"problem hund"
Fra : pia.jep@mail.dk

Dato : 08-02-08 23:58

Hej, jeg har en veninde der har en lap. på 9 md. 2 børn på 5 og 8 år
og en mand.
lige fra de fik hende (hunden) har hun været efter pigen på 8 år.
Pigen kan side i sofaen og pludselig springer hunden op og bider
hende. hun har ikke slåer, drillet, eller gjort hunden noget.
Pigen på 5 år leger fint med hunden, aldrig problemer.
Ellers er det en sød og venlig hund.

Hvad skal pigen på 8 år gøre ?????????????????

Fra : Søren & Anita Anders~

Dato : 09-02-08 09:37

<pia.jep@mail.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Det er ikke pigen på 8 år´s ansvar at få dette stoppet, hvad fanden gør
forældrene ved problemet, Som du skriver indlæget, så må man gå ud fra, at
de har haft hunden fra hvalp af...... Hvordan er det kommet så vidt, og ikke
blevet stoppet, de må jo ha haft hunden i ca.7 måneder problemet, skriver du
at der har været der fra starten af, og er ikke blevet løst ??? hvad bilder
de forældre sig ind, for datterens skyld, ja så bør de søge noget hjælp,
hvor de selv fysisk deltager med hunden, og børnene, eller skaffe sig af med
hunden. Pigen på 8år. er måske ikke et hunde menneske og bliver det måske
aldrig, men så må forældrene jo få løst problemet.

Mvh
Anita

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-02-08 09:36

[...]

Så vidt jeg lige kan skønne, skal familien kigge efter,
om pigen gør noget forkert, altså her mener jeg F.eks
Sidder i sofaen og kigger hunden i øjnene, og eller
måske smiler det store tandsmil o.s.v....

Altså alle de ting, man kan gøre forkert, som kan / vil virke provokerende
på en hund.
Dette, sammenlagt med nogle heftige krammere, når pigen leger med hunden,
vil på nogle hunde, ikke ligefrem føre til fred og idyl...

Altså kort og godt, se om pigen ( på hundesprog ) gør noget forkert, eller
provokerende, ja måske direkte udfordrende.

M.V.H....Benny..

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-02-08 12:01

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev i en meddelelse

> Så vidt jeg lige kan skønne, skal familien kigge efter,
> om pigen gør noget forkert, altså her mener jeg F.eks
> Sidder i sofaen og kigger hunden i øjnene, og eller
> måske smiler det store tandsmil o.s.v....

Uha ja. En lille pige på 8 år er jo ikke klar over, at hunden måske
tror at hun "viser tænder". Hun ved nok heller ikke, at man aldrig
må stirre på en hund, det kan de færreste hunde lide, men hvem ved -
måske er hun bange for den, og det er jo noget de registrerer med
det samme. Det er synd for dem begge to.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-02-08 11:16

> [...]
> måske er hun bange for den, og det er jo noget de registrerer med
> det samme. Det er synd for dem begge to.

Det vil hun da i hvert fald blive, i takt med at hun bliver bidt....

Nogle hunde er meget følsomme over for den slags, andre er mere large...
Hvem husker ikke videoklippet om Politihunden, der bed journalisten, fordi
han lænede sig, ind over hunden, og samtidigt lavede de andre fejl.... Det
indbragte en flænge ved øjet...

Jeg syntes bare, jeg ville sige det, for jeg blev helt paf, her i
week-enden, hvor en hundeejer, var helt uvidende om netop sådanne
forhold.... Alle børn, elsker at give en hund en krammer.... Og hvis ikke
forældrene er klar over, at en grovere fornærmelse, kan man ikke udsætte sin
hund for.... Så er barnet virkeligt i fare for at komme galt afsted.

M.V.H....Benny..

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-02-08 13:00

> [...]
> hvis ikke forældrene er klar over, at en grovere fornærmelse, kan
> man ikke udsætte sin hund for.... Så er barnet virkeligt i fare

Det er jo det forfærdelige Benny, for hvem bliver for det meste
taberen i en sådan situation ? Det er i 9 af 10 tilfælde hunden vil
jeg tro.

Bare alle forældre ville lære deres børn, hvad man kan og især ikke
kan byde en hund. Hvis den regel blev efterlevet, ville mange hunde
overleve, men desværre er der en meget stor uvidenhed om netop de
ting. Jeg lærte mine børn fra de var helt små, at man skal behandle
dyrene ordentligt, og respektere at dyrene også har ret til at "sige
fra". Det har de så ladet gå videre til deres børn, og ingen af dem
er nogen sinde blevet bidt, fordi de har respekteret dyrene, og
forstået at dyrene også gerne vil have lidt fred en gang imellem.