Skægge/skæve blandinger
Fra : Fister Løgsovs

Dato : 13-02-08 17:25

Hej.
Kender i til nogen blandinger, der er mere charmerende/skægge/skønne
end egenligt kønne?
Jeg har selv mødt 3 labrador/Schæfer, hvor jeg hverken kunne se chefen
eller labben i dem.
Da vi så på hund var der en dværgpincher+?? der så temmelig sjov ud, i
DBA.
Kan i komme i tanke om andre, gerne med billeder?
Kai

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 13-02-08 18:11

Fister Løgsovs <Kunta@starmail.REMOVE.co.za> writes:

> Kender i til nogen blandinger, der er mere charmerende/skægge/skønne
> end egenligt kønne?

Med fare for Toves internetforbindelse er her et link:
http://dailypuppy.com/ Hver eneste dag er der billeder af en ny hvalp
og nogle af hundene kan man også se som voksne. Nogle hunde er
nuttede, andre grimme og andre igen sjove.

Den her er f.eks. både nuttet og sjov:
http://dailypuppy.com/index.php?itemid=626

Denne her er vist mere sjælden end køn. Men man må da antage at den
kan høre: http://dailypuppy.com/index.php?itemid=1631

Hende her er en af mine favoritter. Det første billede er så sødt:
http://dailypuppy.com/index.php?itemid=1512

Det kan godt være at den øverste er en puddel, men køn er den godt nok
ikke: http://dailypuppy.com/index.php?itemid=1062

Første billede af ham her, får mig til at tænke på vampyrer:
http://dailypuppy.com/index.php?itemid=723

Og så lige et par newfhvalpe:
http://dailypuppy.com/index.php?query=newfoundland&amount=0&blogid=1

Mvh Trine

Fra : Tove Krieger

Dato : 13-02-08 19:42

> [...]
> hvalp og nogle af hundene kan man også se som voksne. Nogle hunde
> er nuttede, andre grimme og andre igen sjove.

Mine "foretrukne" bugner allerede af skønne hundebilleder, men jeg
kan ikke få nok, så tak for et dejligt link. Den ene er skønnere end
den anden. Jeg må indrømme at de små newf-hvalpe til sidst bare er
noget af det nuserste. Lige til at kramme.

Jeg så nogle yderst mærkeligt udseende vovser på nettet for et
stykke tid siden. Jeg vil prøve at se, om jeg kan finde den side
igen. Men i mine øjne er alle hunde jo smukke på den ene eller anden
måde, og mange af dem måske mest indvendig.

Kram til Siri herfra
--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Leyna

Dato : 13-02-08 22:08

On Wed, 13 Feb 2008 17:24:51 +0100, Fister Løgsovs
<Kunta@starmail.REMOVE.co.za> wrote:

>Hej.
>Kender i til nogen blandinger, der er mere charmerende/skægge/skønne
>end egenligt kønne?

Jo da. Min egen Oy. : D
http://www.leyna.dk/oy-galleri/9mdr.jpg
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 14-02-08 17:05

Den 13-02-2008, skrev Leyna:

> Jo da. Min egen Oy. : D
> http://www.leyna.dk/oy-galleri/9mdr.jpg

Han er bare rigtig skøn.
Kai

Fra : Leyna

Dato : 14-02-08 22:38

On Thu, 14 Feb 2008 17:05:19 +0100, Fister Løgsovs
<Kunta@starmail.REMOVE.co.za> wrote:

>Han er bare rigtig skøn.

Gu' er han så, men det er ikke det samme som at være køn!
Men skønhed kommer jo an på øjet der ser, så nogle vil sikkert osse
mene at min Oy er en rigtig smuksak.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 14-02-08 23:51

Leyna, skrev:

> Gu' er han så, men det er ikke det samme som at være køn!
> Men skønhed kommer jo an på øjet der ser, så nogle vil sikkert osse
> mene at min Oy er en rigtig smuksak.

Det får mig igen til at sige at man ikke skal vælge hund ud fra udseendet
som første prioritet, self skal man kunne holde ud at se på den.
Hvad der kan værer svært med Oy
Men det skal primært værer sindet der passer, og self størrelsen

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 15-02-08 08:50

On Thu, 14 Feb 2008 23:50:32 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Det får mig igen til at sige at man ikke skal vælge hund ud fra udseendet
>som første prioritet, self skal man kunne holde ud at se på den.
>Hvad der kan værer svært med Oy

Haha... Man hygger sig nok, hva'?
Oy var nu en meget, meget smuk hvalp, men han blev nu valgt ud fra
str. og så var han den eneste der turde stirre mig i øjnene... lige
som sin far.
Og man får sig altså mange gode grin med en hund som Oy.

>Men det skal primært værer sindet der passer, og self størrelsen

Og str. kan så være noget svær at afgøre når du står med en 8 ugers
hvalp, men jeg fik nu ret i at Oy blev en stor krabat.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 15-02-08 09:10

Leyna, skrev:

> Og str. kan så være noget svær at afgøre når du står med en 8 ugers
> hvalp, men jeg fik nu ret i at Oy blev en stor krabat.

Kun når det drejer sig om X-blandinger, med racehunde har
du en rimelig god ide om hvor stor hunden bliver og hvad sind
du kan forvente den får.
Det er grunden til at jeg ikke vil have X-blandinger,
synes der er for meget lotteri over det.

/Jens

Fra : OZ3BTO

Dato : 13-02-08 23:42
Fra : BettinaP

Dato : 14-02-08 11:43

"Fister Løgsovs" <Kunta@starmail.REMOVE.co.za> wrote in message
> [...]
> DBA.
> Kan i komme i tanke om andre, gerne med billeder?

jeg møder tit en dejlig vaps på mine gåture...Laban
en blanding af labrador og dansk svens gårdhund.
Han ligner ret godt en labrador, men benene er bare halv længde. totalt kær