Endnu engang :( *suk*
Fra : Kasper

Dato : 17-02-08 19:59

Hej...

endnu en gang en kæmpe nar der har mishandlet en hund...

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-10462809.html?forside

Håber evt. der er nogle herinde der kunne bidrage for at få det løst...

Men får jo næsten tårer i øjnene over sådan et billede, det er bare en skam
at selvom de finder ejeren sker der formentlig ikke ret meget :(

Kasper

Fra : Anette

Dato : 17-02-08 20:31

Kasper wrote:
> [...]
>
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-10462809.html?forside
>
> Håber evt. der er nogle herinde der kunne bidrage for at få det

Det ville være rart om der kom nogle brugbare løsninger. Det er SÅ
hjerteskærende......arme hund
Men det er jo et spørgsmål både om viden hos hundejeren og om penge....tror
jeg
Jeg tror folk der vælger den uhyggelige løsning på at komme af med hunden,
gør det fordi de ikke kender til andre måder at komme af med hunden og ikke
vil betale de ofte alt for mange penge det koster at aflevere den på
internat eller til aflivning hos dyrlægen.

Hundene er ofte blandingshunde - ergo de har ikke kostet alverden i
anskaffelse eller er købt hos en opdrætter, der ikke nødvendigvis er særlig
pernitten med hvem der køber hunden. Hundene er sjældent/aldrig hverken
chippet eller øretatoveret - måske kunne man deraf konkludere at ejeren ikke
har villet ofre penge på at sikre hunden.

Måske kunne løsningen findes i en lov om at alle hvalpe SKAL være chippet
ved salg - ellers vanker der en gigant bøde til opdrætter, ( hvis enhver
polititbetjent have chipscanner og opdagede at en hund ikke var chippet,
skulle ejeren nok hurtigt oplyse hvem opdrætter er, for at undgå bøden) . En
seriøs oplysningskampagne om hvor man gør af dyret når man ikke kan/ vil
have den mere, er også tiltrængt .Måske nogle GRATIS statsejede internater?

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Kim Christensen

Dato : 18-02-08 00:23

On 17 Feb., 20:30, "Anette" <a...@def.es> wrote:

> [...]
> polititbetjent have chipscanner og opdagede at en hund ikke var chippet,
> skulle ejeren nok hurtigt oplyse hvem opdrætter er, for at undgå bøden)

Problemet med chips er at de kun kan læses med et apparat, og det
endda kun måske. Politibetjente har nok at slæbe på i forvejen. Et
andet problem er at Dansk Hunderegister ikke har den tillid blandt
hundeejere som det burde have. DHR kan nemt opfattes som et
markedsføringsredskab for DKK. Således var DHR på pletten med
oplysninger om hvor mange hunde der var importeret fra Østeuropa. De
må ellers kun registrere ejers data og hundens registreringsn. Hvor F.
kan de så vide fra hvorfra hunden er importeret? I loven om Dansk
Hunderegister var der en §3 som fastslog hvad informationerne i DHR
måtte og ikke måtte bruges til. Denne paragraf forsvandt i stilhed
nogen tid efter at DKK tabte licitationen på driften af DHR, i øvrigt
en meget besynderlig licitation som Konkurrencestyrelsen kritiserede.
Hvad er der som er så magtpåliggende for DKK at have adgang til i det
register?
Besynderligt nok oplever hundeejere der af en eller anden grund mister
deres hund at den kan lande på en anden politistation end der hvor de
har efterlyst den, og derfra overgå til et internat, fordi pilitiet
ganske enkelt ikke bruger DHR, eller ikke kan læse de fantastiske
chips som naive dyreværnsfolk tror løser alle problemer...?

Hilsen Kim

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 18-02-08 10:24

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Problemet med chips er at de kun kan læses med et apparat, og det
endda kun måske. Politibetjente har nok at slæbe på i forvejen.

De kunne såmænd godt have en liggende i bilerne.

[...]

Jeg har en tæve, der oprindeligt stammer fra Tjekkiet, ulovlig import.
hun var chippet fra hjemlandet af, deraf ved de fra DHR at hun er
importeret, da hun skulle omregistreres da jeg overtog hende.
Der er mange af disse importer der ligesom min, der har identifikation med
hjemmefra, for at lette importen.
at den så er urigtig og fyldt med ukorrekte oplysninger er så en anden sag.

Mvh. Marie

Fra : Kim Christensen

Dato : 18-02-08 11:01

On 18 Feb., 10:24, "Torben og Marie-louise
> Jeg har en tæve, der oprindeligt stammer fra Tjekkiet, ulovlig import.
> hun var chippet fra hjemlandet af, deraf ved de fra DHR at hun er
> importeret, da hun skulle omregistreres da jeg overtog hende.

Hvis din hund skulle omregistreres, da skullle DHR vel bare sørge for
en nyregistrering. Det rager dem en papand hvo rdin hund er født
henne. Det de(officielt) er sat i verden for er at kunne opspore hunde
der forvolder skade eller er blevet væk fra deres ejer. I den
samenhæng er hundens fødested uinteressant for DHR - men derimod ikke
for f.eks DKK! Hvis DHR kun må registrere ejers data og hundens
registreringsnummer, så vil det af disse informationer ikke fremgå
hvor hunden stammer fra, derfor tyder det på at de registrerer sådan
lidt ved siden af. Og hvem betaler dem for det? Skal brugerne af DHR
være med til at financiere driften af et marketingsværktøj for en
opdrætsforening?

Hilsen Kim

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 18-02-08 19:19

> [...]

lidt ved siden af. Og hvem betaler dem for det? Skal brugerne af DHR
være med til at financiere driften af et marketingsværktøj for en

Jeg ved ikke hvor du har din harme fra, jeg gider hverken forsvare den ene
eller den anden part, bare det virker.
og om de noterer sig oprindelseslandene eller ej, er for mig totalt
ligegyldigt.
så det gider jeg slet ikke at debattere.

Jeg fortæller blot min teori om deres viden om importerne.

Mvh. Marie

Mvh. Marie

Fra : pwh

Dato : 17-02-08 20:34

Kasper, skrev:
> [...]
>
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-10462809.html?forside
>
> Håber evt. der er nogle herinde der kunne bidrage for at få det

Hvordan det ???

/Jens

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 17-02-08 20:41

"pwh" <gætselv@.dk> writes:

> Hvordan det ???

Det kunne være der var nogen der havde set hunden før og som kunne
hjælpe til at finde ejeren.

Mvh Trine

Fra : pwh

Dato : 17-02-08 20:59

Trine Kornum Christiansen, skrev:

> Det kunne være der var nogen der havde set hunden før og som kunne
> hjælpe til at finde ejeren.

Ok, troede det var et af de evindelige optræk til selvtægteri.
Det slags bør man nemlig ikke diskuterer på internettet

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 18-02-08 10:46

> Ok, troede det var et af de evindelige optræk til selvtægteri.
> Det slags bør man nemlig ikke diskuterer på internettet
>
> /Jens

Det har intet med selvtægt at gøre....

Man kender en, som havde en sådan hund i denne størrelse for en uge
siden....

I dag har han ingen hund.... Så hvor er den blevet af... ???
Svarer han, kan man jo så vælge, enten at checke, om svaret er korrekt.
Kan man ikke det, kan man jo lade Politiet gøre det.

Jeg ville da hellere få en mistanke bekræftet, eller aflivet.
End bare risikere, at skulle gå med tvivlen,
" Kunne min ven, virkeligt finde på at gøre sådan ??? "

Politiet kan også være, både venlige og høflige.

M.V.H....Benny..

Fra : Kasper

Dato : 18-02-08 17:25

"pwh" <gætselv@.dk> wrote in message news:tm0uj.75$004.37@news.get2net.dk...

> Ok, troede det var et af de evindelige optræk til selvtægteri.
> Det slags bør man nemlig ikke diskuterer på internettet

Det var overhovedet ikke i mine tanker, men kunne være nogle vidste noget
eller har set noget

Kasper

Fra : Kim Christensen

Dato : 18-02-08 00:45

On 17 Feb., 20:40, Trine Kornum Christiansen <n...@trinekc.dk> wrote:

> Det kunne være der var nogen der havde set hunden før og som kunne
> hjælpe til at finde ejeren.

Nu færdes jeg ikke i det område, men der er nogen ting som nok kunne
hjælpe evt vidner lidt på vej. Ud fra billederne er det svært at
bedømme hvor stor hunden egentlig er, og hvor gammel? Er det en hvalp?
Har den særlige kendetegn? Ørerne minder lidt om en kamphundeblanding,
men på KVL (undskyld KU-life) ville de kunne præcisere den slags.

En ting jeg har spekuleret lidt på er at man ofte ser "kamphundetyper"
med kamphundehvalpe/unghunde, men man ser aldrig nogen af disse typer
med en midaldrende eller gammel grå hund. Trods det at kamphunde nu
har været på mode så længe at en del af dem burde have kunnet nå den
alder. Hvor bliver de mon af?

Hilsen Kim

Fra : JBH

Dato : 17-02-08 20:49

"Kasper" <kasper@kasper.kasper> skrev i en meddelelse
> Hej...
>
> endnu en gang en kæmpe nar der har mishandlet en hund...
>
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-10462809.html?forside

Her med billeder

http://ekstrabladet.dk/112/article975638.ece

mvh
JBH

Fra : pwh

Dato : 17-02-08 21:46

JBH, skrev:

> Her med billeder
>
> http://ekstrabladet.dk/112/article975638.ece

Ren porno for nogen åbenbart.

/Jens

Fra : JBH

Dato : 17-02-08 22:40

> Ren porno for nogen åbenbart.

Og du evner slet ikke at kunne forestille dig at nogen kunne genkende hunden
udfra billederne ?

/JBH

Fra : pwh

Dato : 17-02-08 23:59

JBH, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Og du evner slet ikke at kunne forestille dig at nogen kunne genkende
> hunden udfra billederne ?

Og du evner ikke at interrerserer dig for andet end dyremishandling,
det er jo en ren besættelse hos dig.
Er død og lidelse virklig så facinerende for dig ?

/Jens

Fra : JBH

Dato : 18-02-08 01:57

> Og du evner ikke at interrerserer dig for andet end dyremishandling,
> det er jo en ren besættelse hos dig.
> Er død og lidelse virklig så facinerende for dig ?

Nej, det er ikke en besættelse, jeg har rigeligt andet at tage mig til..
Forstår bare ikke folk som vender det blinde øje til og snakker om "porno"
hvis man gør opmærksom på f.eks dyremishandling, men det er jo ikke nogen
nyhed at du har et ret "alternativt" forhold til andres dyr....

/JBH

Fra : pwh

Dato : 18-02-08 06:12

JBH, skrev:

> Nej, det er ikke en besættelse, jeg har rigeligt andet at tage mig
> til.. Forstår bare ikke folk som vender det blinde øje til og
> snakker om "porno" hvis man gør opmærksom på f.eks dyremishandling,

Alt med måde, det er det eneste du stort set bidrager i gruppen med.
Der er altså mere i at have hund end at den kan mishandles.

> men det er jo ikke nogen nyhed at du har et ret "alternativt" forhold
> til andres dyr....

Jeg har et "alternativt" forjold til så meget her i livet,
så hvorfor ikke også andre folks dyr

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 18-02-08 10:56

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvis man gør opmærksom på f.eks dyremishandling, men det er jo ikke nogen
> nyhed at du har et ret "alternativt" forhold til andres dyr....

Jamen er det ikke også pudsigt, når man ser den store flammeskrift mod
børneporno.

At den er i en så rivende udvikling som det åbenbart er tilfældet.

M.V.H....Benny..

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 18-02-08 06:42

> Ren porno for nogen åbenbart.

det kan du så mene, jeg vil mene der er ret relevant i forhold til at finde
ud af, hvor denne hund kommer fra, og der er da langt større chance for at
finde ud af det ud fra et billede, end bare en beskrivelse af hunden.
Jeg bryder mig bestemt heller ikke om at se lidende dyr, men nogen gange er
folk nød til at se visse realiteter i øjnene, før de skrider til handling.
desværre.

Mvh. Marie

Fra : pwh

Dato : 18-02-08 18:24

Torben og Marie-louise Ager, skrev:
> [...]
> nogen
> gange er folk nød til at se visse realiteter i øjnene, før de skrider

Du har helt ret Marie, nogen svælger bare mere i den slags end andre,
personligt får jeg hurtigt nok af det, er jo rimeligt magtesløs.

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 18-02-08 10:54

> "Kasper" <kasper@kasper.kasper> skrev i en meddelelse

> Her med billeder
>
> http://ekstrabladet.dk/112/article975638.ece
>
> mvh
> JBH

Det er lidt sørgeligt, at vi altid får billeder, som er så groft beskåret,
så hunden rent faktisk, kunne stå nede i en kælder...
Lad os dog se stedet... Kan jeg se stedet, som det ville tage sig ud,
der hvor jeg eventuelt ville komme fra...
Så ville jeg måske kunne sige... Jeg kom der fredag, klokken 12:30,
og der var der ingen hund.... Nogle har så måske senere, set at nu var der
en hund.
Men set fra 50 - 100 - 200 meters afstand, kunne man ikke se, den var
bundet,
og derfor reagerede man ikke på det... Men man kunne måske fortælle....
Hvornår hunden med sikkerhed blev observeret.
Men da ingen kan se, hvor det var hunden stod, er der ingen der siger noget.

M.V.H....Benny..

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 18-02-08 11:17

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev i en meddelelse
> Men da ingen kan se, hvor det var hunden stod, er der ingen der siger
> noget.

Det står ellers skrevet hvor den blev fundet..

Mvh. Marie

Fra : Benny Mortensen

Dato : 18-02-08 12:37

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:47b95af7$0$89174$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> "Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev i en meddelelse
>
> Det står ellers skrevet hvor den blev fundet..
>
> Mvh. Marie

Hej Marie

Jeg kan nævne masser af steder i F.eks Aalborg,
uden at en indfødt Aalborgenser, har den ringeste ide om, hvor det er

Fra : Benny Mortensen

Dato : 18-02-08 12:53

> [...]
>
> "Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev i en meddelelse
>
> Det står ellers skrevet hvor den blev fundet..

Hej Marie

Det kan være der kommer to svar, der var lige et, som løb væk fra mig

Jeg kunne nævne mange steder i Aalborg, som mangen en indfødt, ikke ville
have den mindste ide om, hvor var henne.

Jeg ved da også, fra mig selv, at jeg kommer mange steder, hvor jeg ikke har
nogen ide om, hvad stedet hedder, selv om jeg umiddelbart, er bedre kendt
der, end de fleste andre. Det kunne F.eks være en anden hundelufter.... Han
så måske hunden, og rent pr automatik, ændrede sin rute en smule, for at
undgå kontakt. Mange er jo rimeligt bange, for F.eks hunde, der som denne,
ligner en Rottweiler. Eller hvem ved, så endda måske både mand og hund, på
vej derhen. Men man forestiller sig jo ikke, at han er på vej hen, for at
binde sin hund om snuden, og derefter, til et træ.

M.V.H....Benny..

Fra : jytte

Dato : 18-02-08 03:35

On 18 Feb., 10:53, "Benny Mortensen" <in...@brugbar.inv> wrote:

> Det er lidt sørgeligt, at vi altid får billeder, som er så groft beskåret,
> så hunden rent faktisk, kunne stå nede i en kælder...

Jeg synes at det ligner at den er i et bagagerum på billedet. Så mon
ikke dem som har fundet den har taget den med sig i bilen, og måske
kørt den på politistationen. Det ville jeg nok have gjort

Mvh Jytte M

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 18-02-08 14:08

> [...]
>
> Men får jo næsten tårer i øjnene over sådan et billede, det er bare en
> skam at selvom de finder ejeren sker der formentlig ikke ret meget :(

Sidste nyt er at der er fundet en ejer, via chippen den alligevel havde i
sig..
-ifølge ekstrabladet

Mvh. Marie

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-02-08 15:21

skrev i en meddelelse

> Sidste nyt er at der er fundet en ejer, via chippen den alligevel
> havde i sig..
> -ifølge ekstrabladet
>
> Mvh. Marie

Hvor kan man altså blive ked af det, når man oplever mishandlede dyr

Det er da meget godt at ejeren er fundet, men det kan da undre én at
vedkommende ikke har reageret, og meldt sin hund forsvundet. Det
kunne måske også være at det er en fremmed der har bortført den og
gjort det, selvom det lyder lidt usandsynligt.

Hvis det er ejeren selv der har gjort det, så må vedkommende da være
usandsynligt dum at efterlade en lille hund bundet i den tilstand
den var i, når/hvis han vidste at den var chippet, men det kan jo
også være en "omplaceringshund" så vedkommende ikke har fået oplyst
at den var chippet.

Det kan selvfølgelig også være, at ejeren er af samme type som ham
med den mishandlede og hængte hund i sidste måned. Så får
myndighederne bare en sang fra de varme lande, hvor familien bakker
op, selvom naboer har hørt hunden hyle i timevis da den var hjemme
hos ejeren.

Der kan opstilles mange hypoteser, men sådanne psykopater skal bare
ind og ruske tremmer i meget lang tid, og så skal de have en
kæmpebøde oveni, men blødsødenheden kender efterhånden snart ingen
grænser her i landet.

Der er *ingen* undskyldning overhovedet, for at behandle et andet
levende væsen på den måde.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Kasper

Dato : 18-02-08 17:24

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote in
message news:47b98317$0$99018$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> "Kasper" <kasper@kasper.kasper> skrev i en meddelelse

> Sidste nyt er at der er fundet en ejer, via chippen den alligevel havde i
> sig..
> -ifølge ekstrabladet

Men den kan jo være stjålet også.. Den lille fyr er har nok ikke store
chancer for at få det opklaret

Kasper

Fra : Kim Christensen

Dato : 18-02-08 10:55

On 18 Feb., 14:07, "Torben og Marie-louise

> Sidste nyt er at der er fundet en ejer, via chippen den alligevel havde i
> sig..
> -ifølge ekstrabladet

Utroligt at det kan være så svært at finde en chip i en ret lille
hund. Gad vide hvor den chip var vandret hen?

Hilsen Kim

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-02-08 19:07

> On 18 Feb., 14:07, "Torben og Marie-louise

> Utroligt at det kan være så svært at finde en chip i en ret lille
> hund. Gad vide hvor den chip var vandret hen?
>
> Hilsen Kim

Der står i BT, at den lille vovse blev lagt i narkose i eftermiddags
og behandlet. Den er i bedring nu, og at hævelserne er ved at falde.
Efter endt behandling på Landbohøjskolen bliver den overført til
Roskilde Dyreinternat. Jeg vil tro at der er mange der gerne vil
overtage den, men det kommer velsagtens an på, om ejeren findes og
at han kan bevise at det ikke er ham der er synderen. Hvis det ikke
er ham, så skulle han uanset hvad, i hvert fald ikke have lov at
holde hund, når han ikke kan passe bedre på den.

Fra : Kim Christensen

Dato : 18-02-08 14:14

On 18 Feb., 19:07, "Tove Krieger" <minimiv_nosp...@privat.dk> wrote:
> Jeg vil tro at der er mange der gerne vil
> overtage den....

Ja, når en sag er blevet blæst op i medierne er de rmasser af selvgode
mennesker der er på pletten... De andre dyr i Internatet kan blive
hvor de er, selvom de kan være ligeså gode ;) - de har bare ikke været
i avisen!

> men det kommer velsagtens an på, om ejeren findes og
> at han kan bevise at det ikke er ham der er synderen.

Almindelig retspraksis er at anklagemyndigheden skal bevise ens skyld,
ikke at man skal kunne bevise sin uskyld.

> Hvis det ikke er ham, så skulle han uanset hvad, i hvert fald ikke have lov at
> holde hund, når han ikke kan passe bedre på den.

Det lyder som dyreværnsfolkets standret der taler her!
En hund kan blive stjålet, eler det kan være personlig chikane. Hvis
din hund blev stjålet, eller der va rnogen som gjorde din hund fortræd
for at skade dig, ville du da synes at det var fair at du fik forbud
mod at have dyr fremover?

Hilsen Kim

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-02-08 12:51

> [...]
> selvgode mennesker der er på pletten... De andre dyr i Internatet
> kan blive hvor de er, selvom de kan være ligeså gode ;) - de har

Det ved vi jo sker hver gang et dyr har været mishandlet. At være
"selvgod" har ingen betydning i denne forbindelse synes jeg. Det er
godt at der findes mennesker, som også er villige til at tage én af
de andre internatshunde. Jeg kender adskillige der har hentet
dejlige hunde på et internat.

> Almindelig retspraksis er at anklagemyndigheden skal bevise ens
> skyld, ikke at man skal kunne bevise sin uskyld.

Så må man da håbe at de faktiske omstændigheder kommer for dagens
lys.

> [...]
> hund fortræd for at skade dig, ville du da synes at det var fair
> at du fik forbud mod at have dyr fremover?

Nu ved jo ingen af os *om* hunden har været stjålet.