Hunden tisser i sengen!
Fra : Samsara

Dato : 09-02-08 00:34

Hej'sa

Jeg har en hanhund på 2 år og 4 måneder, som pludselig
er begyndt at tisse på dynen i min seng!!

Han bliver luftet om morgenen og midt på dagen kommer
min far og lufter ham. Når jeg kommer hjem fra arbejde
kl. 16.30 får han en luftetur og selvfølgelig igen inden sengetid.

Det har stået på i ca. 1 måned nu. Ikke hver dag, men i ny
og næ.

Det skal lige siges, at Cobra (som hunden hedder) også selv
sover i sengen. Og jeg ved godt, at der er delte meninger om
den sag, men det gør han altså

Har I nogen idé om, hvorfor han pludselig har fået den dårlige
vane?? Han kan også finde på at "skrave i dynen" ligesom han
gør på f.eks. græsset for at makere sig.

Venligst
Samsara

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 09-02-08 09:23

"Samsara" <vilikke@havespam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> vane?? Han kan også finde på at "skrave i dynen" ligesom han
> gør på f.eks. græsset for at makere sig.

Jeg er ret sikker på, at du selv har svaret på hans opførsel!.
han markerer sig, der hvor der lugter mest af dig, i sengen.
han skraber som han gør normalt når han markerer sig udenfor, at han gør det
i dynen gør såmænd ingen forskel for ham.

ned af sengen og ud af soveværelset.

Hvordan er han ellers i det daglige, når i går tur, overfor andre hunde?

Mvh. Marie

Fra : Samsara

Dato : 10-02-08 00:44

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:47ad62e0$0$89172$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> [...]
>
> ned af sengen og ud af soveværelset.
>
> Hvordan er han ellers i det daglige, når i går tur, overfor andre hunde?

Hej'sa

Hm ...kan det ikke klares på anden måde end at udvise ham fra
soveværelset? Selvom mange ikke kan lide det, synes jeg nemlig
det er hyggeligt at have ham der.

Men hvorfor mon han først er begyndt på det nu? Han har jo været
i sengen fra starten af og der er ikke noget i hverdagen som er ændret.

Han er rigtigt glad for at hilse på andre hunde, både store og små,
hanner og tæver. Han kan dog sagtens finde på at skulle "vise sig" ved
at skrabe i jorden - og det er både overfor hannerne og tæverne.

Venligst
Samsara

Fra : Hm

Dato : 10-02-08 07:26

> [...]
> hanner og tæver. Han kan dog sagtens finde på at skulle "vise sig" ved
> at skrabe i jorden - og det er både overfor hannerne og tæverne.

Hej Samsara
At han begynder nu kan være p.g.a. at han er ved at være kønsmoden, nu ved
jeg ikke om det er en lille hund du har, men min erfaring er, at de har en
større tendens til at markere inde end de store hunde.
Kunne du ikke lukke døren til soveværelset. Så han kun er der når i skal
sove?

Hanne/ som også syntes det er hyggeligt med en hund i sengen

Fra : Samsara

Dato : 10-02-08 22:17

"Hm" <mishamai@hongnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sove?
>
> Hanne/ som også syntes det er hyggeligt med en hund i sengen

Hej igen

Jeg vil nu mene, at han har været kønsmoden længe. Han er i hvert
fald helt klar over, hvad en tæve kan bruges til

Det er en lille hund jeg har - en Cavalier King Charles Spaniel.

Jeg har kun en foldedør til soveværelset og den lukker jeg også til,
når jeg går hjemmefra. Men han har fundet ud af at skubbe den op.
Der skal jo ikke meget til med sådan en dør!

Venligst
Samsara

Fra : Hm

Dato : 10-02-08 22:41

> Jeg vil nu mene, at han har været kønsmoden længe. Han er i hvert
> fald helt klar over, hvad en tæve kan bruges til

Ja, de kan såmed parre en tæve når de er ca. 7 mdr. så selvfølgelig ved han
det, men det kan nu også være dominans hvis han ridder rundt på dem.

> Jeg har kun en foldedør til soveværelset og den lukker jeg også til,
> når jeg går hjemmefra. Men han har fundet ud af at skubbe den op.
> Der skal jo ikke meget til med sådan en dør!

Så må du sætte et par kroge i , for han skal ingen adgang have uden du er
med.

Hanne

Fra : Samsara

Dato : 11-02-08 21:06

> [...]
>
> Så må du sætte et par kroge i , for han skal ingen adgang have uden du er

Hej

Jeg vil nu ikke mene, at han ligefrem "ridder rundt på dem", men han synes
tydeligvis, at de dufter ualmindeligt godt.

Ja, jeg må jo prøve at finde på noget med foldedøren, så han kun kan være
der, når jeg er.

Venligst
Samsara

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 11-02-08 21:38

> Ja, jeg må jo prøve at finde på noget med foldedøren, så han kun kan være
> der, når jeg er.

Prøv om du kan finde et brugt børnegitter billigt, det kan være en god
løsning mod uønsket indtrængning.. (-;
du kan både få nogen til fast montering, som fungerer som en tremmelåge, og
dem der spændes fast mellem karmene, og altså kan afmonteres ret enkelt
igen.
Nu ved jeg ikke hvordan din foldedør sidder, om der evt. kunne monteres
sådan en fætter foran, så du stadig kan åbne og lukke for foldedøren
- bare en tanke!

Mvh. Marie

Fra : Samsara

Dato : 13-02-08 23:00

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:47b0b20f$0$89172$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> [...]
> Nu ved jeg ikke hvordan din foldedør sidder, om der evt. kunne monteres
> sådan en fætter foran, så du stadig kan åbne og lukke for foldedøren

Der er ikke mulighed for at montere et gitter på dørkarmen.

Nu er det i 2 dage lykkedes mig at holde ham ude af soveværelset mens
jeg har været på arbejde. Jeg fandt ud af en måde at lukke døren på, så
han ikke kan skubbe den op

Jeg har også været mere konsekvent på vores gåture, så han ikke har
fået lov til at markere og strinte så meget som han plejer.

Nu kan kun tiden vise, om det hjælper, men det håber jeg på

Tak for gode idéer.

Venligst
Samsara

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 10-02-08 07:28

> [...]
>
> Hm ...kan det ikke klares på anden måde end at udvise ham fra
> soveværelset? Selvom mange ikke kan lide det, synes jeg nemlig

Jeg har også haft hunde i soveværelset, og har nydt det, så det er såmænd
ikke fordi jeg er absolut modstander af det.
Men når først hunden begynder at ville indtage ens egne territorier,
soveværelset som absolut er dit og ikke hans, så må han vige.
Eller også må du gå over i hundesprog og tisse oven i hans markering på
dynene, og derefter skrabe endnu mere end han har gjort, og naturligvis skal
han overvære scenen... (-;

> Men hvorfor mon han først er begyndt på det nu? Han har jo været
> i sengen fra starten af og der er ikke noget i hverdagen som er ændret.

nææ men hunde kan også ændre meninger og adfærd som vi tobenede kan, så han
ser måske bare sit snit til at lave lidt om på tingene nu, det er lidt svært
at sige når man ikke kender jer og jeres hverdag.

> Han er rigtigt glad for at hilse på andre hunde, både store og små,
> hanner og tæver. Han kan dog sagtens finde på at skulle "vise sig" ved
> at skrabe i jorden - og det er både overfor hannerne og tæverne.

Prøv at begræns hans markering, både ved skrab og ved overdrevet strinteri.
En hanhund behøver ikke at lette ben hvert minut, det er noget der kan være
med til at øge testeteronen og dermed de mandlige kønshormoner.

Mvh. Marie

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-02-08 11:58

skrev i en meddelelse
> Eller også må du gå over i hundesprog og tisse oven i hans
> markering på dynene, og derefter skrabe endnu mere end han har
> gjort, og naturligvis skal han overvære scenen... (-;

LOL *DET* ville jeg altså gerne overvære. Jeg kan da lige se det
for mig Sikke et herligt "vand"pjaskeri der ville blive.

Spøg til side. Jeg ville altså holde vovsen ude fra soveværelset et
stykke tid, til unoderne måske gik væk af sig selv. Det må ikke være
morsomt at skulle vaske dyne hver anden dag.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Samsara

Dato : 10-02-08 22:24

> [...]
> tid, til unoderne måske gik væk af sig selv. Det må ikke være morsomt at

Nu er det heldigvis ikke hveranden dag det sker, men tit nok til at
jeg bliver lettere mopset! For det er, som du skriver, bestemt ikke
sjovt at vaske dyne så tit

Venligst
Samsara

Fra : Samsara

Dato : 10-02-08 22:22

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:47ae9985$0$99020$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> [...]
> En hanhund behøver ikke at lette ben hvert minut, det er noget der kan
> være med til at øge testeteronen og dermed de mandlige kønshormoner.

Hæ hæ - det ville sku' blive et kønt syn med alt det tisseri Så vil jeg
trods
alt hellere give ham adgangsforbud til soveværelset.

Når jeg nu tænker over det, så strinter han faktisk ret meget på vores
gåture.
Jeg må vist prøve at sætte ind der.

Tak

Venligst
Samsara

Fra : jopa

Dato : 09-02-08 12:40

"Samsara" <vilikke@havespam.dk> skrev

> Jeg har en hanhund på 2 år og 4 måneder, som pludselig
> er begyndt at tisse på dynen i min seng!!

Klamt.
Fjern hunden fra sengen og det sker ikke mere

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk