DCH / DKK
Fra : Juul

Dato : 10-02-08 12:55

Hvad er forskellen på DCH og DKK?
Altså sådan træningsmæssigt

Mvh. Juul

Fra : JB

Dato : 10-02-08 13:00

"Juul" <juul160404@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:47aee627$0$14996$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hvad er forskellen på DCH og DKK?
> Altså sådan træningsmæssigt
>
> Mvh. Juul

Programmerne er forskellige. Du kan læse dem på klubbernes hjemmesider.

Hilsen
Jytte

Fra : Juul

Dato : 10-02-08 13:17

Tænkte nu mere på om der er nogle hunde der egner sig bedst til det ene og
andre til det andet.

Juul

Fra : Bodil

Dato : 10-02-08 13:35

> Tænkte nu mere på om der er nogle hunde der egner sig bedst til det ene og
> andre til det andet.
>
> Juul

Det kan man ikke sige, DcH har næse arbejde med i programmet i form af frit
søg allerede fra C-klassen som er den letteste,desuden har man rundering
hvor hunden skal finde en person og gø til føreren kommer frem også en
øvelse de aller fleste hunde finder meget sjov, spor arbejde fra den næste
klasse er og så spændende.
For hunden tror jeg faktisk at DcH's program er det sjoveste.
Små hunde kan nogle gange have svært ved at gå DcH's konkurrence program
ikke fordi de ikke kan søge men fordi det felt der skal afsøges kan være for
vanskeligt at komme rundt i for de helt små hunde.
Jeg har dog gået til konkurrence med en Silky Terrier i C-klassen og det gik
fint.
Så jeg vil sige hvis det er for hundens skyld så tror jeg DcH's program er
det sjoveste, men er det bare for at få en lydig hund så er det nok DKK du
skal gå til.

Fra : Juul

Dato : 10-02-08 13:41

Ikke kun lydighed, det skal da også være lidt "leg" i det

Juul

Fra : JB

Dato : 10-02-08 13:55

> Ikke kun lydighed, det skal da også være lidt "leg" i det
>
> Juul

Jeg har prøvet både DCH og DKK lydighed. Der er også leg og sjov i DKK.

DCH har foruden konkurrenceholdene også kursushold for begyndere.

God fornøjelse
Jytte

Fra : Søren LH

Dato : 10-02-08 17:06

"Juul" <juul160404@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad er forskellen på DCH og DKK?
> Altså sådan træningsmæssigt

DCH er i sin tid brudt ud fra PH, altså fra Politihundeprogrammet. Så det er
altså et program som er rettet mod at løse opgaver mere end at være lydig.
En slags brugshundeprogram.

DKK (LP) er et rent lydighedsprogram, hvor der bliver lagt vægt på
præcsionslydighed.

Mvh
Søren

Fra : JB

Dato : 10-02-08 17:25

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lydig. En slags brugshundeprogram.
>
> DKK (LP) er et rent lydighedsprogram, hvor der bliver lagt vægt på

Det er næsten "100 år" siden DCH brød ud fra Politihundeforeningen. Meget
har forandret sig siden, og man lægger stadigvæk meget vægt på lydigheden i
DCH, som man gjorde, da jeg startede i DCH i 1974. Det er ikke kun det
brugsmæssige.

Både DCH og DKK har kurser for almindelige hundeejere, der bare vil have
styr på hunden.

Hilsen
Jytte

Fra : Søren LH

Dato : 10-02-08 21:04

> [...]
> brugsmæssige.
>
> Både DCH og DKK har kurser for almindelige hundeejere, der bare vil have

OK, du ved mere om det end jeg, jeg har aldrig trænet i DCH

Mvh
Søren

Fra : JB

Dato : 10-02-08 21:26

> "JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse

> OK, du ved mere om det end jeg, jeg har aldrig trænet i DCH
>
> Mvh
> Søren
Vi er netop lige startet i DCH med vores collier, som vi tidl. har trænet
DKK-lydighed med. Men vi er flyttet og der er 50 km til en DKK
træningsplads og kun 25 til DCH.

Hilsen
Jytte

Fra : C.H

Dato : 10-02-08 21:42

> [...]
> Vi er netop lige startet i DCH med vores collier, som vi tidl. har trænet
> DKK-lydighed med. Men vi er flyttet og der er 50 km til en DKK

Går I i Rudkøbing, Jytte?

Fra : JB

Dato : 10-02-08 21:49

"C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Går I i Rudkøbing, Jytte?
>

>Nemlig

Hilsen
Jytte

Fra : C.H

Dato : 11-02-08 12:09

> "C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Hvor hyggeligt
Ham, der har Cassius' kuldbroder er træner dernede - du er nok løbet ind i
ham, mon ikke. Måske ovenikøbet også hans lille terrorist

Connie

Fra : JB

Dato : 11-02-08 12:46

> Hvor hyggeligt
> Ham, der har Cassius' kuldbroder er træner dernede - du er nok løbet ind i
> ham, mon ikke. Måske ovenikøbet også hans lille terrorist
>
> Connie

Vi har kun været der to gange, men det virker som en god afdeling. Det er
DCH, som jeg kender foreningen.

Nu må vi se, om collierne kan lære noget. Lydigheden kan de, men de er meget
længe om at lære noget nyt. De vil kun det, de selv vil, så de skal lokkes
og roses, ellers nedlægger de arbejdet.

Vi har ikke de stoe ambitioner mere, men det er svært at undvære, når man
har trænet hund i mange år.

Hilsen
Jytte

Fra : Is

Dato : 10-02-08 18:46

"Juul" <juul160404@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad er forskellen på DCH og DKK?
> Altså sådan træningsmæssigt
>
> Mvh. Juul

Mener du "hvalpe kurser" eller sådan mere "voksen hunde træning" ??

Erik Isager

Fra : Juul

Dato : 11-02-08 13:51

"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse3@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> "Juul" <juul160404@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Mener du "hvalpe kurser" eller sådan mere "voksen hunde træning" ??

> [...]
Begge, men hvalp er vel næsten det samme begge steder?

Sagen er den at vi gerne vil have hund igen, ved endnu ikke helt hvilken,
men måske golden retriever (de er meget børnevenlige)
Jeg har tidligere gået ved DCH, men de har også DKK hold deroppe, så ville
jeg jo lige vide hvem der passer bedst til os.

Juul

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 11-02-08 15:42

> [...]
> Jeg har tidligere gået ved DCH, men de har også DKK hold deroppe, så ville
> jeg jo lige vide hvem der passer bedst til os.

Jeg mener også, at hvalpekurserne er ca. det samme, men desværre er mine
erfaringer med DCH´s videregående kurser (to forskellige steder), at man der
stadig bruger de gammeldags træningsmetoder, med voldsomme ryk i linen,
fysisk skæld ud (i form af at gribe fat i hundens halsskind og ruske det,
mens man skælder ud og stirrer hunden ind i øjnene - Men jeg kan
selvfølgelig bare have været uheldig.
Den slags metoder har jeg ikke været ude for i DKK (tre forskellige steder).

mvh Anelise

Fra : Søren LH

Dato : 11-02-08 19:55

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ruske det, mens man skælder ud og stirrer hunden ind i øjnene - Men jeg
> kan selvfølgelig bare have været uheldig.

Det er også hvad jeg hører om DCH sådan ude omkring. Men jeg har da også
mødt DCH-folk, som ikke brugte disse metoder.

> Den slags metoder har jeg ikke været ude for i DKK (tre forskellige
> steder).

Jeg næppe de forekommer i DKK og i LP-miljøet.

Mvh
Søren

Fra : JB

Dato : 11-02-08 21:21

> [...]
> mødt DCH-folk, som ikke brugte disse metoder.

> Jeg næppe de forekommer i DKK og i LP-miljøet.

Det er bestemt ikke min oplevelse eller opfattelse af DCH, men der er en vis
disciplin på træningspladsen. Det synes jeg er nødvendigt, når flere
forskellige racer er samlet, og man kommer for at træne. Hvis man vil have
sjov, kan man jo gå på en hundelegeplads.

Hilsen
Jytte

Fra : Is

Dato : 11-02-08 19:17

"Juul" <juul160404@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> "Is" <detteerminnewsgruppemailadresse3@get2net.dk> skrev i en
meddelelse

> Begge, men hvalp er vel næsten det samme begge steder?

Gererelt vil jeg sige ja, men jeg tror der er nogen forskel på de
enkelte lokal foreninger, hvordan de takler det. F.eks. om der holdes
"frikvater" hvor alle hvalpe slippes løs for leg med hinanden. det
tror jeg ikke alle gør ??

> [...]
ville
> jeg jo lige vide hvem der passer bedst til os.

Det bedste er vel at aflægge klubben et besøg, for at se hvordan det
foregår ???

Jeg tror begge vil blive glade for at du besøger dem INDEN du
anskaffer dig hvalpen - det tror jeg ikke de er van til

Erik Isager