Gaab: Hvalp i 4 måneder, nu 6½ måned gamme~
Fra : Fister Løgsovs

Dato : 10-02-08 19:49

På opfordring fra Jens, der synes at gruppen står lidt stille.

Leffe er nu 6½ måned, 30cm over skuldrene og vejer lige omkring 5kg.
Han er en blanding af en Dansk-Svensk Gårdhund og et gadekryds.
Han er en rigtig smuk hund, har aldrig rigtig lignet en hvalp (bortset
fra størrelsen).
Vi besluttede at få en hund, efter at have passet en Cairn i en uge.
Der var foskellige kompromisser der skulle indgåes, et af dem var
størrelsen. Han ville helst have Newf eller Berner Sennen, hun helst en
kat, så lille hund blev løsningen.
Det er fars hund!, hvis der skal tages beslutninger om hunden har han
veto, og skal der gåes tur etc., og hun ikke har lyst eller tid, så er
der hans hund, uden diskussion.
Det lyder lidt militarisk, men det virker for os.
Han skal være velopdragen, men ikke dresseret, er vi enige om, og vi
arbejder på det med gode resultater.
Han må være med til og i næsten alt, bare ikke være i sengen.
Inden vi fik ham, har vi læst alt litteratur vi kunne finde om at holde
hund, og har brugt noget af det, meget at det har vi kasseret, men sund
fornuft er godt.
Jeg ved ikke hvad vi lavede og hvorfor vi levede før vi fik hund, men
nu handler dagen om at komme hjem fra arbejde, opleve glæden ved at
komme hjem til Leffe, ud i haven og besørge, og vente på at den anden
kommer hjem, og så ned på marken i en times tid, hvor han leger og slås
med de andre hunde, på den fede måde.
Weekenden er bare skøn. Han vågner tidligt, hun sent. Hunden vågner når
jeg vågner, men er totalt putte om morgenen, så en lille morfar på et
par timer med en hund rygcrawlende af nydelse hen over og omkring mig,
er kotymen, både lørdag og søndag, og det er bare fedt.
Når vi sover, plejer han at ligge i soveværelset til vi sover, fise ned
i sofaen og sove, men gå en vagtrunde ca. en gang i timen.
Pludselig "kender" vi en masse mennesker i kvarteret, både unge og
gamle, som vi ellers aldrig har vekslet et ord med, man kan altid
stoppe op og snakke om hunden, og derefter kører det bare derudaf.
Findes der en bagside af medaljen? Jeg ved det ikke, jeg har ikke
oplevet nogen.
Jeg kunne skrive mere, men må hellere runde af her, inden vores
privatliv bliver krænget ud over internettet.
Kai

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 10-02-08 20:05

"Fister Løgsovs" <Kunta@starmail.REMOVE.co.za> skrev i en meddelelse
> Findes der en bagside af medaljen? Jeg ved det ikke, jeg har ikke oplevet
> nogen.

GG.. du beskriver det meget fint, jeg tænker nok ikke så meget over det i
hverdagen, men ville da betakke mig over at skulle undvære de 4-benede, selv
om de da kan give en grå hår i hovedet til tider, men de gode stunder
overskygger da alt!.
Jeg er selv opvokset med hund, og har faktisk aldrig stået uden hund i
huset, da vi altid har haft min. to af gangen.
Pt. har vi 3 hunde og 3 katte, så der er så vi alle har noget at klappe..(-;
Mine hunde er nok mere for mig end bare en hobby, de er en del af livet og
vil altid være det.

Mvh. Marie

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 10-02-08 20:31

Torben og Marie-louise Ager sendte dette med sin computer:

Jeg må stille et mystisk spørgsmål.
Det er skønt at have en hund.
Er det dobbelt så skønt at have 2?
Kai

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 10-02-08 21:17

> Torben og Marie-louise Ager sendte dette med sin computer:

> Jeg må stille et mystisk spørgsmål.
> Det er skønt at have en hund.
> Er det dobbelt så skønt at have 2?

LOL.. ja og 3-dobbelt med 3.. ((-;
altså.. det kan da være ekstra arbejde til tider når der er 3, men at have
to synes jeg er super fint, jeg har det fint med at de er alene hjemme, selv
om det er sjældent det sker mere end et par timer ad gangen.
De bruger en del energi på at lege indbyrdes, og har generelt megen glæde af
hinanden.

hvis du lyster, kan du se mine livs lys her;
http://www.photopassion.dk/hundene.htm

Mvh. Marie

Fra : pwh

Dato : 12-02-08 21:41

Fister Løgsovs, skrev:

> Jeg må stille et mystisk spørgsmål.
> Det er skønt at have en hund.
> Er det dobbelt så skønt at have 2?

Næh, det er bare helt anderledes, og meget federe synes jeg.
Self er det stadig hunde, men du får samspillet mellem
to af samme race, plus du skal styrer to hunde.
Oven i det skal du fordele sol og vind ligeligt helt bevidst,
tro ikke hundene har forståelse for det.
Feks. ville min Angel da fylde det hele hvis jeg lod stå til,
spørgsmål om hvor stærk psyke hunden har.

Så det gav da mig noget udforordring da Angel blev voksen,
mens hun var hvalp var det let nok, der var hun bare legetøj for Tyson.
Men nu hvor de fysisk er lige stærke, og Angel er den psykisk stærkeskte
må jeg da lige være lidt obs på at det ikke bare kører efter mokkens behag.

/Jens (som er den allerstærkste, efter katten)

Fra : pwh

Dato : 12-02-08 21:29

Fister Løgsovs, skrev:
> [...]
> Han er en blanding af en Dansk-Svensk Gårdhund og et gadekryds.
> Han er en rigtig smuk hund, har aldrig rigtig lignet en hvalp (bortset

En meget smuk, og vagtsom hund kan jeg skrive under på
(Leffe tæskede fyret på mit arbejde samtlige gange)

> Han skal være velopdragen, men ikke dresseret, er vi enige om, og vi
> arbejder på det med gode resultater.

Hmmm, tit den indstilling folk med små hunde har.
Pas på du ikke giver ham friheder som du ikke ville
have givet en Rotte.

> Han må være med til og i næsten alt, bare ikke være i sengen.

Klar fejl, intet hyggeligere end en 'hot dog' i sengen

> Inden vi fik ham, har vi læst alt litteratur vi kunne finde om at
> holde hund, og har brugt noget af det, meget at det har vi kasseret,
> men sund fornuft er godt.

Gjorde jeg også.
Havde dog passet meget hund før jeg fik min egen.

> Pludselig "kender" vi en masse mennesker i kvarteret, både unge og
> gamle, som vi ellers aldrig har vekslet et ord med, man kan altid
> stoppe op og snakke om hunden, og derefter kører det bare derudaf.

Klart posetivt, det havde jeg heller ikke forventet.

> Findes der en bagside af medaljen? Jeg ved det ikke, jeg har ikke
> oplevet nogen.

Bagside er der vel altid, men den bliver klart opvejet af forsiden

/Jens