Demonstration for dyrevelfærd og dyreværns~
Fra : pernillehauge@gmail.~

Dato : 26-02-08 02:26

Demonstration for bedre dyrevelfærd og oprettelse af et
dyreværnspoliti
- Kom og vis din støtte

Foreningen Alle Dyrs Ret kæmper for bedre dyrevelfærd og har taget
initiativ til en demonstration, der sætter fokus på emnet.
Demonstrationen afholdes lørdag den 1. Marts kl 13.00 med start på
Rådhuspladsen. Herefter går turen til Christiansborg Slotsplads. Alle
dyreværnsfolk, dyreejere og dyrevenner opfordres til at deltage.

Husker du hunden Kira og alle de andre?
De fleste husker de frygtelige billeder af hunden Kira, der blev
fundet i skoven hængt i sin egen snor. Senere blev en lille hundehvalp
fundet med plastikstrips rundt om snuden efterladt i skoven på tredje
døgn. En kat fra Silkeborg fik klippet ørerne af og en killing blev
fundet i Aabenraa med et kanonslagbundet om maven. Der er desværre
masser eksempler, og den seneste tid har aviserne været fulde af
grusomme billeder og nyheder om mishandlede dyr. Foreningen Alle Dyrs
Ret slår med demonstrationen endnu et slag for at få oprettet et
dyreværnspoliti, så de skyldige kan blive straffet og så dyrene kan få
bedre vilkår og rettigheder.

"Vi bliver dagligt kontaktet om sager, hvor dyr er blevet misrøgtet.
Teksten i dyreværnsloven er for det meste klar nok, men alligevel er
det svært at få de skyldige dømt, fordi politiet ikke har ressourcerne
til at indsamle beviser og køre sagen mod ejeren til et mishandlet
dyr" , udtaler Axel-Erik Sørensen, formand for Alle Dyrs Ret.

"Der er mange, der bakker op om et dyreværnspoliti. Lene Espersen har
fået de første 46.000 underskrifter - og vi fortsætter kampen indtil
vores mission er lykkes," siger Axel-Erik Sørensen.
Dyrevelfærd er et genrelt et omdiskuteret emne netop nu: På facebook
har gruppen Dyrepoliti i DK allerede 10.962 medlemmer, og Ekstra
Bladet har spurgt brugerne på deres site om deres holdning til
dyrevelfærd. 99 % af de adspurgte kræver et særligt dyrepoliti eller
strammere regler for kæledyrsejere.

Kom og vis din støtte og sympati for dyrene
Alle Dyrs Ret opfordrer alle dyrevenner, dyreejere og dyreværnsfolk
til at komme og vise deres støtte til dyrene, så politikerne endelig
kan få øjenen op for, at der er brug for lovændringer og øget
opmærksomhed om emnet. Dansk Folkepartis dyrevelfærdsordfører,
Christian H. Hansen, der er kendt som en stor dyreelsker, arbejder for
et regulært dyreværnspoliti. Så de første resultater er begyndt at
vise sig, og kampen for et dyreværnspoliti fortsætter til det er en
realitet.

Fra : Kim Christensen

Dato : 26-02-08 09:11

On 26 Feb., 10:26, pernilleha...@gmail.com wrote:
> [...]
>
> Foreningen Alle Dyrs Ret kæmper for bedre dyrevelfærd og har taget
> initiativ til en demonstration, der sætter fokus på emnet.

Hvad vil Alle Dyrs Ret med et dyreværnspoliti? De udøver jo allerede
selvtægt i dag. Men det kan være at de vil have de hjemmelavde
sherifstjerner udskiftet med et rigtigt politiskilt?
Hvis et dyreværnspoliti bliver skabt efter Alle Dyrs Ret, DF. mfl's.
opskrift, så bliver det vist en blanding af Gestapo, KGB, og Al Queda.
Naturligvis vil det kræve endnu en "dyreværnsdirekør" som så koster
1-1,2 mill om året.
Sålænge det almindelige politi ikke kan få resourver til at opretholde
et minimum af lov og orden, så længe at der er store områder hvor
almindelige mennesker dårligt tør gå udendøre af frygt for deres egen
skikkerhed synes jeg det er malplaceret at forlange at oprette et
dyreværnspoliti.

Kim

Fra : lh

Dato : 26-02-08 18:12

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]

almindelige mennesker dårligt tør gå udendøre af frygt for deres egen
skikkerhed synes jeg det er malplaceret at forlange at oprette et

Hvad mener du med de udøver selvtægt?
Om vi skal have et dyrværnspoliti eller ej - hvad der skal stoppe de
forfærdelige mishandlinger der syntes at blive flere og flere af og mere
grove, det er jo så et spørgsmål. Men generelt så slipper mishandlerne alt
for billigt her i vores blødsødet land?
Hvorfor er mennesket blevet så afstumpet og ondt? Kan forstå at mange andre
lande der er der endnu mere grusomhed blandt dyr.
Jeg vil sige som en anden i en anden tråd skrev forleden: Man skammer sig
sgu snart over at være menneske. Dog har mine dyr her hos mig det som
blommen i et æg.

lh

Fra : Kim Christensen

Dato : 26-02-08 12:17

On 26 Feb., 18:12, "lh" <c...@comhere.dk> wrote:

> Hvad mener du med de udøver selvtægt?
At de tager loven i egen hånd og udøver deres form fo rjustits uden om
politiet. Eksempelvis ved at stjæle en hest som de mente ikke blev
passet forsvarligt. De kan mene hvad de vil, men de kan ikke gøre sig
selv til domstol.

> [...]
> grove, det er jo så et spørgsmål. Men generelt så slipper mishandlerne alt

Dyremishandling har altid forekommet og vil altid gøre det. De
såkaldte dyreværnsorganisationer har tidligere gjort meget nyttigt
arbejde, men nu er det noget lobbyorienteret noget hvor en sag
pludselig blæses op i helt store dimensioner, fordi en eller anden
spindoktor finder ud af at tiden er moden til det. For 2 år siden var
dyresex et megastort problem som blev blæst voldsomt op i medierne,
trods det at udbredelsen sikkert kun er beskeden. Nu er der ingen der
gider at beskæftige sig med det, for nu har de fundet noget andet som
aviserne gider skrive om på forsiden.
Det forebyggende arbejde består i en virksom lovgivning, virksom på
den måde at der findes nogen der kan håndhæve den. Intet politi kan
100% forhindre lovovertrædelser, for de kan aldrig være over det hele
samtidigt.
Nu hvor politiets ressourcer er så beskårede at lovløsheden beder sig
i en række områder som ikke længere er begrænset til nogle få
ghettoer, synes jeg det er arrogant at forlange et specialpoliti som
bare skal tage sig af en bestemt slags opgaver.
Ved oprettelsen af de nye regioner har politet i hver region fået en
fagkonsulent i dyreværnssager som det kan inddrage som ekspertice i
sådanne sager. Problemet er bare at stablen med sager der ikke kan
behandles på grund af mangel på resssorucer, og en politireform der
ikke fungerede efter hensigten, vokser og vokser. mener du at man skal
tage dyreværnssagerne ud af køen og ekspedere dem først, mens
voldelige overfald og drab kan vente? Forhåbentlig ikke, vel? Mon ikke
det er selve køen vi skal have nedbragt i stedet?
Men nej, de såkaldte dyreværnsforeninger vil have magt! Den
hjemmelavde sherifstjerne skal udskiftes med et politiskilt, her
kommer dyrenes sherif, lovgivende, dudøvende, og dømmende magt i en
person! En hund findes mishandlet: Du er ejeren: Standretten er sat,
Thi kendes for standret: Stening til døde, Derpå stening, Standretten
er hævet. Hvad? Det var i stedet en psykopat der stjal din hund hjemme
fra din have? Nå, det var da ærgerligt.
I Los Angeles har den såkaldte dyreværnsforening PETA fået en lov
igennem som gør at alle hunde og katte skal tvangtskastreres inden de
er 4 måneder. Det sker for at hindre overpopulation, siger de.
Erfaringer fra andre steder der har tilsvarend elove siger at det ikke
fungerer. Årsagen er at der jo stadig skal laves hunde. Hvis man er
opdrætter i AKC eller CKC kan man til nød beholde sine hunde intakte.
Og så er der et hul som gør at loven ikke gælder for "livestock". Her
er det at Amish'erne har farme hvor de laver hunde i vognladningsvis,
og det kan de således blive ved med.
Men ellers tvangskastrering med 4 mdr. De tager ingen chancer! Men er
det seriøst dyreværnsarbejde, eller snarere en magtdemonstration?
Ligesom religiøse organisationer har PETA den egenskab at de totalt
kan lukke af for saglige argumenter der ikke taler til fordel for
deres egen sag.
Som modtræk til PETA er der dannet organisationen PetPAC der dog vil
sikre folk der holder dyr mod overgreb fra PETA. Hvis PETA mener at
f.eks en hund har deltaget i dyresex, fjerner de hunden og afliver den
på stedet. Hvis det så bagefter viser sig at være en fejltagelse er
det bare ærgerligt, for PETA laver ingen fejl!
Den slags magtdemonstrationer kan jeg godt undvære i Danmark. Vi har
endnu et politi der kan tage sig fornuftigt af sager, men folk flygter
derfra, og buken af ubehandlede sager vokser og vokser. Det er der
problemet ligger.

Hilsen Kim

Fra : lh

Dato : 27-02-08 05:45

Jamen, så har jeg også engang øvet selvtægt! Jeg har tyvstjålet en dødssyg
kat fra en indkørsel. Vores søn gik med aviser og vi fandt denne syge kat,
men ejerne var ligeglade med den da jeg bad dem gøre noget.
Så jeg kørte tilbage på hjemvejen og så om den stadig sad der og det gjorde
den, så jeg stjal den og kørte direkte til dyrlægen hvor det viste sig at
den ikke stod til at redde. Jeg har ikke spor dårlig samvittighed, bare ked
af jeg ikke fandt den før så den måske havde haft en chance.
Men det "værste" er at HVIS de havde meldt mig, så havde jeg blevet straffet
hårdere ved at stjæle katten end de var blevet for at hjælpe deres egen kat,
hvad jeg vil kalde mishandling at undlade at hjælpe et så sygt dyr, som
tydeligt havde været syg længe.

lh

Fra : Kim Christensen

Dato : 27-02-08 08:01

On 27 Feb., 05:44, "lh" <c...@comhere.dk> wrote:
> Jamen, så har jeg også engang øvet selvtægt! Jeg har tyvstjålet en dødssyg
> kat fra en indkørsel. Vores søn gik med aviser og vi fandt denne syge kat,
> men ejerne var ligeglade med den da jeg bad dem gøre noget.

Du kunne jo have kontaktet politiet.
Jo, jeg laver ind imellem også lidt dyreværnsarbejde. Men ikke skjult
af mørket eller sådan noget. I modsætning til de såkaldte
dyreværnsorgansiationer har jeg talt _med_ ejeren af dyret, på den
måde kan man opnå ganske meget. Hvis man derimod kommer brasende med
bål og brand, som "inspektør" eller selfmade sheriff, og taler _til_
folk går situationen hurtigt i baglås, og så er der lukket for dialog
bagefter.

Hilsen Kim

Fra : lh

Dato : 27-02-08 16:54

> [...]

bål og brand, som "inspektør" eller selfmade sheriff, og taler _til_
folk går situationen hurtigt i baglås, og så er der lukket for dialog

Tror du selv på politiet var kørt ud og taget hånd om en syg kat!
Men nok om det.

lh

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-02-08 16:48

<pernillehauge@gmail.com> skrev i en meddelelse
Demonstration for bedre dyrevelfærd og oprettelse af et
dyreværnspoliti
- Kom og vis din støtte

Hvad skulle det hjælpe... Det ville aldrig kunne hjælpe Kira.

Kira var jo ikke mishandlet i almindelig grad, men blev,

Udsat for en bestialsk handling...

Det vil intet dyrepoliti kunne stille noget op imod.

Det vil bare blive som Politiet...

Du ringer og melder, og de kommer..... Efter sommerferien
Eller når de engang for resourcer til det.

M.V.H....Benny..

Fra : Alledyrsretivejle@gm~

Dato : 12-03-08 18:05

On 26 Feb., 20:17, Kim Christensen <SLETTESnemo...@yahoo.com> wrote:

> [...]
> endnu et politi der kan tage sig fornuftigt af sager, men folk flygter
> derfra, og buken af ubehandlede sager vokser og vokser. Det er der

Hej Kim
Jeg må sige du ved en masse om ALLE DYRS RET
Nu har jeg været i foreningen i 10 år og det er nu ikke det hele der
passer,
der er en der har en stjerne og det er vores formand. Og det er kun
for pressen skyld.
Det er en af de måde vi kan få opmærksomhed på, i pressen.

Men og sige vi bruger selvtægt, det passer nu ikke helt, vi skal jo
følge loven lige som alle andre.
Vi har mange metoder til at opklare en sag på, men vi gå ikke ud og
nakker dyr fra folk.

Men man har lyst til det nogle gange., men gør det ikke.

Men har folk spørgsmål ang. Alle dyrs ret, kan man finde os på
www.alledyrsret.dk

Venlig Hilsen
ALLE DYRS RET (Afd. Vejle)
Jimmy R Pedersen

Fra : Alledyrsretivejle@gm~

Dato : 12-03-08 18:10

On 27 Feb., 16:54, "lh" <c...@comhere.dk> wrote:

> [...]
> bål og brand, som "inspektør" eller selfmade sheriff, og taler _til_
> folk går situationen hurtigt i baglås, og så er der lukket for dialog

Det virker nu ikke som nogle af vores metoder du beskriver der, Tro du
også vi bære pistol.

Håber du søger til flere oplysninger, og ikke bare fra din nabokone.

Venlig Hilsen
ALLE DYRS RET (Afd. Vejle)
Jimmy R Pedersen