Min hund trækker
Fra : Niels Madsen

Dato : 24-02-08 20:37

Hej !
Min hund trækker Hvad gør jeg ?
Jeg har hørt at en hundegrime er god ,er der nogen der har erfaring med en
sådan ?
Niels

Fra : Anette

Dato : 24-02-08 20:52

Niels Madsen wrote:
> Hej !
> Min hund trækker Hvad gør jeg ?
> Jeg har hørt at en hundegrime er god ,er der nogen der har erfaring
> med en sådan ?

Hej Niels
Har du lært din hund hvad den skal ? Ellers kan det jo ikke vide det - så
følger den jo bare hvad den selv synes er rarest
http://www.netdyredoktor.dk/sw16896.asp

Jeg har brugt grime/halti på den ene af mine hunde og den fungerede godt -
sammen med en masse tålmodig træning.
Min hanhund var enormt stresset når han skulle ud at gå og havde næsten ikke
tid til at opdage at jeg sidder fast i den anden ende af snoren.
Så træningen bestod i at få ham ned i stress, og få ham til at koncentrere
sig om at gøre som jeg bad ham om.
Han var 5 år, da jeg fik ham - men det KAN lade sig gøre at lære en voksen
hund til at gå ordentligt. Det tager bare lang tid fordi det er et "godt
indøvet program" man skal skifte ud med et nyt.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-08 21:07

On Sun, 24 Feb 2008 20:51:44 +0100, "Anette" <abc@def.es> wrote:

> [...]
>hund til at gå ordentligt. Det tager bare lang tid fordi det er et "godt
>indøvet program" man skal skifte ud med et nyt.

Vores OES ville også gerne trække. Så står man stille, hver gang det
sker. Det tager lidt tid, især fordi sådan en OES kan være en smule
stædig (stryg lige "en smule") - den overtager verden på sin egen
måde. Men det gik og nu kan hun da godt trække lige før hun skal af
med affaldet, men ellers går det ganske pænt. Ikke at hun er perfekt -
men hvad, det er vi nok heller ikke.
--
med pt. fire OES'ere i hytten.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : BettinaP

Dato : 25-02-08 11:52

"Anette" <abc@def.es> wrote in message

> [...]
> hund til at gå ordentligt. Det tager bare lang tid fordi det er et "godt
> indøvet program" man skal skifte ud med et nyt.

hej Anette

så hvad gjorde du for at få ham ned i stress?
fortæl fortæl, da jeg kæmper dagligt med præcis det problem

BettinaP

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-08 13:11

"BettinaP" <bep@virkerikke.dk> skrev i en meddelelse

> så hvad gjorde du for at få ham ned i stress?
> fortæl fortæl, da jeg kæmper dagligt med præcis det problem

Jeg har opdaget, at Bingo faktisk går helt pænt, hvis hun har en frisbee
eller bold i munden, når vi går.

Fra : Anette

Dato : 25-02-08 18:04

BettinaP wrote:
> så hvad gjorde du for at få ham ned i stress?
> fortæl fortæl, da jeg kæmper dagligt med præcis det problem

Hej Bettina

Rå træning
Fik ham i dæk hver eneste gang han var på vej op i gear - og han kom ingen
steder før han slappede af.
Inden vi skal ud af døren - ned og sidde. Ude - ned i dæk så snart ørerne
løfter sig og benene begynder at blive stive og brystet bredt.
Stå stille hver eneste gang han trak, når han halsede afsted - ned og ligge
til han slapper af.
Masser af godbidder når han går pænt.( godbidder beskæftiger maven og
bringer stressniveauet ned)
Det tager "100 år og en madpakke" at gå en tur på nogle få km, men Andy har
da fattet pointen.
Når han går alene med os eller sammen med min anden schapendoes, rolige
Dagmar, går de pænt begge to.
Når han går sammen med min PONtæve stresser hun ham op - så der kan vi
starte forfra hver gang med dem begge.
1 km eller 2 - så er der ro på, osse for de to stressehoveder.

/ Anette
www.philana.dk