Mere drevne til kødben :-))
Fra : pwh

Dato : 14-02-08 13:19

Jeg købte idag undtagelsesvis et par kraftben til hundene,
kiloprisen er for høj og før i tiden suttede de bare kødet af.
Men nu er de blevet så drevne til bengnaskning efter et år på barf
at de åd dem rub og stub begge to
Selv de rigtigt hårde okseknogler er de begyndt at høvle ned,
faktisk kan man se på Tysons hage at pelsen er helt slidt
af at ligge og gnaske løs

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-08 00:29

> Selv de rigtigt hårde okseknogler er de begyndt at høvle ned,
> faktisk kan man se på Tysons hage at pelsen er helt slidt
> af at ligge og gnaske løs

Købte også ben i forgårs- der gumles stadig på dem, men de får nu aldrig
bugt med hele benet.

Havde fået lovning på nogen ben hos Brugsens slagter, men de var desværre
gået hjem, da jeg kom derned. De henviser normalt også til deres kraftben i
fryseboksen, men de er dobbelt så dyre her i Brugsen ( ca. 37 kr. for 2
ben ) end de er andre steder.
Slagteren havde heller ikke noget før næste torsdag, men de sælger så røgede
ben til hunde, så fik forhandlet mig frem til 6 stk. af dem. Problemet med
de røgede ben er så, at hundene bliver virkelig tørstige og dermed meget
tissetrængende af dem. Forstår ikke helt hvorfor det skal være røgede ben,
at der sælges til hundebrug ?

Fra : pwh

Dato : 15-02-08 00:40

Buffy, skrev:
> Forstår ikke helt
> hvorfor det skal være røgede ben, at der sælges til hundebrug ?

Holdbarhed vil jeg tro.

/Jens

Fra : Anette

Dato : 15-02-08 01:22

pwh wrote:
> [...]
> Selv de rigtigt hårde okseknogler er de begyndt at høvle ned,
> faktisk kan man se på Tysons hage at pelsen er helt slidt

Jens - det er nogle slappe tøsehunde du har
Vi har en aftale med et lille slagtehus her i nærheden, hvor vi henter
kødben hver uge
- og mine långhårede bæster har ingen problemer med at gumle sig igennem
okseben.
Det tager en dags tid før det er helt væk, men ned kommer de
Selv lille Paco på 14 uger har fået ært at ondulere lammeben. Kyllingevinger
, kyllingelår og kalkun er væk på no time.
Oksebenene er liiiidt mere overvældende, men han prøver i hærdigt, og holder
godt fast...læææænge.
Hvis han giver op er der altid en af de andre der er klar til at tage det
fra ham.
Sådan er det jo i hundenes verden. Voksne må gerne tage mad fra hvalpe; men
ikke omvendt
- så den lille trold slæber afsted med sit ben til han bare ikke orker
mere.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : pwh

Dato : 15-02-08 01:53

Anette, skrev:

> Jens - det er nogle slappe tøsehunde du har

Det fortæller jeg og katten dem da 100 gange dagligt

> Vi har en aftale med et lille slagtehus her i nærheden, hvor vi henter
> kødben hver uge
> - og mine långhårede bæster har ingen problemer med at gumle sig
> igennem okseben.

Tror såmænd mere problemet ligger i dovenskab
De venter nok tålmodig på at der kommer skært kød i madskålen

Men de bliver som sagt bedre og bedre, når sulten stadig plager efter
1 kilo kød/grøntmix må man jo gumle videre i oksebenet.

/Jens

Fra : mvn

Dato : 15-02-08 10:56

> [...]
> Selv lille Paco på 14 uger har fået ært at ondulere lammeben. Kyllingevinger
> , kyllingelår og kalkun er væk på no time.

øhm... jeg aner det virkelig ikke.... men hans tøsehunde er vist
klogere end dine machohunde...

som sagt er jeg jo ikke sikker...... men....... kylling/kalkunben er
da vist ikke det smarteste at give sine dyr at spise !?!? de splintres
sgu da ved tygning og kan da rive alt op indvendig i hunden/katten ?

men som sagt.... er jo ikke sikker.... har bare hørt det mange steder
fra at man IKKE må give sådanne ting til sine dyr,ej heller
griseknogler.... okse er dog ok da disse IKKE splintre

men måske nogle andre har en mening om dette ?

Martin

Fra : pwh

Dato : 15-02-08 19:04

mvn, skrev:

> øhm... jeg aner det virkelig ikke.... men hans tøsehunde er vist
> klogere end dine machohunde...

Nemlig
Tak skal du have Martin.

/Jens

Fra : x Vuf x

Dato : 16-02-08 21:40

On Fri, 15 Feb 2008 09:55:30 -0800 (PST), mvn wrote:

> [...]
>da vist ikke det smarteste at give sine dyr at spise !?!? de splintres
>sgu da ved tygning og kan da rive alt op indvendig i hunden/katten ?

Nej; ikke i rå tilstand! Det skal serveres råt!

> [...]
>griseknogler.... okse er dog ok da disse IKKE splintre
>men måske nogle andre har en mening om dette ?

Ja. Okse- og kalveben splintrer osse, hvis de er kogte eller stegte!
I rå tilstand splintrer de IKKE!
Griseben må ikke gives til hund, da hunde kan få falsk hundegalskab
af rå svineben og råt svinekød. Hvad der så er falskt ved det,
ved jeg ikke; kun at de dør af den sygdom lige så vel som af
den "rigtig" hundegalskab!

--
Mvh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Ny Papillonhvalpe haves. (2 piger og 2 drenge født 24. december)
Se dem også på http://www.123hjemmeside.dk/sonpet

Fra : pwh

Dato : 16-02-08 21:51

x Vuf x, skrev:
> [...]
> af rå svineben og råt svinekød. Hvad der så er falskt ved det,
> ved jeg ikke; kun at de dør af den sygdom lige så vel som af

Har du noget dokumentation for det.
Mine hunde spiser da masser af råt svinekød.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 16-02-08 22:06

"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev

> [...]
> af rå svineben og råt svinekød. Hvad der så er falskt ved det,
> ved jeg ikke; kun at de dør af den sygdom lige så vel som af

Det er det vi på landet kalder Aujeszkys syge, og som ikke findes i Danmark
pt
Mennesker bør så også afholde sig fra at spise svinekød

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 16-02-08 22:18

"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> af rå svineben og råt svinekød. Hvad der så er falskt ved det,
> ved jeg ikke; kun at de dør af den sygdom lige så vel som af

øhh waba??

hmmm det er nok det mine hunde fejler! falske gale hunde.. ((-;

Mvh. Marie

Fra : jopa

Dato : 16-02-08 23:10

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev >
> øhh waba??
>
> hmmm det er nok det mine hunde fejler! falske gale hunde.. ((-;

Mon ikke nærmere det er økuller

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 17-02-08 09:56

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
> "Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev >

> Mon ikke nærmere det er økuller

GG..jo det kunne det måske også være! ((-;

Mvh. Marie

Fra : pwh

Dato : 17-02-08 19:08

Torben og Marie-louise Ager, skrev:

> GG..jo det kunne det måske også være! ((-;

Hos mine er galskaben medfødt, som herrer så hund

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 17-02-08 19:35

> Hos mine er galskaben medfødt, som herrer så hund

ærlighed er en god ting.. ((-;

Mvh. Marie

Fra : pwh

Dato : 17-02-08 20:06

Torben og Marie-louise Ager, skrev:

> ærlighed er en god ting.. ((-;

Når jeg sviner mig selv til bliver jeg troet, ellers ikke

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 17-02-08 21:07

> Når jeg sviner mig selv til bliver jeg troet, ellers ikke

LOL...

Mvh. Marie

Fra : mvn

Dato : 15-02-08 10:59

On 15 Feb., 18:55, mvn <mediccas...@gmail.com> wrote:

> [...]
> griseknogler....  okse er dog ok da disse IKKE splintre
>
> men måske nogle andre har en mening om dette ?

hmm---- så først nu at der er skrevet om det "kødben til min hund"
skrevet den 15 kl 0600

Martin