Hvordan finder man frem til sin kommende h~
Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 21-02-08 20:39

Hej gruppe,

Tiden er snart ved at være moden til at vi skal have hund igen
Vi har indtil for 2½ år siden haft verdens bedste Cairn, som desværre døde i
den unge alder af 13 år - og vi har bestemt os for at det absolut skal være
en Cairn igen.
Den sidste hund blev købt efter at vi havde set en annonce i en søndags
berlinger - men jeg har lidt på fornemmelsen at det ikke er den vej man
handler så meget mere ?
Vi er på jagt efter at få en hvalp med stamtavle - helst fra et
køkkenopdræt.
Jeg har surfet en hel del rundt på alskens hjemmesider for Cairn opdrættere,
men det er meget sjældent man støder på een som lige netop har hvalpe.
Hvordan har i fundet frem til jeres hunde ? - vi vil meget gerne have hund
en gang efter juli, og der må helst ikke gå for lang tid efter juli
Så derfor - kom frem med jeres input til hvordan vi griber vores hvalpejagt
an !

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-08 20:51

On Thu, 21 Feb 2008 20:39:00 +0100, "Andreas M. Hansen"
<nokke99@hotmail.com> wrote:

> [...]
>en gang efter juli, og der må helst ikke gå for lang tid efter juli
>Så derfor - kom frem med jeres input til hvordan vi griber vores hvalpejagt

Mon ikke Cairn-klubben har en hvalpeformidler, som kan hjælpe. Kontakt
denne via klubbens hjemmeside og forelæg vedkommende jeres situation
og ønsker. Der skulle være en pæn chance for at der er hjælp at hente.

--
med pt. fire OES'ere i hytten.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 21-02-08 21:18

> [...]
> i den unge alder af 13 år - og vi har bestemt os for at det absolut skal

Een gang cairn, altid Cairn.. GG..

Vi er på vores første Cairn, som er 6 år nu, og vi er da enige om, at vi da
bestemt skal have en igen når den tid kommer, måske før.. (-;
Han er fra Mette Toft i Lyngby, Kennel Tofthus.

Jeg vil da også råde til dig at kontakte Cairn klubben for at forhøre dig,
og ellers kan du jo der se opdrætterlisten, og selv gå på jagt efter en god
opdrætter.
Men vær kræsen når du udvælger opdrætter!

du kan se min bøf her;
http://www.photopassion.dk/ebbe.htm

Og en del billeder af ham her;
http://www.photopassion.dk/webgrafik/hunde2%20SimpleViewer_v17/

Mvh. Marie

Fra : Anette

Dato : 21-02-08 21:33

Andreas M. Hansen wrote:
> Så derfor - kom frem med jeres input til hvordan vi griber vores
> hvalpejagt an !

DKK har en glimrende side www.hundeweb.dk der lister alle opdrætterne op.
Søg på race og sted

Den side kan fortælle at der på landsplan, er ikke mindre end 11 opdrættere
der tilsammen har 27 hvalpe til salg

God fornøjjelse med jagten på den lille ny husterrorist

/ Anette
www.philana.dk

Fra : pwh

Dato : 21-02-08 22:57

Anette, skrev:

> DKK har en glimrende side www.hundeweb.dk der lister alle
> opdrætterne op. Søg på race og sted
>
> Den side kan fortælle at der på landsplan, er ikke mindre end 11
> opdrættere der tilsammen har 27 hvalpe til salg

Overproduktion ????

/Jens

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 22-02-08 16:02

Mange tak for mange gode svar !
Der er bestemt et par fifs som jeg vil gøre brug af - hundeweb kendte jeg
ikke, og der ser da ud til at være muligheder lige nu - det er der
forhåbentlig også til sommer
Og jeg vil bestemt også kontakte Cairn klubben og se om de har en
hvalpeformidler.
Så jeg ser bestemt fortrøstningsfuldt på situationen, og er sikker på at vi
atter får en Cairn i huset

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 22-02-08 16:43

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> writes:

> Mange tak for mange gode svar !

Bare du husker, at gruppen meget gerne ser sig betalt i billeder af
det kommende vidunder. :)

Mvh Trine