Kørsel med comcicamp u/b i udlandet
Fra : Kim

Dato : 24-02-08 09:27

Hej

Vi har en gammel combicamp fra 1976, den er uden bremser.
Vil vi få nogle problemer med at køre til Italien med den?
Er der nogen af de lande vi evt. kommer igennem der ned af
hvor vi vil få prob med myndighederne ang. combicampen uden bremser?
Jeg mener at have hørt at det ikke er alle steder hvor man må køre med
sådan en.

Mvh. Kim Hansen.

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-08 11:18

Det er svensken der har lidt anderledes regler for bremseløse påhæng.

Per.

Fra : Jan Boegh

Dato : 24-02-08 11:49

"Kim" <sletksh@postzone.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvor vi vil få prob med myndighederne ang. combicampen uden bremser?
> Jeg mener at have hørt at det ikke er alle steder hvor man må køre med

Principielt kan du køre med et vogntog, der er godkendt til kørsel i
hjemlandet, i alle EUlande. Der kan så være nogle andre bestemmelser mht.
hastighed og andre færdselsregler som du har pligt til at sætte dig ind i,
men den grundliggende ret til at køre har du.

vh
jan

--
Camping: http://jan.boegh.net/Rejser/Camping/Camping.htm