Fodring af ældre hund
Fra : Kim Christensen

Dato : 16-02-08 12:02

Min gamle dreng bliver snart 12, faktisk på torsdag... Nå, men han har
tabt sig lidt på det sidste, og er blevet noget sart over for kulde.
Han får samme ration mad som altid, men det er som det ikke rigtigt er
nok længere. Skal ældre hunde generelt have lidt mere end da de var
yngre?
Jeg er ikke et sekund i tvivl om at dyrlægen har noget Hills til lige
præcis det formål, og det kan de for min skyld godt blive ved med at
have.
Hvad har ældre hunde brug for mere/mindre af? Jeg giver ham lidt
ekstra e vitamin, det har jeg læst et eller andet sted at det ar de
brug for.

Hilsen Kim & den gamle hund & de andre hunde.

Fra : Hm

Dato : 16-02-08 20:22

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i en meddelelse

De forskellige foder mærker har som regel også foder til ældre hunde, så mon
ikke det mærke du bruger også har til ældre hunde.

Jeg mener der er en anden fordeling, da hunden jo ikke er så aktiv mere.

Hanne

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 16-02-08 20:41

[...]

jeg synes faktisk også, at de to hunde jeg sidst har haft, som blev gamle
drenge begge to, blev noget afpillede den sidste tid, -nu jeg tænker over
det.

de ting der bør nedsættes i foderet til den ældre hund (ifølge div.
foreskrifter) er protein, kalcium , fosfor og salt, men det må du kunne lure
af ved at sammenligne deklarationerne på det foder du bruger med andet
specielt til ældre vovser.

Jeg er ikke et sekund i tvivl om at dyrlægen har noget Hills til lige
præcis det formål, og det kan de for min skyld godt blive ved med at
have.

LOL.. jeg har det på samme måde..

Mvh. Marie

Fra : C.H

Dato : 16-02-08 21:47

[...]

_________________________________

Hej Kim og vapserne

Mener at seniorfoder er mere kaloriefattigt end almindeligt foder, så jeg er
ret overbevist om, at køber du det, så vil han tabe sig endnu mere.
Det er jo skabt til hunde, der bevæger sig mindre men skal have den samme
mæthedsfølelse.

Samtidig er der tilsat ekstra mineraler og vitaminer - og som en anden har
skrevet tror jeg, det er en god ide at aflure hvad en ældre hund har brug
for i den retning, og så tilføje det til hans nuværende mad. (Som jeg så
ville vælge at give ham en smule mere af, hvis han er rigtig afpillet).

Connie

Fra : Kim Christensen

Dato : 16-02-08 14:35

On 16 Feb., 21:47, "C.H" <vax...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> for i den retning, og så tilføje det til hans nuværende mad. (Som jeg så
> ville vælge at give ham en smule mere af, hvis han er rigtig afpillet).

Ja, det er jo sådan at dn gamle dreng gør alle ture med, og gerne vil
bevæge sig. Og han leger af og til med de andre hunde, men kun
kortvarigt. Sådan har han nu altid været, det er der ikke noget nyt i.
Til trods for sin alder foretager han jævnligt en øvelse der går ud på
at lægge Happy-the-Flapøre ned, hvilket Happy govetvist har gjort sig
fortjent til. Happy vejer det doppelte af gamle Bjørn.

Min tidligere, og desværre pensionerede dyrlæge har advaret om at han
ikke må få for meget fedt, fordi han har haft tilløb til et
slagtifælde. Han får en halv kodimagnyl to gange i ugen til at
fortynde blodet, og der har ikke været symptomer på sådanne tilløb i
den tid han har fået det. Han er lige blevet tjekket for orm, der var
ikke noget.
Heldigvis er han altædende, det er ikke noget problem at få ham til at
spise, men jeg må have set på hvad han kan få glæde af, sålænge det
ikke er Hills.

Hill-sen Kim & Co

Fra : Hm

Dato : 17-02-08 18:28

Hej kim
Jeg tror også det er forskelligt fra hund til hund, mine to gamle schæfere
der blev henholdsvis 14½ og 13½ år, fik det samme foder i hele deres liv fra
de gik over til voksenfoder.
De blev hverken tyndere eller ændrede facon, de blev bare gamle, ingen af
dem blev heller ikke grå skægget. Så der er nok andre ting der også spiller
ind.
Hvis mine ikke havde trives med deres foder, havde jeg nok forsøgt med noget
senior foder.

Hanne