siger, selvom han ikke er en schæfer, må han være
schæferens stamfader med den ryglinje.

Hilsen Kim

Fra : pwh

Dato : 29-02-08 20:10

Kim Christensen, skrev:

> [...]
> oppe på indersiden af forbenet. Da den kom ud var han OK igen.
> Men som John siger, selvom han ikke er en schæfer, må han være

Hmmm, kan hører der ikke er nogen vej uden om at jeg barberer
alt hans pels af så han kan blive chekket grundigt.
Jeg vil straks sætte skægtrimmeren til opladning, billeder følger

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 29-02-08 21:32

> Hmmm, kan hører der ikke er nogen vej uden om at jeg barberer
> alt hans pels af så han kan blive chekket grundigt.
> Jeg vil straks sætte skægtrimmeren til opladning, billeder følger

Det bliver nok ikke lige de billeder han skal bruge på "dogdating"

Mvh
Søren

Fra : pwh

Dato : 29-02-08 21:56

Søren LH, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Det bliver nok ikke lige de billeder han skal bruge på "dogdating"

Han bliver glat som en barnenumse og hvid som sne

/Jens