OES'ere
Fra : Ukendt

Dato : 12-02-08 20:56

Her er de så, de to (det blev til) nye indbyggere i hundeverdenen.
At det blev en laaaaaaang nat og senere frustrationer gør ikke noget i
dag, hvor de er oppe på +60% i vægt i forhold til fødselsvægten. (det
tog så en uge - gad vide, om de små propper eksploderer?) ,-)
med pt. fire OES'ere i hytten.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 12-02-08 20:59

Ivan Madsen skrev:
> [...]
> dag, hvor de er oppe på +60% i vægt i forhold til fødselsvægten. (det
> tog så en uge - gad vide, om de små propper eksploderer?) ,-)

Ej hvor er de dejlige. De må vel hedder YES'ere de små, for 'old' kan
man vel næppe kalde dem
Venlig hilsen Dikte

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-08 21:22

On Tue, 12 Feb 2008 20:58:55 +0100, Benedikte Brisson
<kuduli@vide.invalid> wrote:

>Ej hvor er de dejlige. De må vel hedder YES'ere de små, for 'old' kan
>man vel næppe kalde dem
>Venlig hilsen Dikte

De er ikke så gamle, nej - men tak! Men jeg kan ikke stå for hvalpe -
og det vidste jeg, da vi skulle ind og se den OES-hvalp, Fruen havde
fundet. Så jeg brugte et par timer sammen med opdrætterens voksne
hunde før jeg skulle se "barnet", bare for at vide, hvad jeg gik ind
til. Og - vi valgte rigtigt! Hvis jeg ville sælge hundene - men de er
væk, skulle jeg bare invitere folk til at hilse på dem ) At vi har
truffet valget om, hvor de skal hen så tidligt skyldes det noget
begrænsede antal. (og vi kunne have solgt flere end der faktisk var i
mor hunds mave)

Fra : Anette

Dato : 12-02-08 21:22

Ivan Madsen wrote:
> [...]
> dag, hvor de er oppe på +60% i vægt i forhold til fødselsvægten. (det
> tog så en uge - gad vide, om de små propper eksploderer?) ,-)

Iiihh hvor er du ond! At vise sådan nogle billeder....*SUK* Jeg vil oss ha'
en OES.....hvor er de nuserdejlige. )))
Til lykke med dem.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-08 21:26

On Tue, 12 Feb 2008 21:21:37 +0100, "Anette" <abc@def.es> wrote:

>Iiihh hvor er du ond! At vise sådan nogle billeder....*SUK* Jeg vil oss ha'
>en OES.....hvor er de nuserdejlige. )))
>Til lykke med dem.

Jo tak! - vi kan næsten ikke lide dem ) Men'eh vi har desværre ikke
så mange, vi kan sælge flere af dem Jeg ved at Frida (som ikke er
vores hund, men et plejebarn) skal parres ved næste løbetid og kender
et par opdrættere som også har en parring på vej. Hvis Frida giver alt
videre til et barn skal i bare vide, at kæl 24 timer i døgnet ikke er
nogen hindring )

Fra : Anette

Dato : 12-02-08 22:18

Ivan Madsen wrote:
> [...]
> et par opdrættere som også har en parring på vej. Hvis Frida giver alt
> videre til et barn skal i bare vide, at kæl 24 timer i døgnet ikke er

He he - det ligger vist til OES'erne at være seriøse kælepotter
Fantastisk hund. Jeg kan godt forstå at der er efterspørgsel på dem.

Det varer nogle år inden det hedder OES her hos os.
De 4 langhårede vi har nu - ikke mindst med en 14 uger gammel hyperaktiv
hvalp, er vist rigeligt, indtil videre.
....men næste hund skal være en OES tøs, har vi lovet hinanden herhjemme.

Stik hele bundtet en mavenusser her fra

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-08 22:32

On Tue, 12 Feb 2008 22:18:15 +0100, "Anette" <abc@def.es> wrote:

> [...]
>hvalp, er vist rigeligt, indtil videre.
>...men næste hund skal være en OES tøs, har vi lovet hinanden herhjemme.

Så får jeg jo ingen nattesøvn, nå! Hvis jeg går i gang med det projekt
) De kan jo blive ved til søndag aften ) Kælepotter er de! Men
vi elsker dem alligevel, for de giver så meget.

Fra : Kim Christensen

Dato : 12-02-08 13:57

On 12 Feb., 20:55, Ivan Madsen <> wrote:
> [...]
> dag, hvor de er oppe på +60% i vægt i forhold til fødselsvægten. (det
> tog så en uge - gad vide, om de små propper eksploderer?) ,-)

Endnu er pelsplejen på de små overkomelig. Men det ændrer sig vist
noget med tiden.
Bare tag det roligt de eksploderer ikke, men lad nu alligevel være med
at fodre med sprængstof.
Her er der også 4 hunde i huset, og det er noget af et arbejde. Det er
da godt at de hvalpe er reserveret...

Hilsen Kim

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 13-02-08 10:41

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
> [...]
> dag, hvor de er oppe på +60% i vægt i forhold til fødselsvægten. (det
> tog så en uge - gad vide, om de små propper eksploderer?) ,-)

Nøøjj hvor er de skønne, og ikke mindst de to store!
mindes med smil på læben min onkels OES, Olfert, skøn størrelse..
af nysgerrighed, hvor omfattende er pelsplejen?
Det er efterhånden meget sjældent man støder på dem, ihvertfald her hvor jeg
bor, og udstillingerne bugner ikke ligefrem med dem.

Mvh. Marie

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-08 18:25

On Wed, 13 Feb 2008 10:41:24 +0100, "Torben og Marie-louise Ager"
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>Det er efterhånden meget sjældent man støder på dem, ihvertfald her hvor jeg
>bor, og udstillingerne bugner ikke ligefrem med dem.

Det tager et par timer pr. hund om ugen oplyser departementet for
børstning - og lejlighedsvis lidt længere. En vask er noget med 2
halve dage til hhv. børstning og så vask og tørring.

Fra : Tove Krieger

Dato : 13-02-08 14:28

> [...]
> noget i dag, hvor de er oppe på +60% i vægt i forhold til
> fødselsvægten. (det tog så en uge - gad vide, om de små propper

Hvor er det dog nogle henrivende hvalpe. Synd at I mistede den
ene.

Fancy og moster Frida er også helt utroligt smukke. Jeg er vild med
billedet af Fancy på børstebordet. Sikken en pels så flot. Det er
sikkert noget af et arbejde at holde den.

Jeg kan godt forstå, at I er stolte af alle jeres skønne vovser.
Mange tak for synet. Billederne er gemt i mit album, så jeg kan
savle over dem når jeg har lyst. Man kan jo ikke undgå at være en
lille smule misundelig.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-08 18:26

On Wed, 13 Feb 2008 14:28:20 +0100, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

<...>
> [...]
>Mange tak for synet. Billederne er gemt i mit album, så jeg kan
>savle over dem når jeg har lyst. Man kan jo ikke undgå at være en

Vi takker og bukker! Men nyder bare vore skønne kræ i dagligdagen.

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-08 20:57

On Tue, 12 Feb 2008 20:55:52 +0100, Ivan Madsen <> wrote:

> [...]
>dag, hvor de er oppe på +60% i vægt i forhold til fødselsvægten. (det
>tog så en uge - gad vide, om de små propper eksploderer?) ,-)

De vejede ca. 300 gram for 10-11 dage siden, nu vejer de over 700
gram? Håber pelsen holder ) Opdaterer løbende, men måske ikke i
skrivende stund. Hundemor har lige været på børstebordet, så nu ligner
hun en million igen )

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-08 21:41

On Fri, 15 Feb 2008 20:57:18 +0100, Ivan Madsen <> wrote:

> [...]
>gram? Håber pelsen holder ) Opdaterer løbende, men måske ikke i
>skrivende stund. Hundemor har lige været på børstebordet, så nu ligner

De begynder at ligne hunde nu - godt nok nogle små fede af slagsen,
der ser ud til at være power i mors mælk. De vokser som bare pokker og
nu her 3 uger efter fødslen har de næsten 6-doblet deres vægt. De er
på godt 1600 gram i dag - og det er i nat/i morgen formiddag der er 3
ugers dag. (nu var de heller ikke jordens største i fødselsvægt, men
de har indhentet ift. vægtskemaer fra andre hvalpe)
De kigger på verden og det virker som om de kan høre - smaskelyder får
dem i hvert fald til at slikke os i hovedet, når vi sidder med dem, så
jeg håber bare, deres forældres temperament er kommet med, for så er
vi rimeligt sikre på dejlige omgængelige hunde. Om de bliver
udstillingsvindere (selvfølgelig kan vi heldigvis se nogle ganske
positive tegn nu, men det er fremtidsmusik) er som sådan ligegyldigt,
det vigtigste er at de bliver voksne omgængelige hunde Hvad skal
man med en champion, man ikke kan tage med ned i byen uden den bider
en eller anden?

Fra : Battlefield's

Dato : 26-02-08 16:19

> [...]
> det vigtigste er at de bliver voksne omgængelige hunde Hvad skal
> man med en champion, man ikke kan tage med ned i byen uden den bider

Hej Ivan
Nej, hvor er de søde nu, hvor de ligner lidt mere rigtige hunde. Især
billedet med hvalpen med flyveører er sødt. Har den ene sorte ører og den
anden hvide?
Jeg giver dig ret: lige nu er det vigtigste at de spiser og tager på, så kan
alt andet såsom udseendet vente.
Hilsen Vibeke
www.battlefields.dk

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-08 18:54

On Tue, 26 Feb 2008 16:18:37 +0100, "Battlefield's"
<battlefield@mail1.stofanet.dk> wrote:

<...>

>Hej Ivan
>Nej, hvor er de søde nu, hvor de ligner lidt mere rigtige hunde. Især
>billedet med hvalpen med flyveører er sødt. Har den ene sorte ører og den
>anden hvide?

Det er helt rigtigt, pigen har to sorte ører, hannen to hvide med lidt
sort "grums". Men han har masser af pigment i hovedet, så vi forventer
han hører normalt - det kan være et problem med helt hvide hoveder.

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-08 20:27

On Tue, 26 Feb 2008 18:53:59 +0100, Ivan Madsen <> wrote:

<...>

Og de vokser stadig - og det er anelse irriterende at stå op kl 5 for
at lukke mor ind til børnene - men det giver lidt ro. De kan godt nok
komme langt på kort tid nu.
De æder alt hvad de kommer i nærheden af - næste risikozone er
DVD/Satellitmodtager/Video. *suk* og griner.

Fra : Anette

Dato : 01-03-08 01:01

Ivan Madsen wrote:
> De begynder at ligne hunde nu - godt nok nogle små fede af slagsen,

Iiiih hvor er de lækre, Ivan
Nyd dem - det går så stærkt.

Og nej - de behøver ikke blive champions. De ER champions i Jeres og de
kommende ejeres liv

/ Anette
www.philana.dk